A fogyasztás több lett valamennyivel... már nem tudom tudom pontosan mennyivel, de arra emlékszem, hogy vagy 70-80 km-el kevesebbet tudtam menni egy tank benzinnel. Akkoriban számolgattam, hát olyan 12-140 forintot spóroltam meg 100 km-en.
A mai áraknál ez lehet, hogy van 200 Ft... szóval ezen nem fogsz meggazdagodni;)
Inkább arra jó az egész, hogy egy kicsit kipucolja a tankot, az üzemanyagrendszert, és motort belülről.
Valaki mondta a találkozón, hogy ő 80%-ban tankol bele etanolt, én úgy még nem próbáltam, de ott már lehet számottevő megtakarítás.
azon gondolkodtam hogy nem volna-e kedvetek egy közvetlenebb kapcsolathoz?
Ha van kedvetek akkor szerintem skypon kellene egy közös szobát nyitni ahol írásban és szóban (akinek van webkamerája az képen is) tudunk egymással dumálni.
Megpróbálok egy szobát nyitni "Feliciám van " néven és aki akar csatlakozni az keressen meg engem
Gjoczy nikkel vagyok.
de ha így nem megy akkor Gadóczi József néven (miskolc) rámleltek. onnan majd beléptek a skype szobába.
Ültem a GdzsozY foteljában. Egy darab laposvas, meg néhány plusz csavar látszott pótlásként a beépítéshez. Öreg ülés, minden kézzel mozgatható rajta. semmi motor, elektronika. A célnak pont megfelel, és tényleg kényelmes. Szerintem a 190 centidhez akármilyen ülést is teszel be, hátul ugyse marad sok hely.
Ez Toyotás faszi nagyon nagy ász. Én még a helyében kinyomnám az összes rést PUR habbal, sőt a Yaris alját is,úgy anblokk.
Ha tudományosan nézzük a PUR hab megszilárdulás után ugyan nem könnyebb a levegőnél, de rendkívül könnyű, ugyanakkor rendkívül erős is. Namármost ha a PUR habbal kiszorítjuk a levegőt a résekből, akkor a hőmérsékletingadozás általi páralecsapódástól és ezáltal plusz súlytól is megszabadulunk. Plussz a PUR hab összefogja az autót ezáltal fölöslegessé válik a nehéz csavarok és hegesztett kötések nagy része is. Újabb súlycsökkentés. Azt azért komolyan nem értem, hogy ha már nem használja azt a qurva tükröt miért nem vette le? De ha 3bar-os kerékkel jár, arra nem gondol, hogy többet árt így az autónak?
Hamarabb tönkre megy a gumi, a futómű, ráadásul tuti kényelmetlen is. Tiszta hülye aki nem normális! Ja én levakszoltam a Felimet. Milyen fogyasztáscsökkenésre számítsak? :-)
Ebben az ülés témában valóban igazad van. Még nekem sem tűnt fel, pedig most utólag igen csak felkeltette az érdeklődésem. Főleg a méreteim miatt (190cm/1..Kg) :-). Hosszú távon (kb: 1-1,5 óra) kezd kényelmetlen lenni a Feli gyári ülése. Elsősorban a hosszú lábam miatt. Sokat kellett variálni a Mazda üléssel, hogy klappoljon a Feli sínre? Nagyobb helyet foglal el az utastérből mint a Feli ülése ? Gondolok itt a hátul ülőkre. honnan vetted az energiát az elektromos mozgatáshoz?
Mire kell elsősorban figyelnem, ha ilyesmire adom a fejem? Szép napot! Szia!
Stemplis! Érezhető a különbség fogyasztásban? ill. olcsóbb 50-50 etanollal aztózni?
1-2 deci miatt inkább nem töltenék bele etanolt.
visszatérve az Ottó-Yaris párosra. ez 1 balfasz. ő az aki a saját szarát is megenné, de - és én nem ezt az állást foglalom -, ő az aki a bádog hátán is megél...
Stempil magát a biztosíték rajzot nem tudnád nagyobb delbontásban vagy közelebbről bevinni mert az érdekelne engem is mert nem tom már mikor láttam de nem vok biztos benne hogy helyesen vannak-e benne az enyémbe! Előre is köszönöm!
Fele arányban (50% benzin- 50% etanol) tankolhatsz nyugodtan, nem kell semmi előkészületet tenned.
Saját tapasztalatom a következő:
a tankolást követő napon az első 50km-en kicsit rángatva ment a motor, valószínűleg azért mert feloldotta a tankban lévő trutyit, kondenzvizet stb. De utána már nem volt vele semmi gond.
Ami még megtörténhet: reggel indulákor hidegen egy kicsit észrevenni, hogy nem tiszta benzin van benne, de nem vészes. Városi használatban alacsony fordulaton jobban húz a motor és nem melegszik annyira.
Én kb. 4-5 ezret mentem így etanollal, aztán jött a tél és hidegben már nem tettem bele. Ja és sem előtte sem utána nem cseréltem benzinszűrőt (akartam, csak hülye helyen van, így mindig halogattam). Azóta mentem már vagy 30 ezret, de semmi gond nincs vele. Nyáron azért kicserélem mindenképp:)
És még én hittem azt hogy hülye vagyok amikor bekapcsolt motorral gurulok lefelé a heves-borsod megyehatártól....
Mélyen egyetértek veletek.
lehet hogy keveset fogyaszt de balesetveszélyes, de lehet hogy ez is valamilyen diplomás tanárember mert épeszű normális ember akinek a munkája nem hagy elég időt a hülyeségek kigondolására nem tesz ilyet.
azon azért elgondolkodtam hogy ezt a 500.000km-t hol tette bele a kocsiba.
nem is tudom hogy mit tegyek...bosszankodjak az ilyen hülyén vagy tűnődjek azon hogy mivel lehetne nekem csökkenteni a 5 literes fogyasztást...
talán a súlycsökkentés a megoldás. az enyém úgy tudom 980kg alaphelyzetben.
pl: be kéne heggeszteni az ajtókat a helyükre és az illeszkedési hézagokat is betömni és összecsiszolni lefesteni... (+4kg viszont a légellenálás csökkent.)
elég lenne hátúlról bemászni...
az ülések ugyis csak holt terhek így nyugodtan kirepülhetnek -40kg
aztán ott a tető és a ajtókárpit... ujabb -5kg
kidobjuk a autósrádiót -2kg
helyére MP4 kerül (+10g)
na ez így hülyeség ahogy van.
Van egy Lelkész ismerősöm, akinek egy marutija volt amiről ugye tudjuk hogy amugy se egy falánk jószág, a Lelkész úr ebbe beszereltette a autógázt majd arról panaszkodott hogy ebből többet fogyaszt a gép.
1 kérdés.
a ethanolt a 99-es feliciába tankolhatom nyugodt szívvel vagy készüljek valami problémára?
Próbálok én is utána nézni ennek a diesel motornak de ismerettségi körömben 1 valakinek van ilyen Feliciája de vele ritkán találkozom :-(
Nekem is vannak ötleteim , hogy mik lehetnek ezek de jobban szeretném tudni vagy érteni a feladatát , hogy használható nevet tudjak adni a bekötési rajzon , pl. a magyar megfelelőjét ....
Tudomásom szerint nem közös nyomócsöves motor ez az 1.9 - es hanem központi elosztású befecskendező szivattyú van rajta . ( vagy ahogyan a laikusok hívják : köradagoló :-)
Tehát ez az üzemanyag elzáró szelep elzárja az üzemanyagot akkor úgy áll le a motor mintha lelevegősödne kvázi úgy is indul be ezután ....gondolom én :-$
Viszont próbálom megfejteni , hogy hogyan is oldódik meg ezáltal az , hogy nem tud fordítva beindulni a motor .
" simán megtörténhetne,mivel csak üzemanyagot kap, gyújtás nem kell neki." ez ritkán fordul elő , mivel nem a holtponton se a holtpont után történik a töltés ( beporlaasztás ) .
"
" A 16-os pedig úgy működik, mint a benzinesnél a leszabályozás, teljes gáznál szabályozza,hogy mennyi üzemanyagot kaphasson a motor. " elektromos szelep , hogyan tudja szabályozni a befecskendezési mennyiséget egy " mechanikus " befecskendező szivattyúnál ?
Köszönöm , hogy segíteni próbálsz de neked is az lehet találgatásod oka mint nekem , hogy még nem szereltünk ilyet :-)
Észre vettem még azt is , hogy a 17 -es alkatrész nevét - feladatát sem tudom beazonosítani :-S
Meg tudnátok mondani,hogy az ajtóknál lévő műanyag védőburkolat a belépésnél,tehát a küszöb tetején,ha leszedem és a lyukakon keresztül üregvédőzöm akkor az a küszöbbe megy vagy van még egy elhatároló lemez és csak utána jön a küszöb külső része?
Szükségem lenne egy Felicia biztositék kiosztási rajzra(különösképpen a kürtre vagyok kiváncsi) lehetőleg számomra érthető(magyar-angol) nyelven. Ha valakinek rendelkezésére áll ilyen, kérem tegye be vagy linkelje be ide.
Ez nem olyan nagy dolog, 3 bar-ra fújt 145-ös gumikkal, meg a cikkben leírt többi ökörséggel én is letudnám vinni a Felim fogyasztását 2,6 literre. Sőt még kevesebbre is, mert a hátsó ajtóra olyan légterelőket tennék, hogy a hátszél belekapszkodna és vitorlaként nyomná a gépet előre... :D
De a kilométeróra spirál kikötés is nagyon jó ötlet, ez nem jutott volna eszembe... hehe:)
Erősen kétlem a cikkben foglalt állításokat. Azért egy Toyota sem megy el félmillió km-t ennyi meghibásodással. A képen a motorolaj szinte új, ilyen nincs! Nekem már 100km után rozsdásodik! Én is tojással a lábam alatt nyomom a gázt, de amit itt állítanak, az szinte lehetetlen.