Ma délutántól alig bírtam kinyitni a Scenic csomitartó ajtaját, lehetséges hogy hipp-hopp tönkrement a hátsó teleszkóp? Olyan mintha nem felfelé tolná az ajtót hanem lefelé!?!?, de lehet azért érzem, mert maga az ajtó súlya böhöm nehéz.
Egyátalán ezt a két "teleszkópot" teleszkópnak hívják??
Valakinek 5lete, hogy mennyibe fog ez kerülni, mármint a csere.
Valamint úgy tönkremehet, hogy még ma este munkából belevágtam a táskámat tolta föl az ajtót rendesen, este gyereket viszem uszodába, majd visszfele alig bírom feltépni az ajtót?
Stevie! A gumi kérdés biztos, hogy úgy van ahogy mondtad? A kézikönyvben az van hogy a kis boci kereke is 205/60R16 a 2.0 16V-n és az 1.9 dci-n. A kicsikre valóban 205/55R16 méret kell.
Ha ez igaz akkor most mi van? Jó a kissebb gumi is vagy nem? :-)
Sziasztok, Tegnap a Scenic II-esemnek a fűtő ventilátorja megállt. A digit klima kijelzője működik de aventilátor nem mozdul. Semmi előjele nem volt (nem volt hangos). Megnéztem a biztit, az rendben van.Járt-e már így valamejikőtök? Köszönö segítségeteket.
Ez szinte minden korosabb Scénicnél gond. Érdekes, hogy a lagunában minden nap egyszer legalább be volt hajtva és semmi baja sem volt soha a tükörmozgató mechanikának. / 4 évig volt meg a Laguna. Ez kb 1400-1500 nyitás zárás csak nálam. + 5 évig előtte ki tudja.../
azt jelenti hogy van a gyari csatlakozo mondjuk 40 labu de csak 30 ban vannak labak mert a tobbi 'nem hasznalt' , ezen labak kozott van az aux in par madzagja is, szerzel labakat , teszel ra madzagot es beleteszed az emlitett szamu labakhoz az ures helyre.
Viszont a Scénic műanyag fogaslécét nem ahhoz az igénybevételhez tervezték, hogy naponta többször nyisson-csukjon.
Akkor mennyi nyitás/zárásra? :) Sajnos én megszoktam, hogy ha az utcán, szűkebb parkolókban állok meg, akkor azt a tükröt mindig behajtom, amit elvihet egy majom. Mondjuk ha bedöglik, akkor legalább hajtogathatom kézzel. :)
Más: ma másodszor tankoltuk meg a kocsit, ígértem adatokat. A legelső meglepően alacsony 6.0 l/100 km most 7,9 volt, ami négy dologból adódhat.
1. Most több volt a város, rövid, 10km-es vagy rövidebb szakaszok,
2. Sok cuccal is közlekedtünk (nyaralás),
3. Nem Shellnél hanem Lukoilnál tankoltam,
4. A 6.0 volt valamiért extrém alacsony, egyszeri és megismételhetetlen.
Összességében egy ekkora autó+motor párosításnál a 8.0 környéki fogyasztás teljesen rendben van, de minden esetre ma újra Shellnél tankoltam, mert elvben az a gázolaj alacsonyabb fogyasztást jelenthet, de mondjuk nem 2 litert 100 km-en... Úgy rémlik, hogy a Fluence is jobban evett ha Shellnél tankoltam meg, majd a 3. tankolás után kiderül!
Akik dízellel járnak van valamilyen tapasztalat, hogy melyik kúton érdemes tankolni?
Nagyon jó video, jól megcsináltátok! Mondjuk én a lámpában lévő helyzetjelző csíkra gondoltam, hogy abból lehet-e nappali fényt csinálni, de ez profi megoldás, teljesen szabályosnak tűnik ahogy látom és leírtad. Mondjuk ettől bandzsa lesz a kocsi, mint a facelift előtti nem projektorosoké, persze nem nézegetem előlről ha benne ülök. :)
Tempomat szerencsére van a kocsiban, gyakorlatilag minden van benne amire az ember fiának/lányának szüksége lehet. A Clioban volt fenékmelegítő is gyárilag, de a feleségem annyira nem "remeg" az ülésfűtésért, így még meglátom, hogy azt rakunk-e bele, én mondjuk célszerűnek tartanám, mert félbőr az ülés, de majd meglátjuk az első telet...
A tükörbehajtással kapcsolatban megnéztem a kapcsolási rajzot meg az elvet, azon lehet egyszer agyalok még egy sort, mert én továbbra is a tükörbehajtós típus vagyok, a fordét is bahajtom, igaz azt kézzel lehet. Itt az ajtónyitás kavar be ugye, de lehetne szerintem olyan logikát bele rakni, mint a Citroenekbe. Ha bezártam a kocsit becsuk, ha kinyitottam kinyit.
Sajnos hidd el, hogy nem az volt, mert a Baumgartnernél meg is fejtettük amikor bementem az új lapátokért. A balos lapát jobb oldali végétől tizen pár centiméterre van egy műanyag merevítés, és az ablaktörlő lapát gumija nagyobb sebességnél (mármint amikor gyorsabban töröl) annyira behajlott, hogy a műanyag hozzáért és ez okozta a problémát. Ráadásul amikor az újakat felraktam, akkor láttam, hogy arrébb is van vagy 5 cm-el balra, mint az újon.
Egyébként igaz amit írtál, de sajnos itt nem erről volt szó, az autó tiszta volt, előző nap vettük át...
2008 végi ScII műszerfalában a középső levegőbeömlő nyílások mögött zörögni kezdett valami. Úgy hallatszik, mint amikor egy lemezen csavarok rázkódnak.
Gondolom, a Stevie által javasolt szerelők múszerfalban nincsenek túlzottan otthon. Tud valaki ilyen "műszerfalast"? Budakalász - Budapest.
Na itt van a kicsike (tuner) csomagtartó jobb hátsó felén a burkolat alatt. Levettem a piros csatit és betettem a sajátomat de ilyenkor a navi vagy nem reagált vagy nem tudtam csatornát változtatni és semmi mást a rádión.
Ismet leirom a problemamat hatha valaki mar tudja a megoldast :) Van egy 2001-es Scenic em 1.4 16v benzin, a fordulatszammerom oszze vissza jar amikor beinditom alapjaraton felugrik 1500-ra utana vissza 0-ra aztan megint fel, ugy hogy a gazpedalhoz hozza se erek de a motor szepen jar alapjaraton,es ezt jatssza menetkozben is,ugral,csak ritkan mutatja a rendes fordulatszamot.
A kovetkezo hiba pedig,hogy a muszerfalon a motorhiba visszajelzo es a STOP visszajelzo kesobb alszik el miutan beinditom a motort, kb 30 mp utan alszik csak el,eddig ilyet nem csinalt,pedig mar 2 eve hasznalom hibamentesen. Az auto most is hibatlanul mukodik csak ezek a dolgok kicsit aggasztanak,lehet,hogy ezek valami hibanak a kezdeti jelei?Tudja valaki a megoldast?
És mégjobban árt, ha motorindításkor már be van kapcsolva.... Ha igazán kímélni akarod, akkor alapjáraton kapcsolod fel a xenont.
Bocs hogy már megint mindent jobban tudok :-) de speciel a xenonnak tök mindegy, mikor kapcsolod be. A hagyományos izzóknak árt, ha ingadozik a feszültség vagy zavarjelek jönnek az áramhálózaton keresztül. A xenon izzó előtt van egy trafó, ami nagyjából kiszűri ezeket a problémákat.
Az is véleményes, hogy mi az olcsóbb, nappal a xenont nem használni, így "kímélni," vagy éppen azt használni, és így "nem kímélni".
Régebben tényleg érdemes volt spórolni a xenon izzóval, mert a cseredarab 50-60 ezer forint is volt, de azóta drámaian csökkent az izzók ára. Egy Scénicbe való izzót ma 8-10 ezerért lehet beszerezni, miközben élettartama továbbra is sokszorosa a hagyományos izzóknak. Tehát ma kijelenthető, hogy a xenon használata fajlagosan olcsóbb, mint a (minőségi) hagyományos izzóké.
Igen a DRL az a nappali menetfény és ezt értem alatta én is.
Nálam a távolsági fényszóró (H7 halogén Osram SVS) működik DRL-ként, hála KoAn áldásos fejlesztői tevékenységének.
Ez egy fekete doboz, amit a gyári rendszerre kell illeszteni, nálad különösen sok értelme lene, mert kímáli a xenont a nappali üzemmódban. Hasonló gyári megoldást a nem ledes Audikon, Lexusokon lehet látni.
Kiváltja az országúton a tompítottat, vizsgán átmegy vele az autó.
Tempomat kérdése: ha akarsz bele, akkor szintén KoAn a te embered, van hozzá modul és nem kell fúrni faragni sem, a már meglévő gombokkal üzemel. Persze, ha akarod, akkor a gyári kart is meg lehet hozzá venni, de aranyáron van, hacsak bontóból nem szerzel. Én speciel abszolút nem hiányolom, kezelem a rádió távvezérlőjével, megszoktam. Ennek egy hátránya van, a mi évjáratunknál a rádiónak üzemelnie kell, mert csak ekkor kap a rádiótáv áramot.
Beszerelést követően clippel lehet beállítani, hogy a műszerfal is mutassa a tempomat és a sebességhatároló (speed limiter) funkciót.