Keresés

Részletes keresés

KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67544

A max hőigényt szokta jelenteni, -15 fokra számolva.

A felvett teljesitmény készülékenként más, attól is függ hány fázisú, stb.

Előzmény: Beer Monster (67543)
Beer Monster Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67543

8 kW az a fűtőteljesítmény, vagy esetleg az elektromos hálózatból felvett teljesítmény?

Előzmény: Törölt nick (67541)
KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67542

10-12e Ft a felületfűtés /m2 (max hőigényt osztani kell 40 W-al, és megkapod a becsövezendő felületet, ami igy már hűtésre is alkalmas), és 1.5-1.8 millió a hőszivattyú, teljesitménytől függően.

Ehhez képest a gázkazános rendszer (ha a telken a gázcsonk) 1 millával olcsóbb, és a felületfűtésnél olcsóbb radiátoros fűtéssel is megoldható.

 

Üzemeltetési költsége közel azonos (hőszivattyúé jobb kicsivel GEO vagy H tarifánál), viszont a hőszivattyú által fogyasztott áramot napelemmel le lehet nullázni, valamint a hűtés is megoldott.

Előzmény: Beer Monster (67540)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67541

A Zubadant Te is mered ajánlani?

Mert nagyon tuti cucc azt hallottam.Kb 1,2- 1,5 milliót gondoltam rá (készülékre),a többit meg így is úgyis ki kell építeni.bármivel is fűtök.Kb egy 140 m2 házhoz elég egy 8 KW os készülék.Daikin ami hozzám a legközelebb van ,Zalaegerszegen van és értenek is hozzá.

Előzmény: KömKel (67538)
Beer Monster Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67540

Mennyibe kerül ma egy hőszivattyús fűtés kiépítése?

Előzmény: KömKel (67538)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67539

nekem van vmi osregi nemet fekete  nitrofestekem.  csodafestek. Rozsdara is lehet kenni egy retegben es örök elet megy egy hét. Nem tudom nitrot lehet e meg kapni.? Ha nem a sajat szememmel latnam nem hinnem el. 

Előzmény: Beer Monster (67519)
KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67538

Ha nincs gáz, akkor miért akarsz kurvadrága hibrid hőszivattyút?

 

Magyarországon két tipsú hőszivattyúnak van megbizható referencia listája, és elterjedt szervizhálózata: Zubadan és Panasonic (T-Cap).

Ehhez a kettőhöz már értenek is a szervizesek, és ezek megfizethető árban vannak.

 

A Daikin, Stiebel-Eltron még csak próbálkozik itthon, családi házas szinten drágák, és bármi probléma van velük, egy ideig vakarózhatsz, mire kijönnek.

 

Ezek az én tapasztalataim és infóim hőszivattyú témában, mert körbe kellett járnom pár ügyfél miatt. Gépész kvitelezőkkel is beszéltem, náluk is ez a két tipus az, ami szóba jöhet, mint ajánlott termék.

Előzmény: Törölt nick (67536)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67537

Előzmény: Törölt nick (67536)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67536

Köszi ,hogy így levezetted.

Ami az elképzelésem ház 

valami ilyesmit akarok ez kb garázs nélkül 140m2 

Hőszivattyús fűtést azért akarok ,mert amit néztem telket ott nincs gáz 

Előzmény: KömKel (67535)
KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67535

P30 falazat, 12 cm grafitos hősziggel, 300 m2-es fűtött alapterülettel, 3 rétegű nyilászárókkal 14 kW-os hőszivattyúval elvan -15 fokban. (most épül)

 

Manapság a standard, jónak mondhtaó szerkezetek:

- P30+15 cm grafitos EPS (vagy gyapot) falszerkezet

- padlóban 15 cm lépésálló

- lábazaton 12 cm XPS, lábazat belülről is szigetelve (3 sor zsalukő)

- födémben 30 cm kőzetgyapot

- 3 rétegű üvegezésű nyilászárók

 

Ezzel el lehet érni lazán a max 5 kW/100 nm hőigényt -15 fokra számolva.

Ami efölötti hőszigeteltség, az már mind 20 év feletti megtérülést hoz a JELENLEGI energiaárak mellett. Magyarul akinek szűk a pénztárcája, de mégis energiatakarékos épületet akar épiteni hosszútávra is, az ennél megáll, mert a megtérülés-beruházás arány itt még reális.

Akinek van "felesleges" pénze, az vastagit már most.

 

A könnyűszerkezetes FALSZERKEZET vékonyabban tudja ezeket az értékeket, illetve a falszerkezet áráért jobb hőszigeteltséget kapsz, mint a téglánál. Cserébe szinte nulla hőtároló tömeget.

DE A TÖBBI SZERKEZET UGYANAZ MINDKETTŐ ÉPÜLETNÉL! 

Márpedig egy épületnél az energiaosztályt a komplex épületre nézzük, nem pedig marketing bullshitként kiemelünk egy részletet.

Előzmény: Törölt nick (67531)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67534

Még nem mondtam le,azt tudom hogy a grafitot ytongra ajánlották,de szerintem a N+F téglára is rá lehet tenni...vagy tévedek?

Előzmény: tgwh8 (67533)
tgwh8 Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67533

Nézd meg, talán 2016-20 között milyen értékeket akarnak előírni, itt, vagy akár más országokban is. Ne spórolj ha jót akarsz.

Keress vissza arra is, milyen falra mehet grafitos, mert a modern téglákra csak a drágább üveggyapot mehet rá, Kömkel párszor leírta :D

Nem lesz olcsó, az biztos. Akkor a készházat már elfelejtetted? :D

Előzmény: Törölt nick (67531)
Gábor20 Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67532

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy régi mésszel festett szobát szeretnék diszperzittel festeni. 

A meszet, ahogy olvasgattam vakolatig lekell kaparni csiszolni, el is kezdtem nagyon sok lejött, de vakolatig ha megszakados sem bírom.

A kérdésem az lenne, hogy ha ezt a felületet lealapzom falfixel, leglettelem rigips  a plusal, megcsiszolom, ujraalapozom, majd festem diszpivel 2-szer , jó ez így?

A válaszokat előre is köszönöm!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67531

értem,mivel ezt az értéket kiszámoltam ,az nem a valós érték.

Pl rakok egy ilyen téglafalat + 18 cm grafitos sziget.-t meg hozzá 3 rétegű üvegezést akkor elég energiatakarékos épületet lehet kihozni?

Pl hogy hasonló értékeket érjen el az ember mint egy könnyűszerkezetes házzal vagy készházzal?

Elképzelésem egy ilyen falazat hozzá padlófűtés mennyezetfűtés és egy  Daikin Altherma alacsony hőmérsékletű hőszivattyú 

ezzel megtudnám oldani a fűtés -hűtést és melegvizet.

Előzmény: KömKel (67528)
Petya79 Creative Commons License 2015.04.27 0 1 67530

30NF Profi falazatom van, 10 cm EPS-el. Már ebben is el lehet élni szerény "komforttal", úgy, hogy nem megy rá a gatyám a fűtésre; hát még 18 cm-es grafitos EPS-el...

Előzmény: Törölt nick (67525)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67529

Attól függ mennyien tojnak bele az átmérődbe. A nagyobbal ezen a szekción tuti nem hibázol, a lejtésre viszont nagyon figyelj.

Előzmény: stevemegane (67523)
KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67528

Van 10-15% hőhidassági tényező, tehát a valóságban 0.15 lesz az.

 

A "passziv házság" nem egy épületszerkezet jóságától függ, hanem komplexen kell annak lennie az egésznek, és ami a legfontosabb és legnehezebb: KELLŐEN LÉGTÖMÖRNEK KELL LENNIE A HÁZNAK. Ezt a légtömörséget kell megfelelő anyagokkal és szerkezeti kialakitásokkal elérni, és ez (is) a drága a passziv házban.

 

Az, hogy egy Trabantba beraksz egy Ferrari motort, még nem jelenti azt, hogy te is onnantól kezdve egy ligába tartozol velük.

Előzmény: Törölt nick (67525)
Beer Monster Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67527

Utóbbival milyenek a tapasztalatok?

Előzmény: halaloszto (67522)
stevemegane Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67526

Ok, de az alapba mekkora csövet tettél be átvezetésnek?

Előzmény: C20NE (67524)
Törölt nick Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67525

Mennyire hihető ,hogy a Porotherm 30 N+F meg a 18 cm Austrotherm grafitos fal U értéke= 0,133W/m2K

Ez már passzívház falazatnak is megfelel?

C20NE Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67524

Nekem 160-as fekvő gerinc, wc felé125-ös a wc előtt 110-re szűkítve. Mosdók mosogató zuhany 50-es. Ezeket az utolsó kanyarban 40-esre le lehet szűkíteni.

Előzmény: stevemegane (67523)
stevemegane Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67523

Sziasztok!

 

Az alapba milyen méretű átvezetést szoktak berakni a szennyvízcsöveknek?

Elég a 125-ös PVC cső vagy inkább a 150-est célszerű betenni?

halaloszto Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67522

én a koralkydot választanám. ha meg sok pénzért nagyon faszára akarnám, akkor valami 2komponensűt, pl rezakril-t.

Előzmény: Beer Monster (67521)
Beer Monster Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67521

Köszi, nekem is ez jött le, csak épp nekem vasra kell, arra meg mindkettőt javasolja úgy tűnik. Van rá ötleted, esetleg mindkettő jó lenne így kültérre? Összetétel szerint nem tudok hozzászagolni, hogy miben áll a különbség.

Előzmény: halaloszto (67520)
halaloszto Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67520

a leírás alapján a tiszakorr az vinil (pvc) alapú, a rá való orkán festék vinil-epoxy. a koralkyd az alkidgyanta alapú, és ugyanilyen festék megy rá.

 

az orkán rendszert ajánlja alura meg horganyzottra, amik híresen szeretik ledobni a festéket. szóval úgytűnik ez ebben spéci, a másikat csak vasra javasolja.

 

Vajk

Előzmény: Beer Monster (67519)
Beer Monster Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67519

Üdv mindenkinek,

Egy festékes kérdésben volna szükségem valami tanácsra. Kültéri vasat/acélt festenék, nem értem a különbséget a Supralux Koralkyd és Tiszakorr alapozói között, és nem is találtam róla érdemleges információt. Ötlet, tapasztalat valamelyikkel? Mármint hogy melyik jobb e célra.

hantorish Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67518

Rendben, köszi. Ezzel már el lehet indulni. 

 

Üdv:

Zoli

Előzmény: KömKel (67517)
KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67517

Meg kell kotni az adasvetelit ugy, hogy a bontas es annak atvezetese a tulaj neveben tortenik (de te fizeted es intezed). A foldhivatali tulajdonjog bejegyzes utana tortenik meg, miutan letisztult a tullap.

Kozben te a sajat nevedben, a mostani tulajdonos hozzajarulo nyilatkozataval megkerheted az epitesi engedelyt, sot akar el is kezdheted az epitkezest.

 

Most epitunk egy hazat, ahol szinten ez volt. A hazat elbontattuk, de a foldhivatali atvezetese 2 honapig tartott, de kozben elkezdtuk epiteni az uj hazat.

 

Jol megirt adasveteli szerzodes kell hozza es kesz.

Előzmény: hantorish (67516)
hantorish Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67516

Köszi az infokat. Kicsit elkavarodtam most.

 

1) Tehát a benyújtást követően már 10 nap után tulajdonképpen el is kezdheti a régi tulaj a bontást? Viszont ez esetben gondolom problémát jelenthet, hogy ha mondjuk május közepére elbontjuk a tulajjal az épületet, meg kell várni, hogy a földhivatal épület nélküli területként jegyezze be a helyrajziszámot, hogy az adás-vételt megkezdhessük?

 

Egyszerűbben: Az adás-vételi szerződést csak akkor tudjuk megkötni a tulajjal, ha a bontás már megtörtént és a földhivatal is bejegyezte a szükséges változásokat?

 

Illetve akkor jól értettem, hogy attól függetlenül, hogy HIVATALOSAN még nincs bejegyezve, hogy az épület el lett bontva (de a bontási engedéllyel már a valóságban megtörtént május hónapban) akár be is adhatom engedélyeztetésre az építkezést a megfelelő hatóságokhoz?

 

Igazából úgy látom, hogy maga az építési engedély keresztülrugdosása a sok idő, mert addig egy kapavágást nem tehet a generálkivitelező a telken. Az lenne a kérdésem akkor ezzel kapcsolatban, hogy ha teszem azt meg van a konkrét telekre való tervem, amely már benyújtható állapotban van a részünkről, milyen feltételeknek kell teljesülnie a bontással és tulajdonjoggal kapcsolatban, hogy ez beadható is legyen? (Már az én nevemen kell, hogy szerepeljen az ingatlan a földhivatalban is, illetve a földhivatalban is már üres telekként kell, hogy szerepeljen stb?)

 

Azért kérdezem, mert ha még van rá esély, hogy idén tető alá hozhatjuk, akkor kapkodnék vele május hónapban, de ha semmi esély, akkor kényelmesebben intézném....

 

 

Amúgy valószínűleg egy egyszintes, téglaépítésű, téglaválaszfalas, de fafödémes szerkezet lenne, szeglemezes tetővel.

Előzmény: KömKel (67514)
KömKel Creative Commons License 2015.04.27 0 0 67515

"A bontási és építési tervet egyszerre szokás csinálni és egyszerre beadni"

Ez már nem igy van. A bontási engedélyeztetést ay épitésfelügyelet intézi, ay épitési engedélzeytetést pedig az illetékes éphatóság.

Előzmény: Töck Jenő (67513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!