az egész padlófűtés megoldás lényege az úsztatott beton. hogy a fűtött lemez szabadon mozoghat a hőszigetelés tetején. a horgonyzással ezt borítod fel teljesen.
Az automatikájuk tényleg így működik, de ha a fűtőpatron betápját egyszerűen kikapcsolom, (kismegszakítót lehúzom) simán abszolválja telet már hatodik éve. Erre azt mondták lehet így is. Szerintem csak így lehet! Nézőpont kérdése.
Lesz hővisszanyerős szellőztetőnk. A ház AE lesz pontosan nem tudom, de szerintem 40W/nm-nél nem lesz nagyobb az átlagos hőigény, inkább 30felé.
Minimális fűtés elég, vezérelt áram is van 8 órát naponta minimum, mivel 1 foknál nem hiszem, hogy többet hül a ház naponta, igazából mindegy, mikor megy a fűtés. Vezérelt áramot meg nem éri meg kiváltani napelemmel.
Kb így gondololkodom most, de az a baj, hogy 1-2 naponta változik... volt már minden féle variáció, lassan dönteni kéne, hogy mi lesz jó a köv 25 évre :(
Fölösleges és káros is amit tervezel. Hidd el, hogy elég egy korrekt hálóra lekötözni. De a betonban nagyon spórolj a vízzel, használj képlékenyítőt és vibrátort különben repedezni fog! A dilatációkról se feledkezz meg!
A távtartó inkább alátámasztást ad, és emiatt felfelé mozoghat a háló+cső, ami a gondot jelentené. Helyszíni betonkeverés lenne, az inkább képlékeny beton, persze lehet azt is "szárazabbra" csinálni, de akkor nehezebben tölti ki a helyet.
Hogy értsem azt, hogy felúszhat? Az egész cucc hálóstul feljön a beton tetejére?
A lehorgonyzás nem feltétlenül jelentene hőhídat, mert műanyag zsinórral is le lehet kötni. Persze bármely esetben a bitumenes lemezt át kell fúrni ,meg az EPS-t, technológiai fóliát. Na meg többletmunkával járna a furkálás, dübel+csavarozás. Ezt sem tudom, hogy a bitumenes lemezbe belefúrás mennyire adna utat a nedvességvándorlásnak. Csavaronként 6-os átmérőjű dübelnél persze nem egy nagy felület lenne, m2-enként pl. 2-3-4 csavarral.
A padlo betonja jo hotarolo tomegnek, viszont nem lehet szabalyozni a leadando homennseget belole amikor hul ki, szoval teljesen komforttalan futest eredmenyezne egy ilyen kialakitas.
En abszolut nem javaslom ebben a formaban.
Ha jol hoszigetelt az epulet, akkor nappali arammal+napelemmel jol jarsz.
Ha nagynyomású levegő van benne és a beton túl vizes picit megemelkedhet és felúszhat, de egy rendes 6-os 8-as háló már lent tartja. Ha esztich-eznek akkor pedig az annyira száraz, hogy nem lesz gond.
Jó minőségű talpas távtartó nem enged el akkor sem ha rálépsz. Építs ki pallóból járatokat amin viszitek a betont és nem lesz semmi baj. Én nem tenném tele hőhíddal, hogy lehorgonyozzam.
Sziasztok, építkezés előtt állunk, de a fütés kifogott rajtam egyelőre, teljes a tanácstalanság. Neten keresgélve azért jó tudni, hogy nem vagyok egyedül.
Találtam egy régebbi cikket, azt hiszem KömKet írta:
Az 1x1 sorozattal próbálok egy kis fényt vinni abba a félhomályba, ami körülveszi az egyszeri építkezőt. Lesz szó fűtésről, hőszigetelésről, falazatokról, nyílászárókról... remélhetőleg közérthetően, számokkal alátámasztva.
Egyik ügyfelem vacillál a[...] Bővebben!Tovább »
Elektromos padlófűtés+mennyezetfűtésHőleadók költsége:778 478 FtElektromos bojler (200 literes)100 000 FtBeruházás összesen: 878 478 FtFűtési költség:Hatásfok:100%Áram ára (nappali):40Ft/kWhÁram ára (éjszakai):25Ft/kWhÉves fogyasztás villanybojlerre (HMV)1550kWhÉves fogyasztás fűtésre:6895,83kWhÉves fizetendő (éjszakai áramos HMV+nappali áramos fűtés):314 583 Ft
Van benne egy ilyen rész. Egy jól szigetelt ház esetén szerintetetk járható út már éjszakai áramfól üzemeltetni a fűtést? Fűtőkábel aljzatbetonba ágyazva. Pontos hőigényt még nem tudok, de 20cm grafitos szigetelés lesz a falon, 20cm grafit 150 aljzatban. Födém könnyűszerkezetes, gipszkarton felett kőzetgyapot, gerendák között fújt cellulóz, összesen 35cm.
Azon gondolkodtam, hogy padlófűtés és aljzatbetonozás kivitelezése esetén milyen problémák állhatnak elő.
Konkrétan amitől tartok, az az hogy az acélhálóra fektetett és rögzített padlófűtéscső elemeli az egész szerkezetet. És akkor a szintek, a betontakarás már nem jó. Vagy ha szereléskor nem is emeli el, akkor betonozáskor a beton által kifejtett terhelés miatt kimozghat a szerkezet, hiába van megtámasztva távtartókkal az acélháló.
Nem kéne/kell lehorgyonyozi a hálót a szerelőbetonhoz?
Nem szeretnék múvelet közben beszopódni, hogy mozog a rendszer.
Nem a hőszivattyú típusa határozza meg a rendszer jóságát, sokkal inkább a hozzá kapcsolódó rendszer. Tulajdonképen azt a gyártót választhatod ami szimpatikus.
Több olyan házat ismerek munkáimból, ahol Daikin és Stiebel levegős hőszivattyú működik már több éve a patron és kiegészítő fűtés bekapcsolása nélkül. Azt hozzáteszem, hogy alig ismerek olyan levegős hőszivattyút ami -15C-ban ne tudná ellátni a fűtési feladatokat. Még az occó kínai termékek is jól működnek. Téves elgondolás, hogy a hőszivattyú gyártója határozza meg a rendszer jó vagy renyhe működését. Sokkal fontosabb a hozzákapcsolódó rendszer kialakítása.
Azért az itt felsorolt kedvenc hőszivattyúk egyik terméke nem köthető "G" vagy "H" tarifára, tehát csak óvatosan!
Nem hibrid hőszivattyút néztem ezek között,egy ismerősnek ilyen van meg van elégedve vele ,ja meg megspékelném idővel napelemmel ,ja és ehhez még fancoil fűtőtest is kapcsolható.
Igen. A vizes rendszerekkel nagyon sok baj van, a vizek vastartalma, kemenysege es pl homoktartalma miatt. Nagy a karbantartasigeny, ami fugg persze a vizek minosegetol.
Nemrég számoltam ki két 165 és 180 m2 ház fűtését, és egy 225 m2 ház utókalkulációját is. Bruttó 25-28 ezer Ft/m2 a nettó jött ki alapterületre. Ez prémiumkategóriás hőszivattyúval, és márkás Németországból származó anyagokból áll zónaszabályozással, tartalmazza a melegvíz előállítást is.
Csak felületfűtés van a házakban mennyezet és padló.
A mostani levegős hőszivattyúkkal már nem tudják felvenni a versenyt a vizes vagy talajos hőszivattyúk ár-érték-teljesitmény arányban. Teljesen felesleges 2-3 millióval többet kidobni rá, amikor a hatásfoka (tehát a fogyasztása) nem lesz jobb.