Keresés

Részletes keresés

TyuTyu-2 Creative Commons License 2016.06.10 0 0 40195

irok mailt

Előzmény: atilla76 (40194)
atilla76 Creative Commons License 2016.06.09 0 0 40194

Üdv. mindenkinek!

Kihasználatlanság miatt eladó újszerű Prijon Seayak 520 első tulajdonostól. Sajnos tavaly csak kétszer volt időm evezni, idén még egyszer sem.

A hajó talán 10-15 alkalommal volt vízen, az alján van néhány karcolás, nem sok.

 

Az ára: spricóval, kormánnyal, papírjával együtt 300000Ft 

 

Azt hiszem 5 év garancia van a Prijonokra, az anyagra élettartam, de ezt nem tudom biztosan. Utána kéne olvasni.

Evezek Kálmán Creative Commons License 2016.06.09 0 0 40193

Reméljük egy bő hét múlva már a tapasztalataidat, élményeidet olvashatjuk majd!

Előzmény: igricek (40192)
igricek Creative Commons License 2016.06.09 0 0 40192

Azt hiszem ez is egy szempont,amire korábban nem gondoltam.Ha jól értettem a Cl-490 leírását valahol,ez a fura felsőrészforma ezt a problémát próbálja csökkenteni.

 

 

Nálunk amúgy pont fordított a helyzet,a két egyesnek nagyon más a tempója...én nagyon mennék a magam ritmusában,de nem lehet.Kettesben nem zavar,ha valaki napozik,fényképezik,cigerettázik előttem.Volt olyan,hogy haverokkal nyáron két kenuból ,deszkákból katamaránt építettünk...gyakorlatilag két hajótest közé felhúztunk egy franciaágy méretű pallót,felfújható vastag vendégággyal,napsátorral.Mindenki ott héderolt...én vittem le egyik oldal egyedül a Felsőtiszán,a másik hajóban felváltva eveztek a többiek...nagyon élveztem.

 

 

egy kettesem volt csak..egy Pouch...azt szerettem,csak örült macera volt a vízretétel előtti szerelgetést,aztán pár év állás után szétszáradt...az ilyen alapon működtettük.

 

 

Nem azt jelenti,hogy egyedül kell majd teljesen hajtanom..de lesz ilyen is.....de jol lesz ez így

 

Amúgy egy hosszabb napi menet után így elfáradt a mopsz.....elaludt a fedélzeten...amúgy láb mellett vagy ölben utazik.

saintus Creative Commons License 2016.06.09 0 0 40191

A széles kettes kajaknak azért nem csak a lomhaság a hátránya. Ha nem elég magas, aki evezi, könnyű, és nagyon fájdalmas odaverni a kezeket a kajak széléhez. Különösen kellemetlen, ha kötélzet, vagy egyéb objektumok tarkítják a hajó érintett részét. Az egyeshez megfelelő evező is túl rövidnek bizonyulhat, egy 70cm széles ladikhoz. Sokszor azért (is) szélesebbek a kettesek, mivel 2 ember magas tömegközéppontja instabilabbá tehet egy keskeny kajakot. Ez ugye kutyáknál nem igaz. Valamint az is szempont lehet, hogy van amikor el kell érni egy minimális tempót. pl árral vagy széllel szemben evezve. Másokkal közös túráról nem is beszélve. Sajnos jó vitaindító lehet bármely kettesben egy "Húzzál már vazze, mert így sose érünk oda!" különösen, ha mindkét evezős érzi, hogy jobban dolgozik, mint egyesben szokott, még se megy. Olyankor mindig a másik lazsál! MINDIG!

Előzmény: igricek (40188)
Arza Creative Commons License 2016.06.09 0 0 40190

Az oldalról felcsúsztatáshoz kell 3 léc...

Egyszer itt leírtam részletesen, hogy csinálom, megpróbálom visszakeresni...

Előzmény: igricek (40188)
aeroe Creative Commons License 2016.06.08 0 0 40189

nagyon vicces, már-már azt mondtam, hogy mi ketten szoktuk megemelni és a tetőre rakni a kettest, de a te esetedben ez egy (vagy akár két) kutyával nehezen menne :)

Előzmény: igricek (40188)
igricek Creative Commons License 2016.06.08 0 0 40188

Szerintem mindent elmondtatatok  a témáról.A kettesben vagy a praktikumra vagy az "együttre " esik  a hangsúly.Én utóbbi  felé húzok inkább,tehát mellékes  a sebesség és a pakolhatóság. Stabilitás anál inkább.Caprit tavaly nézegettem,egy használtról le is csúsztam ..sajnáltam..A c.line nagy előnye számomra most a bevezető  akciós  ár,meg  az,hogy mindjárt itt van,akárcsak a szezon.....és  az extra  nagy beülő.Elég nagy rutinom van az egésznapos  mopszos közös kajakozásban-ne vessetek meg ezért,Tiwokban simán elvan 40 kilómétert  és egyre inkább azt gondolom ,hogy ebbe a belépőkategóriás prijonba  két kutya meg két felnőtt is befér.Az azért nagyon király lenne.Persze nálunk mindkét kutya extranyugodt,nézedelődős,csak a nagyobb vizslaalkatú  még csak  kenuban volt eddig.De előre azthiszem simán beférne a párommal.

és akkor azért nagyon együtt dobbanna sok-sok sziv.Mi elég kutyaőrültek vagyunk,nem szivesen hagyjuk őket otthon.Kis kényelmetlenséget szivesen bevállalunk a célért.

 

Szóval a megrendelés elment,köszönöm az észrevételeket,sokat segitett végképp átgondolni.Az oldalról felcsusztatás meg nagyon jónak tünik.

Fourty Creative Commons License 2016.06.08 0 0 40187

UserG megkért jelezzem itt, hogy megválna a 2011-es gyártású DAG Tiwok hajójától.  170.000 Ft-ért kínálja.

Érdeklődőknek privátban elküldöm az elérhetőségét.

guinnis Creative Commons License 2016.06.08 0 0 40186

Köszönöm, tudom, de ott indult el a fantáziám, és a gyakorlati megvalósítás kicsit fáziskésésben van :)

Ork63 Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40185

Néma gyereknek... :)

Akármelyik grönlandit kipróbálhattad volna.

Előzmény: guinnis (40184)
guinnis Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40184

Szia,

 

köszi a részletes leírást, és hogy ennyit foglalkoztál vele.

Nagyon be vagyok indulva rá, ha elutok egy próbáig, megírom majd milyen érzés egy ilyen típusba átülni, az eddígi "átlagos " kajakok után.  Egy "nem "kajakos fel sem fogja milyen izgalmas egy ilyen "vadászat". :)

Előzmény: badasesz (40183)
badasesz Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40183

Szia!

Nekem nem az általad említett típusú hajóm van hanem Lettmann Godthab, amelyik az általad említett hajókkal egy kasztba tartozik, ezért csak erről tudok véleményt mondani.

Én nagyon szeretem, volt mellette Perception Fastnet és Kape Huter típusú kajakom is, de mindig ezt választottam inkább amikor vízre szálltam, így végül el is adtam azokat. Szerintem a kormányszerkezetnek nemcsak előnyei vannak, hanem hátrányai is. Plusz súlyt ad a hajóhoz, rakodáskor plusz figyelmet követel és meg tud hibásodni is, az a véleményem, hogy a kajaktól és a kajakostól függ, hogy szükséges -e rá kormány.

Például szívesen kipróbálnám a Kape Marino-t, de csak kormánnyal, és ez a helyzet a Wind Solo-val is. 

A Godthab készül kormánnyal szerelve is, de nem szeretném ha rajta lenne, szerintem nem illik ezekre a típusokra.

Az enyémnek elsődleges stabilitása nem nagyon van, de a másodlagos az nagyon jó, így könnyen dönthető. A hajó billegésétől az első időszakban frászban voltam (volt amikor el akartam adni e-miatt, aztán inkább megszoktam) és most is, nagyon ritkán okoz kellemetlen érzést, de eddig csak saját hibámból sikerült borulnom és ez a plusz izgalmi faktor sokkal érdekesebbé teszi a kajakozást, a Hunter-t használva meglehetősen unatkoztam lapátolás közben (úgy éreztem mintha lavórban ülnék, pedig az egy nagyon jó kis hajó).

Ki mit élvez kajakozás közben? - azt hiszem különbözőek vagyunk, de ha biztonságban érzed magad egy billegősebb kajak szerintem több élvezetet nyújt, eleve sokkal könnyebb dönteni, mert van, hogy dől magától...

Javítanom kellett a hajókontaktot, ezért kialakítottam combtámaszt, így meglehetősen komfortosan érzem magam hullámosabb vízen is, szeles időben. Egyébként nagyon érdekes, hogy hullámosabb vízen kevésbé érződik instabilnak, a hajótest alakja miatt egyáltalán nem úgy viselkedik mint ahogyan várnánk. Nehéz volt vele megtanulnom stabilan eszkimózni, mert a vadvizesekhez jártam gyakorolni, és az a forduló amit ott tanultam és erőltettem, nem passzolt a hajóhoz.

Egyébként szerintem az egyik leggyorsabb tengerikajak ami a Magyar vizeket hasítja, még nekem kell hozzá erősödnöm és csiszolni a technikámon, hogy kihozzam a maximumot belőle.

Én szeretem a tengerikajaknál a hozzá passzoló technikákat gyakorolni és nem úgy használni ahogyan egy portya kajakot szokás, ehhez pedig olyan jellegű hajó kell amihez ez passzol, és mivel egyenlőre nem tudok itthonról lelépni hosszabb túrákra, így ez nekem nem szempont.

Nekem tetszenek az általad említett típusok is, szívesen kipróbálnék egyet, a hajó alakja kicsit más mint az enyémnek, biztosan stabilabbnak érezhető, ugyanakkor gyorsak is és könnyen irányíthatóak lehetnek.

Szerintem 65 kg-hoz jól passzolhatnak az említett típusok.

Üdv.

Feri

Előzmény: guinnis (40180)
Arza Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40182

3. módszer: oldalról tolod fel, és fenn forgatod el 90 fokban

én így csinálom... :)

 

Jók a Prijonok is :)...

Jó az Atlantis is... :)

 

Csak ússzon...

Előzmény: saintus (40181)
saintus Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40181

A kettes témában egy korábbi hozzászólásomat tudom csak idézni. Nagyon attól függ a kettes-nem kettes kérdés, hogy mennyire van meg az összhang. A Prijon ketteseket nem igazán ajánlanám. A Rainbow Atlantis bevált. A többi PE kettes dagadt és lomha szerintem. Már az Atlantis 64 cm szélessége olyan, hogy két ember annyi erővel kell húzza, mintha kettő egyest vinnének.

 

A kocsira emelésre pedig kettő módszer van. A tetőcsomagtartóra rakható segédrúd. (oldalt kilóg a kocsi mellé, és elég egyszerre csak az egyik végét feltenni a kajakra. A másik megoldás, hogy a beülők közti részt átkarolod, és úgy emeled fel. Előbb guggolva térdre, aztán mint a súlylökők felállsz. Alacsony kocsi előny ezután, de a tömegközéppontot ismerve ki tudod nyújtani a karjaidat a kocsi előtt állva, és rádöntve így a kajakot a tetőre.

Előzmény: igricek (40169)
guinnis Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40180

Sziasztok,

szeretném kérdezni volt, vagy van valakinek tapasztalata Zegal/Tahe Marine Greenland típúsú hajóval?

Azt tudom, hogy itt ebben a közösségben van ilyen vele már kapcsolatba is vagyok, de több irányból is szeretném körüljárni ezt a témát.

Megfogott ennek a hajónak a formája , szépsége, és ha lehetőségem engedi, és alkalmas is számomra akkor beszereznék egy ilyen típust. Nem eszkimózás , inkább csak kajakozás céljából.

Ezért érdekelne, az esetleges tapasztalat. Kimondottan kedvelem a hullámos, durvább körülményeket, a Balatonon használnám főképp. A mostani hajóim (Ysak, Robbe, másokat is próbáltam, de igazi tapasztalat ezekkel van) mind kormányosak, amit én nagyon kedvelek és kényelmesnek tartok.

Ezen a típúson viszont nincs kormány, csak egy meglehetősen markáns szkeg. Ilyen kérdések merülnek fel bennem a  próba nélküli látvány és az elérhető infók alapján: 

1, a hajó nagyon alacsony felépítményű, ez jó, de vajon az elsődleges és a menetstabilitása milyen?  Élvezhető –e benne a kajakozás, vagy állandóan koncentrálni kell.

2, megfelel- e a súlyomnak 65 kg? Jól irányítható-e a leengedett skeggel? Jó lehet-e a hajókontakt? Stb.

Azt tudom, hogy a  próba az elengedhetetlen, és  sok kérdésre választ is ad, de egy rövid használat nem helyettesíti a  rendszeres használatot, ezért tettem fel a kérdéseimet.

Nem is feltétlenül itt a fórumon szeretném, másokat untatva ezt megbeszélni, de ha lenne aki tapasztalattal rendelkezik privátba is felvenném vele a kapcsolatot.

Fuxa Creative Commons License 2016.06.07 0 0 40179

De

Előzmény: matadani (40178)
matadani Creative Commons License 2016.06.06 0 0 40178

Ez nem a Bodrogzug? Jártam ott nagyon sokszor.

Előzmény: Fuxa (40177)
Fuxa Creative Commons License 2016.06.06 0 0 40177

már akartam feltenni korábban ezt a képet, hogy azért vannak kis hazánkban is felfedezésre váró vízi útak, erre is elég sokszor voltam, de ez a leágazás valahogy eddig kimaradtBodrog

Arza Creative Commons License 2016.06.05 0 0 40176

Ja, a paramétereik. hogy nem kelljen keresgélned:

 

http://www.en.prijon.com/Capri-II-ACTIVE-2.html

 

http://www.en.prijon.com/Custom-Line-CL-490-2.html

 

 

Előzmény: Arza (40175)
Arza Creative Commons License 2016.06.05 0 0 40175

Ezzel a kis hajóval - ránézésre - semmi problémád nem lesz pl az Adrián hullámzásban sem.

 

A CapriII  kicsivel kisebb ettől (első "komolyabb" kettesünk az volt, lecseréltük egy Atlantisra ... majd ... stb), és 7-8 próba után több ok miatt visszatértünk hozzá - most megint az van :), és jóformán bárhova elmennék vele. Murter-Vrgada hullámzásban pl. gond nélkül ment vele oda-vissza :)

 

Szóval: csak bátran, jó lesz az a Custom Line CL 490

 

A múltkor csak azért javasoltam a Capri II-t helyette, mert abból sok van, és használtan is lehet venni, ha van ideje kivárni az embernek :)

 

 

 

 

Előzmény: igricek (40174)
igricek Creative Commons License 2016.06.05 0 0 40174

Köszi a  biztatást  ..azt belátom,hogy ez inkább rekreációs túrakajak,mint tengeri....de ha egy nyugodt nyári napon partmentén elmegy az Adrián is,már tervteljesitésben vagyunk.Hazai vizeken meg

jónak tűnik.

Előzmény: Arza (40172)
Brook212 Creative Commons License 2016.06.05 0 0 40173

Sziasztok!

 

Erről a hajóról tudnátok véleményt írni nekem, forma, kialakítás stb. tekintetében? Egy barátomat érdekelné, fel fogja hívni az eladót, csak gondoltam itt is körbekérdezem a hozzáértőket, hogy megéri e belevágni ebbe? Előre is köszönöm a választ!

 

Arza Creative Commons License 2016.06.04 0 0 40172

De, de, de, ...

Nsgyon szép hajó

és jónak is tűnik a képek alapján.

Hajra! :)

Előzmény: igricek (40171)
igricek Creative Commons License 2016.06.03 0 0 40171

látom nagyon nem vagytok kibékülve az új pijon kettessel :)

Arza Creative Commons License 2016.06.03 0 0 40170

Prijon CapriII? Az rövidebb, és rá tudsz futni használtra is.

És jó kis hajó...

Előzmény: igricek (40169)
igricek Creative Commons License 2016.06.03 0 0 40169

Köszönet a segítőszándékú hozzászólásokért.Emlékszem a korábbi kettescikkre..szöget is ütött akkor a fejemben és hozzá is járult a mostani hajóvásárláshoz.

 

Végül is üléspróba nélkül belevágok a prijon costumline cl 490 basicbe.Tavalyi modell,ha jól silabizáltam ki valami ujszerű fenékkel.Nem lesz benne külön rakodótér,de sebaj napos alkalmi túrákhoz kell.490 centijével pont befér még a garázsba....és amúgy párommal napokat voltunk már együtt kenuban,de igaz..láttam már viziturán veszekedő párokat...házasság előtti tanácsadást én is mindenképen kiegésziteném egy párórás közös evezéssel.Amúgy minden hajómmal az volt,hiába ültem bele fél órát...nem tudtam eldönteni akkor mit gondolok róla,az élet csiszolta ki a véleményem.Pár óra nekem erre nem elég,max.az volt a kérdés elsőre ,belefértem vagy nem....itt ezzel nem lesz gond,extra széles a beülő---.Amúgy minden hajónál van kompromisszum...több vagy kevesebb.

 

Ha majd meglesz,szívesen beszámolok róla.

 

 

aeroe Creative Commons License 2016.06.02 0 0 40168

kettes kajakról már én is írtam korábban többször: ha az első fél órában nem vesztek össze, akkor szuper, akkor az összes előnye előjön, amit a többiek itt leírtak (nagyon jó akkor, ha az egyik kajakos nem olyan vízbiztos, nem olyan erős, nem végig evez, időnként fotózni szeretne, stb

 

de láttam olyan párokat, akiknél egyszerűen nem működött a kettes-kajak-kémia - ezt érdemes lenne kipróbálni, mielőtt beruháztok

 

ha hosszabb útra készültök, a kettes kajakba kevesebb cucc fér: két emberre összesen van egy első rekesz és egy hátsó rekesz

Előzmény: szilascet (40166)
T-omti Creative Commons License 2016.06.01 0 0 40167

Sziasztok

 

Hátha valakit érdekel a Hernád túra hétvégén:

http://www.tirpakturista.hu/node/1653

 

Igaz, hogy vadvízi túra, de sokszor eveznek ezen a túrán Műanyag tengeri kajakokkal.

Pl: Necky narpa 505cm , Prijon Seayak 490cm és Point 505-.

Kompozit kajakkal nem ajánlatos a túra.

Én most otthon hagyom a seayak-ot, és az asszonnyal a Bavaria Mustang (Pe) kenunkkal megyünk.

 

Üdv

 

Ui: Érdeklődni e-mailben

szilascet Creative Commons License 2016.06.01 0 0 40166

A kutyát kifelejtettem: eveztünk 30kg-os kutyával kenuban, számított, hogy ül a kutya, de nem volt nagyobb gond vele, csak ha felugrott, hogy a másik oldalon lógassa ki a fejét :-). De ha arra gondolok, hogy a kettes kajakban az előttem ülő pár centivel oldalt ül , akkor már folyamatosan kompenzálnom kell a testemmel a dőlést, nem lenne jó érzés, ha egy ekkora kutya ülne ott. Talán egy 10 kg alatti. Nagyobb kutyához én ezért a SOT-ot próbálnám meg, ha tényleg kell vinni és nem jó a kenu.

Előzmény: szilascet (40165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!