Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.02.24 0 0 13906

Benzin motor!

Előzmény: Törölt nick (13905)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.24 0 0 13905

Hali Mrpragay!

 

Jól látod, az új Aixamokban is, ami 9,8 kW-os, Lombardini motor van! Így ebben a MiniVanban is. A honlapon az A751 -nél van egy kép, Lombardini - Aixam motortér párosítással.

 

Üdv, Adam

 

 

 

 

Előzmény: mrpragay (13901)
Bakancs4 Creative Commons License 2008.02.24 0 0 13904
Szerintem jól látod , abban az Aixam Van-ban tényleg Lombardini motor van , az egyértelmű . Mivel a leírásban dízelnek írják , azt talán csak nem tévesztették el , ezért nem hiszem , hogy a gyári benzines lenne ...
Előzmény: mrpragay (13901)
Bakancs4 Creative Commons License 2008.02.24 0 0 13903
A kényszerintézkedésekről nem oktatlak ki , gondolom többet tudsz róla , mint amit én valaha is fogok akárcsak gondolni is erről . A közúti jármű korlátozott magántulajdon . Előírják , hogy ki használhatja (jogosítvány) , mikor ,milyen sebességgel , hol vagy köteles megállni vele és hol tilos magállnod , milyen színű és tulajdonságú lámpáknak kell rajta lennie , milyen vizsgálatokat kell rajta elvégeztetned a saját költségeden . Hatósági vizsgálat címén is sokmindent megtehetnek . Azt gondolom nem vitatod , hogy egy kétesen nagynak tűnő kétkerekűt vagy egy házilag átépített gépkocsit berendelhetnek a műszaki vizsgabázisra . Mi van akkor , ha ugyanaz a Kovács Géza szakképzett motorszerelő áll az út széli mobil vizsgabázisban ugyanazzal a szerszámkészlettel , amit a központi telephelyen is használ ? Azt gondolom tudod , hogy a közúti műszaki ellenőrzéseket a rendőrség már most is a NKH-val együtt hajtja végre . S ha már a károkozásnál tartunk , arról gondolom hallottál már elég rémtörténetet , hogy az öreg dízelek közül hány szakadt szét zöldkártyás méréseknél , mert valami előírás miatt olyan fordulatszámra kell őket felpörgetni , amilyenre a normál módon közlekedő tulajdonos sosem túráztatná . Ezek után előállni ezzel a gyertyakitekerős-tiltakozással (amit egyébként műszakilag és emberileg megértek) nem tűnik nagyon eredményes kísérletnek...
Előzmény: BIGYO2 (13897)
rascal1 Creative Commons License 2008.02.24 0 0 13902

Ha ez jelent valamit én őszintén veled örülök és drukkolok, hogy "Ők" békén haggyjanak:))) A fiúk nem nagyon vevők erre a happy érzésre:)

Még emlékszem rá, nemrég én is pont ezt éltem át és nagyon jó volt:)) Remélem neked sokáig megmarad:)))Ez egy életforma is,de nem könnyű,ha "Ők" még piszkálnak is. Mindenesetre komoly jellemformáló egy ilyen kis jószág. Eggyel több jóember lett az országban:))

Előzmény: Adri 80 (13896)
mrpragay Creative Commons License 2008.02.24 0 0 13901
Jól látom, hogy van a használtautón egy Lombardini motoros aixam 500? Lehet, hogy ez a benzines változat, vagy nem eredeti beépítés??
A képről nem tudom kivenni...

LINK
gyulai_james Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13900
És mikor csavargatni akarnak, akkor gondolod érdekli őket, hogy Te milyen szemmel nézed :) ?
A határon aránylag sokat járok át és időnként visszafelé találkozom a magyar vámosokkal. Na azok rendszeresen feszegetik az autóm kárpitját, annak ellenére, hogy én nem nagyon nézem ezt jó szemmel. Kicsit érzékeny vagyok az ilyen barbársággal szemben.
Előzmény: BIGYO2 (13897)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13899
Biztosan a mopedet bámulták?
Előzmény: Adri 80 (13896)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13898
Optimistább vagyok a történetben. Az enyém a régi tárcsával is eldöcög
országúton megengedett minusz 10-et, és érzem, hogy elbírna nagyobb tárcsát is.
Persze nem akarok tőle többet, mert nem lenne sem az úttartása, sem a fékrendszere
megfelelő a szükséges és elégséges feltételeknek.
Aki meg azon is erősíteni akar, Adam07 szavaival élve , vegyen autót.
Előzmény: beta9 (13892)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13897
Kizártnak tartom, hogy bárki is a gyertyámat kicsavarja a hengerfejből (Pl a segédmotorkerékpáromból) térfogatmérés címén. Mi van, ha kihozza a gyertya a
menetet az öntvényből?
A mester nemrég b...ta le az egyik volt edzőmet (odairányítottam a kocsijával)
miért maga cserélte a gyertyákat, a menetek nem voltak kenve és kikezdték az öntvény menetét.
Tehát senki ne csavargasson semmit. Anélkül pedig mérni nem lehet.
Előzmény: WooDoo (13891)
Adri 80 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13896
Sziasztok!
Csak szeretném megosztani örömeimet veletek:)
Itt Zalaegerszegen is nagyon érdeklődnek " kis csodák" után pl:a benzinkúton meg akartam nézni a kerék nyomást és körbe ugráltak a benzinkutasok és mások is oda jöttek hozzám érdeklődtek a brumi iránt és ők is figyelemmel kisérik a tévés és egyébb infokat róluk.Remélem nálunk is egyre jobban elterjed most 10 alatti létszámmal képviseljük a mopedautokat.Persze a feljelentéseket is gyarapítjuk:)Sokan nem előznek ki hanem csak nézik a járgányomat és kedvessen mosolyognak rám.Ha meg valaki kielőz az is kedves ugyhogy itt nem szemétkednek velünk csak "ŐK".
Szeretném ha már itt is olyan lenne mint Debrecen utcáin.És nem kellene úgy beülni hogy valyon ma is lesz egy feljelentésem?Még csak egy hónapja van meg a kis aixamom de szerelem volt első látásra úgyhogy már értem a pasikat:)
WooDoo Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13895
Csoda hogy csak 1 betűt írtam el, a kezem kicsit megsérült a csapágycserénél. A kalapács lecsúszott a dorniról, jól ráhúztam a kezemre, most eléggé fel van dagadva a kézfejem. Ezenkívül még egy vérhólyagot, meg némi hámsérülést is sikerült összeszedni:))
Előzmény: beta9 (13893)
WooDoo Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13894

Kicseréltem ma a 400-as Aixam jobb első kerékcsapágyát, alaposan megszenvedtem vele. Pedig az elején olyan jól ment minden, a talpast rögzító csavarok simán kijötek, a múltkor az 500.4-esnél kb. 4 órába került, amíg kiszedtük a 4 db 8-as csavart.

A gondok akkor kezdődtek, amikor le akartam, venni a kerékagyat a gólyalábről. Az alu öntvénybe az oxidáció miatt beleszorult a teleszkóp, néhány mm-re szétjött, aztán meg sem mozdult, hiába fújtam rá a csavarlazítót. Gondoltam akkor majd lebontom felülről a gólyalábat. Az anya meg is indult, de a végén megszorult, az imbuszkulcs meg megfordult a fészekben, így aztán a gólyaláb mindkét végén elakadtam. Mérgemben azon gondolkodtam, elflexelem a teleszkópot, és veszek egy újat, de ekkor szerencsére megérkezett az erősítés. Apósom kitartóbb mint én, végig kocogtatta a kerékagy alu öntvényét, aztán egy csőfogóval elkezdtük forgatni a teleszkópot. Kb. fél óra kínlódás után végre sikerült kioperálni a teleszkópot, és szerencsére a felső anyát is sikerült óvatosan visszahúzni.

A csapágy kiütése sem ment egyszerűen, az osztott belső futópálya természetesen a féktárcsán maradt, amihez lehúzóval nem lehetett hozzá férni. Megint apósom tapasztalatára volt szükség, villannyal "leolvasztotta" a csapágy gyűrűt, ami aztán széttört a feszültségtől. Az alu öntvényből sem volt egyszerű kivenni a csapágy külső gyűrűjét, hidegen hiába ütöttük, meg sem moccant. Gondoltam egy kis meleg biztos segít rajta, ezért a gáztűzhelyen felmelegítettem. Ezután már szinte magától kiesett a régi csapágy maradéka, az új csapágy meg beleesett a meleg házba, de miután ráhűlt az alu öntvény, már meg se moccant.

Az összerakás már gyerekjáték volt, ment minden mint a karikacsapás.

 

Ha az összerohadó alkatrészek nem hátráltatnak, 1-2 óra alatt ki lehettett volna cserélni a kerékcsapágyat, de így majdnem ráment az egész "műszak":)) A csapágy valószínűleg a tömítés hibája miatt ment tönkre, mert el volt rozsdásodva a belső futópálya.

beta9 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13893
Az "alakmotor-versenyzés" szuper lehet, jobb, mint a Salakmotor-versenyzés. (hihihi)
üdv
Előzmény: WooDoo (13891)
beta9 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13892
Én kissé "tamáskodó" vagyok, mert nem hiszem, h. egy 4kW-os motorral a brumi - pláne 2 személlyel - ilyen sebességre képes. A nagyobb tárcsa a vége felé lényegesen nagyobb nyomatékot igényel, s ennek e motorok kissé szűkében vannak.
Ha 50ccm-es a motorja, s gyárilag nagyobb teljesítményű, - ugye itt csak a ccm számít, a telj. nem, - akkor elképzelhető.
Ahogy írtad: "állítólag..."
üdv
Előzmény: Luji78 (13887)
WooDoo Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13891

Van olyan ismerősöm, akinek az 50 cm3-is motorja simán megy 120-at. Több mint 1 millába van a járgány, de a hengerűrtartalma nem változott. Amotor élettartamáról nincs infóm, de srác apja alakmotorversenyzó volt, megszokták hogy egy versenymotor max. 30 percet bír ki:))

Egy 125-ös versenymotor végsebessége bőven 200 km/h felett van, és mivel a teljesítményt a rendőr nem tudja ellenőrízni, akár A1 jogsival is lehet vezetni.

Előzmény: Bakancs4 (13888)
Bakancs4 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13890
Hát ez a mkp. szgk. biztosítási költség személy és biztosítófüggő . Valóban van olyan személy , akinek többet kell fizetnie az 500 ccm feletti motorra , mint a (leg)kisebb űrtartalmú autóra .
Előzmény: nappista (13886)
Bakancs4 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13889
Annyival pontosítanám , hogy vannak ( van ?) olyan EU-s ország , ahol az a személy , akinek legalább 5 éve van B-s jogsija , az vezethet A1-es járművet ( mkp . max. 11 kW , max. 125 ccm ) utas nélkül . Nálunk abból kiindulva , hogy mennyire hisztiznek a kezelőszervek leoktatásán , nem lesz realitása .
Előzmény: Fmen (13885)
Bakancs4 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13888
A fojtás nálam is többek között sárga festékkel van plombálva . Amúgy az adagoló működését vizsgálom a fogyasztás miatt , és ez automatikusan maga után vonja a fojtás vizsgálatát , mert a kettő eléggé égy tőről fagad . Ha nem lesznek ellenőrzések a közúti forgalomban , akkor csak azzal lehet kiszűrni őket , ha bemérik a sebességét . A kétkerekűeknél is örök gond , hogy negyed óra alatt lehet kicserélni a henger-dugót nagyobbra egyes típusoknál . Állítóalg lesznek olyan közúti ellenőrzések , amikor megnézik a tényleges hengerűrtartalmat .
Előzmény: rascal1 (13879)
Luji78 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13887
Most kérdeztem apámtól hogy mit tud még erről a száguldozó brumiról.Állítólag normál 2 személyes,és rendesen kismotoros jogsival vezethető.Állítólag új tárcsákat csináltatott rá.A nagyobb tárcsával nagyobb a végsebesség is.A motoron tudtommal nem is piszkált semmit.
nappista Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13886
Annyit szeretnék a nagymotor témához hozzátenni, bár erről már korábban vki megemlékezett, hogy a nagymotor biztosítási díja (mivel a brumik. általában minimum 400 ccm-esek) vetekszik vagy akár meg is haladja a szgk díját.

Fmen Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13885

Annyi megjegyzésem még lenne,hogy az EU-ban tudomásom szerint autós jogsival lehet akár 125-ös(bár mondtak már 150-et is)motorkerékpárt vezetni.

Ennek a szabálynak a bevezetésével nálunk is sokan ülnének 125-ös robogóra amikor az idő engedi és haladni-parkolni szeretnének és nincs motorkerékpár jogsijuk.

Ez teljesen logikus dolog de mint minden hazánkban a logika és a többi országban bevált -alkalmazott dolog nem megfelelő!

Inkább szedik be a parkolódijjakat,behajtási dijjakat meg ezek után a büntetéseket!

Elbaszott egy ország vagyunk sajnos ezt kell,hogy mondjam és ez a mopedautós témában is jól látszik a hatóságok primitiv megközelitésén!

Nehogy már az állampolgárnak jó legyen mert még hozzászokik!

Vagy elszökik?

Törölt nick Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13884

A Mitsubishi és a Yanmar motor nyilvánvaló, hogy erősebb és gyorsabb, mint az átlag. /azt hiszem Neked Lombardini motor van benne/.

A Kubota szerintem a leggyengébb, megbízható, könnyen szerelhető, jó motor, de menetteljesítményileg talán a leglassabb :). Végsebessége 60 fölé nem nagyon megy, még akkor sem,ha a távtartót kiszedjük. Szerintem a 60 km/h is szép teljesítmény, ha belegondolunk, városban 50 km/h a megengedett, szabályosan (mivel smk) pedig 40 km/h.  

Minden leendő vásárlónak az az első kérdése, az ár után :)), hogy mennyi a végsebessége. Szerintem nem ez a legfontosabb, ez mopedautó.

 

Aki pici autót szeretne és azt akarja, hogy gyors legyen, az inkább vegyen Smartot.

Előzmény: rascal1 (13876)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13883

Szerintem a mopedautók lényege az, hogy különbözik az autóktól, tehát üzemeltetésileg és fentartásilag is különbözzön, sorolják más katagóriába, és ne személyautó jogosítvánnyal lehessen vezetni. Az rajtuk múlik, hogy hány évesen, de nyilvánvaló, hogy ne 17 - 18 évesen engedélyezzék őket vezetni. Hozzanak létre egy mopedautó (AM / B1/ ) jogosítványt, amit a fiatalok és az idősek is le tudnak tenni.

Szerintem a legfontosabb megoldandó kérdés a rendszámoztatás és a vezethetőségi feltételek.

Előzmény: Luji78 (13877)
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13882

Őszintén szólva a műszaki vizsgával valahol egyet értek.

Ausztriában "példamutatóan" meg lett oldva, a mopedautókat robogó szinten kezelik.

Ausztria:

Rendszám: biztosító által kiadott piros  azonosító tábla: robogókon, mopedautókon;

Utasszállítás lehet: robogón, mopedautóban;

Műszaki vizgsa: robogóra és mopedautóra egyaránt kell;

Vezethetőség - 16 éves kortól: robogók, mopedautók egyaránt

 

Teljesen egységes, a robogók is csak jó műszaki állapottal kerülnek forgalomba, a mopedautókkal együtt.

 

Magyarország (akarja):

Rendszám: mopedautókon autó rendszám, robogókra majd jóval később, vagy semmi;

Utasszálítás: egyiken sem ;

Műszaki vizsga: akarhatják a mopedautókra, de a robogókra semmiképp;

Vezethetőség: a mopedautókat csak 16 vagy 17 éves kortól lehet vezetni, de a robogókat már 14 éves kortól.

 

Hol itt az értelem?

Egységesíteni kéne mindent. Ha egy 14 - 15 éves gyereket félnek a forgalomba engedni, (pl.mopedautóval), akkor miért nem félnek a robogótól? cikázik az autók között, hol jobbról, hol balról előznek, nem tudom mit gondolnak, hogy a robogóval vajon kultútáltabban közlekednek? 50cm3-is motor helyett majd apuka beépíti neki a 125 cm3-is motort . . . Minap egy ~ 14 éves srcác jött szembe a forgalommal, biciklivel, egy kereszteződés közepén, gondolom ő is megijedt, mindenki dudált, csoda, hogy nem lett tömegkarambol abból, hogy az autókal szembe hajtott.

 

 

Előzmény: barret2 (13875)
TDI-DRAG Creative Commons License 2008.02.23 0 0 13881
Gondolom 400 w-ra gondoltál:)
Előzmény: rascal1 (13879)
WooDoo Creative Commons License 2008.02.22 0 0 13880

Régebben biztosan le lehetett nagymotornak vizsgáztatni a mopedautókat, de nem vagyok benne biztos, hogy jelen pillanatban pereskedés nélkül is menne a dolog.

 

Amelyik járgány 90-100-at megy, abba vagy a Kubota Z482-es, 9,8 kW-os diesel motorját, vagy a Lombardini LGW 523-as, 15 kW-ra lefojtott benzines motorját teszik. Természetesen ezek a járgányok az L7e kategóriába tartoznak, azaz négykerekű motorkerékpárok, legalábbis az uniós jogszabályok szerint.

Előzmény: Luji78 (13872)
rascal1 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 13879
A 400 kw-os határ meghúzását is álszent dolognak tartom, mert a robogók nagy többségében is nagyobb motor van, ami le van folytva. Azok még sem számítanak nagymotornak, ott a felépítés számít. Hogy ne legyen vita, a lefolytást szabályzó csavart le kellene blombálni (plombálni?) és amennyiben az sérült, akkor büntetni, hogy ne lehessen vizsga után felspécizni. Az enyémben le van festve sárga festékkel, ezt még az olaszok csinálhatták, így vizsgázhatott mopedautóként. Ott ezt elfogadták. 
WooDoo Creative Commons License 2008.02.22 0 0 13878

Én sem tartom indokoltnak az "igazi" mopedautók esetében az időszakos műszaki vizsgát, de engem pont az zavarna a legkevésbé. A motorkerékpárok esetében 2700 Ft a vizsgadíj, a segédmotoros kerékpárokért pedig 1900 Ft-ot kell fizetni, tőlem is ennyit kértek, amikor bevittem az NKH-hoz a járgányt.

A fékeket és a lengéscsillapítókat sajnos nem mérték mérték be, pedig arra kíváncsi lettem volna. A futóművet, kormányművet, világítást, ablaktörlőt, ablakmosót stb. viszont alaposan ellenőrízték.

Mindenkinek elemi érdeke lenne, hogy a járgánya műszakilag rendben legyen, aki tisztességesen karban tartja a mopedautóját, annak nem kell tartani a műszaki vizsgától.

Előzmény: barret2 (13875)
Luji78 Creative Commons License 2008.02.22 0 0 13877
Szerintem valami hasonló dolgot fognak kiagyalni.Adó fizetés nélkül nem fogjuk megúszni.Ennek ellenére B-s jogsival biztosan lehet vezetni.Ha már autó formája van.
Előzmény: Törölt nick (13873)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!