A magyar média már megint keveri a kakaót(Sláger rádió június 30. délelőtti hírek).Bulgáriában lesbenálló rablóbandákkal riogatja a Görögországba utazó autósokat. Hülyeségnek tartom, de valaki tud valamit erről bővebben?
SZiasztok!
Mi Stavros-ba szeretnénk menni, igaz majd szeptemberben. 4-en mennénk, de még nem dőlt el, hogy autóval vagy busszal. ha autóval mennénk, egészséges lenne a jelen körülmények közt macedónia?
Sziasztok!
2001.07.12.-én vagy 13-án indulunk autóval Görögországba.Tervezett útvonal: Röszke-Belgrád-Nis-Szófia-Kulata-Thesszaloniki.
Mi Szegedről indulunk.Várjuk más "majrés":-))) autós társaság jelentkezését akik csatlakoznának hozzánk határtól-határig.
A részletekért ide írj: darkover@freemail.hu.
Egyetertek ha5nx-szel, hozzateve, hogy a jugok a poroltot (pozsaro ogostitel) is szokatk kerni, ami ott ugaynugy nem kotelezo mint nalunk, csak ajanlott, dehat egy porolto vegsosoron nem draga es tenyleg hasznos lehet, ne adja isten. A mult heten elneztem a ha5nx altal emlitett egyik lehajtot es 120-szal mentem, ilyenkor 220 dinar a buntetes.
A roman benzin egyebkent nem rossz, sot (MOL, Shell, OMV), de Romanian keresztul szivas az utminoseg es folyton szekereket elozhetsz meg traktorokat. Nagyon lassu! A hataratkeles kulon szivas a Duna miatt.
Szóval egyértelműen Jugoszlávián keresztül. Talán még Macedóniát is megkockáztatnám (ez fôleg attól függ, Görögország melyik része felé mész.
Tankolni majdnem mindenütt lehet dínárért/márkáért a külföldieknek is.
Per pillanat 1.2 DE, vagy 36 din 1 liter benzin, azaz kb. 150 Ft. Ez még akkor is megéri, ha kicsit gagyibb minôséget kapsz (én nem szoktam).
YU-ban majdnem határtól határig autópályán vagy fél autópályán haladhatsz, ami nagy könnyebség.
A határ Újvidék részen elôszerettel mérnek a lehajtóknál, ahol 80-as korlátozás van.
Fontos tudni, hogy kb. 30 km/h-s sebességtúllépésig a büntetés 120 (vagy 150?) din, azaz kb. 500 forint.
Külföldiként lehet, hogy kicsit szívóznak, de 10-20 DEM leperkálása után tuti elengednek (persze ha nem csinálsz valami igazán nagy baromságot és nem mutagod a pénztárcád tele ezermárkásokkal (Macskajaj rulez :))) ) :)) )
Ha a 20 DEM-et átszámolod, akkor rájössz, hogy 2500 forint, amitôl még Mo.-n is jobban leveszenk a rendôrök. :))
Mindenképpen legyen H matricád, égôkészleted és VONTATÓKÖTELED!
Tehát van ugyan az autópályadíj, ami nem kevés, de ezért végig jó vagy elfogadható úton mész.
1x 2x lehet, hogy levesznek a rendôrök, de erre legalább ekkora esélyed van Romániában is. Sôt...
A benzin olcsó és jobb mint a román.
A szálláshelyek sokkal kultúráltabbak, mint Romániában.
Szallasugyek. Van ugye a röszkei Forró Fogadó: http://www.autoinfo.hu/ettermek/forro/frame.htm
Ez közvetlenül a határátkelőnél van. Jugoszláviában a belgrádi szállodahelyzetet ismerem (6 különböző helyen laktam), eleg elkeserito a kep. A rettenthetetleneknek egy kontakt: Sandra Bukvic, tsi@beotel.yu +381 11 45 53 76
Van viszont az autopalya menten egy kivalo etterem, ahol a napokban 6 markaert (kb 800 ft) degeszre ettem magam. Pentek utan megirom, hanyas kilometerkonel van. Tenyleg klassz hely, jo konyha, alacsony arak.
Utana legkozelebb Szofiat ismerem jol. Ket tokeletes szallas:
http://www.bright-bg.net/moriah/
illetve Hotel Medik, +359 2 952 68 90. Az elobbirol a honlap mindent elarul, az utobbirol annyit, hogy a ketagyas szoba orzott parkoloval 30 dollarba kerul. Erdemes idejekoran szallast foglalni!
A blagoevgradi kalandrol annyit, hogy Blago sajatos varos: 80 ezer lakos + 30 ezer egyetemista laknak itt, tiszta buli az egesz. Leginkabb ajanlott szallashely a regi varosreszben levo Hriszto Motel, +359 73 80 444. Aki tenyleg csak meg akar szallni, annak erdemes kozvetlenul a varos elott leterni Rilci irányába, es kb 1 km mulva ott a Rilci Motel. Ez olcso es nem kell bemenni a varosba. A minosege turheto. Altalaban vannak ures szobai. (Oda hordtam a csajokat ;-))) Kozvetlenul a varos utan van egy nagyon klassz fogado, nagy Nissan jelveny van rajta, hiszen egybeepult a Nissan szervizzel (de nem zavaro a dolog). Ez is olyan 25 dollar korul lehet. Van benne egy jo kis etterem.
Innen mar csak 100 km a hatar (es 220 Szaloniki), de aki itt keres szallast, az menjen be Szandanszkiba. Bukfurdo-szeru kisvaros, termalfurdovel, rengeteg privat szallassal, nyuzsgo udulohelyi elettel, remek borokkal.
Az uton ket nagyobb varos esik meg utba: Pernik es Dupnica (leanykori neven Sztanke Dimitrov). Ezek Dunaujvaros-szeru iparvarosok, elkerulendoek.
Kajalehetosegek: a Szofia korgyurun McDonalds :-), Dupnicanal az OMV kutnal grill etterem, kicsit visszabb, a bobov dol-i elagazastol ugy 1.5 kilometerre a Kosarkite fogado (egy nagy reklamtabla arnyekaban -- eleg egyszeru hely, de aki ott ehezik meg, annak szuper), illetve a mar emlitett Nissan Motel etterme (hivatalos neven Monza vagy mi). Szuper utmenti kajalehetosegek egy helyen a Blagoevgrad utani nagy szerpentines szakasz kozepen (a varostol kb 30 km delre), ahol egy szorosban kb 10-12 etterem zsufolodott ossze. Kiegyensulyozott minoseg, turheto arak. Lejjebb, meg Szandanszki elott is van egy-ket igenyesen kinezo hely az ut mellett. Ezeket nem probaltam, de tenyleg igenyesnek neznek ki.
Szoval: a munkambol kifolyolag gyakran megfordulok az emlitett orszagokban. Penteken jottem meg Szkopjebol, penteken utazom Szofiaba es Blagoevgradba... :-)
Pillanatnyilag GR fele a YU-BG utvonal a legalkalmasabb. Maskor ajanlhato lenne a YU-MK utvonal is, de nem messze a MK hatartol van a Bujenovac-balra-Presevo-jobbra letero, es aki mostanaban hallgat hireket, az nem szivesen jar azon a kornyeken. A Szkopjetol 30 kilometerre zajlo lovoldozesek sem emelik a komforterzetet...
Jugoszlavia mas reszein viszont normalizalodott a helyzet, az autoutak turheto minoseguek (bar sokat romlottak az utobbi 1-2 evben), es meg benzint is normalisan lehet kapni. Bulgaria rengeteget fejlodott; aki 5 eve jart ott, az szinte ra sem ismer. A Szofia-Kulata (GR) utvonalat tobb reszben ujitottak fel, helyenkent egeszen europai minosegben :-)
Tehat en a megfelelo tapasztalatok birtokaban, egyertelmuen es kizarolagosan a YU-BG utvonalat ajanlom. (Szeged-Ujvidek-Belgrad-Nis-Dimitovgrad/Kalotina-Szofia-Kulata/Promachonas-Szaloniki).
Szívesen venném, (de biztos nem csak Én, hiszen erről szól a topic) ha leírnád, kicsit konkrétabban, hogy idén merre érdemes lemenni Görögországba. Nem cél a nézelődés, hanem a gyors, biztonságos megérkezés.
Múlt évben lefelé a legrövidebb utat választva Szabadka, Belgrád, Nis úton mentem. Mivel be volt kalkulálva 50 márka "utidíj", ezért kövérgázzal hipp-hopp leértem, persze háromszor bemértek, meg egyszer a határon szarakodtak, de mindenhol kaptak egy 10 márkást, és már mehettünk is. 40 maki plusz költség, viszont gyors volt.
Csak most azt hallani, hogy megint forrósodik odaát a levegő. Akkor most merre, és hogyan?
Ha már a rilai szállás nem játszik (de a közeli Blagoevgrad arra érdemes helyeire is kíváncsi lennék !), legalább Belogradcik-ban (BG) érdemes-e ilyen tranzithelyet keresni ?
Tavaly a legnagyobb kerülővel jöttem vissza Románián keresztül, Ruszénél a hídon (majdnam Bucarestig kellett menni), mivel a Calafat-i kompozás mély nyomokat hagyott bennem. A román oldalon említett állandó igazoltatás ekkor nem volt jellemzó, viszont a bulgárok majdnem Szófiánál megállítottak gyorshajtásért, de nem büntettek meg (1+). A Román utak szerintem is rosszabbak a Bulgároknál. Volt olyan rész ahol olyan magasra gyűrődött az aszfalt, hogy lassan áthaladva az küszöbök súrlódtak rajta, ugyanez a jelenség a kamionok által kíjárt fertőtlenítő teknőkben a határon(Subaru Impreza, ennek bírta a futóműve, de gyengébb autóval kockázatos), a Bulgár utakon inkább a útminőség hirtelen változása okozott gondot, nagy tempóról hirtelen fékezések a hatalmas kátyúk miatt.
Másik nagy gond mindkét országban az útjelző táblák hiányai, könnyű eltévedni, ha valaki először jár arra.
A görög autóutak-pályák viszont jó minőségűek és szakaszonként (kb100 Km pálya) 500 Drachmába kerül.
Lényeg, hogy éppen biztonságos én mindenképp a rövidebb és jobb utat ajánlanám Jugoszlávián keresztül. A Román-Bulgár verziót egyfolytában színte képtelenség megtenni (kis átlagsebesség miatt).
Sziasztok!
3 éve voltam Görögországba autóval (egy régi Ford Transittal - ez volt a szerencsém, mível egy modernebb autó izekre ment volna a román utakon), de az ellenségemnek sem kivánom.Romániában minden lakott területnél megállítottak a rendőrök- valamilyen ürüggyel meg akartak büntetni - ez egyszer sikerült nekik (20 Dm).Mind később egy kb. 10 éves gyerektől megtudtam - éjjel nem tanácsos autóval közlekedni.A srácot eladták (XXI. század!) és szerintem 10 évesen több esze volt mint az egész határőr csoportnak - valószinüleg ezért vették fel!
A Vaskapunál átgurultunk a gáton, utánna irány Szófia. Bulgária is nagyon balkán, de a románnál tetvesebb országot még nem láttam!
Megállás nélkül tettem meg az egész utat!
Romania... egy szemelyes dolog: kulonbozo delszlav nyelveken mar eleg jol elgagyogok, romanul meg nem, tehat eleve nagyobb biztonsagban erzem magam mondjuk Jugoszlaviaban.
Ami konkretabb: az utak Romaniaban sokkal-sokkal szarabbak, a hataratkeles pedig kifejezetten problemas: ott a Duna. Giurgiu-nal (bolgar oldal: Rusze) persze at lehet menni hídon is, de az egy kis kerulo :-( A tobbi hataratkelo viszont komp, es en mar vartam harom orat a szunyogzizegestol hangos Duna-parton a plusz negyven fokban... Az eleg gaz... :-(
A 2 nyugati hataratlepo kozul a Bechet-Orjahovo-hoz jobb az ut (a masik alternativa Calafat-Vidin) es talan a varakozas is rovidebb. De alegjobb valasztas a Dimitovgrad-Kalotina :-)))) (Mer' ugye ez van a BG-YU hataron.)
Tranzitszallas szinten problemas. En Blagoevgradban eltem egy csomo ideig (Szofiatol delre 100 km), ott tobb jo helyet is tudok ajanlani, illetve esetleg magaban Szofiaban is, bar azok nem olcsoak (egy szoba 30 dollar korul kezd jo lenni).
Rila egy nagyon gyengusz varos, onnan meg vagy 25 km a hires rilai kolostor. A fouttol kb 40 kilometerre van. Ott van szallas, eleg olcso is, de erosen fapados, turistahaz-jellegu, de van egy csomo szobaja. Igazabol ugy nez ki a kornyek, hogy van a kolostor meg vagy 5 haz, abbol negy ilyen szallashely.
De ha mar meg kell allni, inkabb Melnikben tegyetek. (Egesz kozel a gorog hatarhoz, kitablazva.) Gyonyoru kornyek (bazinagy meredek löszfalak), alattuk jo allapotu reges regi hazak, auto nelkuli utcacskak, BG leghiresebb szolotermelo videke. Minden haz muemlek, egyben vagy szallashely vagy fogado. Alacsony arak. A Kodropulosz-hazban (muzeum) erdemes vezeteset kerni. Van egy csomo trukk, amit az egyszeri latogato nem lat meg (szauna, titkos atjarok/folyosok, kemkedesre berendezetett haloszobak, ilyen nyalanksagok).
(Basszus, ket napja jottem meg es maris mennek vissza.)
Ja, a tegnap megjelent First Class magazinban igen-igen neves szerzo :-)))) igen-igen brillians muve :-)))) olvashato Szofiarol, 3 oldal terjedelemben... :-))))
Az Autoklub Kelet-Europaban teljesen inkompetens, meg veletlnul se hallgass rajuk! Mivel en rendszeresen jarom RO, MK, YU, BG es GR utjait, eleg sok kiigazitast kuldtem az email cimukre, de ra se hederitettek.
Az ajanlott utvonal egyertelmuen Jugoszlavian es Bulgarian keresztul vezet. Bulgariaban az ut nagy reszenek felujitasaval eppen most keszultek el, tobbnyire jo minosegu uton lehet haladni.
Jugoszlaviaban es Bulgariaban nincs kempingezesi lehetoseg (kiveve a tengerpartot). Kozvetlenul a magyar hatarnal, a fouton van egy olcso motel/bungalo (Roszke), onnan indulva egy nap alatt le lehet erni Szalonikibe egy jobb autoval (900 km).
Keress meg maganban, ha tovabbi reszletek erdekelnek.
Ja és mégegy: Korrekt információkat kérhetsz a Magyar Autóklub ügyfélszolgálati irodáiban (Bp-en a Visegrádi utcában). Akár részletes útvonaltervet is kérhetsz, de kemping-információkat, híd- és kompárakat, pályadíj-információkat, benzinárakat, stb kaphatsz tőlük. Ha már tag vagy, a klub honlapján (www.autoklub.hu) minden országról külön-külön információs oldalakat kérhetsz le ingyenesen, de ehhez kell a klubtagsági számod. Ha még nem vagy klubtag, itt a legjobb alkalom, hogy belépj, az külföldön is jól jöhet baj esetén.
Ha szereted az autódat, illetve kímélni akarod, akkor Romániát kerüld el! Elképzelhetetlenül rosszak arra az utak!
Persze lehet hogy mindenképpen arra akartok menni, O.K., de akkor készülj fel a legrosszabbra, előtte nézesd meg, ha kell esetleg állíttasd be a futóművet, és nagyon óvatosan vezess! A legváratlanabb helyen bukkannak fel tengelytörő gödrök, szóval légy résen!
A pótkerékről ne feledkezz meg, nem árt ha teljes értékű (vagyis a többivel azonos méretű) pótkerék van nálad.
Az útszéli benzinkutaknál ne válts pénzt, csak hivatalos pénzváltóhelyen, különben könnyen átverődsz. Benzint ne az ára szerint vásárolj, az olcsó benzin iszonyú szar tud lenni ott. A romániai MOL kutaknál jó minőségű benzint találsz, érdemes ott vásárolni, illetve bankkártyát is elfogadnak minden MOL-kútnál, ami fölöslegessé teheti a pénzváltást. Egyébként nagyon jó az elszámolási árfolyam, nekem (K&H-s bankkártyával) határozottan megérte kártyával vásárolni benzint. Ha Ártándnál mész át, Nagyvárad túlsó végén van egy MOL-kút, érdemes ott teletankolni. Kb 165 forintra jön ki litere, és a MOL a legdrágábbak között van Romániában!!! A többi MOL-kút helyét nem tudom, szerintem érdeklődj a MOL ügyfélszolgálatánál.
Ne állj meg útszéli stopposoknak. Van egy trükk, külföldi rendszámtáblájú kocsi mellett észtveszve integet a polgár, műszaki problémát sejttetve; aztán ha segítőkészen megállsz, egyszerűen kirabolnak egy óvatlan pillanatban.
Ja és még egy. Ne felejtsd el kiváltani a zöldkártyát a biztosítódnál, ha nincs, agybafőbe szívatnak a román rendőrök.
Ultimate tanács: menj inkább Jugoszlávián keresztül.
Kedves Olvasó!
Szeretnék tanécsot kérni, a jelzett úttal kapcsolatban:
Görögországba szeretnénk menni gépkocsival, de még nem jártunk arra. Románia, Bulgária útvonalon. Hol lehet korrekt információt kérni?
Kempingezni szeretnénk, s az első megállót Herculesfürdőnél, a másodikat a Rilai kolostor környékén gondoltuk. Várom a segítő tanácsokat: vajozs
mi is nemrég jöttünk meg Görögországból. Odafele a Románia-Bulgária útvonalat választottuk, ez jó sok volt (nem tudom pontosan osszeszámolni, de legalább 24-25 óra), visszadfele Makedónia-Szerbia útvonalon döngettünk 14 óra alatt.
Bulgária rettenetes. Nincsenek kitáblázva az utak, faszkalap rendőrök (miután útbaigazítottak, - rosszul -, és én, hogy rátérjek a helyes útra, átléptem a dupla záróvonalat, jöttek szirénázva és lenyúltak 30 márkára.) De a legdurvább az utak minősége. Elképzelhetetlenül szar, főleg északon. Ahhoz képest Románia Nyugat-Európa. A calafati kompnál plusz 5 márkánkba került, hogy ráengedjenek a kompra, utánna a határ után valaki egy bódéban elkért 20 márkát, de csak 15-ről adott számlát (jó trükk :-) ). Persze csak később vettem észre. Összesen kellett fizetni 5 + 35 + 5 márkát, amiből a 35 a hivatalos.
Szerbiában jó utak voltak, benzinnel nem pöcsöltünk, vettünk egy 15 literes kannát és még Görögországban teletankoltuk. Ezzel valamint a tele tankkal Szegedig eljutottunk, és még volt kb 5 liter az autóban (ez kb 750 km). Nagyon furcsa, de az autóm görög BP benzinnel legalább egy literrel kevesebbet fogyasztott 100 km-en. (Ford Escort 1.4, 6.3-es átlagfogyasztás, városban nem nagyon mentem).
Szerbiában megállított a zsaru, de nem baszakodott, pedig H betűm se volt. Az autópájadíj (including Makedónia) 80 DEM volt. Nagyon furcsa volt, mert Makedóniában összesen 3x szedtek autópájadíjat, kétszer 2 márkát, egyszer meg 21-et (az utolsó kapunál). Nagy a gyanúm, hogy ott át lettünk baszva. Azé írjátok meg, ti mennyit fizettetek.
Én tegnap jöttem haza görögo.ból. Hajóval mentünk Triesteből. Ha érdekel a hajós út, akkor kérdezz!
A jegy ára 54.000 Ft volt, két személy (deck jegy) és egy autó, de most drágább, mert most van a főszezon. Az út Igoumenitsa-ig 22 óra Patra-ig 30 óra.
en Bulgariaban dolgozom es igy evente 15-20-szor atautozom Jugoszlavian. Egy szoban osszefoglalva: semmi gaz nincs, de az 50-es sebessegkorlatozas az 50 es nem 51...
Itt egy reszletes utvonalleiras:
http://www.infornax.hu/~gyoker/fus/fus75.html
Azota annyi valtozott, hogy 10 markaval tobb az autopalyadij Jugoszlaviaban, tehat a magyar hatarhoz legkozelebbi szakaszon nem 5, hanem immar 15 DM az autopalyadij.
Július végén jöttünk vissza Görögországból Macedónián és Jugoszlávián keresztül. Kifelé is ezen az úton mentünk. Oda-vissza kevesebb mint 150 DM-et fizettünk az utakért. Benzinjegyet kell venni Szerbiába belépve a határon( 20 liter 25 DM) és csak bizonyos kutaknál adnak rá benzint. Be kell jelenteni a nálad lévo valutát, errol adniuk kell a jugó vámosoknak egy igazolást, és a papíron szereplonél több valutát nem vihetsz ki az országukból. (A foriintunkra nem voltak kíváncsiak...)
Visszafelé jövet nem tudtak adni benzinjegyet a határon, de azért márkáért lehetett tankolni, kicsit olcsóbbra jött ki, mint itthon. Mi végig az E75-n mentünk. Jól lehetett haladni, a rendorség egyszer igazoltatott Szerbiában, de nem kötekedtek, nem is büntettek meg (pedig éppen lett volna miért...nem volt H betum, hóláncom, sapkám). Hazafelé Paraliatol a magyar határig 12 óra volt az út (940 km), kifelé tovább tartott, mert minden hataron órákat álltunk a hazafelé tartó törökök miatt.
Lehet, hogy csak mákunk volt, de nem bántam meg, hogy ezt az útvonalat választottam.
A belgrádi magyar nagykövetség korrekt tájékoztatást adott a Jugoszláviai tudnivalókról, köszönet nekik.