Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VDaNi Creative Commons License 2011.08.09 0 0 24531

csak tipp, de lehet az egyik szorul.

nem drága 1 ilyen amúgy

Előzmény: roimort (24530)
roimort Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24530

Sziasztok!

 

Ma délutántól alig bírtam kinyitni a Scenic csomitartó ajtaját, lehetséges hogy hipp-hopp tönkrement a hátsó teleszkóp? Olyan mintha nem felfelé tolná az ajtót hanem lefelé!?!?, de lehet azért érzem, mert maga az ajtó súlya böhöm nehéz.

 

Egyátalán ezt a két "teleszkópot" teleszkópnak hívják??

 

Valakinek 5lete, hogy mennyibe fog ez kerülni, mármint a csere.

 

Valamint úgy tönkremehet, hogy még ma este munkából belevágtam a táskámat tolta föl az ajtót rendesen, este gyereket viszem uszodába, majd visszfele alig bírom feltépni az ajtót?

 

Nem értem.

 

Válaszokat előre is köszönöm!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24529

Stevie! A gumi kérdés biztos, hogy úgy van ahogy mondtad? A kézikönyvben az van hogy a kis boci kereke is 205/60R16 a 2.0 16V-n és az 1.9 dci-n. A kicsikre valóban 205/55R16 méret kell.

 

Ha ez igaz akkor most mi van? Jó a kissebb gumi is vagy nem? :-)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24528

Köszi!

 

Írtam neki levelet!

hell_rc5 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24527

a valaki akit keresned kell az KoAn

Előzmény: Törölt nick (24526)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24526

Utólagos tempomatot mennyi idő és zseton szerkeszteni automata váltós benzines bocihoz?

 

 Ha holnap délután megcsinálná nekem valaki Budapesten akkor az nagyon nagy királyság lenne.

develooper Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24525

"Előtétellenállás" csere.

Hozd a rosszat kapod a jót.

Előzmény: ham0010 (24524)
ham0010 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24524

Egyik sem megy. Az ablak párátlanításnál is fokozatosan emelkedik a kijelzőn a fokozat, de a ventilátor nem mozdul.

Előzmény: Törölt nick (24523)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24523

Egyik fokozat sem megy?

Valszeg ellenállás problémája van.

Előzmény: ham0010 (24522)
ham0010 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24522

Sziasztok, Tegnap a Scenic II-esemnek a fűtő ventilátorja megállt. A digit klima kijelzője működik de aventilátor nem mozdul. Semmi előjele nem volt (nem volt hangos). Megnéztem a biztit, az rendben van.Járt-e már így valamejikőtök? Köszönö segítségeteket.

Törölt nick Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24521

Ez szinte minden korosabb Scénicnél gond. Érdekes, hogy a lagunában minden nap egyszer legalább be volt hajtva és semmi baja sem volt soha a tükörmozgató mechanikának. / 4 évig volt meg a Laguna. Ez kb 1400-1500 nyitás zárás csak nálam. + 5 évig előtte ki tudja.../

Előzmény: stevie-w (24518)
hell_rc5 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 24520

azt jelenti hogy van a gyari csatlakozo mondjuk 40 labu de csak 30 ban vannak labak mert a tobbi 'nem hasznalt' , ezen labak kozott van az aux in par madzagja is, szerzel labakat , teszel ra madzagot es beleteszed az emlitett szamu labakhoz az ures helyre.

Előzmény: redlingg (24513)
ThomBoy Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24519

Viszont a Scénic műanyag fogaslécét nem ahhoz az igénybevételhez tervezték, hogy naponta többször nyisson-csukjon.

 

Akkor mennyi nyitás/zárásra? :) Sajnos én megszoktam, hogy ha az utcán, szűkebb parkolókban állok meg, akkor azt a tükröt mindig behajtom, amit elvihet egy majom. Mondjuk ha bedöglik, akkor legalább hajtogathatom kézzel. :)

 

 

Más: ma másodszor tankoltuk meg a kocsit, ígértem adatokat. A legelső meglepően alacsony 6.0 l/100 km most 7,9 volt, ami négy dologból adódhat.

 

1. Most több volt a város, rövid, 10km-es vagy rövidebb szakaszok,

2. Sok cuccal is közlekedtünk (nyaralás),

3. Nem Shellnél hanem Lukoilnál tankoltam,

4. A 6.0 volt valamiért extrém alacsony, egyszeri és megismételhetetlen.

 

Összességében egy ekkora autó+motor párosításnál a 8.0 környéki fogyasztás teljesen rendben van, de minden esetre ma újra Shellnél tankoltam, mert elvben az a gázolaj alacsonyabb fogyasztást jelenthet, de mondjuk nem 2 litert 100 km-en... Úgy rémlik, hogy a Fluence is jobban evett ha Shellnél tankoltam meg, majd a 3. tankolás után kiderül!

 

 

Akik dízellel járnak van valamilyen tapasztalat, hogy melyik kúton érdemes tankolni?

Előzmény: stevie-w (24518)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24518

Ha bezártam a kocsit becsuk, ha kinyitottam kinyit.

 

 

Viszont a Scénic műanyag fogaslécét nem ahhoz az igénybevételhez tervezték, hogy naponta többször nyisson-csukjon.

Előzmény: ThomBoy (24517)
ThomBoy Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24517

Nagyon jó video, jól megcsináltátok! Mondjuk én a lámpában lévő helyzetjelző csíkra gondoltam, hogy abból lehet-e nappali fényt csinálni, de ez profi megoldás, teljesen szabályosnak tűnik ahogy látom és leírtad. Mondjuk ettől bandzsa lesz a kocsi, mint a facelift előtti nem projektorosoké, persze nem nézegetem előlről ha benne ülök. :)

 

Tempomat szerencsére van a kocsiban, gyakorlatilag minden van benne amire az ember fiának/lányának szüksége lehet. A Clioban volt fenékmelegítő is gyárilag, de a feleségem annyira nem "remeg" az ülésfűtésért, így még meglátom, hogy azt rakunk-e bele, én mondjuk célszerűnek tartanám, mert félbőr az ülés, de majd meglátjuk az első telet...

 

A tükörbehajtással kapcsolatban megnéztem a kapcsolási rajzot meg az elvet, azon lehet egyszer agyalok még egy sort, mert én továbbra is a tükörbehajtós típus vagyok, a fordét is bahajtom, igaz azt kézzel lehet. Itt az ajtónyitás kavar be ugye, de lehetne szerintem olyan logikát bele rakni, mint a Citroenekbe. Ha bezártam a kocsit becsuk, ha kinyitottam kinyit.

Előzmény: Trotter66 (24503)
ThomBoy Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24516

Sajnos hidd el, hogy nem az volt, mert a Baumgartnernél meg is fejtettük amikor bementem az új lapátokért. A balos lapát jobb oldali végétől tizen pár centiméterre van egy műanyag merevítés, és az ablaktörlő lapát gumija nagyobb sebességnél (mármint amikor gyorsabban töröl) annyira behajlott, hogy a műanyag hozzáért és ez okozta a problémát. Ráadásul amikor az újakat felraktam, akkor láttam, hogy arrébb is van vagy 5 cm-el balra, mint az újon.

 

Egyébként igaz amit írtál, de sajnos itt nem erről volt szó, az autó tiszta volt, előző nap vettük át...

Előzmény: stevie-w (24496)
Trotter66 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24515

Ma úgylátszik cáfolós napod van. XDDDD

Előzmény: stevie-w (24514)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24514

Gondolom, a Stevie által javasolt szerelők múszerfalban nincsenek túlzottan otthon.

 

 

Rosszul gondolod :-)

 

Amikor nekem a ventit ki kelett cserélni, teljesen lebontották hozzá a műszerfalat. Aztán összerakták. Szépen áll, nem zörög.

 

 

Előzmény: Peter48 (24511)
redlingg Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24513

van erről vhol leírás?

Ez azt jelenti, hogy egy helyre több kábel megy a csatiba?

 

Előzmény: develooper (24512)
develooper Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24512

Azért nem ment mert ott van a buszon ketresztül sorbakötve a komponensek.

Szoval nem a te csatidat kell bedugni ami a kezedben van hanem gyári csatiba kell beletenni az emlitett lábakat és akkor már van aux.

Előzmény: redlingg (24508)
Peter48 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24511

2008 végi ScII műszerfalában a középső levegőbeömlő nyílások mögött zörögni kezdett valami. Úgy hallatszik, mint amikor egy lemezen csavarok rázkódnak.

Gondolom, a Stevie által javasolt szerelők múszerfalban nincsenek túlzottan otthon. Tud valaki ilyen "műszerfalast"? Budakalász - Budapest.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Trotter66 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24510

Nem tudod megint jobban, mert én is úgyanígy tudom, mint amit leírtál részletesen. :)))

 

A xenon izzó előtt van egy trafó, ami nagyjából  kiszűri ezeket a problémákat.

 

Nagyjából, tehát nem tökéletesen.  Tapasztalatból írtam, hogy a korábban általam vázolt módon kímélhető a xenon cső, a trafó.

Abban igazad van, hogy mostanában már lehet olcsó csöveket is kapni, ámbátor a minőségi csövek ma is drágák.

 

Sajnos nekem is cserélni kellett még a Primerában, mert 4 év alatt "megvakult" a HID cső.

 

Tehát ma kijelenthető, hogy a xenon használata fajlagosan olcsóbb, mint a (minőségi) hagyományos izzóké.

 

Tökéletesen egyértek.

Előzmény: stevie-w (24505)
redlingg Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24509

redlingg Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24508

Na itt van a kicsike (tuner) csomagtartó jobb hátsó felén a burkolat alatt. Levettem a piros csatit és betettem a sajátomat de ilyenkor a navi vagy nem reagált vagy nem tudtam csatornát változtatni és semmi mást a rádión.

 

kokuszgomboc Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24507

Sziasztok!

Ismet leirom a problemamat hatha valaki mar tudja a megoldast :) Van egy 2001-es Scenic em 1.4 16v benzin, a fordulatszammerom oszze vissza jar amikor beinditom alapjaraton felugrik 1500-ra utana vissza 0-ra aztan megint fel, ugy hogy a gazpedalhoz hozza se erek de a motor szepen jar alapjaraton,es ezt jatssza menetkozben is,ugral,csak ritkan mutatja a rendes fordulatszamot.

A kovetkezo hiba pedig,hogy a muszerfalon a motorhiba visszajelzo es a STOP visszajelzo kesobb alszik el miutan beinditom a motort, kb 30 mp utan alszik csak el,eddig ilyet nem csinalt,pedig mar 2 eve hasznalom hibamentesen. Az auto most is hibatlanul mukodik csak ezek a dolgok kicsit aggasztanak,lehet,hogy ezek valami hibanak a kezdeti jelei?Tudja valaki a megoldast?

laca63 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24506

Ha igazán kímélni akarod... ki sem állsz a garázsból.

Előzmény: Trotter66 (24504)
stevie-w Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24505

És mégjobban árt, ha motorindításkor már be van kapcsolva....  Ha igazán kímélni akarod, akkor alapjáraton kapcsolod fel a xenont.

 

 

Bocs hogy már megint mindent jobban tudok :-) de speciel a xenonnak tök mindegy, mikor kapcsolod be. A hagyományos izzóknak árt, ha ingadozik a feszültség vagy zavarjelek jönnek az áramhálózaton keresztül. A xenon izzó előtt van egy trafó, ami nagyjából kiszűri ezeket a problémákat.

 

Az is véleményes, hogy mi az olcsóbb, nappal a xenont nem használni, így "kímélni," vagy éppen azt használni, és így "nem kímélni".

 

Régebben tényleg érdemes volt spórolni a xenon izzóval, mert a cseredarab 50-60 ezer forint is volt, de azóta drámaian csökkent az izzók ára. Egy Scénicbe való izzót ma 8-10 ezerért lehet beszerezni, miközben élettartama továbbra is sokszorosa a hagyományos izzóknak. Tehát ma kijelenthető, hogy a xenon használata fajlagosan olcsóbb, mint a (minőségi) hagyományos izzóké.

Előzmény: Trotter66 (24504)
Trotter66 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24504

És mégjobban árt, ha motorindításkor már be van kapcsolva....  Ha igazán kímélni akarod, akkor alapjáraton kapcsolod fel a xenont.

De a legjobb a DRL. ;-)

Előzmény: laca63 (24498)
Trotter66 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24503

Igen a DRL az a nappali menetfény és ezt értem alatta én is.

 

Nálam a távolsági fényszóró (H7 halogén Osram SVS)  működik DRL-ként, hála KoAn áldásos fejlesztői tevékenységének.

Ez egy fekete doboz, amit a gyári rendszerre kell illeszteni, nálad különösen sok értelme lene, mert kímáli a xenont a nappali üzemmódban. Hasonló gyári megoldást a nem ledes Audikon, Lexusokon lehet látni.

Kiváltja az országúton a tompítottat, vizsgán átmegy vele az autó.

 

Tempomat kérdése: ha akarsz bele, akkor szintén KoAn a te embered, van hozzá modul és nem kell fúrni faragni sem, a már meglévő gombokkal üzemel.  Persze, ha akarod, akkor a gyári kart is meg lehet hozzá venni, de aranyáron van, hacsak bontóból nem szerzel. Én speciel abszolút nem hiányolom, kezelem a rádió távvezérlőjével, megszoktam. Ennek egy hátránya van, a mi évjáratunknál a rádiónak üzemelnie kell, mert csak ekkor kap a rádiótáv áramot.

Beszerelést követően clippel lehet beállítani, hogy a műszerfal is mutassa a tempomat és a sebességhatároló (speed limiter) funkciót.

 

A működéséről egy video:

 

 

 

 

 

Előzmény: ThomBoy (24491)
Trotter66 Creative Commons License 2011.08.07 0 0 24502

Korábban már leírtam:  A kormányon lévő gombokat értem, ezek a tempomat gombjai.  A rádiótávja a kormányoszlopon van, nem a kormányon. :))

Előzmény: ThomBoy (24491)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!