Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Igen. A 411-285 Truman volt Fertőszentmiklóson tartalék,de a záhonyi szén és egyéb vonatok mérlegelését végezte,nem pedig a petőházi elegyet. A petőházi elegyet a GYSEV gép akkor rendezte amikor Petőházán mérlegelték a szénvonatokat.
Az állomás Fék utcai oldalán, a kijáró vágányok mellett volt a váltókezelő torony, onnan készülhetett a fénykép (A TEB-esek mai épülete mellett, attól a Duna felé).
Magyar Vasutas 1968.03.18.:
"1968.0205.-én súlyos fejsérüléssel üzemi balesetet szenvedett a Sopron és Ebenfurth állomások között közlekedő 3050 számú vonat toló mozdonyán szolgálatot teljesítő Wild Viktor mozdonyfűtő. 12 napi eszméletlen állapot után a bécsi baleseti klinikán életét vesztette. A vizsgálat szerint a halálos baleset azért történt, mert a vonat haladása közben a mozdonya szerkocsiján tartózkodott, miközben a közúti felüljáró űrszelvényébe került."
> Többek elmondása szerint - közülük páran topikolnak is - Fertőszentmiklóson rendszeresen volt állomási tartalék 411-es, mert ott rendezték a petőházi cukorgyár szerelvényeit.
Szerepel is egy ilyen Kubinszky-fotó a Dampf in der Puszta című albumban.
Na olyan képet én is megnéznék ahol a Fertővidéki HÉV-en 520-assal döcögnek tehervonattal akár még a 70-es években is. Jó oda a 121 122 123 124. :-) Vulkapordány és Nezsider között volt ÖBB 52 tolatós de az más tészta.
Többek elmondása szerint - közülük páran topikolnak is - Fertőszentmiklóson rendszeresen volt állomási tartalék 411-es, mert ott rendezték a petőházi cukorgyár szerelvényeit. Az 520-ok, szintén elmondások alapján elsősorban Sopron - Ebenfurt között tehervonatoztak. Erre bizonyíték az is, hogy 1968. február 5-én egy ismeretlen pályaszámú 520 sor. tológépen szolgálatot teljesítő mozdonyfűtő a 3050 sz. vonat továbbítása közben halálos üzemi balesetet szenvedett a müllendorfi hídnál.
A GySEV 520-asok szerintem inkább Sopron-Ebenfurth között jártak sűrűbben.
A Fertő parti vonalon talán ritkábban, vagy egyáltalán nem. Én még nem láttam fotót az NSB vonalon GySEV 520-asról. A Fertő parton inkább a GySEV 121,122,123,124-esek cibálták a teher, vagy vegyesvonatokat.
411-es viszont megfordult Fertőszentmiklóson egy párszor.
Az első kép Lajtaújfalu állomáson készült. ÉS ahogy mondod, a második is valahol a GySEV osztárk oldali vonalán készülhetett, következtetve a vízdaru alakjából.
Egyébként úgy tudom, hogy a magyar vonalszakaszokon, így Fertőszentmiklós és Sopron között is, nagyobbrészt inkább 424-esek továbbították abban az időben a tehereket, de természetesen megfordult 520-as is. (Aztán persze ebben lehet hogy tévedek és tényleg több volt az 520-asos teher, de a soproni "öregek" inkább a Bivalyokat emlegetik többet a magyar oldalra.)