Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 2006.03.13 0 0 1134
Ezen az árszinten maximum a magyar államtól kaphatnak újabb megrendeléseket...
Előzmény: Fricy (1133)
Fricy Creative Commons License 2006.03.11 0 0 1133
Átadták az M5-ös utolsó szakaszát
Átadták az M5-ös autópálya utolsó, Szeged és az országhatár közötti mintegy 15 kilométeres szakaszát. Mostantól Budapestről végig autópályán lehet eljutni a szerbia-montenegrói határra.

Az AKA Rt. vezetői kijelentették, remélik, hogy a most átadott M5-ös minősége és határidő előtti elkészülte további megrendeléseket hoz számukra.
Fricy Creative Commons License 2006.03.08 0 0 1132
A szakértői jelentés szerint meg lehetett volna menteni, ha nem megy rá a tgk.
Előzmény: elemes (1131)
elemes Creative Commons License 2006.03.08 0 0 1131
Gyakran vannak ilyen lelkes amatőrok, és gyakran bejön, de néha nem.

Azonban jött egy teherautó és megroppant alatta a megsérült gerenda! Teljes keresztmetszetében átrepedt. Ki kell cserélni. Ehhez azonba a fél hidat el kell bontani

Míg ezzel szemben mi lett volna az alternatíva, ha nem megy át rajta a teherautó...? Gerendacsere ugyanúgy, nem...?
Előzmény: Fricy (1128)
cyber.greg Creative Commons License 2006.03.08 0 0 1130

Mai Népszabiban a "nem-autópályák" építéséről, felújításáról:

http://www.nol.hu/cikk-proxy/396605/ 

RadiX Creative Commons License 2006.03.08 0 0 1129
Remelem hogy a rendor az elete vegeig torleszti a fizetesebol a kart.
Előzmény: Fricy (1128)
Fricy Creative Commons License 2006.03.06 0 0 1128
Döbbenetes fejlemények történtek a 7végén az M3-as megsérült hídjával kapcsolatban.
A múltkori baleset után, amikor is egy billencs eltrafálta a híd gerendáját a Budapest felé vezető oldalon, az azon átvezető utat teljes szélességében lezárták. Nos, a hétvégén egy "lelkes" rendőr úgy gondolta, hogy hülyék a mérnökök, nincs semmi baja a hídnak és megnyitotta a forgalom elől. Addig nem is volt semmi baj, amíg csak személygépkocsik mentek át rajta. Azonban jött egy teherautó és megroppant alatta a megsérül gerenda! Teljes keresztmetszetében átrepedt. Ki kell cserélni. Ehhez azonba a fél hidat el kell bontani, mert a legkülső gerendáról van ugye szó és fölöte korlát, szegély, stb van. Hetekig tartó munka vár a hídra, míg újra használható lesz.
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1127

OK.

 

Én laikus vagyok, így először abból indulok ki, hogy velem van baj, hogy nem értem.

De ezek szerint megint az újságíróval volt... :-)

Előzmény: elemes (1126)
elemes Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1126
azt nem értem, hogy ezt miért most írják, hiszen ez már LEGALÁBB egy éve eldöntött kérdés

én is azt gondolom, hogy még az első kapavágás előtt ez. de ilyen a sajtó: az újságírók mindenhez értenek egy kicsit, de semmihez nem értenek igazán. arra meg nincs idejük, hogy utánanézzenek.

saját szakmámban én is garmadával olvasom a csacskaságokat -- szóval ha egy szagembernek gond van a vérnyomásával, ne olvasson napisajtót :-)
Előzmény: Törölt nick (1124)
mestska Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1125
nem, ez nem új szakasz, mindössze a teherbírás emelése fog megtörténni, végig, a teljes nyomvonalon.
Előzmény: RadiX (1123)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.05 0 0 1124

Nekem úgy tünik, hogy a dujv hídon is dolgoznak, meg a tavasszal átadandó szakaszokon is nagy a nyüzsgés...  (pedig tél van)

 

Nem kukacoskodni akarok, csak értelmezni próbáltam a cikkben leírtakat.

 

Én a következőképpen értelmeztem:

 

- a két végén töltést akartak készíteni (ahogy te is írod) , hogy rövidebb hidat kelljen csinálni

- ahogy jobban utánaszámoltak, rájöttek, hogy ekkora töltés konszolidációjához tetemes időre van szükség...

- azt hogy "a híd mindkét végén pillérekre épül" úgy értelmezem, hogy a töltés HELYETT további hídszerkezet készül (vagyis hosszabb lesz a híd) ami értelemszerűen pilléreken áll.

 

Te is így értelmezted?

 

Mert ha így van, akkor azt nem értem, hogy ezt miért most írják, hiszen ez már LEGALÁBB egy éve eldöntött kérdés. Az alábbi galériában látható, hogy már 2005.04-ban kész volt mindkét hídfő, és beindították az "alfa űrbázist":

http://www.nart.hu/galeria.php?id=6

 

Az a baj, hogy olyanok írják ezeket a cikkeket, akiknek halvány lila gőzük nincs a műszaki tartalomról, és szakkifejezéseket keverve hablatyolnak valamit...

Nem értem, hogy egy akkora újság, mint a Nsz miért nem tudja olyan emberre bízni a cikket, akit legalább hobbiszinten érdekel a téma...

Előzmény: elemes (1122)
RadiX Creative Commons License 2006.03.04 0 0 1123
Melyik resze a 442-nek? Csak nem Szandaszollos elkerules?
Előzmény: mestska (1117)
elemes Creative Commons License 2006.03.04 0 0 1122
azért vedd figyelembe, hogy nálunk telente nem szoktak dolgozni. nem mintha nem lehetne, de biztosan drágább.

azt gondolom, hogy pár százezer köbméter földdel akarták "meghosszabbítani" a dombot, hogy rövidebb völgyhidat kelljen építeni.
Előzmény: Törölt nick (1121)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.04 0 0 1121

Azért megpróbálhatták volna az új átadási időpontot (aug 12. helyett) a nyáriszünet elejére időzíteni...

A horvátoknál valahogy erre is oda tudnak figyelni, minden évben nyár elején vannak/voltak az átadások.

 

Pár dolgot nemigazán értek:

A határidő-módosításra a magyarázatok szerint azért volt szükség, mert bebizonyosodott: ha a Kőröshegynél épülő völgyhíd az eredeti tervek alapján készül el, forgalomba helyezése akár egy évet is késhetett volna.

- ígymeg 3/4 évet késik..

 

Építési engedélyének megszerzésekor ugyanis még azzal számoltak, hogy a híd két végpontján 38 méter magas földtöltésekre támaszkodik majd.

- minek a töltés? miért nem olyan hosszúra tervezték, hogy elérje a domboldalt? vagy úgy már túl hosszú lett volna a híd? :-)

 

A példátlanul magas töltések tömörödéséhez, megfelelő szilárdságának eléréséhez azonban a számítások szerint a vártnál jóval több időre lett volna szükség.

-ez azt jelenti, hogy először megsaccolják(várják), majd az építés közben ki is számolják, hogy jól tippeltek-e?

 

Az új tervek szerint a híd mindkét végén pillérekre épül.

- meg végig, a teljes hossza mentén. a hidak jellemzően pillérekre épülnek

 

Nem arról van szó, hogy a cikk szerzője a tájékoztatón elhangzottaknak csak a felét értette, és azt is kissé összekeverve írta le? 

 

Előzmény: elemes (1120)
elemes Creative Commons License 2006.03.04 0 0 1120
Azért örülök, hogy ez most derült ki, és nem mondjuk jövő tavasszal... Emléxem (kicsit) hasonló esetre, az M3 leninváros-polgár közötti hídjának felvezető töltéseinél is voltak szilárdsági problémák. Ezt akkor azzal magyarázták, hogy a 99 előtti, aszályos években jól megszilárdult altalaj a következő években tapasztalt több elhúzódó árvíz nyomán megpuhult, így újra kellett tervezni a töltéseket.
Előzmény: Törölt nick (1119)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.04 0 0 1119

Nofene...

Kilenc hónapot csúszik a viadukt

http://www.nol.hu/cikk/396238/

Asteriksz Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1118
jogos. :)
Előzmény: mestska (1117)
mestska Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1117
A 442-es úton tegnap volt a munkaterület átadása a kivitelező számára. Mivel közel s távol nem építenek autópályát, így ez máris kivétel.
Előzmény: Asteriksz (1116)
Asteriksz Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1116
csak éppen ott újulnak meg, ahol éppen autópálya is képződik (M35-35; M6-6)

A dunántúlon ősszel sok megyében zajlott a 11,5-t-ás burkolatmegerősítés keretében egyelőre a tervezés. vagyis állapotfelmérés. (ami tavaly- 2004/2005-ben keleten volt)
talán 2 éven belül ezeken a szakaszokon (81,82,86,84,61,67,76,6 sz. utak - a kifelejtett utaktól elnézést) érdemi munka is elkezdődik. talán.
Előzmény: mestska (1115)
mestska Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1115
[i]Főként a másodrendű utak egy része (a Dél-Dunántúlról tudok nyilatkozni) szakaszonként megújul, rendberakódik, sokszor jobb állapotban van, mint a főutak.[/i] A másodrendű utak is főutak, ha szabad megjegyeznem.... Egyébként meg a 11, 5 t-s program miatt elég sok út újul meg mostanában/közeljövőben.
Előzmény: mzdude (1106)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1114
Frankó. Felénk is jöhetnének már...
Előzmény: mzdude (1113)
mzdude Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1113
A műszaki beltartalmat nem tudom megítélni, de a rendberakás némi szélesítés, padka kitisztítása, fák erőteljes ritkítása, ahol kell, felső aszfaltréteg biztosan újraterítve stb.
Előzmény: Törölt nick (1109)
originalqszi Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1112
Én voltam tervező és tudom hogyan kell csinálni, hogy az építtetőnek, a kivitelezőnek, sőt nekem is jusson, maradjon is:))))) A blőd népet meg majd megeteti a média az adófizetők pénzén:))))) Persze az újságnak is marad, jut is!!!!!!!
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1111

Megette a fene az egészet.

Az ellenzéknek (párttól függetlenül!) nem az lenne a dolga, hogy ilyen dolgoknak utánamenjen és verje az asztalt, hogy ez+az nem szabályos/jogszerű....

 

Meraz elég kevés, hogy "túldrága!, túldrága!, túldrága!"

 

(bár másrészről van olyan vélemény, hogy "felkelltőkésíteni" a magyar cégeket. hátezek fel lettek tőkésítve rendesen...)

Előzmény: elemes (1110)
elemes Creative Commons License 2006.03.03 0 0 1110
Nem szeretnék a saját konkrét példáimat sorolni (végülis bűncselekmény), de olyasmire gondolok, hogy tizennégy indulóból tizenhármat kizárnak stb. Mivel a közbeszerzések csak igen kis részét teszik ki a munkáinknak, nem kritikus. Csak megállapítottam.

De egy jó cikk a HVG-ből:

http://hvg.hu/print/200544HVGFriss_117.aspx

(Lehet, hogy a hozzáféréshez be kell jelentkezni a HVG oldalán, de a regisztráció ingyenes.)
    Interjú Várday György közbeszerzési szakértővel
    „Véletlenül ki tetszett zárni a nyertest"

    2005. november 03. 07:00
    Utolsó módosítás: 2005. november 03. 11:26

    A hazai közbeszerzési eljárások 90 százaléka korrupt vagy szakszerűtlen, esetleg mindkettő egyszerre - állítja Várday György. A 67 esztendős szakértő sem a küszöbönálló törvénymódosításoktól, sem az Európai Unió hatásától nem vár gyors javulást.

    ...

    Tavaly csöngött a telefonom. Egy állami tulajdonú részvénytársaságtól - nem adhatom ki a nevét, megbízóm volt - hív a pályázatbíráló bizottság elnöknője. „Az ügyvezető igazgató úr kéri, szíveskedjék átírni a szakvéleményt, mert véletlenül ki tetszett zárni a nyertest." Mondtam neki, drága hölgyem, vegye úgy, hogy nem is hallottam, amit mond, merthogy ilyet nem illik mondani. Fél óra múlva hívott az igazgató, és lényegében azt mondta, engem azért fizetnek, hogy úgy táncoljak, ahogy fütyülnek. Ennél kicsit keményebben fogalmazott. Az a szomorú, hogy ilyen esetekben a szakértők fele azonnal átírja a jelentést.
Előzmény: Törölt nick (1107)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1109

Pest megye valahogy kimaradt a buliból.... (tavaly csináltak vagy 10km-t a 2500-ból)

 

És hogy néz ki ez a felújítás?

csak aszfaltszőnyeg, vagy full rendberakás? (árok, padka, esetleg szélesítés, megerősítés)

Előzmény: mzdude (1106)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1108

Nagyon el vagyok szomorodva.

minden évben cseszik el a pénzt az értelmenincs kátyúzásra, ahelyett hogy rendesen rendberaknák az utat (ha hitelből, hát hitelből...)

Qrva sok út mellett a padka fel van töltődve, nincs árok(vagy havolt feltöltődött) a víz így nem folyik le. A napi +/- váltás megugye megteszi a hatását rendesen...

A szőnyegbombázás qtyafasza ehhez képest...

 

Előzmény: mzdude (1106)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1107

milyen "tisztátalanságok" vótak?

Előzmény: elemes (1105)
mzdude Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1106
Bezony, Nagykanizsa határában már kint van a tábla, hogy itt épül az ótópálya, az adófizetől pénzéből, blablabla. Igaz, utoljára még munka nyomát nem láttam, de lényeg, hogy van mozgolódás.

Budapesten szerintem volt már rosszabb is a helyzet. Vagy csak én autózok kevesebbet. :-)

A mellékutak felújítása pedig apránként halad, feltűnés nélkül. Főként a másodrendű utak egy része (a Dél-Dunántúlról tudok nyilatkozni) szakaszonként megújul, rendberakódik, sokszor jobb állapotban van, mint a főutak. Csak ez nem látványos dolog.
Előzmény: Törölt nick (1104)
elemes Creative Commons License 2006.03.02 0 0 1105
Fricy,

munkahelyemen (nem útépítés :-) az elmúlt 5-6 évben kb tucatnyi közbeszerzéssel találkoztam. Ezek közül EGYETLEN EGY sem volt tiszta, és volt olyan eset, amikor erre bizonyítékom is volt. Szóval nincsenek illúzióim.
Előzmény: Fricy (1102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!