1. Mi van hivatalosan a 60e-s szervízben (GRSC3, 1.9dci no filter).
Csak olaj és szűrők. Esetleg lehet fékbetét is, de ez ugye használatfüggő.
2. Normális, hogy csak szükségkerék van a kocsi alatt?
Normális.
3. Ha 25e km van a kerékben, akkor párban kell cserélni (az egyik hátsó oldala szakadt el egy acéllefolyó oldalán - mármint az anyaga acél, nem öntöde:-))
Tavaly dec.-ben vettük az autót, akkor próbálgattam a dolgot, már nem tudom pontosan hogy hogyan, de úgymaradt.......Szerencsére azóta nem kellett ilyet csinálni (szervizben sem voltam).....Ma kipróbálom megint.
1. Mi van hivatalosan a 60e-s szervízben (GRSC3, 1.9dci no filter).
2. Normális, hogy csak szükségkerék van a kocsi alatt?
3. Ha 25e km van a kerékben, akkor párban kell cserélni (az egyik hátsó oldala szakadt el egy acéllefolyó oldalán - mármint az anyaga acél, nem öntöde:-))
Utána egyes, majd sebességben lévő váltóval lépj a fékre, miközben nyomd meg egyszer az indítógombot, ekkor gyújtásra teszi a rendszer magát, kézifék manuálisan kiold, majd mindent elengedve kétszer egymás után az indítógombot megnyomva leveszi a gyújtást.
Szerintem ha a gyújtást ráteszed (kuplung nélkül a Start gombot megnyomni), akkor a kézifék kioldható. Lehet, hogy közben a fékre rá kell lépni, erre nem emlékszem pontosan.....
Sziasztok. Szerdán vinném az automat(Scenic II )szerelőhöz. Próbáltam a kéziféket álló motornál kioldani a gépkönyv alapján. Nem sikerült.Szerintem hibás a leírás. Letudná valaki írni lépésenként? Jó lenne ha a szervízben ki tudnám oldani...
megnyomod a load gombot hosszan utana meg hogy hanyas helyre akarod berakni a cd t, zorog egy kicsit a cucc majd amikor megnyugszik beledugod a szajaba a lemezt
Tegnap megvolt a nagyszervíz: vezérléscsere + olaj/szűrők.
Azóta két érdekes dolgot tapasztaltok/tam: a gázpedálon keresztül sokkal jobban érezni a "dízel remegést", mint eddig - csiklandozza a talpam. Eddig ez az érzés nem volt.
Valamint leállításkor a kézifék behúzásán kívűl valami más mély hang is van, amit eddig nem hallottam. Hétfőn szerintem megnézetem a szervízben, hogy vajon mik lehetnek ezek.
Ha valaki a turbó-EGRcső-katalizátor-kipufogó környékén garázdálkodik és nincs elég helye a bütyköléshez ( természetesen nem lesz annyi sem mint egy mezei megane-ban ), nem kell azonnal akna után siránkozni és a haspáncélt leszabva szitkozódni a francia mérnökök leleményessége miatt, csupán egy kb 15-20 perces szöszöléssel mindenki nyerhet magának minimum 15-20 cm-s kényelmesnek mondható nyilást a motor és a tűzfal között, ráadásul fentről sokkal egyszerűbb mahinálni, mint alulról felfele nyulkálva bénázni. Szóval: ablaktörlőlapátok le, esőelvezető műanyagcsoda le, hő és zajszigetelő anyag a tűzfalról le és hurrá, rögtön lett sok-sok helyünk a mahináláshoz. Így szépen elkerülhető a tudatlanabb szerelők által sokszor alkalmazott "leveszem a haspáncélt, még mindíg nincs hely a katalizátor szopásmentes levételéhez, hát mozdítsunk a motoron a motortartó bakok oldásával" művelet véghezvitele.
Nem biztos hogy hajtókarcsapágyas a blokk, mert Wien-Budapest távolság nem 5 perc és nem 15 km ( képletesen ) . Ekkora távon már kuka lenne a motorod és az is gyanús hogy nem megy 80 fölé. Amúgy végig erőtlen, vagy 80 körül kezd azzá válni? Nem lehet hogy a leömlőnél, esetleg az egr és társai környékén fáradt el valami? Egy egyszerhasználatos tömítés hibája nagyjából 0,5 bar töltőnyomás kiesést jelent, egy szakadt cső a kipufogó környékén teljes turbókiesést és rettenetes csörömpölő hangot okoz.
Nem szándékoztam a vizes lepedőt ráhúzni a kereskedésre, ezét is irtam, hogy extrém eset volt (nem általános), és abban sem vagyok biztos, hogy ugyanarról a kereskedésről van szó. Joe kolléga kérdése okán megemlitettem az egyetlen "élményemet" a kecskeméti Renault-val kapcsolatban, ami sajnos negativ dolog, és már régen történt.
A jóhiszemüséget nem vonom kétségbe, hiszen akkor én sem vettem volna használt autót kereskedőtől.....
Te sokkal jobban ismered a kereskedőket-szervizeket-autókat-piacot mint én, tehát ha a kecskeméti Renault-t a jobbak közé sorolod, akkor az valószinüleg úgy is van. Én nem jártam ott soha, és mástól sem hallottam róla semmit, se jót, se rosszat.
Az új - gyári - gombcsere költsége darabonként 5E HUF. Márkaszervízben lehet rendelni, ha jól emlékezem, akkor tettem be ide fényképet is a cikkszámmal együtt.
De el kell, hogy keserítselek: kb. fél évet bírt ki, és ugyanúgy elromlott.
Ekkor némi utánjárást követően gombokért vettem egy adat microkapcsolót, némi berhelést követően tökéletesen működik az összes, nem pedig egy darab. Kilincsenként olyan 8-10 perces munka.
Az általam irt példa az az extrém eset volt, amikor nagyon megbánta az illető, hogy megvette a gépet, és (ismétlem, nem biztos hogy pont az) a kereskedés hirdeti azt a kocsit, amit Joe kollegánk nézegetett
Akkor nem fogalmaztam világosan.
Teljesen felesleges ráhúzni a vizes lepedőt a kereskedésre az ismerősöd Safrane-ja miatt, könnyen lehet, hogy a kereskedés maximális jóhiszeműséggel járt el, és ennek ellenére kellett az autóra sokat költeni.
A kecskeméti Renault-ban többször jártam "hivatalos úton," és számomra mindig a jobban szervezett, megbízhatóbb kereskedések/szervizek közé tartoznak a hálózatban.
Szerintem egyetértünk a dologban. Az általam irt példa az az extrém eset volt, amikor nagyon megbánta az illető, hogy megvette a gépet, és (ismétlem, nem biztos hogy pont az) a kereskedés hirdeti azt a kocsit, amit Joe kollegánk nézegetett. (vagy még mindig nézegeti....?)
Én is azért vettem használt kocsit, mert újra nincs pénzem, ill. ami lett volna az elment az épitkezésre, de ez már egy másik téma.....
Egyelőre nem bántam meg a tavaly dec.-i GS vételt, sőt !! -:) De hát még mindig csak 8hó és 12000km telt le, tehát korai lenne komoly véleményt mondani.
A másik autónk (R19) 5évesen lett megvéve 11évvel ezelőtt, és még mindig jól megy, természetesen költeni kellett rá néha, de nagy és drága baja nem volt, a kopó-fogyó dolgokon felül szinte semmi. Szóval én maradok a használt autóknál ezután is, (eddig beváltak) hátha kitart a jó szerencse.......A szükséges karbantartásra pedig mindig odafigyelek.
2003-ban egy kollegám vett egy Renault Safrane-t Kecskeméten a Renault-nál (nem tudom hogy hány szalon van ott....), és rövid időn belül nagyon sok pénzt költött rá.......Szóval az autó nem olyan állapotban volt, mint amilyennek hirdették.
A használt autó azért olcsóbb, mint az új, mert már nem új.
:-)
Egy használt autót elég jól fel lehet mérni, meg lehet jósolni egy csomó közelgő (nagyobb) kiadást, és ezek ismeretében megvenni az autót a kikiáltási áron, vagy durván alkudva az árból megvenni az autót, vagy egyáltalán sehogy nem megvenni az autót.
Ellenben vannak olyan hibajelenségek, amelyeket a leggondosabb átvizsgálás sem tud előre jelezni.
Az én autómat valóban pöpec állapotban, friss nagyszervízzel vettem meg -- lassan három éve. Az első évben elég sokat sz@ptam vele: szellőzőventit kellett cserélni (mivel ehhez le kell szedni a komplett műszerfalat, nem volt olcsó mulatság), előjött az okoskerék hiba, és egy francos jeladó miatt még trélerezni is kellett. (És amikor ezután az akksi is egy reggel meghalt, és megint "intézkedni" kellett, majdnem megutáltam, pedig ez is "normális" egy 5 éves autónál.)
Ezek elég drága hibák voltak, és a vétel után néhány héten/hónapon belül jöttek ki, de egyértelmű, hogy amikor az autót átvizsgálták, ezeknek még nem volt előjelük. (Ugyanakkor a látható gondokat, a csereérett fékbetétet és a szakadt féltengely gumiharangot meg sikerült lealkudni az árból.)
A régin a könyöklő tényleg jobb helyen volt kicsit, de már megszoktam a GSIII-at is. Azért nem diszfunkcionális. Az ablaktörlő az újon a jobb, a külső tükrök is nagyobbak, jobb kilátással (+tolatókamera is van). A GSIII kanyarxenon lényegesen jobb, mint a régin volt, különösen az út szélét látni jobban (kb: mint ha a régin állandóan járattam volna a ködlámpát is), viszont érdekes módon a bixenon távolsági nekem valahogy nem tűnik annyira jónak, mint a régin volt a xenon melletti távolsági.
Érdekes, hogy ugyanazzal a 2.0dci-vel a GSIII ugyan csöndesebb, de a hang tónusa kerregőbb. Bár lehet, hogy mégsem teljesen ugyanaz a motor (még ha a blokk azonos is), mert legalább egy fél literrel, de inkább háromnegyeddel kevesebbet fogyaszt. Még egy érdkesség: majdnem egy literrel kevesebb olaj ment bele az olajcserénél, a régibe 8.3, a mostaniba 7.5 fért bele, nyilván módosult az olajteknő alakja is (a váltó mindkettőnél automata volt, és szerintem valószínűleg ugyanaz).