Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Valakitől hallottam már ,hogy az Ukrán medvetalpastól óvakodni kell.Az a tervem,hogy lehetőleg új sima gyári vízmintásokat vadászok valahonnan.Azok egy jó záporban még hazahoznak talán ,kitartó eső utáni sárra meg megy fel a lánc.Fontos,hogy kb.azonos átmérőre kopottak legyenek rajta elöl hátul ha összkeréken össze van zárva. Gondolom.
Azért kérdezem mert a 3-as négyszögprofilúból oldalamként kb. 2 métert sikerült rábűvészkedni.A 2,7-esből csillag profilú Alucut Ratioparts van ,abból elfogadható mennyiséget
ráfeszegettem (nem mértem) csak összeszorulgatós,bajlódva kijövős lett.Arra gondoltam következőre befújom majd szilikon sprével vagy valami.A következő kísérlet valami jobb fajta kör keresztmetszetű 3-as lesz,abból talán több rámegy és szépen lefejtődik majd.
Hogy tudom levenni a hűtőlapátot összetörés nélkül? Csavart levettem, de gondolom tengely kúpos. Megpróbáltam satuba fogni, de nem merem erősen meghúzni, így meg elforog.
Szimmeringet kívülről tudom cserélni vagy belülről?
Vigyázz milyen gumit veszel, nálunk egymás után lettek szálszakadásosak az uaz gumik, azt hallottam, hogy már nem ott gyártják az uaz gumikat és gyengébb az oldalfaluk (persze ez lehet hogy városi azaz erdei legenda), sajnos mind új gumi volt :-(
Szerintem ennyire nem egyszerű, mert légöblítéses krosszmotor tudtommal nincs. Ez a kéttorkú karbi, meg a technikája az, ami miatt a mai fűrészek már igényesebbek. SZerintem a Stihl 064 elment volna úgy is,ha a benzinnel kimosod a krumplisütő serpenyőt. Ma már nem így van. Vagy a 4-mix motorok sem szeretik a szar olajat. De az biztos, sokkal nagyobb a felhajtás, mint amennyi van ebben .
Sajnos vagy inkább hála Istennek nem volt még rá idő de továbbra is tervben van a dolog.Csak beülés van és vágtatás az erdőn.Ma sikerült tankolási szünetben annyit foglalkoznom vele,hogy lekaptam az ablakokat.A sáros időszakban láncolva közlekedek,ilyenkor persze nincs rajta .Eddig nem volt gond a két hátsó full sima gumival de most már vennem kell rá valamit mert olyan meredek a termelést megközelítő út ,hogy gyalog csak lefelé bírsz menni rajta.Bocs,kicsit elkalandoztam,szóval folyamatos használatban van és nem ez a kiadás az első rá de amint megérdemelten új színben pompázik azonnal felteszek képet róla.
Nagyon beígérte, hogy nekem adja el:))) Azért nekem mert tudja, hogy nálam nagyon jó helyen lesz, és bármikor mehet vele egy kört ha akar! Amúgy kérdeztem tőle, hogy mit vesz helyette? Azt mondja husqvaran 545 tetszik neki. Bár nem tudom minek, mikor a másikat is alig használta.
Az a fajta ember, aki úgy van vele, hogy legyen (autót is cserélgeti)! Remélem, tényleg az enyém lesz :)
Én eddig a pirosat használtam az FS400-ba, most kilenc éves a gép! Eddig semmi problémám nem volt, 1:50-es keverékkel ment. Az idén úgy döntöttem, hogy átállok a STIHL fél szintetikusra mer az jó, és tényleg az. Mielőtt váltottam, azért kicsit birizgálta az agyamat, hogy nem-e lesz belőle baj? Ezért lekaptam a kipuffot, és meglestem vajon a piros mit művelhetett a kilenc év alatt? Meglepődve tapasztaltam, hogy sehol semmi probléma, és a kipuf nyílás sincs összenőve. Egy nagyon minimális koksz volt a dugó tetején, de csak tényleg mutatóba!
Miután 1:40 be a zöld olajjal kibrüngettem két tankkal, kitekertem a gyertyát hogy ismét bele lessek. A dugó tetejéről eltűnt az a minimális lerakódás is, ami addig is csak olyan hártyaszerű vastag volt néhol a dugó tetején. A gyertya is őzbarna (nyári bunda), úgy-hogy ez van. Jövőre már a STIHL full szintetikusra fogok váltani, mer az meg még jobb. Nem sajnálom tőle, megérdemli. Nagyon megbízható, mindig lehet rá számítani ha kell. Nekem ennyi elég! Hiába no..... :)
A másik: Jövőre ha minden igaz, lesz egy FS450-em is, az idén még nem adja a tulaj de jövőre igen. Ismerem a gépet amióta megvette, meg a tulajt is. Alig ment még a gép, szinte gyári állapotban van. Tán még be sincs járatva rendesen:))) Eddig annyit mondott, hogy 130.000-körül megválna tőle jövőre, de szerintem még tudok egyezkedni vele. Ad hozzá STIHL fűrész korongot védővel/soha nem használta, meg dikicst amit szintén nem használt, hámot, meg ami gyárilag amúgy is volt hozzá. Jó lesz az nekem:)))
Ez az egész kisgép+olaj téma túl van egy kicsit lihegve.
Nem atomfizika ez az egész téma...... szeretek fűrésszel-kaszàval dolgozni, a többi màs gép mellett ezek is szìvem csücskei valahol....de.....azért azt be kell làtni h egy kasza-fűrész 2T blokkja -hàla Istennek- elég alap, primitìv szerkezet.
Amit ezen gépek szintjén az olajról tudni kell az mind ott van leìrva Csiga olajos összefoglaló ìrásàban.
Ha ennyit tudsz az egészről az gyakorlati felhasználói szinten SZERINTEM maximàlisan elég, nem kell ebből se hitvitát sem túlbonyolìtott eszmerendszert csinálni.
Tovàbb megyek...... még ha addig sem mélyül el az ember a témàban mint ahogy Csiga leìrta a dolgokat, elég alap szinten ismerni a nemzetközi olajminősìtési rendszereket.
Ott az USA beli API, a Japàn JASO meg az Európai ISO rendszer.....de még ez sem, még ennyi sem kell, elég a Japán minősìtési rendszer.
A JASO tesztnél több motorblokkot állìtanak próbapadokra, majd a vizsgàlt olajjal járatjàk őket X üzemóràt....aztán szétszedik és megvizsgàlják őket...... erre a szakterületre képzett fullos mérnökök fullos körülmények között. (Szerintem kicsit precìzebb mint akàrmelyik szervìzes, vagy akármelyik Béla bà' a kocsmàból)
A blokkok alkatrészein megvizsgàlják a kopàsokat (na ezt se tolómérővel meg szemre, h mi mennyire van kifényesedve :-D ) és megvizsgàlják a lerakódásokat, kokszosodást stb.
Ha a JASO megadja az FD minősìtést egy 2T olajra, az ezekhez a primitív 2T gépekhez nehogymà' ne legyen fullosan jó!!!!! :-))))))
Évekig hasznàltam a 250ccm-es 56le-s, power szelepes, rezós kipufogós (és egyébként Simson súlyú ;-) ) crossmocimat sokkal gyengébb olajakkal, mint amiket most a kaszàm/fűrészeim kapnak, és még a kaszàhoz-fűrészhez képest JÓVAL kiélezettebb crossgép blokkjànak se volt soha semmi baja.
Namost akkor ezeknek a primitív (hàl Istennek h ilyenek, faxnak se hiànyzik a bonyolìtàs) 2T blokkoknak nehogymà' baja legyen egy korszerű, full szint, JASO FD szabvànyt teljesìtő (de a piros Stihl àrànak kb. 70%-àba kerülő) olajtól.
Ha végletekig leegyszerűsìtem ezt az egész témát, akkor a lényeg majdhogynem egy mondatban összefoglalható: JASO FD, amelyik ezt a magas Japàn mércét megugorja, azzal tuti nem lőssz mellé. (Még a rész-szintetikussal se, ha megadjàk neki a vàgottszeműek az FD-t)
Nade szabadság van, csak beszélgetünk a témàról, ez még remélem nem baj, és természetesen mindenki azt mixel a benyàhoz, amiben hisz! ;-))
Akit nem érdekel az olaj téma, tapasztalatból tudom hogy nem fog másik olajat venni csak a gyárit. Előbb hisznek a stihl szervizesnek minden téren, mint aki hobbi szinten jártas a témában! Ez megérthető, hiszen ő szervizes! Még ha fél évvel ezelőtt gépet sem látott!
"Nem mindenki olajzseni.Bemegy a boltba és megveszi a gépéhez azt amit a gyártó ajánl."
Na, hàt épp ezért mondom, h a Stihl számára qva jó biznisz a piros!!
Nem kell itt zseninek lenni, senki se az, én se...... akit nem érdekel a téma, az alap dolgokról se tàjékozódik, plusz rajta van a Stihl vagy Husqvarna vagy akàrmilyen feliratos szemellenző (màrkàtól függetlenül) az jobban a zsebébe kell h nyúljon, na és ez az extràn jó biznisz a kereskedőknek.
Nem mindenki olajzseni.Bemegy a boltba és megveszi a gépéhez azt amit a gyártó ajánl.Ezzel semmi gond.Korrektek mert megmondják,hogy az új gépekhez már nem a piros kell.A régiekbe is csak akkor koszol a piros ha nem 50-es a keverék amit előírnak.Egyébként az S-H esetén simán élő még mindig a nemzedékekre tervezettség de hát Magyar honban a 10 millió gyári mérnökkel ők sem tudnak mit kezdeni. Szerintem.
A piros az a Stihl szàmàra az egyik legjobb biznisz!!
Egy API TB teljesìtményszintű ásvànyi 2T olaj a jelenlegi piaci viszonyok között véleményem szerint olyan max. 1000 Forintot ér. Kb. ilyen áron (plusz-mìnusz természetesen van némi szóràs) lehet venni hasonló tudàsú más gyàrtànyokat kisker áron. A Stihl a piros épp aktuàlis gyàrtójànak (még mindig a Castrol szállìtja a pirosat a Stihlnek, mint régen? van erről vkinek infója?) szerintem mélyen 1000ft/liter àrat fizethet maximum, és kiteszik a polcra 3000 körül.....
De mìg van aki megveszi, addig miért adnàk olcsóbban?? A vilàg legjobb biznisze NEKIK.
A 2T gépeket hasznàlók töredéke jut el csak oda, h kicsit utànanézzen-olvasson a dolgoknak, a maradék többség meg elolvassa a flakonon a feliratot "Stihl" és halleluja, minden meg van oldva, biztos fasza, hiszen Stihl, ha 3000 ha nem, vegyük meg merezolyanjó.
Hogy van sokkal jobb arànyaiban nézve jelentősen olcsóbban?? végülis mindegy......
Hàt úgy, h ha nàlunk csökken az àtlag életkor màshol meg nő, akkor idehaza nagyobb az esélye, h a "nemzedékekre tervezve" duma egyszer talàn be is igazolódjon....
Enyém meg volt. Bár attól is függ, hogy kinek mi az éles?! Én élesebbre élezem mint gyárilag volt amikor még új volt, nekem az nem volt éles. Amúgy attól is függ, hogy milyen élesnek kell lennie, hogy éppen mit vágsz vele. Nekem akkor éles valami, ha viszi a szőrt, de ebben az esetben szerintem ennyire nem kell élesnek lennie a késnek. Még annyi, hogy én a kézi élezést jobban szeretem mint a gépit, szerintem tartósabb.