Itt mifelénk annyira nem istenítik őket, meg tudtommal a zetoroknak a váltóval vannak problémák. Ettől függetlenül alkatrész lehet hozzá dögivel és lehet jó is.
Nekem Steyr 182 van, meg lennék elégedve a teljesítménnyel ha a motorja olyan állapotban lenne amilyenben most nincs sajnos. Alkatrész ellátása jó, ahhoz képest, hogy 1958-ban gyártották, viszont baromi drága hozzá minden. Pl. váltóhoz nem kapsz semmit max bontottat, de az is ilyen idős, sok üzemórával. Motorja rokon a csepel motorokkal, hengerfej, izzító, porlasztó passzol bele, de akár egy az egybe cserélhető is. Hidraulikát én átalakíttattam rajt, így szerelhető, cserélhető minden kopó alkatrész.
Amin mondjuk én is gondolkodok, azok a Kis dutrák esetleg az 50 lovasok (bár ezek már nagyok is már talán).
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy mi a véleményetek, tapasztalatotok a régi (kb. 60-as 70-es évek) McCormick, IH, David Brown, Massey Ferguson, Steyr, stb. kistraktorokról? Mennyire strapabíróak, szervizigényesek, van-e hozzájuk alkatrész? Mennyi a fogyasztásuk? Mennyire bírják a napi melót?
Szeretnék venni egyet, ami kb 25-40Le közötti, mivel a jelenlegi T-012-es traktorom kinőttem, és kellene egy nagyobb.
Sajnos a nagyobb MTZ-k, Zetorok, stb. nekem nagyok, meg nem is kell jelenleg akkora teljesítmény, nem tudnám kihasználni, és a fogyasztásuk is magas szerintem.
Erdőben használnám, leginkább pótkocsizásra, esetleg szárzúzózásra, kaszálásra. Mivel a keret nem túl nagy 7-800 ezer forint, és van belőlük itt Zalában és a környéken pár darab, ezért gondolkodtam ezekre a trakikra.
De hogy ezt az univerzális témát mi az oka hogy nem folytatták hát azt nem értem ,de a világon se sok fajta van belőle ! Pedig a mezőgazdaságban azért sokféle eszközre van szükség, de szerintem óriási luxus a sok gép, ami kihasználatlanul ott áll ! Egy 180 Le-s motor meg sok mindent tudna működtetni !