Miért keresnék rajtam? Az enyém volt a katalizátor nem loptam.
Műszakin hányszor láttad hogy a kocsi alá másznak és ellenőrizgetik?
Én megkérdeztem a szerelőket hogy letudják-e vizsgáztatni ha nincs rajta ez a kütyü.
Mivel azt mondták hogy ez nem gond igy megváltam tőle. majd ők megoldják ahogy tudják.
Az enyém munkaeszköz nem érdekel a vizsgáztatás menete, mivel az autó üzemrendszere jó állapotban van nekem az a fontos hogy a vizsgáztatás inkább órák kérdése legyen,mint pénzé.
Az autó jobban megy, jobb a fogyasztás is. a rángatás megszünt, egy pici kis csörgés utal a katalizátor gondra de ez a katalizátor kiégett darabkái amik a kipufogóban vannak, és ott röpködnek. Erősebb gáznál vagy gázelvételnél csörög néha.
A kidobott katalizátort egyébként még ellehet adni 5-6000ft-ért. tehát az részben fedezi a vizsgán felüli költségeket
Valami hasonló méretűt keress, más is írta az ET-t figyeld. A Favi 38, gondolom a Feli is. Én most ilyen külsejű felnit tettem fel, csak 15-öst. Csak még példaként: 7 coll széles ET 23 nagyon kint van, elöl kilóg, hátul síkban van. Vannak a neten ET kalkulátorok, ott pontosan látod mennyit jön ki, illetve be (felnitől függ) a méret.
6,5 coll széles: nagyobb mint a gyári, de nagyobb baj, hogy az ET-je 18 mm. A széria feliciáé 35-ös (vagy 38-as). azaz minimum 2 centivel kilóg az eredetihez képest. Még ha a sárvédő alatt el is férne, a kerékcsapágyaidat gyorsan kinyírja.
A lyukkör méretét nem bírtam elolvasni. a felié 4x100
Helló Felíciások! Van egy felújított hengerfejem (bevizsgált nem átverés!, sikköszörülés, szelepek becsiszolva, szelepszárszimeringek kicserélve) 15000,vezérműtengely 3000, tetőcsomagtartó(egy pár)8000, és egy komplett 97-es kombi 80 000 ft!Ha valakit érdekel valami irjon ide és én megadom az emailt! Üdv. mindenki!
Na igen, de ha lefulladok, vagy hirtelen indulni kell, és ezt csinálja, akkor durran el az agyam :D Ha megszakítom az áramot, és nem kap áramot a motorvezérlő egy pillanatra, segíthet a dolgon vajon?
csak tekeri az önindító a motort, de mintha egy szikra nem lenne sehol...nem akar beindulni...
5.-6. alkalomra nagy nehezen beindul, de akkor meg 500 a forulatszám...és csak úgy lehet felpörgetni hogy óvatosan adagolom a gázt...különben lefullad :-)))
ilyenkor, ha nem akar beindulni várni kell vele 2 -3 percet..majd utána próbálkozni...utána elsőre elindul.
Én mondom furfangos járgányok ezek a Skoda Feliciák :-)))
Olyan hibákat produkál hogy a legtapasztaltabb szerelő is csak csóválja, vakarja a fejét. :D
Helló! egy kérdésem lenne csak, hogy volt-e már valakinek olyan, hogy ha leállította az autót, és utána pár másodpercre megpróbálta beindítani, de csak indítózott, és nem indult, (indítómotor pörög, de nem gyújt) akkor mi lehet a hiba? 1.3 mpi, immos, és már nem először csinálta ezt velem
Most reggel jöttem be vele dolgozni, semmi baja nem volt..persze az idő is hűvösebb volt.
Majd ha megyek haza kiderül.
Shell kúton tankolok mindig...mindig ugyanazon. :-)) lehet hogy vizezik a benzint ?
hogy lehetne ezt megvizsgálni ? laborban ?
nemtudom....ha jelentkezik a probléma majd írok még nektek..biztos hogy fog...lekamerázom a telefonommal, aztán felrakom ide.
valak tanácsolta hogy vigyázzak, nehogy kigyulladjon a katalizátor...Nem gond..van egy nagy tűzoltó készülék állandóan a kocsiban, 5 kilós. mert ez egy hűtőautó, és gondoltam..úgyis rá van kötve az élszíjra a hűtő generátora, emiatt nyikorog is elég sokszor...szóval fő az óvatosság.
Lehet, hogy a "koktélod" Etanoltartalma felmarta a benzinből hosszú évek alatt lerakódott szmötyit. és trombózisos lett szegény pára. minimum a szűrőt megnézném
nekem is rángatott. ha tanácsot kéne adnom akkor azt mondom hogy kezd a legolcsóbb változtatásnál. pl. próbálj máshol tankolni. végy hozzá egy flakon spurit.
ha nem segít akkor azt mondom hogy nézesd meg azt a katalizátort...nekem is puffogott, rángatott, és egyre gyengébben ment a járgány, aztán Ahogy a reklám mondja: kikértem (orvosom - karosszériás cimborám) tanácsát aki azt mondta vágjuk ki.
azóta a katalizátor kidobva...egy sima cső van a helyén , kipufogó kiégetve és az autó ugy megy mint az álom. úgy mint régen.
lehet hogy csak eltömődött a katalizátor részecskéitől a kipufogód..a katalizátorral vigyázni kell. nem jó vele viccelődni mert kigyúlhat a járgány.
Én egy seattal jártam így. igaz az a300. km-nél totál lefulladt. ott a katalizátor ment tönkre úgy, hogy a kosz meg a betét darabjai egyszercsak megfojtották a motort. kis pihenő után újra ment, aztán ismét fulladás.
gyors, olcso, de egyáltalán nem szabályos megoldás a katalizátor levétele. Egy próbát megér, ha a kipufogócsonk alatt fellazítod a bilincset, hogy ott is szeleljen bár ez sem igazán szakszerű, de a dugulás probléma kiszűrhető
Sziasztok!!! Vinnyogó hangot hallok az autó beinditásakor .ha benyomom a kulung pedált a hang megszünik . Mi lehet a hiba oka??? Aki tud segitsen , köszi előre is 1999 . Skoda felicia.HAT-636
Már vagy 5 szerelőnél volt 6 év alatt, semelyik sem tudta ezt megcsinálni...biztos bonyolultabb gép mint a Honda Legend -em.
Szóval egy Skoda Felicia 1.3 -as benzines 1999 -es évjáratú Pick up, 200.000 km
Hogy mikor rángat ?
- Nyáron, mikor meleg van, télen sohasem
- Nyáron néha csak 2. ra indul be, és 2 kilométer megtétele után elekzd rángatni...nem csinálok semmit a gázpedállal menet közben, szépen elkezd lassulni, motor sem akar rendesen járni, padlógáz lenyomásával még tovább lassul :-)) majd mikor meggondolja magát megy rendesen...
- míg bemelegszik rendesen a motor addig szokott rángatni
- Alapjáraton hajlamos ilyenkor lefulladni is.
- 80 -nál 5ös sebességben meleg motornál is hajlamos rángatni.
- Mikor felfelé váltok gáz lenyomásánál szintén rángat
- A kipufogó gyakran hangosan puffog :-)) mint ami fel akarna robbanni...:D
Ja és a legjobb :
- Nyáron, mikor egyész nap a napon áll a kocsi és este el akarok indulni, ereget egy kis füstfelhőt gyakran...mire 3. ikra beindul....utána felpörög a motor....kipufogó puffog :-)
Ha sebességbe teszem és el akarok indulni, a kuplung felengedésekor majdnem lefullad. Illetve le is fulladna, de ha lenyomom a kuplungot megint helyreáll az alap fordulatszám.
Múltkor kb. 7 -szer kellett vele megállnom 100 méter alatt mire el tudtam indulni vele..( meleg volt)
Valaki segítsem nekem , mert ez a szerelő sem tudott vele semmit kezdeni...
Régebben írt valami hibakódot, de azt meg a régi szerelő simán kitörölte , gondolván, hogy attól magától megszűnik a hiba úgyis.
Volt már benne Lambda szonda, benzinszűrő, gyertyák, hengerfej tömítés, vízpumpa, hízhűtő is cserélve...egyszóval minden, de semmi javulás nem lett...sőt egyre rosszabb...
ez egy Pick up hűtőautó..és nagyon bosszant már hogy nem megy rendesen a járgány.
Nekem napokig jó volt a etanol és benya koktél...aztán egyszercsak nem.
nekem 99-es novemberi 1.3 MPI 68LE
úgyhogy megitattam a lovakat 98-as benzinnel, majd sima 95-ös benzinnel.
és elmentünk az ünnepekre tarjánba anyósnézőbe és horgászni (főképp horgászni) az autó egész úton szépen ment, odafelé mivel spórolósan mentünk 5liter alatt fogyasztott.
visszafelé 5 literes átlaggal.
Na és akkor most jön a lényeg.
Ma reggel mentem munkába Sajószentpéteren egy sima elinduláskor nagy reccsenés és lefulladás után beesett a kuplung pedál.
megnéztük hogy mi is van...
hiba: a miskolci szerelőm ( rövid ideig volt az) egyik gányolása révén a kuplung pedál tengelyéről leesett az előzőleg ráheggesztett pedál.
a zéger gyűrű nem bírta el a rúgó nyomást és így a bovden is lecsúszott a pedálról.
sajnos olyan munkám volt amit nem lehetett halasztani igy kénytelenek voltunk tákolni...
a pedált ideiglenesen kidobtuk a helyéről és helyette először egy zsinórt majd mivel gyengének bizonyúlt, -egy spanifert huztunk át a bovdenen így kézzel a emelő rúdjával megspékelve lehetett működtetni a kuplungot.
1hét ilyen üzemelés jobban kigyúrja a muszklit mint bármilyen konditermi edzés.
szerencsére délután Parasznyán a régi szerelőm 35 perc alatt megcsinálta az autót.
A hibáról van 2db képem ha megengeditek felteszem okulás képpen.
00525 - Oxygen Sensor (G39) 28-10 - Short to B+ - Intermittent
Ez mit jelenthet? Nem minden indítás után jön vissza, de gyakran.
Másik: Katalizátorom környékéről fémes csilingelést hallok alacsony fordulaton terhelésen. Jelez ez valami hibát? Egyáltalán honnan venni észre, ha megdöglik a katalizátor? Kissé megugrott a fogyim, meg nem mindíg van kedve gyorsulni az autónak (önmagához képest persze... a 120-asomhoz képest olyankor is vadállat), és olyankor a motorfék is erősebb.