Nincs kétségem hogy ezek a régi motorok még jók voltak,de megjegyzem abban az időben szinte mindegyik teherautó tudta ezt,talán még a kocka Ducatok is. De egy autó nem a motorból áll,erősen kétlem hogy valaki 1,5m elmenjem az itthoni karbantartás
Az olaszok azért motort tudtak mindig is gyártani. Azért a motorja elnyűhetetlen, ha folyik is belőle az olaj. Az enyémbe szerintem legalább van már 1 millió, 88-as évjáratú, gyári motor, jó nagy kartergázzal, a kartergázcső le van kötve természetesen. Igaz már a végét járja, de talán van még benne százezer km ami megtehető vele. A 90-es évek elején került be svájcból és egy autóbontó használta kb 3-4 évvel ezelőttig.
Az Iveco Daily-k alváza a saját kategóriájában a legerősebb, ezt mindenki tudja. Akinek elcsavarodik az alváza az a gumibak miatt történik a többszörös túlterhelés miatt. Pont ma láttam egy 60-12 es Dailyt a 90-es évek végéről, már az Eurocargo hátsó futóművel. Annál is a gumibak elhajlította az alvázat. Fát hordanak vele romániából, képzelheted mekkora súly van rajta.
Az elektromosság szempontjából lenne mit fejlődniük és valamit a korrozióvédelem terén se ártana a gyárban bevezetni.
Kint se mindenhol valós a km benne. Regadó nincs teherkocsira minden mást ugyanúgy fizetned kell rá, mintha itthon vennéd. Sajnos kint sincs aranybánya. Ami olcsó az általában olyan is, abból lesznek kis hazánkban a megkímélt visszatekert autók. Vagy vegyél egy sokat futott megkímélt kinti autót azok olcsóbbak. Mondjuk amit az utazgatásra költesz pluszba annyiért már itthon is találsz, csak keresgélni kell.
Épp azon agyalok,hogy mi van abban az esetben ha én megyek ki külföldre!?Mert ott legalább valós kilóméter lenne,meg hátha ők sűrűbben hordták szervízbe,s nincs annyi kókányolás rajta!Milyen papír munka van utána?
20000km-t ha dolgoztak is vele azok a helyi köművesautók futnak csak évente, amik igen lepukkant állapotúak szoktak lenni. Az órának mindenesetre ne higyj. Ha másfélmillió is van benne akkor is lehet jó állapotú, és két-háromszázezer alatt is le lehet egy új Ivecot pusztítani nullára ha nincs kellően odafigyelve rá. Ha nem értesz hozzá akkor inkább vigyél egy hozzáértőt az átnézéséhez, sok pénzt tudsz megspórolni. Ha meg kifogsz egy jót és karbantartod akkor sokáig szolgálni fog, mert tartós konstrukciók. Külföldön még igen sok kereklámpás is dolgozik, ami szinte ugyan az a 90 utánival. Ezeknek a régi Ivecoknak az egyik legnagyobb ellenségük a rozsda, illettve a megfelelő karbantartás hiánya és a szakszerűtlen tákolásnak nevezett javítások.
Hmm....Jó persze!Az tuti,hogy nagyítóval fogom átvizsgálni az autót!!!Ráakadhatok olyanra is azért aki nem ment vele csak mondjuk kb 20.000km-t évente!Én szerintem max 15.000km-t fogok!
Szerinted a pirosba mennyi van százezer???Az én IVECOmba van 460ezer és 4,5 éves.Gondoljátok a haszongépjárműveket azért veszik,hogy a vitrinbe tartsák.......
A kilóméterórának soha ne higyj, főleg Magyarországon. A 90-2000 közti Ivecok is lazán elfutottak 1 millió kilómétert. Aki dolgozik is az autóval az minimum évi 30-40ezret hajt bele, de ha nemzetköziznek vele akkor akár 3-400ezer is belegurulhat évente. Mindig az állapotát kell nézni ls kipróbálni mielőtt megvennéd.
2002/12 havi,s majdnem 400.000km van benne!hmm... kicsit sokallom! Meg nekem nincs rá időm arra,h dobozt cseréljek platóra,s mi van akkor ha nem tudom eladni,s nem tudok helyette platóót venni....!Nekem már másnap dolgoznia kell!!!
5 kilót azért nem adnak egy ilyen dobozért. Néha 150-ért is lehet ilyen dobozt venni. Mindenesetre a dobozt egy aluplatóra szört szörért el lehet cserélni. De lehet, hogy egy ilyennél több hibalehetőség van mint a régifajtánál. Mondjuk ebből is és 2000 utániból is ki lehet fogni jót is rosszat is.
Én ha lehet akkor inkább vennék egy Zastavat. 2.8-as motorral és kb 2004-2005-ben még itthon is árulták. Mondjuk használtan drága és szinte csak összkerekest lehet kifogni belőle.
Nem sokkal drágább,ha nem kell a doboz leveszed eladod,legalább 5kilóért el lehet adni (szerintem) és azt teszel hátra amit akarsz.A másik dolog meg 2,8-as 120pacis elnyűhetetlen a motorja.Árba kb ugyan ott vagy és ez az ért csak 2002-es.
Akkor elég jól haladsz!Én majd billenősre akarnám megcsinálni ha lesz rá keret!Én se a fuvarozásból élek,de megkönnyíti remélem az életemet!Mert legalább saját és a család részét megtudom csinálni vele!Állathordás és takarmány főleg,plussz az "apróságok"!Úgy számolom,h kb 2 év alatt visszahozza az árát ha minden jól megy!
Én egy bontónak az autómentőjét vettem meg, még a kereklámpás fülkével, ami szarrá volt rohadva. A fülkét a Gaálnál vettem rá és ott is rakattam rá egy egyel újabbat. Nekem egyedül a hidraulikus csörlő és kazánlemez plató ami jó állapotú volt. Apránként újítgatom és extrázom. Most a másikamból a szervót , az állófűtést, jövőre ha minden alkatrész meglesz a klímát is beteszem. Már csak egy 2.8 TD cooleres motor kéne és akkor teljesen fel lesz újítva. Amit tudom, hogy én milyen minőségű alkatrészekből raktam össze. Igaz én keveset használom, nem autómentőzésből élek.
a második autó amit írtam az pont ott van annál a csávónál!Már én is gondoltam arra,h rakok be majd plusz féderlapot!Sajna a net-n nem találok megfelelőt a pénztárcámhoz,így kénytelen leszek lehet kereskedőtől venni,pedig én se szeretném igazán!Jobb magánszemélytől!
Ja és nem árt ha rögtön rakatsz bele segédrugókat is ilyen terheléshez. A gumibak nem jó mert megnyomja az alvázat és elcsavarodik vagy eltörik. Én laposvassal még pluszba megerősítettem a saját alvázam a hátsó hídnál, de nem hegesztve, hanem szigorúan csavarral rögzítve.
A dobfékesek valahogy jobban eltalált konstrukciók, mármint hátsó fékben. Jakabszálláson ott szokták ezeket felújítani, a Gaál-nál ha Kecskemét felől beérsz Jakabszállásra rögtön a táblánál a kisvasúton kersztül lehajtasz jobbra. Lehet akkor megspórolod a kereskedő jutalékát, hátha neki is van autója. Az ő száma harminc 943_4674
Nekem a diffi áttételem z=12/47 R=1,3,92 Ez nagyon pörög. Ha lehet én hosszabbat választanék, persze nekem autómentőm van és én általában hosszabb távokat megyek. Mivel van vonóhorgom ezért ha meglesz az E jogsim akkor lehet megpróbálkozok egy picit hosszabb áttétellel, de lehet vontatáshoz pont ez lesz az ideális.
Most 175/75 R16 C gumik vannak rajta hátul, de szerintem lecserélem 185/75 R16-osra.
80%-ban 100km-n belül használnám!Állatot,s takarmányt vinnék vele főleg!Túlsúllyal mennék(kb 50q össztömeggel) mert különben nem érné meg!Milyen difi átételt ajánlasz???Azt mondják,hogy dobfékes legyen a híd mert az sokat kibír,s nem "olyan" drága ha cserélni kell!Jövő hétvégére ígértek egy külföldről behozottat 98-s évjárat 4,6m platóju,2,8-s,friss műszakival kb 1 milláért,s van egy Jakabszálláson az út mellé kitéve az 99-s 2,8-s,4,2m-s platójú friss festés(fülke-alváz),ponyva is van hozzá 1.350.000HUF-ért!Ezeket akarom megnézni,s persze közben figyelem a net-t is!
Szerintem nem rosszak a 2.5TD-k sem nekem az van, de ez egy szívódízel verzió. Ha nagyobb távolságokra nem helyben használod és kihasználod a 3,5t össztömeget akkor inkább TD-t vegyél. Én is nagyon gondolkodok, hogy az enyémbe veszek egy 2.8 TD Intercooleres motort. Diffiáttételből pedig a neked valót válaszd mert legalább 5 végáttétellel szerelték.
Valaki megnézné hogy hány cm / mm van az első felső rugótehermentesítő gumibak és a fémütköző között a saját autóján? Torziós rugó szilenteket cseréltettem, és mintha magas lenne a kocsi eleje. Lehet, hogy nagyon ráspanoltak a rugókra.