Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kulesevics Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72722

A gumiabroncson a GT2 jelzés az mit jelent?

kulesevics Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72721

Hol tudnék venni renault thaliához olcsó nyári gumit? 

ivókút Creative Commons License 2022.12.27 0 0 72720

Hali!

Engem csak az nem hagyna nyugodni, hogy mi van, ha valami eldörzsölte a vezetéket, az eldörzsölhet másikat is...

Előzmény: ÖregMackó (72718)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72719

Köszi Nagya2! igyekszem falni a kilométereket, de már nyugdíjban lévén nem nagy megyek sehová, kihasználom az ingyenes tömegközlekedést, kisebb távokat megyek a Thalival.

 

Remélem most egy ideig nem lesz meglepetés.

 

 

Előzmény: nagya2 (72717)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72718

Szia!

 

Még nem merültem bele, megvárom a jó időt. Elképzelésem szerint van egy átvezetés az utastér és a motortér között ott lehet a szakadás.. De nehéz ügy mert a kábelköteg szorosan és feszülősen helyezkedik el, nem tudom valaha szemrevételezhetem-e közelebbről, ezért nem érdemes kibontani. Ez az átkötés a relé lábai között teljesen megfelel, a rajz szerint a két kábel egy pobntról érkezik a relére, mindegy, hogy ez a közös pont a távon hol helyezkedik el...

Lényeg, hogy működjön...

 

 

Előzmény: ivókút (72716)
nagya2 Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72717

Hajrá Old Brumm!!!!

Én is kivánok sok sok balaesetmentes Km-ert a Thaliccsal, megmég sok sok Karácsonyt együtt......

Örültem, hogy a régi irásom segített a probléma megoldásában.

A motorvezérlőt meg bármikor eltudod adni(ha múkodj van vele), ezen ne bánkódj.

Üdv Nagya

Előzmény: ÖregMackó (72715)
ivókút Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72716

SZia!

 

Először is gratulálok, ügyes voltásl és nagyon is érthetően leírtad, hogyan sikerült megoldanod. Emlékszem az első " kálváriádra" a motorvezérlővel is.

Az megvan, mitől és hogyan sérült meg a hibás vezeték?

Előzmény: ÖregMackó (72715)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.25 0 1 72715

Szia ivókút!

 

Megvan hála Istennek, sokat forgattam, mire meg tudtam oldani a hibámat, áldom is érte azt aki annak idején közzétette.

A hibám mint írtam az volt, hogy nem röffent a motor. Leírom mit találtam, hátha valaki hasonló helyzetbe kerül.

Az, hogy egyik napról a másikra ilyen totális változás történt, arra utalt, hogy valami elektromos hiba lépett. fel. Átnézve a biztosítékokat mindent rendben találtam , minden biztosíték ép volt, minden biztosítékon ott volt a +12 Volt. Minden működött látszólag, volt egy olyan sejtésem, hogy a motorvezérlővel lett probléma. Átgondolva arra jutottam, hogy megmérem a motorvezérlő csatlakozókon, a fontos táp feszültség és test jelen van-e és eldöntöttem, ha igen akkor a motorvezérlő halt meg. Láttunk már ilyet.

Szépen kimértem, megvolt a 12 volt, ahol lennie kell, a három csatlakozólábon ami a vezérlő táplálásához kell.

Nincs mese a vezérlő a beteg.

Mivel már egyszer cseréltem vezérlőt - de azt egy sokkal kacifántosabb sokáig tartó huzavona után, - ismét a bontott alkatrészek után indultam, és találtam egy bontott, tökéletesen a régivel megegyező vezérlőt Gárdonyban, mindjárt felhívtam a manust, kérdeztem megvan-e még és milyen kondíciókkal adja el? Azt is kérdeztem járó, üzemképes motorú autóból lett-e kiszedve. Azt mondta, hogy igen és 40 rongy. Átgondoltam, ennyit megér így karácsony előtt nekem és levitettem magam Gárdonyba, ahol már az fogadott, hogy fogalma sincs milyen autóból szedte ki és semmilyen garanciát nem vállal ha viszem adja ha nem akkor nem. Persze nagyon be voltam indulva, gondoltam egy 4 fős vacsora árát megkockáztathatom több is veszett már.. Megvettem, hazavittem és betettem az autóba. No ekkor jöttem, rá, hogy kellett volna még néhány kisérletet tennem, ugyanis az új vezérlővel ugyanaz volt a jelenség mint az előzővel. Gondoltam, mivel megvolt még az eredeti gyári vezérlőm amivel a kocsit vettem azt is kipróbálom az tudtam, hogy működik csak néhány km. után kezd rakoncátlankodni. Csere és próba: ugyanaz a jelenség amint az előző kettőnél. Nagy elkeseredés, feladtam gondoltam nem úszom meg szervíz nélkül és lehet, hogy bontó a vége ha túl sokba kerül, hiszen 19 éves az autó 300 ezer km.-rel, nem szabad már sokat költeni rá nem lesz vége soha.. 

Éjszaka arra ébredtem, hogy nem is olvasgattam utána a fórumban, volt-e másnak hasonló problémája.. Gyorsan bekapcsoltam a gépet, és beírtam a keresőbe a relé szót. Azért ezt mert az este még Youtube-on nézegettem nem induló 1,5 dCi-ket és valami angol oldalon Dáciát méregettek meg reléket cserélgettek...

A kulcsmondat Nagya2 Cartárs írásában hangzott el: Ha az izzítás lámpa nem világit nem induló autónál a befecskendezés relé a ludas... Áldja meg Nagya2-t az Úr!

reggel gyorsan beültem az autóba rátettem a gyujtást és nem világított az izzitás jelző lámpa.

A rajzon megkerestem a felelős relét, kiszedtem és megmértem asztalon, minden jó volt a fesz ráadásra kattant, az érintkezők rövidzárba mentek ahogy kell. Akkor elővettem a műszert, és az F5 biztosíték meg a relé 1-es lába között mértem folytonosságot és szakadást mutatott. Az egyik oldalon elindult a vezetéken a feszültség a másik végére nem érkezett meg. A gyujtás ráadásakor a motorvezérlő a relé tekercsének másik végére testet kapcsolt, tehát, ha lett volna feszültség a relé kapcsolt volna. Egy kis vezeték darabbal kivülről megkerülve elvittem a reléhez a feszültséget a biztosítéktól, és a gyujtás ráadásakor meggyulladt az izzítás lámpa, majd kis várakozás után az indítómotort megfogatva beröffent a motor. Ilyen felséges zenét régen hallottam szilák szakadtak le a szívemről....

Azóta mentem már vele majdnem 100 km-t, gyönyörűen muzsikál, helyreállt a rend, mindössze annyi változott, hogy most már három vezérlőm és 5 kulcsom van. 

Szóval a fórum is jól vizsgázott kívánom, ha valaki ilyen helyzetbe kerül találja meg ilyen gyorsan a bajra az orvosságot...

Bocsi a hosszúra nyúlt beszámolóért, de elmondhatatlanul nagy kő eset le a szívemről és fontosnak tartottam ilyen részletesen beszámolni erről az esetről.

Minden kedves Cartársnak Boldog balesetmentes Új Évet kívánok

 

ÖregMackó 

 

Előzmény: ivókút (72714)
ivókút Creative Commons License 2022.12.24 0 0 72714

Szia Öregmackó!

 

Nincs meg neked az a régi clio javítási segédlet nevű pdf, amiben benne vannak ilyen kapcsolási rajzok? Ha nincs, nekem megvan, szívesen elküldöm...

Előzmény: ÖregMackó (72701)
4728ITI Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72713

Tessék:

Előzmény: Törölt nick (72710)
tefi Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72712

Ha augusztusban jár le és májusban viszed el,akkor valóban májustól indul a 2 év.

1 könnyítés van:

 

A szabályok szerint a műszaki vizsga lejárata előtti 30 napban bármikor elvégeztethetjük azt, a műszaki vizsga érvényessége ugyanúgy a lejárati dátumtól fog újrakezdődni.

Előzmény: kulesevics (72709)
ivókút Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72711

Abban a hónapban amikor viszed, onnan 2év.

Előzmény: kulesevics (72709)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72710

tudná valaki posztolni a guminyomásos oldalt a kézikönyvból?(benzines valtozat)

kulesevics Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72709

Még nem cseréltettem le  a nyári gumit. És egy évig használnám a télit. De mondom, csak városi használatra van. Amúgy ha augusztusban jár le a műszaki, akkor elvihetem májusban is? Vagy akkor májustól lesz érvényes?

Előzmény: ivókút (72708)
ivókút Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72708

Átaludtam valamit? Ma( 2022.12.22) kaptál defektet nyári gumin. Ha van télid is, miért nem az volt fenn?  "úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni". Amennyiben a "jó ideig", az mondjuk március vége - április eleje lesz, biztos nem lesz probléma. A téli gumi télre való, nyáron ha nagyobb terhelést kap, nagyon hamar tönkre is megy, városban erre kisebb az esélye mondjuk. ;-)

Előzmény: kulesevics (72703)
Mutual Friend Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72707

Én forditva csinaltam, és nyáron mentem téli gumikkal.

 

Nem tudom a biztositó mennyire kapaszkodna bele hogy nem fizet mert az időjárásnak megfelelő gumi volt az autón.

 

Előzmény: 4728ITI (72706)
4728ITI Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72706

A téli gumi lágyabb, mint a nyári, ezért a hóban jobban tapad. Nyáron is jól tapad, de jobban kopik, meg kanyarokban kicsit kúszik oldalra. Ettől még jól használható. Télen is nyári gumikkal közlekedek, nem éri meg nekem átszereltetni a kevés km miatt. Ezt tudom, sokkal óvatosabban közlekedek. Eddig nem volt még koccanásom sem.

Előzmény: kulesevics (72705)
kulesevics Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72705

Köszi a választ. De nem az van, hogy a téli gumi nyáron még jobban tapad? 

Előzmény: tefi (72704)
tefi Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72704

Tapasztalatom nincs,de a szakik azt mondják,hogy nyáron jobban kopik a téligumi és kicsit megnő a fékút valamint kanyarban a tapadás is kicsit gyengébb.

Előzmény: kulesevics (72703)
kulesevics Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72703

Mi a véleményetek arról, ha valaki nyáron is téli gumival közlekedik? Ma kaptam egy defektet a nyári gumin, úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni. Renault Thalia 1,4 16V, 2001. Csak városban használom. 

jakuza80 Creative Commons License 2022.12.21 0 0 72702

Jártam én úgy egy off kocsimmal, hogy egy hosszabb út előtti ellenőrzéskor vettem észre, hogy alig van benne olaj. Nagyon sokat használtam, évi 3 olajcserém volt, meg tudtam hogy a motor nem eszi. Olajfolt nem volt alatta.

Aztán kiderült, hogy a nívópálcánál a tömítés elfáradt, és ott nyomta ki az olajat, az meg kb elpárolgott a melegben..😊

Előzmény: szaddam502 (72695)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.17 0 0 72701

Üdvözlet mindenkinek...

 

Úgy jártam, hogy csütörtökön reggel nem indult a motor, csak tekert de nem röffent be...

Rádugtam a clippet és megpróbáltam megnézni van-e hiba eltárolva, de a clip nem találta a vezérlőt mintha ott se lenne. Mivel ez egy már cserélt vezérlő, próbáltam rájönni mi lehet a hiba oka, akkor nem működik egy számítógép ha nem kap tápot, gondoltam megnézem a csatlakozókon ott van-e a 12 volt.

Hát ott volt.. elkönyveltem, hogy meghalt a vezérlő és gyorsan kerestem egy eladó bontottat. Találtam is el is szaladtam érte ma reggel betettem és sajnos ez ugyanazt produkálta mint az előző.

Mivel megvan az eredeti gyári vezérlőm még és az működött még ha rosszul is, visszatettem azt. De ezt sem találta a clip. El sem tudom képzelni mi a fene lett egy éjszaka. nincs több ötletem, mit tudok tenni, illetve egy még van, az a gondolatom, hogy a K-vonalnak nevezett vezeték amin keresztül kommunikálnak a számítógépek valahol megszakadhatott, bár nem tudom ettől miért nem indul a motor de ez talán megmagyarázná miért nem tudok rálépni a clippel a vezérlőre. 

Sajnos azonban nincs róla semmi információm hol lehet ezt a vezetéket megtalálni, melyik csatlakozón melyik láb lehet ez.

Esetleg valakinek nincs erről szóló dokumentációja vagy került hasonló helyzetbe megköszönném az ötleteket..

 

Egyébként 2003-as 1,5 dCi-ről van szó... 

 

Üdv

 

ÖregMackó

 

4728ITI Creative Commons License 2022.12.09 0 0 72700

Mennyi az annyi?

Előzmény: bajusz72 (72699)
bajusz72 Creative Commons License 2022.12.08 0 0 72699

Sziasztok. Eladás után maradt egy (THALIA 1.4 75 lóerős 8 szelepes) új unixban vásárolt katalizátor. Szeretném eladni féláron. Írjon akinek szüksége van rá. Van még egy THULE tetőcsomagtartóm is.

szaddam502 Creative Commons License 2022.12.05 0 0 72698

Benne volt az a mennyiseg es jol neztuk, vizszintben allt a kocsi. A motor es kornyeke tovabbra is szaraz, a kocsi alja is... Fust tovabbra sincs. Nem tudok mit csinalni, megvarom, hogy mikor csokken kritikis szintre, aztan utantoltes es agyalas...

nagya2 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 72697

HAli!

Nem jellemző ezekre a motorokra, hogy ennék az olajat, főleg ilyen kevés km-nél.

Biztos jól néztétek???

Üdv Nagya

Előzmény: szaddam502 (72695)
ivókút Creative Commons License 2022.12.04 0 0 72696

Márpedig, ha az bele volt öntve és mégis eltűnik, annak nyoma kell legyen. Az a mennyiség ahhoz sok, hogyha megeszi a motor füstölnie kellene ettől. Ha esetleg a váltó felől( kupling oldal) a szimmering engedi el, ott csepegni kellene alul. Biztos benne volt ez a mennyiség??? Sima talajon állva nézted az új (már amikor hiányzott belőle) szintet, nem lehet ferdén állt a kocsi?

Előzmény: szaddam502 (72695)
szaddam502 Creative Commons License 2022.12.04 0 0 72695

Sziasztok! Elore is bocsanat a fel offert, de a Clios topikok kihaltak.

Adott egy 1.2 16v Clio, 2010. 185e km. Olajcsere egy honapja volt, azota kb 1500km ment a kocsiba, ebbol kb 300km autopalyan, 130-140-es tempoval. A kenoolajbol kb 1-1,5 liter eltunt. Fustnek nyoma sincs, se lerakodasnak a kipufogoban. Hutoviz tiszta. A blokk es a motorter szaraz, nincs folyas sehol. Oke, hogy minden auto eszik valamennyi olajat, de nekem ez nagyon soknak tunik. Mas is tapasztalta mar ezt? Elore is koszonom a valaszt!

tefi Creative Commons License 2022.11.05 0 1 72694

Szereltek mások korábban!

A bal oldali keresőbe írd be: külső hőmérséklet

Van pár hozzászólás amelyik ezzel foglalkozik.

Előzmény: bakter5341 (72693)
bakter5341 Creative Commons License 2022.11.04 0 1 72693

Üdvözletem márkatársak.

Érdeklődnék hogy valaki szerelt már olyan Thaliába külső hőmérséklet érzékelőt amiben nincs gyárilag. /Természetesen a középkonzolon jelen van a kijelző/ Az érdekelne hogy lehetséges-e? Aki már csinált ilyet amennyiben lehetséges le írná nekem a munkamenetet? Előre is köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!