Én egy seattal jártam így. igaz az a300. km-nél totál lefulladt. ott a katalizátor ment tönkre úgy, hogy a kosz meg a betét darabjai egyszercsak megfojtották a motort. kis pihenő után újra ment, aztán ismét fulladás.
gyors, olcso, de egyáltalán nem szabályos megoldás a katalizátor levétele. Egy próbát megér, ha a kipufogócsonk alatt fellazítod a bilincset, hogy ott is szeleljen bár ez sem igazán szakszerű, de a dugulás probléma kiszűrhető
Sziasztok!!! Vinnyogó hangot hallok az autó beinditásakor .ha benyomom a kulung pedált a hang megszünik . Mi lehet a hiba oka??? Aki tud segitsen , köszi előre is 1999 . Skoda felicia.HAT-636
Már vagy 5 szerelőnél volt 6 év alatt, semelyik sem tudta ezt megcsinálni...biztos bonyolultabb gép mint a Honda Legend -em.
Szóval egy Skoda Felicia 1.3 -as benzines 1999 -es évjáratú Pick up, 200.000 km
Hogy mikor rángat ?
- Nyáron, mikor meleg van, télen sohasem
- Nyáron néha csak 2. ra indul be, és 2 kilométer megtétele után elekzd rángatni...nem csinálok semmit a gázpedállal menet közben, szépen elkezd lassulni, motor sem akar rendesen járni, padlógáz lenyomásával még tovább lassul :-)) majd mikor meggondolja magát megy rendesen...
- míg bemelegszik rendesen a motor addig szokott rángatni
- Alapjáraton hajlamos ilyenkor lefulladni is.
- 80 -nál 5ös sebességben meleg motornál is hajlamos rángatni.
- Mikor felfelé váltok gáz lenyomásánál szintén rángat
- A kipufogó gyakran hangosan puffog :-)) mint ami fel akarna robbanni...:D
Ja és a legjobb :
- Nyáron, mikor egyész nap a napon áll a kocsi és este el akarok indulni, ereget egy kis füstfelhőt gyakran...mire 3. ikra beindul....utána felpörög a motor....kipufogó puffog :-)
Ha sebességbe teszem és el akarok indulni, a kuplung felengedésekor majdnem lefullad. Illetve le is fulladna, de ha lenyomom a kuplungot megint helyreáll az alap fordulatszám.
Múltkor kb. 7 -szer kellett vele megállnom 100 méter alatt mire el tudtam indulni vele..( meleg volt)
Valaki segítsem nekem , mert ez a szerelő sem tudott vele semmit kezdeni...
Régebben írt valami hibakódot, de azt meg a régi szerelő simán kitörölte , gondolván, hogy attól magától megszűnik a hiba úgyis.
Volt már benne Lambda szonda, benzinszűrő, gyertyák, hengerfej tömítés, vízpumpa, hízhűtő is cserélve...egyszóval minden, de semmi javulás nem lett...sőt egyre rosszabb...
ez egy Pick up hűtőautó..és nagyon bosszant már hogy nem megy rendesen a járgány.
Nekem napokig jó volt a etanol és benya koktél...aztán egyszercsak nem.
nekem 99-es novemberi 1.3 MPI 68LE
úgyhogy megitattam a lovakat 98-as benzinnel, majd sima 95-ös benzinnel.
és elmentünk az ünnepekre tarjánba anyósnézőbe és horgászni (főképp horgászni) az autó egész úton szépen ment, odafelé mivel spórolósan mentünk 5liter alatt fogyasztott.
visszafelé 5 literes átlaggal.
Na és akkor most jön a lényeg.
Ma reggel mentem munkába Sajószentpéteren egy sima elinduláskor nagy reccsenés és lefulladás után beesett a kuplung pedál.
megnéztük hogy mi is van...
hiba: a miskolci szerelőm ( rövid ideig volt az) egyik gányolása révén a kuplung pedál tengelyéről leesett az előzőleg ráheggesztett pedál.
a zéger gyűrű nem bírta el a rúgó nyomást és így a bovden is lecsúszott a pedálról.
sajnos olyan munkám volt amit nem lehetett halasztani igy kénytelenek voltunk tákolni...
a pedált ideiglenesen kidobtuk a helyéről és helyette először egy zsinórt majd mivel gyengének bizonyúlt, -egy spanifert huztunk át a bovdenen így kézzel a emelő rúdjával megspékelve lehetett működtetni a kuplungot.
1hét ilyen üzemelés jobban kigyúrja a muszklit mint bármilyen konditermi edzés.
szerencsére délután Parasznyán a régi szerelőm 35 perc alatt megcsinálta az autót.
A hibáról van 2db képem ha megengeditek felteszem okulás képpen.
00525 - Oxygen Sensor (G39) 28-10 - Short to B+ - Intermittent
Ez mit jelenthet? Nem minden indítás után jön vissza, de gyakran.
Másik: Katalizátorom környékéről fémes csilingelést hallok alacsony fordulaton terhelésen. Jelez ez valami hibát? Egyáltalán honnan venni észre, ha megdöglik a katalizátor? Kissé megugrott a fogyim, meg nem mindíg van kedve gyorsulni az autónak (önmagához képest persze... a 120-asomhoz képest olyankor is vadállat), és olyankor a motorfék is erősebb.
Halihó! Én is betársulok a táborba, tavasztól őszig 100 % ban használva semmi gonda kora tavaszi hűvösbe még nem frankó, gyenge . Egyébként + 10% fogyi, símán megéri . /Sajnos most műszakira gyűjtök , most semmit nem fogyaszt, de ez az én bajom /
ha a kerékcsapágyam rossz, és ha megrángatom a kereket oldalirányba, akkor mindenképp kotyognia kell?
azért vagyok bizonytalan, mert a hátsót meglököm és kotyog. az elsők viszont nem, és előről jön a zakatoló-kopogó hang.
a másik... amikor lefékezek, és lassan felemelkednek a rugók, akkor rotyogó-recsegő hang jön előről, és ezen kívül amikor teljesen kitekerem a kormányt és lassan fordulok ki a hídról, akkor olyan, mintha rámennék egy nagyobb kavicsra. Erre azt mondták, hogy a toronycsapágy hibája.
nem tudom eldönteni, hogy kerékcsapágy-e a ludas, vagy más. a féltengely már volt cserélve.
Köszönöm Hubo a gyors választ ! Három hete voltam műszakin , állítólag nem volt hibakód . Mondjuk már nehéz bármit is elhinni a szerelőknek , de a lambdaszonda nélkül sem változott semmi és az injektorok is működnek .
Üdv gdzsozy ! No akkor jövök mint ellenpélda :) nekem 50-50 ben hibátlan. 98 végi mpi 68 LE. Fogyasztás (országúti) 5,3 ról 5,5-5-6 ra módosult Semmi rángatás. Emlékszem a találkozóról rád, asztalos mester, kombi feli, zörgős katalizátor. Motor melyik tipus? Nem lehet hogy hőjeladó problem? (alacsony dusítás hidegen, hisz az etanol amúgy is nagyobb dúsítást igényel) Amúgy támogatom, hogy a feli, maradjon original feli! Apropó feli találkozó...mikor lesz a következő? :)
Azzal kezdeném hogy megjártam a 50-50% os etanollal.
a kocsi úgy el kezdett rángatni hogy csak na...
azt hittem szét esik.
úgyhogy nem javaslom.
Mint ahogy kedves márkatársamnak a sportvezérművet sem.
Persze azt sem gondolom hogy punciusra hatnak egy öregebb tanácsai.
Lévén hogy különbözők vagyunk.
Nekem az a véleményem hogy az autó maradjon lehetőleg gyári állapotához közeli.
A sport vezérműtengely ugyan pörgősebbé teszi az autót de sok más dologgal is jár ez.
többek közt a fogyasztásnövekedéssel és egyéb kopó alkatrészek gyakoribb cseréjével.
szerintem nem ér ennyit a dolog.
ha pörgős autóra vágysz add el a feliciát és végy egy subaru imprezát.
rézből készült kipufogó:
elgondolkodtató de szerintem ez is rosz ötlet. a sárgaréz is de a vörös réz is oxidálódik. lehet hogy nem rozsdál de csúnya barna és zöld foltokat fog maga után hagyni. nem beszélve arról hogy sokkal hamarabb és sokkal jobban átforrósodik mint az acél.
nem vagyok meggyőződve arról hogy tovább bírja majd.
én inkább rozsdamentes anyaggal kísérleteznék.
vagy mint fiatal koromban többen 400-600mm-es görgő testét alakították át kipufogónak.
Kösz,ez sajna úgy nézem zöld nekem sötétkék kéne,meg ezen is rohad már az ablak bal alsó része meg középen is a műanyag csík alatt látszik a rozsdafolyás.Nem tudja valaki tutira hogy a kombi meg sima 5. ajtaja ugyanaz?Szerintem igen.
Üdvözlök mindenkit ! 1.5 éve olvasom a fórumot , nagyon jó. Segítséget szeretnék kérni tőletek . 2000 -es 1.3 mpi feli kombim van , kb 1 hónapja bemelegedés után 3000-es fordulat fölött folyamatosan rángat . Üresben pörgetve 3500 körül megáll és visszaesik a fordulat kb 500 -at , megint fölmegy és újra visszadobja folyamatosan . Ötödikben 90 km/h -tól már nem enged gyorsabban menni . Gyertyák , sortrafó cserélve lettek , semmi változás . Hőmérséklet jeladóról, lambdaszondáról csatlakozó lehúzás után is ugyanez a helyzet . Mi lehet még hibaforrás ? Minden segítséget előre is köszönök !
Nincs egy hónapja, hogy Felicia tulaj vagyok. Segítségeteket szeretném kérni. Szeretném, ha magasabb fordulaton is jól működne a motor, persze nem túl magasra gondolok(leszabályozásig húzzon). Milyen vezérműtengelyt ajánlanátok? Tud valaki láncfeszítőt?
nekem is egy hibakód kiolvasás meg egy alapbeállítás kéne. Nem is nekem hanem a feliciámnak :D
Nemsokára lesz neki egy fojtószelep tisztítás. Már beszéltünk is egyszer erről, már régen, és mondtad hogy menjek el hozzád, de nem tudom már hol laksz, valahol a határhoz közel. Én győri vagyok. Ha esetleg nem vagy messze, és valamikor ráérsz megbeszélhetnénk, hogy mennyiért vállalod.