Ez így nem teljesen igaz..... ideiglenesen szüntették meg.. december 31.ig... :P Nagyon bejön a vállalatnak is a MÁV-os kifejezés.... :S Viszontnagyon megy a tanakodás mivel eléggé sok szabályba űtközik a dolog... Jelen pillanatig(2007.09.05) semmilyen anyagi kár nem keletkezett az épületben... csak eléggé sok az értetlenkedő arc..atán elhúzzák a szájukat és felszálnak a vonatra....
A mai napon elhunyt Mayer László (Laci bácsi) a Ráckevei Járműfenntartási Üzem egykori művezetője, aki az utobbi éveit nyugdíjasként töltötte. Őszinte részvétünket fejezzük ki a családnak! Emléke örökre szívünkben él!
"Szeptember 22-én üzemkezdettől szeptember 23-án üzemzárásig a Battyhány tér és Békásmegyer között függesztik fel a vonatközlekedést,míg a külső szakaszon,Szentendréig menetrend szerint járnak a vonatok. Úgy tudjuk az ősz folyamán még lesznek vágányzárak,de elsősorban olyanok,amelyeknél nem lesz teljes vonatkorlátozás,csupán helyenként az egyik vágányraterelik a forgalmat."
Es azt a 3 fenysorompot, amit Cr-rol ellenoriztek athuztak Ct-ra? Kiterok kiszogelve? Tehervonatok kozlekedhetnek Ilonatelep fele? Bocs a sok hulye kerdes miatt, de teljesen ledobbentem. efeszte kellega is valaszolhat am (meg irhatna is...) :)
Ami most indult volna Fszt tanfolyam az a elküldött dolgozóknak indult. Csak még papírt nem kapott ezért ez a belsős tanfolyam elmaradt. Úgy tudom ősszel indul mind fszt mind jv képzés.
Akkor helyesen teszem fel a kérdést, idén fog indulni, ebben a szűk gazdasági helyzetben HÉV járművezetői, illetve HÉV forgalmi szolgálattevő tanfolyam?
Köszönöm a korrekt választ.
Azért voltam rá kiváncsi mert mindent hall az ember , és manapság néha nehéz eldönteni melyik állitás közelit jobban az igazsághoz.
Persze, a fő- és előjelzők (és ismétlőjelzők) mindenütt világítanak, csak a térközök nem. De ugye most a békási vonalon megszűnt a térközjelzés, ezért világít minden jelzőn a vörös a helytelen vágányon.
Na Chris kezdődik a suli, jönnek a gyerekek hülyeségei ...
Na de pont a 908 ast intéztek el, hihetetlen, vazze ,hát most jött ki a főmúhelyből, mi van a ratatattatatata 972? Azt sikerült orvosolni, vagy fél évig ahogy 915-ötöt hallgatjuk még egy picit? (Legalább fél évig)
Tényleg igaz a hír, hogy azért nem idul Fszt tanfolyam, mert annyi volt a jelentkező?
Erösitse meg már valaki .. Köszi, s mi a helyzet, a járművezetői tanfolyammal?
Igen megcsinálták. "Bizbert" kikapcsolták, a bej, és a K2 érvenytelenítve, Rádión, vagy mobilon kell engedélyt kérni Ct Fszt-től az indulásra. Amúgy az épületen semmi sem változott csak most zárva van. (MÉG!!!)
Amúgy mintha valaki épp megérezte volna, a kérdésem!:-)) Mert épp most jöttem haza és a vonat, amelyikkel jöttem, pont bemutatta azt a kitérőzést (bocsi de most jobb szó nem jut az eszembe erről a műveletről), amivel kapcsolatban kérdeztem Árpád híd mh. és Filatorigát mh. között!:-))
Ezen a kommunikacio nem segit (lagalabbis amit a BKV folytat). Bar ha a felkeszult alatt azt erted, hogy minden atjaroba fenykepes plakat, nehany elgazolt emberrel vagy autoval, ez esetleg segitene 1 napig. Utana meg osszefirkaljak es nem latszik...
De amig az emberek kirohogik az utastajekoztatas azon reszet, hogy " VONAT erkezik...", mert szerintuk ez csak hev, addig korul sem neznek rendesen es siman eledlepnek, Te meg kapaszkodhatsz a D2-be vagy a villanyfekkarba. Bar te nem vezetsz. Ezek sajnos szemelyes tapasztalatok, es szerintem nem csak az enyem. Sajnos... Amugy engem sem erdekel, ha valaki a sajat marhasaga miatt a vonat ele lep es esetleg nem eli tul, de a kollegat mar igen. Az esemenyek szama viszont eleinte biztosan none, az meg az uzemnek az evvegi premiumnal nem igen jon jol, meg hat a sajto kultura stb, stb...
Ne b@ssz... Hat tenyleg megcsinaltak? Ablakok mar bedeszkazva, epulet felig elhordva, vagy azert maradt ott valaki? Radion kell pruntyogni Ct-val, vagy mint Gl vegallomason? Hu de felment bennem a pumpa...
Nem tudom, hogy volt-e már szó róla, ha nem, akkor érdeklődnék, hogy az új biztberrel kapcsolatban, hogy két éve nyáron, amikor Kaszásdűlő és Aquincum között megújult a pálya és a felsővezeték is.
Szóval ekkor Árpád híd mh. és Filatorigát mh. közé, illetve Római fürdő mh. és Csillaghegy mh. közé be lett építve egy-egy váltó kapcsolat!
És amikor egyszer volt az a kábelzárlat az alagútban, idén, akkor én megkérdeztem egy illetékestől, hogy miért egyvágányoznak még most is a HÉV-ek Kaszás és Árpád híd között, hisz a váltó be volt már akkor is építve és akkor azt a választ kaptam, hogy ezek a váltók az új bizberhez lettek már beépítve!
Akkor ezek szerint mostantól az eddig használt váltók mellett ezek a váltók is működésbe léptek, az új bizberrel együtt?
És akkor egy esetleges Árpád hídig való renkívüli járatásig nem kellene már egy vágányozni Kaszás és Árpád híd között?
Fogalmazásilag nyilván igazad van, de ténylegesen akkor is az a helyzet, hogy ahol eddig nem világított semmi, ott most világít egy vörös fény, ami azonban ténylegesen nem ad utasítást a HÉV-járművezető számára. Az volt a kérdésem, hogy ez vajon nem zavaró-e, pláne ott, ahol ív vagy belógó tárgyak miatt előbb látja meg, mint a saját jelzőjét.
Ja, és egy másik: Hogy lehet Árpád hídnál (Ba felé) sárga a jelző, ha 20 perce ment el az előző vonat?
Javaslat: A ksz.bejáratánál az őröknek annyit mondasz,hogy a telepvezetőhöz (főművezetőhöz) tartasz,őt kell megkérdezned a továbbiakban! Szerintem nem lesz nehéz dolgod,amennyire én ismerem,nem egy emberevő fajta!
Az új utasításrendszer sajnos vagy szerencsére: nézőpont kérdése lehetőséget ad arra, hogy a teljes kezelési körzetet mint állomást tekintse a forgalmi dolgozók elegye. Így azok a jelzők állomási jelzők. immár forgalmi szempontból is. Ekkor viszont okafogyottá válik a bal- és jobb vágány kifejezések használata, ahogy a helyes és helytelen vágány is, hiszen ezen fogalmakról noha deklarálva nincsenek , csak szolgálati helyek között beszélhetünk. (Természetesen megállóhely továbbra is csak nyílt vonalon lehet, de ezen most lépjünk túl. :P)
Nyílt vonal a kezelési körzet határainál van, csupán egy-egy jelző közé szorul. :-( / :-)
Szentistván-Pomáz között volt szerencsém hasonlókat lepakolni a sínekről tegnap este. A közeli illegális építési törmelék kupacból származónak tűntek. Ha nem bringázok, hanem hévezek, meglehet, belefutott volna a szerelvény. Tényleg nem értem, mi értelme van az ilyen "játékoknak".
20:56-os indulásnál nagyiccénél csinált egy olyat mintha bedarált volna vmit a szekrénybe de jó hangosan akik ott áltak helyből másfél métert ugrottak :-P
Ne is mond! Szívtam is vele este rendesen. Szép hangja van nem de bár? És arról már ne is beszéljünk hogy villanyfékezni vele olyan mint az orosz rulett; vagy össze jön vagy nem... De amúgy innen is üdvözlöm azt a jóképességűt, amelyiknek az a legfőbb elfoglaltsága, hogy 20-30 kilós betondarabokat rakosgat a pályára. Hála neki a 907-908 most egy ideig nem közlekedik.
Amúgy a mai nappal új korszak kezdődött a gödöllői vonal életében: Megszűnt Csömör állomás, és helyette lett Csömör végmegállóhely:) 107 év után ide is eljutottunk...
Az az ok nem volt olyan megmagyarázhatatlan. Ha kitolatsz a csonkából egy tolattal, akkor meddig tolattál volna? Mig látsz egy vöröset, nem? Szerintem.
Valóban sötétek voltak*, annak ellenére, hogy bizt. ber. szempontból állomási jelzőkről volt szó.
*: egy kivételről tudok: Margit híd mh. és Szépvölgyi út mh. között a bal vágányon volt egy térközjelző, ami közös árbocon volt a forg. kitérő fedezőjelzőjével (5a). Na, azon égett éjjel-nappal a vörös, számomra megmagyarázhatatlan okból.
Én emlékszem rosszul, vagy korábban a sárga árbócos térközlejlzők a helytelen vágányon valóban sötétek voltak, mint nagyvasúton? Mert most az új "főjelző"-k helytelenben vörösek. Nem zavaró ez, pláne, ha ívben azt látja meg előbb a járművezető?
Egyébént sztem valaki kommos összemosta a metrós irománnyal, és ezt adta Bősze úr kezébe. :-))))
Ehh. Az úrról el lehet mondani pár dolgot, de azt azért nem, hogy a mondanivalóját a kommosok adnák a kezébe. Erős a gyanúm, hogy a Népszabi kavarta össze.
Én se szeretem , nem is szoktam olvasni ,de néha csak ők írnak valami tömegközlekedésest. Egyálltalán nem haragszom ,én is csak nagyritkán vetemedek ilyesmire:)
A kamerás utasteret és az interaktív tájékoztatót szerintem összemosták más hírekből. Ne haragudj, de én a Nszabadságnak nem hiszek, se írott, se nyomtatott formában. Na, holnap megnézem azokat a kamerás kocsikat.
Azért ezen a 25 %-on érdemes lenne polemizálni egy kicsit.
"A felújításnak köszönhetően huszonöt százalékkal sűrűbben, akár hárompercenként is közlekedhetnek a vonatok."
Ez kicsit sántít. Szerelvényenként (kerékpáros MX/A) 1128 férőhelyet közlekedtetünk. 5 perces követésnél (az eddigi iskolaidei csúcs) ez 13536 férőhely/órát jelent. Ha 4 perces követést csinálunk, akkor ez 16920 férőhely/órára nő, ami pont 25 %-os növekedést jelent. A 4 perces követésről viszont nem ír a cikk. :-(
Láttam már volt róla szó, de csak ma jutottam géphez, így hát most írok Nektek.
Tegnap 22 órakor átadták a forgalomnak az új biztosítóberendezést a szentendrei vonalon, az Elektra Evolution-t. (Thales Group)
Közép-Európa egyik legszínvonalasabb berendezése lett.
Sok olyan szolgáltatása van, ami a D70-et is felűlmúlja (jó, az igaz, hogy jövőre többet fog tudni, addig legyünk türelemmel!)
Szóval lassan túlvagyunk az első napon és szerintem rendben üzemel.
Bekerült 5 pár váltó, amely a zavarfeloldó képességet segítheti egy esetleges esemény után, vagy a feltorlódott vonatok akár 3 percenként is követhetik egymást.
Egy szó. mint száz, eljutottunk idáig is.
Sajnáljuk-e a D70et? Persze! Én, mint a majdnem legfiatalabb műszerész, ugyan nem voltam itt az építésénél, de gyermekkorom óta itt nőttem fel.
De megfogjuk szokni az Elektrát is.
És bízom benne, hogy itt nem állunk meg, elfogunk jutni Szentendréig is!!!
"A felújításnak köszönhetően huszonöt százalékkal sűrűbben, akár hárompercenként is közlekedhetnek a vonatok."
Szerintem ez azt jelenti, hogy _akár_ három percenként is járhatnak a vonatok. Nem biztos, hogy fognak, de akár.. :)
(Az útátjárók miatt valszeg nem lesz három perces követés > majdnem annyi ideig lenne csukva, mint nyitva)
Eddig valóban öt perces volt, mert a 2000. nyarán történt tűzeset után az akkori Közlekedésfelügyelet Vasúti Felügyelete előírta, hogy nem közlekedhetnek a vonatok öt percnél sűrűbben, a csúcsidőszakban táblakezelőt kell alkalmazni Aquincum elágazás és Batthyány tér szolg. helyeken, valamint visszajelentést kellett adni a vonatokról, mert a biztosítóberendezés nem volt kellően megbízható.
Egyébént sztem valaki kommos összemosta a metrós irománnyal, és ezt adta Bősze úr kezébe. :-))))
"A próbaüzem a HÉV felújításának most befejeződött első üteméhez kapcsolódik - jelentette be Bősze Sándor, a BKV főosztályvezetője tegnap. A két éve kezdődött felújítás során teljes vágányrekonstrukciót hajtottak végre, megújult az áramellátás, és modern biztonsági rendszert alakítottak ki. A felújításnak köszönhetően huszonöt százalékkal sűrűbben, akár hárompercenként is közlekedhetnek a vonatok. A kocsik utasterét kamerákkal látták el, segélyhívó rendszert építettek be, illetve minden peronon lehetősége lesz az utasoknak menetrendi információkat lekérni a megállókba telepített kijelzőkön - mondta a főosztályvezető"
Kis segítségre volna szükségem. Történetesen a HÉV L II-es mozdonyaival kapcsolatban. Szeretném elkészíteni a típus acélvázasított változatának működő modelljét. A neten fotók ugyan vannak, de jellegrajz vagy műszaki adat sajnos nagyon kevés (ami van az is hiányos). Régi és ritka típus ugyan, de ha valaki mégis tudna nekem infóval szolgálni, nagyon megköszönném! Ha jól tudom Szentendrén a kocsiszin mellett tárolják ezeket a gépeket. Ide hogyan lehet bejutni (néhány fotó erejéig)?
Valóban a sebességkorlátozás feloldásával kapcsolatos.
A [Λ] alatt elhelyezve azt jelenti, hogy a vonat már a homlokfal síkjával történő meghaladás után növeleheti a sebességét. Alapesetben ugye csak akkor, ha a jelzőt a vonat teljes hosszával meghaladta. Nagyjából.
Tegnap Pomázon behalt az útátjáró, de a tilos kézi kapcsolással üzemelt, és csak 75°-ig állt fel a sorompó. Szép sor volt, mert a teherautók nem fértek el tőle. Mihelyst eláll az eső, lemegyek, megnézem mit csináltak/nak a bizt.beresek.
Ma jártam Békásmegyer felé, elég korrektnek tűnnek az új jelzők, láthatóságuk kitűnő. Az elhelyezésről nyilatkozzanak a felhasználók, ám szerintem mintha egy kicsivel hosszabbak lennének az útátjárók lezárási idejei (Aquincumnál és a Szentendrei úti átjárónál is hosszabb volt a sort, mint szokott).
Egyébként néhány helyen (Szépvölgyi út pl.) vannak ilyen sárga alapon fekete E-betűk. Ezek mit jelentenek?
A melegvizes példád meg nem a legjobb, mert amíg távhős lakásban 40-60 fok, addig villanybojleresnél 80 fok is lehet a melegvíz. Aki meg a távhőst szokja meg, az szépen gyarapítja a magyar nyelv szókincsét ha villanybojleres helyen mosakszik.
Amúgy meg igazad van, mert nagy böszmeség volt pl. az, hogy hozzászoktattuk autósokat ahhoz, hogy a HÉV-vel való ütközés esetén is megúszható a traumatológia meglátogatása, a csigalassú-jeles átjárók miatt. Így a menetidő is szépen növekszik csak.
Annak meg mi köze az autósnak, hogy jobb vagy baljáratos a HÉV? (semmi)
Csak az utasoknak számít, hogy tudják, melyik peronra kell állni, és ne rohangáljanak a vonat érkezésekor.
Van valakinek elérhető adathalmaza a héves motor- és pótkocsikról?
Ütközők közötti hossz, elegytömeg, férőhely (álló- és ülő), féktömeg (amelyiken a fékrendszerhez több is tartozik, úgy minél többet). Szal ilyeneket. :-)
Kéne mindegyik motor- és pótkocsi adata, aminek érvényes fővizsgája van. :)
Csúnya dolog idézőjelet használni akkor, amikor nem kéne: tartalom szerinti idézethez nem dívik..
Azt mondtam, hogy aki nem ért a szép szóból, kellően sok tace-pao, odafigyelő motorász és egyéb utastájékoztató eszközök (pl. a média hatalma erre sztem megfelelő) ellenére, azzal szvsz nem lehet mit csinálni, nem azt, hogy aki hülye, az haljon meg. Szvsz mást értünk "hülye" alatt, talán érdemes lenne definiálni.
De ha így állunk hozzá, akkor ne építsünk egy emeletnél magasabb házakat, ne legyen 48 V-nál nagyobb feszültség sehol (de lehetőleg még ekkora sem), ne legyen melegvíz, mert mi van, ha valaki kellően badar ahhoz, hogy ne vegye észre a vigyelmeztető/tiltó jelet, és gondatlanságból megöngyilkolja magát.
"Szép csendben!!!"
Ritkán szóltam hozzád, akkor is muszájból... :P
A végén még topicrombolásnak kikiáltom, amit csinálsz.
Miért? Mivel a villamosüzemeknél és a MÁV-nál is mindkét vágányon lehetséges szembemenet, akkor itt miért zárná ki az ember ezt kapásból? Különben meg itt is lehet szembenenet, ha jól tudom. Ugyanis, ha vágányzár van, és egyvágányozni kell, akkor valahol visszafelé is kell menni.
Más, felelősebb beosztásban levőtől is hallottam már ilyet, ám úgy vélem, hogy kellően felkészült kommunikáció esetén egyrészt az események száma is csökken, másrészt pedig az aki hülye, haljon meg elmélet alapján a Hévet semmilyen erkölcsi felelősség nem terhelné.
"Persze,a mi vonalunkon is ráférne egy kis újítás,főleg biztber terén,de ha rajtam múlna,én hagynám baljáratúnak,egyrészt,mert felesleges(szerintem) annyi pénzt rááldozni,és az érdekesség szempontjából is meg kéne hagyni."
Érdekesség szempontjából valóban, ezzel egyetértek. De ugye a gödöllői Hév nem kirándulóvasút (bár a közforgalmútól kezd elszakadni az infra állapotai miatt), ám akár az is lehetne belőle! :))
Lesz majd szép kilátókocsi, idegenvezetéssel, és a gőzös viszi majd az embereket 20-szal, 30-cal Gödöllőre. :)))))
Ha hozzányúlnak a bizt. ber-hez és végre nem csak állomási kütyük lesznek, akkor mindenképpen kiépül az ellenmenet- és vonatutolérést kizáró nyíltvonali biztosítóberendezés is, nyilván menetirányváltással. Innentől pedig már csak papír kérdése, hogy baljáratúnak vagy jobbjáratúnak nevezem a vonalat. :))))))
(Meg a nagytükröket átpakolni, meg az Á-táblákat átpakolni, de valszeg. ezen munkálatok összes munkaóra-igénye és ára eltörpül az egész rekonstrukció munkaóra-igénye és ára mellett.)
"Vannak előjelzők is -> Margit híd és Szépvölgyi út mh. között."
Valóban, hiszen minden fényjelző előjelzést (is) ad. A nagy tesónál "a fényjelzőkkel adott jelzések értelme mindig ugyanaz, függetlenül attól, hogy milyen elnevezésű vagy közelebbi rendeltetésű jelző adja azokat", bár a Hév ezt nem alkalmazza annyira következetesen. :-(
Amire te gondolsz, azok az ismétlőjelzők. Gondolom az tévesztett meg, hogy mindkettő sárga-fehér árbocszínezésű.
Ne érts félre, tényleg nem értem. Mi indokolja, hogy kifelé(!) is 5 km/h lassújelet tűzzenek ki, ha a pályaállapotok jók. Minden más végállomáson kifelé ennél magasabb értékű korlátozások vannak.
Nem értem. Most akkor megcsinálták Batyit vagy nem csinálták meg? (Ha tartósan Pesten leknék, elmennék Batyitól a Margit hídig, és megnézném személyesen...)
Bazira nem informatív az a 2 éves BKV-"információ". MIndenféle konkrétum nélkül...
Én azzal tisztában vagyok,hogy az első az utasbiztonság,de ez akkor máshol is fontos szempont kellene,hogy legyen.Nem azt mondom,hogy a szentendrei vonalon ne legyen semmi utasbiztonságon alapuló karbantartás,sőt... Csak jelen helyzetben szerintem fontosabb volna az előbb vitatott Batthyány térnél levő vágányzatot felújítani.Azt meg azért gondolom így,mert láttam már egy párszor egy megvilágított szakaszt,hát nem igazán volt valami bizalomgerjesztő látvány.De ha más oka van,hogy lassan tud csak haladni,akkor szóljatok.:)
Persze,a mi vonalunkon is ráférne egy kis újítás,főleg biztber terén,de ha rajtam múlna,én hagynám baljáratúnak,egyrészt,mert felesleges(szerintem) annyi pénzt rááldozni,és az érdekesség szempontjából is meg kéne hagyni.
Az örsi biztber jó,nincs vele semmi baj,bár dolgoztam D70-esen is,azt azért el tudnám képzelni oda!:)
Az új bizt. bert pedig 2000. nyarán ott pusztító tűz indokolja, hiába ezek az egyik legújabb bizt. ber-ek a Hév vonalakon.
Csak összehasonlításképpen: 1944-ben egy egész ország tért át a jobbra tartsra, kivéve pár vasúti vonalszakaszt:
Budapest-Déli pu. Budapest-Kelenföld
Budapest-Keleti pu. Rákos (fenti pálya)
Cinkotai Hév
Az első kettőnél a jelenlegi ok: az állomások technológiája (ami a vágányok helyzetétől függ) miatt kényelmesebb így közlekedni, noha menetirányváltási lehetőség van mindkét vágányon(?) (Kő-felső-Rákos nem biztos).
A harmadiknál pedig a bizt. ber. még mindig nem tudja azt, amire már 63 éve szükség lenne (na jó, Öv biztos kivétel, mielőtt efesztétől kapnék a nyakamra!!! :)) ), de műszakilag még mindig jobb állapotban van.
A HÉV-viszonylatok közötti vita (felújítás) valahol érthető,de két dolgot nem értek:
1: Valóban nagyobb szükség lenne inkább a többi vonal rekonstrukciójára,ez a biz.ber-csere miért olyan fontos?
2: Ha már a szentendrei vonalhoz nyúlnak hozzá,inkább a batthyány téri vágányzat siralmas állapotán kellett volna javítani,mert ha tovább romlik helyzet,egyszer - kis túlzással - szét fog csúszni a sín a HÉV alatt.
Lehet,hogy most magam ellen is beszélek,de ezt én így érezném igazságosnak.
Na, tudom, hogy próba van, és nem szerettem volna senkit megbántani. Az egyik békásdi csonka főjelzőjén - üres volt a vágány - a tilosból megjelent a szabad, majd alatta a hívó. Két másodperc múlva visszaesett vörösbe.
Ha ez "magától" történt, az elég nagy gubanc. Szóval ez manuális kapcsolás volt, gondolom, azaz "szórakoztak" tehát a zavar-jelzésképek bizt.ber általi oldását próbálták.
Van két bizt.beres ismerősöm, az ő szóhasználatukban a "szórakozás" a zavar-elhárítás tesztelés. Sajnálom, hogy félreértetétek. Igaz, az én hibám, lefelejtettem az idézőjelet.
"Ez az új standard, hogy minden térközjelzőnek vörös-fehér-vörös árbóca van?"
Nem, azok nem térközjelzők, azok más főjelzők. :)
Valahogy át kellett hidalni azt a kérdéskört, ami arról szól, hogy mi a teendő akkor, amikor egy permisszív jelző fedez sorompót. Ezt csomót a non-permisszív(?) jelzők alkalmazásával sikerült átvágni. :-)
(Érdekes lenne összevetni a nagyvasúti, emelt sebességű útátjáró-fedezéssel. - ha időm lesz.)
"Békáson vagy gubanc volt, de inkáb csak szórakozott valaki, mert a szabad alá hívót kapcsolt! =)"
No igen, sínzár alatt sok minden szépet láthat az ember. :-)
Valószínűleg tesztülés volt, de gyanítom, hogy nem a bizt. ber-t tesztelték, hanem vagy kipróbáltak valamit, vagy okítottak valakit. :-)
(Mert ugye a hívójelzés kivezérelhetőségének annyi feltétele van, hogy legyen a jelzőn vagy fővörös, vagy pótvörös, ne induljon el a szabad fény kivezérlése, és nyomják be a gombokat. :-) )
Gondolom nem estek a 933(?)-mas hibájába, direkt csinálták ivesre hogyha megpakolják a tetőt,meg a belső teret belerakják akkor ezeknek a súlya alatt kiegyenesedjen. ( 933(?)-ast egyenesre csinálták és mikor megcsinálták a súlya alatt begörbült,azóta is olyan amilyen :-SS )
Szerintem aki nap mint nap utazik Dezsőn, és véletlenül elvetődik egy Bz-s 20 km/h-s döcögésre, elgondolkodik, hogy miért is fizet most is anyit, mint amikor a Dezsővel megy!
Nekem nem az a bajom, hogy a szentendrei vonalat fejlesztik, hanem az, hogy a többit nem. Ugyan az összel lesznek a gödöllőin tűzoltó munkák, de az nem egyenlő egy rendes felújítással. Ráckevén, Gödöllőn elég lenne a pályát gatyábarázni, és esetleg még az energia ellátást megoldani. Nem kell KÖFI stb. Azért lassan 1 óra menetidő Gödöllő-Örs között kicsit sok. Most meg már hivatalból Cinkota - Kerepes, Mogyoród - Gödöllő között v max:50 km/h. Ez is tesz rá egy lapáttal.
Békáson vagy gubanc volt, de inkáb csak szórakozott valaki, mert a szabad alá hívót kapcsolt! =) Vicces volt, de mire előkaptam a fényképezőt, visszaesett vörösbe.
Már vagy egy hete is láttam őket vörösen világítani, de akkor még rajta voltak azok a védőlemezek a lencséken, és csak oldalról lehetett látni, hogy világít.
Persze, hogy nem volt tömeg, ha Bp-i lennék, akkor is kétszer meggondolnám, hogy 690 Ft-ért utazzak egy rövid megállónyi szakaszt. Ki qrta el így a dolgokat?
A HÉV üzemág vezetősége, vagy a BKV menedzsmentje vagy?
Ezt ugattam én is itt, meg más topikon is (ahol rendesen letoltak, hogy "nem mindegy?" HÉV, HÉV. ). Gyalázatos. szomorú. És megalázó. És örömmel olvasom, hogy a kevei oldalon nyíltan leírják a véleményüket. Remélem, az ifjú píárhuszárok is olvassák majd!
Én is már régóta figyelem ezt a honlapot,tényleg érdekes dolgok vannak fent.Kéne hasonló a többi vonalnak is!Az ünnepség miatt pedig szerintem sokan csalódtak,lehetett volna több mindent szervezni arra az egy napra.Én személy szerint a kifejezett héves dolgokat hiányoltam,végülis erről szólt az egész ünnepség,nem?
"Mi, a ráckevei HÉV vonal barátai, csalódottan vettük tudomásul, hogy a HÉV, és ezzel együtt szeretett vonalunk 120. születésnapját nem a saját "portánkon", hanem csak a "szomszédban" ünnepelhettük, ünnepelhették meg!
Ezt megalázónak érezzük, ezért a szabad vélemény-nyilvánítás jogán, az alábbiak fontosságára hívjuk fel a figyelmet:
Joggal gondoljuk úgy, hogy vonalunkon, - az első HÉV vonalon - , van több olyan nívós terület, ahol méltó módon, de legalábbis a "szomszédban" rendezett ünnepség színvonalán, Társaságunk meg tudta volna tartani évfordulós ünnepségünket, magunk és mindenki más örömére, ingyenes nosztalgia vonattal (Vágóhíd - Soroksár Hősök-tere között), szabadtéri programokkal, értékes műsorokkal, stb!
Az idén ez nem így történt! Hogy miért, azt mindenkinek a képzeletére bízzuk!
Mi ráckevei vasútbarátok, azonban ilyen könnyen sohasem adjuk fel! Szívünkben, lelkünkben ünnepeltük, ünnepeljük szeretett vonalunkat, annak ellenére, hogy tények sora bizonyíthatja, hosszú ideje mostohagyereke Társaságunknak!
NEKÜNK a szakma szeretetét, a hívatás becsületét, az egyre csökkenő, de még biztos megélhetést, a megértő és összetartó emberi - szakmai közösséget, és A FÉLTVE ŐRZÖTT JÖVŐT JELENTI!!
Tisztelt vasútbarátok! A ráckevei HÉV vonal barátai!
Aggódva tekintünk a HÉV leghosszabb és "legvasutabb"vonalának jövője felé! Ne hagyjuk soha félretenni, elfelejteni vonalunkat! Véssük a szívünkbe és hirdessük a fenti bannerünk szövegének igazságát! Minden rendelkezésünkre álló tisztességes eszközzel küzdjünk mindannyian folyamatosan, szeretett vonalunk megmaradásáért, fejlődéséért, büszkén vállalt vasúti hivatásunk valódi elismeréséért!"
Szerintem nem csak a bérletek árával van a gond. Az üzleti tervek mellet a pénz politika is megkorbácsolta ezt. Viszont az illetékeseknek is azért keményen az aztalra kellett volna csapni még anno, mikor is több esély lett volna. A fejlesztésekre értendő, mely a nagy pénzek elégséges csordogálásnak is következménye. - Bizber, - Pálya hibák - lassúmenetek hosszabb idejig történő hatálya, - Állomások rekonstrukciója, - A hállózatok fejlesztése még időben; Megemlíteném azért, hogy ahol szerencsésen megtőrtént a rekonstrukció - ott az utas szám viszonylag jóirányt alapozott.
Ugye, tudjuk nagyon jól, hogy a BKV Zrt. csak a választások idején kap főszerepet.
Azért ne fefeledjük, hogy jó pár év alatt jelentős gazdassági átalakuláson mentek keresztűl a HÉV vonalak mentén eladott - tönkretett hatalmas gyárak.
Csak pár példa: - FÉG gyár a Soroksári úton, - Csepel Autógyár Szigetszentmiklós, - Szabadkikötő ..., - Csepel Művek; S még sorolhatnám.
Ha már vasúti menetdíj lett a HÉV-en, akkor miért nem a végállomástól számolják? A MÁV-os és a Volánbuszos bérlettel végig be tud jönni az, aki nem akar átszállni más járműre, mert közel van neki az úticélja. Ha meg dolga van BP-en, akkor használ gyűjtőjegyet, mert jobban megéri neki.
500 utas. Lehet, hogy egy részük a MÁV-hoz ment át, mert ott nem drágult ennyit a diákbérlet. Bár azóta ezt már korrigálták valamennyire.
Anno írtam, amig volt, ez a bérletek körüli mizéria, hogy az utasszám láthatóan lecsökkent, ezt továbbra is tartom, sajnos ott nagy baklővést követtek el, egekbe emeltük az árat, majd hirtelen visszacsökkentettük, majd most aki nagyon messze megy annak olcsóbb, aki közelebb drága lett.
Ezt le lehetet volna vezényelni egy körben is.
Kéredezem én, ezért ki fenét fognak seggbe rúgni, hogy Gl-n pl. reggelente min 500 utast elvesztettünk?!
Válasz : Senkit, bizonyos szint fölött már akkor is dicsérnek, ha egy béna balf*sz vagy, hiszen nem számit, pénz és időből bőven van ...
Csak azt felejtik el fönt utasból egyre kevesebb amiből a zsíros seggüket kényeztetik egyesek ...
Igen, valóban jó lenne Ráckevére 120-szal repülni, de biztos, hogy a jelenlegi utasszámért érdemes ekkora pénzeket beleölni?
Egyetlen dolgot mondj nekem, ami Ráckevén akár egy utast is csábít a HÉV-re. Én azt tudom, hogy:
- a jegyárak növekednek
- a HÉV szépen lassul
- óránként indul egy vonat Vágóhídról, legsűrűbben 45 percenként ( illetve tanítási időben van reggel egy, ami 35 perccel az előző után indul, ennél azonban soha nincs gyakoribb követés ) csúcsforgalomban.
- Letesz a Vágóhídon, ahol igazából semmi nincs, mostmár az egyetlen pozitívum, az aluljáró is megszűnt ott, és minden tömegközlekedési eszköz messze van.
Hogy ezek közül melyik az, amelyik csábítja az utasokat...
Mondjuk van egy előnye: ahhoz képest, hogy ilyen szegényes körülmények közepette üzemel, állítom, hogy a legmegbízhatóbb közlekedési eszközök egyike az a HÉV... Ha valami baj van, akkor Dunaharasztiban átterelnek minket egy másik szerelvénybe, és késés nélkül megyünk is tovább...
"Amíg nem lehet alternatívaként tekinteni a közösségi közlekedésre, addig nem is fogják igénybe venni annyian, mint kellene. Ez igaz Békásmegyeren, Nagyiccén, Tökölön lakókra egyaránt. Viszont érdemesebbnek tűnik ott fejleszteni, ahol jelenleg van már utas, mint ahol nyerni is kéne hozzá embert. Legalábbis én laikusként így látom."
Az alábbiakat fűzném hozzá.
Minthogy reggelente a ráckevei HÉV-vel utazom, így első kézből vannak tapasztalataim, no nem annyi mint annak, aki a kocsikat szereli a kocsiszínben. 1. A közösségi közlekedésnek is vannak alternatívái. Érdemes megnézni, hogy a reggeli csúcsban Volánbusszal mennyi idő alatt lehet bejutni Dunaharasztiból Budapestre (27 perc Volánbusz, 7 megállóval, végállomás Népliget). HÉV: 27 perc Vágóhíd - Dunaharaszti Külső (9 megálló, időszakosok nélkül). 2. A HÉV csak a Közvágóhídig közlekedik, pedig megfelelő ráfordítással simán be lehetett volna vezetni a Boráros térre réges-régen. Állítom, hogy a Vágóhídon leszálló utasok 60 %-a a Boráros tér felé megy. Van a Soroksárin az az ízléstelen szervízút, azt is fel lehetne számolni, ha a HÉV a föld alatt menne a Közvágóhíd után. Egyúttal a Közvágóhíd is biztonságosabb lenne, kevesebb dugóval. 2A villamos megszűnhetne, ellenben a 24-es be tudna menni a Boráros térre. Átszálló utasok jogai nem sérülnének. 3. Az előző témából következik. Ha ésszerű módon a Hév-hez hangolnák a közösségi közlekedést, akkor több utas lehetne (természetesen megfelelő fejlesztésekkel, pl. csigajelek megszűntetése). Egyik reggel Pesterzsébet-felső előtt megkérdezte egy fiatal utas, aki talán először járt a Ráckevei vonalon, hogy ez mindig ilyen lassú. Válaszoltam neki, hogy Pesterzsébet után begyorsít. 4. A bérletről nem ejtettem szót. Eddig volt külön HÉV-bérlet a teljes szakaszra. Na ezt Január 1-től megszüntették. Ezáltal, akinek a HÉV-nél van a célállomása, mondjuk Soroksár-Felsőnél, annak meg kell vennie a 7500 Ft-os BKV-bérletet, amit a munkáltató már csak kevés esetben térít. Azt meg nem értem, hogy a HÉV-en miért fizettetnek vasúti viteldíjat? HÉV-es kollégák mit tapasztaltak január 1 után az utasszám tekintetében?
Persze a gödöllői vonal és metro összekötéséről is lehetne beszélni...
A kevei vonalon elôszôr azokat a fákat kéne lenyesni, amik belógnak az urszelvénybe...az tôri a tukrôt, és a visszajelzôbúrát...nem pedig cserére kéne kôlteni.
Gondoltam egyazon cég vagyunk, egyazon igazgatóság, akkor miért e hatalmas nagy különbségtétel? Amikor a nénike meghal combnyaktörésben, mert a vezér nem látja a tükörben, a családjának nehéz lesz megmagyarázni, hogy mi az amire jut és mi az amire nem.
Szerintem nevetséges, hogy az áhitattal csodált és mindig is magasztalt SZENTENDREI :O vonal belsőszakaszára költöttek 5 milliárdot, addig ráckevén ha eltörik egy tükör, az éppen kocsiszinben álló szerelvényről kell levenni, mert nincs pénz újra. De sajnos már ez a forrás is kimerült, úgyhogy törött tükrökkel járnak a szerelvények. Sokszor csak sejteni lehet, hogy mi lehet a szitu utascsere folyamán.
Az oldalajtójelző lámpákba nincs izzó, mert az 500!!! Ft.
Nem tudom, kész van-e már a lakat, amivel bezárják...
"Az eddigi hozzászólásaid alapján azt javasolom, (...)"
Tekintve, hogy a fórum- és keresőmotor hiányosságai miatt közel 3500 hozzászólásom nem kereshető (illetve nem jeleníthető meg keresési eredményként), felettébb figyelemre méltó teljesítmény, nem egy, napi kb. 500 hozzászólásos topic átolvasása. :-)
(És ezek csak az indexes hozzászólások, a többi fórummotorról (ingyenforum.hu, gc.hu, what.hu) nem is beszélve.)
"Ha Te komolyan azt gondolod, hogy a központi forgalomirányítás ténye csökkenti egy vonal zavarérzékenységét, akkor ezzel azt is kimondtad, hogy Te nagyon messze vagy a forgalomirányítás szervezésétől, de még messzebb a lebonyolításától! Vagy nem tudod, mit is jelent valójában a ťzavarérzékenységŤ kifejezés!"
Lehet, hogy messze vagyok tőle. Lehet, hogy nem tudom. Mit jelent a zavarérzékenység?
"Tudod Te, hogy mit írtál?"
És nem csak én.
"Ezek szerint betarthatatlan utasításaink és megalapozatlan menetrendjeink vannak?!"
Előfordulhat az is.
"Ilyen és hasonló okoskodásaiddal megkérdőjelezed sok-sok elméleti és gyakorlati szakember több éves munkáját, illetve a jóváhagyó felügyeleti szervek szakmai tevékenységét!"
Előbbihez: van neki főnöke, majd ő eldönti.
Utóbbihoz: és nem csak én. :-(
"Jó lenne már felébredni a többi vonallal kapcsolatban is!!!"
Mintha a gödöllői lenne a következő a listán....
OFF
"Az eddigi hozzászólásaid alapján azt javasolom, hogy forgalmi szakmai kérdésekben a továbbiakban ťsommásŤ véleményeket ne írjál, mert azzal csak nevetségessé teszed magad!!!!!!"
Lehet, hogy maga a zavarérzékenység nem javul viszont egy forgalmi zavarnál KÖFI esetén egy "normális" közlekedés fenttartása lényegesen kevesebb időt vesz igénybe. De én se értek hozzá. Vagy ezzel azt akartad mondani, hogy a visszajelentés, engedélykérés, írásbelivel helytelenezni, valamint a helyszíni váltóállítás egy forgalmi kitérőnél kevesebb idő mint KÖFIvel?
"Ezek szerint betarthatatlan utasításaink és megalapozatlan menetrendjeink vannak?!"
Az új utasítás lényegi változásokat nagyon nem hozott. Szavakon való lovaglástól nem lesz jobb. Kátpályás=kétéltű pl. De kérünk példákat mitől is lett jobb mondjuk az új? A menetrendekről kérdezzünk meg egy Gl-i kollégát, hogy mennyire tartható.
"de a Szentendre imádattal tele van sokunk t..ke!"
A szentenderi fiúknak meg gondolom az utálattal van tele. Nem kevés munkájuk van benne, hogy az a vonal ilyen szintre lett emelve. Vagy azt a pénzt amit ők erre (csak erre fordítható) kaptak adják vissza, mert ha Rv vonal nem kap akkor mi se kérjük?
"Az eddigi hozzászólásaid alapján azt javasolom, hogy forgalmi szakmai kérdésekben a továbbiakban "sommás" véleményeket ne írjál, mert azzal csak nevetségessé teszed magad!!!!!!"
"Komoly és megalapozott" hozzászólásoddal mégis csak kihoztad belőlem az "on"-t!
"Pedig ezzel csökken a zavarérzékenység." Ha Te komolyan azt gondolod, hogy a központi forgalomirányítás ténye csökkenti egy vonal zavarérzékenységét, akkor ezzel azt is kimondtad, hogy Te nagyon messze vagy a forgalomirányítás szervezésétől, de még messzebb a lebonyolításától! Vagy nem tudod, mit is jelent valójában a "zavarérzékenység" kifejezés!
Más:
"Ehhez pedig betartható utasításrendszer és menetrend.." Tudod Te, hogy mit írtál? Ezek szerint betarthatatlan utasításaink és megalapozatlan menetrendjeink vannak?! Ilyen és hasonló okoskodásaiddal megkérdőjelezed sok-sok elméleti és gyakorlati szakember több éves munkáját, illetve a jóváhagyó felügyeleti szervek szakmai tevékenységét!
Más:
A HÉV-vel kapcsolatban nem "off", de a Szentendre imádattal tele van sokunk t..ke! Ezt annak ellenére írom ide, hogy bizony sok évig én is " látogattam" azt a vonalat (is). Jó lenne már felébredni a többi vonallal kapcsolatban is!!!
Végül:
Az eddigi hozzászólásaid alapján azt javasolom, hogy forgalmi szakmai kérdésekben a továbbiakban "sommás" véleményeket ne írjál, mert azzal csak nevetségessé teszed magad!!!!!!
A fejlesztés és az utasok visszacsábítása idő. Azalatt a jelenlegi utasok is elmennek azokon a vonalakon, ahol a biztosítóberendezési infrastruktúra fejlesztést igényel, mert az a legszűkebb keresztmetszet, pl. Batthyány tér bez. Békásmegyer bez. szakasz.
"Nem központi forgalomirányítás kellene a többi vonalra, (...)"
Pedig ezzel csökken a zavarérzékenység.
"(...), hanem egyszerűen csak olyan közlekedésbiztonsági körülmények, amelyek a jelenleg meghírdetett menetrendek utasításszerűen pontos és BIZTONSÁGOS teljesítéséhez elengedhetetlenek!!!!!"
Ehhez pedig betartható utasításrendszer és menetrend...
"Részemről a továbbak off!!!"
Amennyiben a Hév-vel kapcsolatos, kétlem..
Ha pedig csak nem akarsz beszélni, de on lenne, akkor nem értem, miért kellett feldobni a témát... Talán ez az off?
"Igen, valóban jó lenne Ráckevére 120-szal repülni, de biztos, hogy a jelenlegi utasszámért érdemes ekkora pénzeket beleölni?" Rossz válasz! Nem központi forgalomirányítás kellene a többi vonalra, hanem egyszerűen csak olyan közlekedésbiztonsági körülmények, amelyek a jelenleg meghírdetett menetrendek utasításszerűen pontos és BIZTONSÁGOS teljesítéséhez elengedhetetlenek!!!!! Részemről a továbbak off!!!
"A mi cégünknek nem politizálni kellene, hanem vasutazni!!! Kizárólag szakmai alapon és hivatástudattal!!!!!"
Egyezik.
"Az utasszámról pedig csak annyit, hogy korábban sokan, nagyon sokan laktak Békásmegyeren és környékén, akik a HÉV-et vették igénybe, ma pedig.......????!!!"
Amíg nem lehet alternatívaként tekinteni a közösségi közlekedésre, addig nem is fogják igénybe venni annyian, mint kellene. Ez igaz Békásmegyeren, Nagyiccén, Tökölön lakókra egyaránt.
Viszont érdemesebbnek tűnik ott fejleszteni, ahol jelenleg van már utas, mint ahol nyerni is kéne hozzá embert. Legalábbis én laikusként így látom.
Igen, valóban jó lenne Ráckevére 120-szal repülni, de biztos, hogy a jelenlegi utasszámért érdemes ekkora pénzeket beleölni?
Dögöljön meg a szomszéd tehene? Ezt a kérdést felteheti a Kisbasznád és Nagybasznád között Bz-vel 20-al döcögő is a Flirttel, Desiroval, Talenttel közlekedőnek is.
Ja és a rengeteg pénz ellenére az utaskiszolgálás színvonala sem emelkedett! Akinek módjában áll, ugyan nézzen már utána, hogy a 90'-es évek elején mennyi volt a menettartam, a követési időköz, az éves zavaridő.....stb!
Az utasszámról pedig csak annyit, hogy korábban sokan, nagyon sokan laktak Békásmegyeren és környékén, akik a HÉV-et vették igénybe, ma pedig.......????!!!
A mi cégünknek nem politizálni kellene, hanem vasutazni!!! Kizárólag szakmai alapon és hivatástudattal!!!!!
Ébresztő mindenkinek, akit érint! Akinek nem inge......
Azn addig oké, hogy a szentendrein, csepelin több vonat jár, több az utas is és ezért több pénzt is költenek rá, de akkor miért kell mondjuk 20 km gödöllői, ráckevei zötykölődésért ugyan anyit fizetni mint 20 km szentendrei "suhanásért"?
A csepeli vonalon mióta Elektra van a bizt. ber. hiba gyakorlatilag megszünt, a karbantartás a leporellók összehajtogatására zsugorodott... Bazsi75? :)
A ráckevei és a gödöllői vonalon mekkora az utasszám és a közlekedő vonatok száma (mondjuk férőhely/órában)? Ez hogyan viszonyul a szentendrei és a csepeli vonal hasonló adataihoz?
"Viszont jön helyette az új! =)" Már nagyon-nagyon uncsi!!!!! Mintha a HÉV-nek hosszú ideje már csak ez az egy vonala lenne! Elképesztő mennyiségű pénzt öltek bele az elmúlt években (is!), miközben a többi vonal - bele értve a csepelit is - szép csöndben teljesen tönkrement!!!!! Nem kellene mostmár felébredni az illetékeseknek végre??????? Új seprű,(seprűk),......stb! Vélemény?
Lenne egy buta kérdésem így helyismeret nélküli szegediként: az alábbi oldalon látható 1512-es oszlop (7:50-kor indul az Örsről) szerinti vonat csak Cinkotáig közlekedik vagy Csömörig? (De Gödöllő felé nem megy tovább, igaz?)
Két sín között ott van jó hosszan a beton! Sziget idején ideiglenesen lehetne kihasználni. Ideiglenesen a vonatok (ugye Batyi felé menet) baloldalon nyitnának ajtót. Ezzel nem kellene az eredeti szűkös megállóhelyre zsúfolni azokat a sátrakat! És így nem kéne vonaljegyáráért átkelni az alig 50 méteren...
"Amúgy naponta mennyi tehervonat ment pl. a Szentendrei vonalon?"
Attól függ, hogy mikor.
(És a mellékneveket jelenleg kisbetűvel írjuk.)
19191949: (B.11 és B.12)
1926-ban:
BHÉV: 12 gőzmodony, 25 vill. mozdony, 114 vill. motorkocsi, 194 pótkocsi, 4 post-poggy, 50 fedett, 184 nyitott és 19 egyéb teherkocsi. Az indított személyvonatszám 254 ezer vonat, kb. 11-12 ezer szem. száll. kocsikilométer, 20292 ezer szállított utas, 179658 ezer utaskilomérer, 764 ezer tonna szállított áru, 5735 árutonnakilométer.
HRV (HarasztiRáckevei Helyi Érdekű Vasút): 0 villamos mozdony és vill. motorkocsi, 6 pótkocsi, 6 fedett és 4 nyitott teherkocsi, kettő posta-poggyász kocsi. 8,8 ezer személyvonatszámhoz tartozott 36 ezer tonna szállított áru és 554 ezer arutonnakilométer. Ehhez tartozott 2 db, azaz 321 méter iparvágány.
A BHÉV vonatkozásában helyi maximum található 1943-ban, ahol 1045 ezer tonna árut szállítottak, 8274 árutonnakilomérrel, valamint 1949-ben, amikor év végén 1358 ezer tonna áru és 9108 árutonnakilométer volt a mérleg. (A háború alatt '44-ben nem volt mérhető adat, '45-ben 98/740, '46-ban 394/2542 volt a mért adat, és folyamatosan nőtt.)
Az abszolút maximum a számok alapján 1960-'62, ekkor 59-60 villamos mozdony volt állagban, 143-150 motor- és 415-433 teherkocsival. 1960-ban 127,1 millió szállított utasra jutott 2517 ezer tonna áru, 1131 férőhelykilomérre pedig 17,4 millió árutonnakilométer. Érdekes, hogy amíg az átlagos utazási távolság 8,9 kilométer volt a személyszállításnál, addig a teherforgalomban ez 6,9 kilométer. Ezt összevetve a 149,9 kilométer építési hosszú vágányokkal meglepő érték jön ki: szerintem mélyen áron alul dolgoztak, ami 1960-ban elfogadható volt, de 2007-ben közel nem lenne az.
1986-ban (E.15) a teherszállítási kocsikilométer 615 ezer km, a szállított áruk súlya pedig 753 ezer tonna volt, 7570 árutonnakilomérrel (ez az érték villamosnál ugyanabban az évben 476 volt).
1968-1970 körül volt egy kis bizonytalanság (ahogy '79-'80-nál és '83-'84-ben is), de ezek szvsz nem jelentős növekedések, az adatok egyre hanyatló teherszállítást mutatnak mind a villamosközlekedésnél, mind a Hév-nél.
19211949: (C.22)
1926-ban volt a Pálffy tér Szentendre vonalcsoportnak 12 iparvágánya, 9112 méter hosszban. 1949-et 394 ezer tonna elszállított áruval zárták, 2592 árutonnakilométerrel.
Egy érdekesség a III. 133. oldalról: A Filatori gát áramátalakító berendezése az 1940. február 13-i téli időjárás okozta túltehelés miatt használhatatlanná vált, az áramszolgáltatás megszűnt. A szentendrei vonal forgalmának fenntartására február 17április 1. között a MÁV-tól három szerelvényt béreltek.
Forrás: A főváros tömegközlekedésének másfél évszázada, jellemzően III. kötet, a jelölt táblázatok és oldalszám.
"Másfelé meg kevesebb személyvonat volt. Dunaharaszti felé (itt volt sok torlódás egy másik cikk szerint) meg a gyárak részbeni bezárásával magától megoldódott volna a probléma."
Biztos, hogy olcsóbb havi két teherkocsiért fenntartani az egész infrastruktúrát és adminisztrációs hátteret, a személyi jellegű kiadásokkal együtt?
(A kérdés költői, tudjuk, hogy az ilyen jellegű infra, admin és humán kiadások jelenleg is terhelik a cég ktgvetését.)
Én is voltam ilyen helyzetben és nem engedtek át! Bérletem nem volt, kénytelen voltam 230 forintos vonaljegyet vennem, azért, hogy átléphessek a kordonukon (Bogdáni út felé). :(
Ha már itt tartunk. A legutóbbi indóházban volt egy cikk, amiben a HÉV teherszállításról is volt szó. Az a kérdésem, hogy miért kellett azt megszüntetni, amikor áru volt bőven a cikk szerint. És ha 96 (ha jól emlékszem akkor volt) előtt sem közlekedett kevesebb személyvonat Szentendre felé, hogy ne férjenek el a tehervonatok. Másfelé meg kevesebb személyvonat volt. Dunaharaszti felé (itt volt sok torlódás egy másik cikk szerint) meg a gyárak részbeni bezárásával magától megoldódott volna a probléma.
Amúgy naponta mennyi tehervonat ment pl. a Szentendrei vonalon?
A madzag, az eddig van csak kihúzva, viszont eddig az oszlopok, és maga a madzag is új.
Az utána következő egy-két oszlop "bontott", a többire azomban - ránézésre - minden további nélkül vissza lehetne kötni a drótot, még a porcelánok is megvannak.
Új főjelző, és tengelyszámláló is van.
A másik irányba viszont csak "ennyit tud" a bizt.ber...
A vágány állapota pedig annyira nem is rossz... nem is roszz.
Közben (a másik sínpáron) találkoztam egy OFFtopik járművel is.
Az előjelzőnek is van már utódja.
Pártíz méterrel arább árválkodik e számláló
És a pont, ahol a helyiérdekű és a nagyvasút találkozik. Jobbra Óbuda MÁV állomás bejárati jelzője, balra pedig egy új, kitakart optikás, keresztes jelző.
Ez pedig a HÉV kiágazás Óbuda felől fotózva. Itt már picit rosszabb a pálya állapota.
Eddig két kitérőn haladtam át, az egyik balról köt a "HÉV-vágányba", ez a régi iparvágány. A másik jobbról köt be, azon át lehet - az ellenkező irányból - kijárni a nyílt vonalra. Ez pedig az első, számunkra érdekes kitérő, ahol a nulladik, rakodóvágányra lehet kitérni, vagy bejárni az egyesre.
A rakodóvágány állapota nem túl bíztató, valószínű, hogy csak egy vágányon lesz forgalom.
Ez pedig már Óbuda kijárat, a baloldali oszlopon még megvan a "Villamosmozdony állj!" tábla. Eddig volt meg a kábel valamikor.
És most ugorjunk - időben csak fél órát, távolságban kicsit többet.
A szentendrei (néhai) ipari rakodó vágányai. A hat sínszál véget ér, de a madzag nem. Kb. 400 m vezeték lóg a semmi fölött, no nem sértetlen, de elfogadható állapotban.
Lényeg a lényeg: csak az egyre lehet bejárni, és maradék anyagból, potom pénzért - már amenyire a vasútnál van ilyen fogalom - megoldható lenne a villamosítás.
Lehet. Egyébként nekem volt utazásim csak a többieknek nem és valahogy nem volt kedvem jegyet venni a bicikliútra. De ma letesztelem ha nem a turnébusszal megyek :)
Ezen lehet keménykedni, igazad is van. Egy hétig azonban kibírod, nem? Átengednek, ha azt mondod, hogy nem a HÉV-hez mész... szvsz az 1%-nyi nem szigetes, nem HÉV-re szálló miatt még bevállalható az ilyen jellegű "zaklatás"
Ilyenkor tipikusan a Sziget fesztivál miatt települ ki a BKV és ilyenkor aztán nézik a bérleteket és jegyeket. :S
Egyszerűbb, ha kikerülőd őket. Amúgy is nagy a tömeg, én naponta csinálom ezt! :-)
(Ha meg biciglivel akarnál átmenni ott, akkor kikerülhető, ha Bogdáni út felől jösz, akkor tovább mész egyenesen -> híd alatt, majd jobbra és egészen a Kaszásdülői mh-ig, ott át az átjárón és át a túloldalra)
És aki történetesen a Raktár utcánál lakik,az mégis hol menjen át? Ez szerintem így törvénytelen.(Többek között azért,mert az ott nem BKV-terület,tehát nem lenne joguk ellenőrködni.)Ha annyira akarják kérni a jegyeket,bérleteket,akkor álljanak a tükörhöz,és a kerékpárút két szélére tegyenek szalagot.
Így van! Kerékpár-sávon (természetesen bringa nélkül) mennék gyalog a vágányokon át a Bogdáni út felé, de nem engednek át az ellenőrök, mert fel kell mutatnom a jegyet/bérletet...
Ez jó kérdés. Mert egy ..... (ide bármilyen jelző írható) volt aki kitalálta ezt a rendszert. Tavaly nekem is volt egy majdnem verekedésig fajuló vitám egyik éjjel velük. A lakótelepen parkoltam és éppen a kocsimhoz mentem volna amikor ott a járdán belémkötött az egyik. Sajnos elég sokáig tartott neki elmagyarázni, hogy kurvára semmi köze. Ha a peron elején csinálják a dolgukat egy szót nem szólhat senki de így csak maguknak keresik a bajt.
"Nehogy már nincs vágánykapcsolat!!! Akkor hogy zajlanak az üzemi menetek?"
Valami olyat magyaráztak, hogy nem lehet a kettőre járni (vagy az egyre?), mert kivettek valami váltókapcsolatot. A régi rajz itthon van, ki kéne menni összevetni a valósággal (vagy a Honlapon levő rajzzal), de annyira azért nem érdekel. :-)
Köszönöm szepen megegyszer a valaszod, Infos!:-) Egyebkent latom, jo kis temat vetettem most fel, vagy rosszul latom? Amugy meg a dizelüzemü jarmüvekkel kapcsolatban jutott meg az eszembe, hogy lehethogy az alagutba le- illetve fel menetel is problemasabb lehet ezeknek a jarmüveknek, mint a HEV-eknek. Nem tudom ehez a reszehez a temanak nem ertek, csak probalok talalgatni!
Egyrészt a madzagot is ki kéne húzni, meg az álmoskönyvek szerint valami vágánykapcsolat is jó lenne, ami azóta megszünt Óbuda állomáson. (Meg magasperon, meg nagytükör, meg ... :) Kezem meg a biliben..)
"Régen a reggeli csúcsban 4 perces követés volt."
Folyosói pletykák szerint szeptembertől újra lesz, ha minden jól megy. Ilyenek: Elektra2, ARAMIS, GrAuli üzemszerűen, megbízhatóan műküdik, és lesz elég motorász, elég delej meg elég vonat. :-))
"Az már egy más dolog, hogy akik Békásmegyerről jönnek be azoknak nem lesz egyenletes a menetrendjük akár a HÉV megy ki, akár a Dezső jön be. De ezt a békát le kell nyelni erre az időre."
Egyezik, velük sajnos nem lehet mit csinálni. Itten (Aq-Bm között) kérem borul a madzagvasút, de valamit valamiért. :-(
Aztán persze felmerülnek kérdések, akárhogy csinálják meg nagyjaink:
Ha a Hév megy ki:
Akkor ugye kikerül a drót. De adott esetben ki fog kapcsolni? A MÁV PÜ rendelkezői ellátogatnak a felsősökhöz, és ott levizsgáznak az 1100 V-os rendszerből? Ok. Ki fizeti őket? A MÁV? Miért tenné? A BKV? Munkaszerződés nélkül meg nehéz bért fizetni... Vagy kötnek erre munkaszerződést velük? És akkor főállásban mávosok, mellette hévesek lesznek az óbudai rendelkezők? Nem jó buli szvsz. Vagy települjenek ki a felsősök Óbékásról a Schörlinggel Óbudára, és ha van valami, akkor majd ők kapcsolnak? Ok. Akkor viszont kell oda TOI-TOI, meg a többi játék, mert nem valószínű, hogy ebben meg lehet egyezni, ha a fentiek is dugába dőltek.
Ha a Máv GÜ vonata jön be:
A havijeggyel, félhavijeggyel, és az egyéb, gépi jegyekkel tudnak majd valamit kezdeni a héves jegyvizsgálók? Vagy be jön a mávos is? Ok, de akkor jöjjön csak ő, a hévesek ne járjanak rajta. De a mávos mit kezd a BKV vonaljeggyével? Utazzanak mindketten? Ez a legdrágább játék szvsz. (Az eltérő utazási feltételekről nem is beszélve.) És ha az utas elesik és mentőt kér, és betegácsiba kerül, akkor ki fizet? Őt ki biztosította? A MÁV-START Zrt. vagy a BKV Zrt?
Ha én kerékpárral fel akarok szállni Kaszásdűlő mh-en, akkor vonaljegyet kell vennem vagy a startos jegyvizsgáló adja ki nekem? És vasutas vihet ingyen kerékpárt, amikor a héves pályán döngetnek? Vagy Óbudán le kell szállnia? Vagy vegyen vonaljegyet? (És egyáltalán: hány kerékpár szállítható?)
Vagy vegyen a startos vjv-től jegyet? Hogyan ad ki egy olyan szakaszra jegyet, ami nincs benne az MJR-ben, amiben azért nincs benne, mert nincs benne a Hivatalos Menetrendkönyvben sem (amit már nem is kapnak.. :PP).
És a felsorolást hosszan lehetne folytatni, ez most, két nappalos között, itthon ülve jutott eszembe. Nyilván az arra illetékesek ezeket mind-mind végigjárták, végigjárják, és egy pontos, korrekt szabályozás kerül majd a végrehajtáshoz és az utazóközönséghez.
De úgy tudom, hogy már nincs ott madzag. Újra ki kellene ahhoz húzni ugyebár.
A kijáró HÉV előnyösebb lenne, mert jobban szerkeszhető lenne a menetrendje. Régen a reggeli csúcsban 4 perces követés volt. Azaz 15 vonat/óra/irány. Az 5 perces követés az 12j/ó/i. A +3 jármű az ca. a csúcsórai követés befelé. Délután a követés 6 perc a régi 5 helyett. Azaz 10 vonat megy 12 helyett. És mivel pont 2 vonat kell, ezért pont ez a +2 kell. Az már egy más dolog, hogy akik Békásmegyerről jönnek be azoknak nem lesz egyenletes a menetrendjük akár a HÉV megy ki, akár a Dezső jön be. De ezt a békát le kell nyelni erre az időre.
"A Csepeli Hévesek örömére, visszaérkezett a J2-es Főjavításból a 959-960-as" Baromira örülünk.... "Keveset láttam belöle és rövid idöre, de ettől függetlenül nagyon szép lett." Kívülről szép lett! :/ "Alig várom, hogy ismét forgalomba helyezzék" Mi meg, hogy átvegye a műhelyszagot!
Az alagútba dízelüzemű jószággal nem szerencsés bemenni az álmoskönyvek szerint, legalábbis nem biztos, hogy sok utas rajongana azért, ha a Kossuth téri metróállomáson is a dízelmotor kipufogógázát lélegezhetné be. :) Ezért lesz Margit híd a végcél. Volt már Bobo az alagútban, szépen is nézett ki utána a levegő... :P
A vonat Kaszásdűlő mh-en, Árpád híd mh-en és Margit a végállámásán fog megállni. Szépvölgyi út: a fene tudja, érdemes rajta malmozni egy kört.
A BEB biztos jó lesz rá, a vonaljegyet kétlem. Hol lyukasztod? :) (Tudom, áthidalható a probléma, ha akarják..)
A vonatjegy szvsz érdekes kérdés, a MÁV START helyében küzdenék azért, hogy elfogadják ott is, ez legalább öröm lenne az ürömben. Talán..
Persze semmi sem biztos, a végén még kiderülhet, hogy a HÉV megy ki Óbudára, mert az esztergomi vonal egyvágányú jellege és szűkös pályakapacitásai miatt igen könnyen összejönnek 5-10 perces késések, amit egy 4 perces taktban a HÉV üzeme már nem bír lenyelni...
Lenne ket keredesem a lehetseges, jövö nyari MAV-os forgalom elterelesröl, a szentendrei vonalon! Az esetlegesen Margit hid felszinig jaro vonatok ugyanugy meg fognak allni Kaszastol, Margit hidig, mindenhol, (Kaszas, Filatorigat, Arpad hid stb.) es ugyanugy, mintha HEV-vel utazna az ember, ugyanugy igenybe lehet majd venni BKV jeggyel, illetve berlettel, vagy csak a MAV-ossal lehet majd rajtuk utazni? Illetve meg annyi erdekelne, ha lehet ezt mar tudni, hogy mi az oka, hogy a MAV-os vonatok csak Margit hid felszinig jarnak es miert nem mennek be a Batyira, hogy biztosabb tovabb jutast biztositson a belvarosba a 2-es metroval. Esetleg valami forgalmi vagy bizber oka lehet, vagy esetleg az alagut miatt? Aki tudja es megirna, annak megkoszonnem, mert bar meg odebb van a dolog, de nagyon eredekelne!
Mert tavaly, tavalyelőtt, és előtte egy évvel biztos, hogy 40 volt elrendelve, 10-zel megspékelve a tűz körül. :-))
És azért szokás elrendelni, mert előferdülhet, hogy népek mászkálnak az elsodrási határon belül a nyílt pályán (igen, a kerítésen belül). - eddig be is jött... :PP
Valaki megtudja adni a 955-956-os Hév felújításának kezdeti és végpontját? Vagyis mikor vitték be felújításra, és mikor jött vissza dátum szerint! Visszanéztem a topikot, több hónapra is, de nem találtam erről infot. Elöre is köszi
A Csepeli Hévesek örömöre, visszaérkezett a J2-es Főjavításból a 959-960-as szerelvény!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ma reggel láttam, ahogy a Remizben áll. Keveset láttam belöle és rövid idöre, de ettől függetlenül nagyon szép lett. Alig várom, hogy ismét forgalomba helyezzék, hiszen belülről is kíváncsi lennék rá!
Ha valaki tudd képekkel szolgálni az aktuális visszaszállításról, örömmel fogadom.
A tempóról annyit, hogy a HÉV gyorsvasútnak neveztetik, de olyan lassú, hogy reggel még a Borárosról jövő 23-as is beéri Pesterzsébet Felsőnél, ha a HÉV megáll a Beöthy és a Timót utcánál. Ha meg már begyorsít, akkor még az avatatlan szem is látja, hogy mennyire ugrál a pályán. Ha a HÉV-vonalak építésében is az útépítő cégek lennének érdekelve, akkor biztosan már a legkisebb faluba is HÉV járna...
Egyik alkalommal Soroksáron a Hősök terénél is dobálóztak valami suhancok. Mivel a vonaton nem sokan utaztak, így nem találtak el senkit, de a feleségem előtt repült el valami.
Attól függ, hogy tulajdonnév vagy köznév rövidítéséről van szó. Ha köznevet rövidítünk, akkor kisbetűvel kell írni, pl. tv. Ha tulajdonnevet, akkor nagy kezdőbetűvel: Hév vagy HÉV, FKGP vagy FKgP, MÁV vagy Máv vagy MÁv. Szvsz mindegyik helyes, az itthon található helyesítási szabályzat nem fogalmaz egyértelműen. :(
Mert sosem volt hév (így, kisbetűvel). A hév-ek mindig települések (városok) között épültek a kezdetektől; volt ugyan csepeli hév, ami a Közvágóhídtól (később csak a Határ úttól) Pesterzsébeten és a Gubacsi hídon keresztül ment Csepelre, de amikor az létesült, Csepel még nem volt Budapest része.
A Csepeli Gyorsvasút 1952-es átadásakor azonban már bőven létezett a mai Nagy-Budapest, ezért - nagyon helyesen - nem hév-nek (illetve most már HÉV-nek*) nevezték el.
* És hogy mi a különbség a hév és a HÉV között? Előbbi a helyiérdekű vasutak gyűjtőneve, utóbbi pedig egy konkrét hév, a Budapest Helyiérdekű Vasutak, a BHÉV mai rövidülése.
Ráckeve felé még mindig vicinális érzésem van. Jó, ez önmagában nem lenne negatív, ha az Eger-Putnok vonalon lennénk. De egy elővárosi vasút ne legyen vicinális!
Már a 80-nak is örülni kellene a mai viszonyo között. Nem vicinálisként zakatolna végre a HÉV. Meg az útátjárókra alkalmazott szabályokat is meg kellene változtatni! Olyan lassú a sebesség, hogy még totálkárosak sem lesznek azok a barom autósok. :(
Elárulóm, senki, semmit .... csak aznapra a 857 db járat legközlekedjen, és mégegy napig eltudjuk mondani, hogy - Igen, megcsináltuk! - és mégegy napig sikerült összetartani a széthullóban lévő rendszert ...
Az nem baj, hogy vezető jegyvizsgálóink, forgalmistáink ,és járművezetőink állománya folyamatosan csökken ... és, lassan elfogynak az egész évre tervezett 200 órás túlórakeretek, ez mind nem baj, a HÉV menni fog, csak ,hogy ki fogja vezetni ez egy jó kérdés lesz a jővőben.De nem baj mert a BKV mindig talál kiutat, még akkor is ha egy pár munkavállalónak be is kell nyelni tövig a ....
De mindent a BKV-ért hajrá BKV ELŐRE SC, ....
Mindenféle vadbaromságra van pénz, Guisness rekord, mekkora királyság, más meg megyullad a fülkében ez nem érdekel senkit ...
Visszautalva, semminek nincs itt igazi gazdája. Amit irsz teljesen jogos, hiába dolgoztok ti is mi is, mert felsőbb szinten beleszarnak a szájunkba, és nem érdekli őket igazán, hogy széjjel hajtod magad, jót röhögnek, és felveszik a hatalmas prémiumokat.
Szakszervezet, az is azért van, hogy legyen még hol melegednie a legfelső szakszervezti főmuftinak, és a nyugdijig kihúzza még.
Béremelés, hahaha megint jönn a jó öreg játék, amit ha kell húzzák, tolják halaszák ...
De nem baj, minden másra van pénz, új ruházat ... (tényleg szar volt a régi ruhaneműk minősége ,de nem a színvonalt kéne elöször emelni, (itt valaki 8000 FT fiezetnek ezért a "szolgáltatásért") aztán ha már olyan jól keresünk, és megtudja venni majd mindenki a csilivili mosóport, az új ruhákhoz akkor kellene a Designváltás?Nem?! )
Múltkoriban utánanézztem, meddig kért törülmet Antal úr, az átalakitáshoz, mintha június 30-at irt volna, azután mindenkinek világos lesz minden, ki marad megy, ha megy hova stb ...
Erre ma augusztus havát taposnánk, erre még mindig semmit se tudni, úgy titkolodznak, mintha legalábbis a Nukleáris Robbanófejek, 8 számjegyű titkos kódja érdekelné a munkaválalót.
De ők sem hülyék, ez a jó a "nagy bizonytalanság"-ba tartjuk a munkaválalót, hadd csökkenjen a morál és a teljesitmény.
Sajnos senki sem vállalja fel végre és nem fog bele az ürszelvénybe logó fák, bokrok, gallyak kivágásába, nincs az a tükör mennyiség amit ne tudnánk elhasználni :( Egész tavaly nyáron az utastéri ajtóknál lévő "led"-es rendszeren dolgoztam, épitettem be a berendezésket. Most végig lehet nézni, hogy mennyi kocsi is van épp sárga búra (mi egyszerűen csak pattanásnak csúfoljuk) - volt értelme dolgoznom hónapokig????? - és mennyiben van épp izzó, ugyanis a belógó faágak ezeket is szétverik teljesen... Beszéltem forgalmi dolgozókkal is, mondták hogy ök is többször, több helyen is szóltak a belógások miatt (mert ugye egy motorkocsin sincs már épp tükör kb.) de senki sem lépett ott sem ezekre a problémákra. Jó lenne ha az új cégvezetés végre a kezébe venné a dolgokat, és nem csak az állandó megszóritásokkal "tennének boldoggá" minket...
mi sajnos már jóideje tapasztaljuk ezeket itt :( miért csak most "került" elő ez a téma? még jópár éve egy éppen szolgálatba menő kolléga meg is sérült a fején, mert bedogták az ablakot....... az ilyen dobáloknak levágnám mindkét kezét tőből. Nem gondolnak bele, hogy ebből akár halálos baleset is lehet? lásd MÁV... :(((((
Az a minimálisan 80 km/h-s sebesség egyben a maximális is, amennyiben van szintbeli átjáró a Hév-vonalon, illetve ha nincs legalább pontszerű vonatmegállító berendezés telepítve, a hatályos OVSZ II. szerint.
3-szorosan felháborító! :((( 1. Nem a Ráckevei HÉV-en tartják. 2. Ilyen rövid útvonalon. Miért nem megy el akkor Csepelig? 3. Ha már ilyen rövid útvonal, akkor miért ilyen pofátlanul drága (3*230=690 Ft)
Menne el Dunaharaszti külsőbe meg vissza. Annak legalább lenne értelme. Akkor ki is fizetné az ember a 3 jegy árát.
Jók a fotók, de tegnap számítógép és internet mentes napot tartottam. Azért, hogy aznap délután még nem sokan nézik meg, ne keseredj el. Azért jó, hogy az állomás? vagy kocsiszín tetejéről tudtál fotózni.
Majd a békávé szép új piár-marketingtitánjai megoldják, k@rvára értenek hozzá. Eddig is vastagon lesz@rták ráckevei vonalat. Pedig ott kezdődött minden 1887 aug. 7-én, amikor elindult az első budapesti HÉV....
Holnap reggel tényleg jobban figyelek, hogy érezni-e valamit a hétvégi karbantartásból. Ma mintha tisztább hangja lett volna a HÉV-nek, amikor kiállt a Vágóhídról.
Ma éppen egy könyvet olvastam a Ráckevei HÉV-ről. Ezzel kapcsolatban két kérdésem van. Egyik, hogy létezik-e még a Szigetszentmárton és Horgásztanyák közötti erdei vágány, és ha igen, tárolnak-e rajta még használaton kívüli kocsikat, mozdonyokat, roncsokat? Ha már volt erről szó, akkor elég a hozzászólás helye is. Soroksáron hol volt a Járványkórház? Megvan-e még az épülete?
Gondold el: a forgalmisták, a műszak, a járművezetők éjjel is ugyanúgy fizetve vannak, mintha járnának a Hév-ek, nem szabad aludni. Egyszerűen csak nagy lyuk van két vonat között, közel négy órás. :)
Gyerekek,mi van a szentendrei vonalon? Kint van egy rakás HÉV,amik járkálnak fel-alá a sötétség homályába burkolózva.Megint kísérleti méréseket végeznek? Csak úgy megjegyzem, éjjel negyed egy van!
Invitáló: 120 éves a ráckevei HÉV 1887. augusztus 7-én Vágóhíd végállomásról indult el az első gőzvontatású HÉV szerelvény Soroksárra a Budapesti Helyiérdekű Vasutak Rt. (BHÉV) első vonalaként
Erre az eseményre emlékezünk ünnepélyes keretek közt augusztus 11-én, szombaton, a Nemzeti Színház és a Művészetek Palotája közötti parkos területen, amelyre ezúton tisztelettel meghívjuk Önt és kedves családját. Reggeltől estig tartó programokkal szórakoztatjuk a család minden tagját, kicsiket és nagyokat egyaránt.
A jubileum alkalmából ezen a napon nosztalgiajáratot indítunk a Nemzeti Színházhoz. Jegyeket a BKV Zrt Ügyfélszolgálati Irodájában (VII., Akácfa utca 18., nyitva: H-K, Cs-P: 8h00-17h00, Sze: 8h00-18h00), valamint a csepeli HÉV Boráros téri jegypénztárában három vonaljegy áráért (690,- Ft) lehet igényelni.
Hát nem egy nagy Wasistdas lesz. Jó ottlesz az Acsev de akkor is Boráros-Lágymányosi nem egy nagy táv. De pl ha egész vonalon menne az már izgalmas lenne,vagy Vágóhíd - Ráckeve viszonylaton
Tegnap mi baja volt a 927-928nak? Mátyásföld Repülőtér előtt megállt az ivben,utasok egy része megállt és kb 10 perc után továbbment,majd beállt a kocsiszínbe
Ki készíti a menetrendet a HÉV pályájára? És ehhez mit fog szólni a PÜ?
Margit hídig vagy Kaszásdűlő megállóhelyig fog járni? Vagy is-is?
Kell-e fizetni phd-t?
Miből (azaz mikor és mennyiért) csinálják meg valami emberi sebességre az Óbuda (MÁV) Aquincum elágazás (BKV) közötti vágányt?
Ha az HÉV vonal, akkor hogy-hogy az új bizt. berrel kapcsolatban megfogalmazott "minden átjáró legyen biztosított" előírat hogy-hogy nem vonatkozik a bejárati jelzőn belüli átjáróra?
Nyugati pályaudvar helyett Margit hídig fog, azaz HÉV-síneken fog járni a MÁV esztergomi vonat szerelvényei. Az intézkedés az Északi vasúti összakötő híd felújítása miatt fog történni, úgy néz ki 3 évig.
Szia Drusza :) Te már itthon vagy? Mit ér meg Neked egy ilyen kép, vagy egy ilyen összeállitás? :) Aztán majd megbeszéljük a többi részletet... :-)))))))))))
Egyszer egy ICS balesetet szenvedett, és a "C" kôzéprész sérult meg. Mivel kellett a kocsi a forgalomnak, és tulajdonképp a kôzéprész semmilyen létfontosságú gépészeti elemet nem tartalmaz, így anélkul adták ki forgalomba, ami remek menetdinamikai tulajdonságokkal járt. Magyarul ment, mint a rakéta. :)) Aztán befejezték a kôzéprész javítását, és visszaépítették a jármube.
Vezetô lennél? Hajnalban kelni, kétrészt járni, éjszakás szoli, se hétvége, se unnep, nyáron hívnak a barátok hétvégén balcsira, helyette 12-12 órát fôni a vezetôállásban....vagy behívnak szabadnapról...no, nem olyan rettenetes, de ezekkel számolni kell :)) Amúgy udv a topikban ;)
Van amikor a hangerő a maximumra (58) van állítva a beszédszintetizátoron és még se szól semmit szinte! Van olyan amelyiken kiesnek a hangszórók olyan hangos! Inkább hagyjuk ezrt a hangerő témát, mert ezt még hónapokig lehetne tárgyalni és csak arra jutunk, hogy nem lehet csinálni vele semmit. A másik meg annyi: ha hallják is az állomásokat és megállóhelyeket az idősebb korosztály (de van, hogy a fiatalabbik is) akkor is odamegy mindenkihez megkérdezni melyik megálló hol van, és ehhez vagy ahhoz a címhez hol kell leszállni. Biztos-e a kiírás a menetrendben, a vonat elején és végén, hogy oda megy egyáltalán és neki jó ez a szerevény? Ilyen és ehhez hasonló dolgok voltak vannak és lesznek is, hiába üvőlt a beszédszinti. Ezek nyugdíjas szerelvények egy kis extrákkal (beszédszinti,rádió,ajtó visszajelentés,indításjelző stb.) ha arra gondolunk mennyi minndent átalakítottak az évek folyamán ezeken a szerelvényeken. Öröljünk, hogy még ahhoz képest elég jól tudunk velük közlekedni és nem mindennap áll le a forgalom 1,5 órára! Ez legyen a legkissebb problémád a szerelvényekkel!
Azért kérdeztem,mert a bnőm multkor látott egy MX-et az egyik hátsó vágányon egymagába,de nem fotózta le,azért kérdeztem hogy mikor szokott mert olyanról nincs még képem :-)))
"...aztán bejelentéset tettem a forgalmi irodába, mertegyszerűen engem annyira idegesít hogyha halk..." -Aztán a forgalmista fölhangosította???Neked nem elég,ha a gépész-aki ki van oktatva a kezeléséről-azt mondja,hogy nem tud vele mit kezdeni???Gondolom az állapot nem változott,Te meg mentél a Pápához is panaszt tenni?
Szia Sir Rooth! Régen beszéltünk :-) Igen, nálunk a V2-es vizsgálatoknál szedjük szét kocsikra s kisegységet. Mit szeretnél látni? Inkább ird meg és megmondom, hogy látsz-e olyat :-)))))
Mivel ebben a melegben eléggé sűrűn elromlanak (plusz a járművezetők is állandóan benyomkodják a "jobb" gombokat amivel "OK"-zni tudja a programokat) eléggé sűrűn cserélni kell öket. Mivel a beszédszintin állitasz hangerőt (mostmár csak ezen tudsz!!!) senki nem nézi meg -l egfőképpen ha alapbeállitást ír ki bekapcsolásnál (ilyenkor kinnt nem tudsz csinálni vele semmit) - hogy azon mekkora hangerő volt beállitva. Tehát lehet, hogy reggel mondjuk a szerelvény kimegy pl 46-os hangerővel, de elromlik a szerkezet, aztán olyan kerül fel rá amin 53-ason van a hangerő. Mostmár érthető?
Igen, ebben igazad van...Mondjuk én elég jól ismerem a gödöllői héveket, ott se sok van úgy hogy hangos lenne...de persze azért akad:) bár ott is változó...egyszer egy hév hangos, egyszer halk..nem értem
Ezzel elvileg szerintem a kocsiszín foglakozik(nem vagyok járművezető,sem kocsiszínes,ha nem így van,akkor bocs).Azért abba is belegondolhatsz,hogy nappal egy tömött gödöllői szerelvényen ugyanaz a beállítás halk,éjjel viszont,amikor lézeng rajta 1-2 ember,akkor pedig hangos.
De én egyszer megkértem a vezetőt is az Örs vezér terén, hogy hangosítsa fel meg minden...azt mondja nem tudja...aztán bejelentéset tettem a forgalmi irodába, mertegyszerűen engem annyira idegesít hogyha halk...főleg az hogyha odajönnek hozzám és megkérdezik h mikor jön ez meg az a megálló...miközben ha normálisan működne akkor biztosan megértené...nah és azt mondta h mindegyik hangos, és ne fárasszam ezekkel a hülyeségekkel... sztem azért elég fontos hogyha hangos...de sajnos az igazság az az, hogy az esetek 90%-ában biztos hogy halk...pedig elég sokszor nekem is jó lenne tudni hogy mi jön pontosan hogyha nem figyelek hogy hol vagyunk...de amit végképp nem értek, hogy megyek egy hévvel (1107) egyik vasárnap...hangos volt meg érthető...aztán pont 1 héttel később pedig iszonyat halk volt....de most ki az aki lehalkítja?? áhh én ezt nem értem :)
Akkor is sokféle oka lehet,hogy miért lett lehalkítva.Pl.:egy utast zavart hogy hangos,,szólt a jv-nek,és ezért lett levéve a hang.vagy az is lehet hogy senki nem nyúlt hozzá,csak valami miatt lehalkult.De ennek nem az a módja,hogy itt leszóljuk a jv-ket,hanem szépen odasétálunk hozzá,és szólunk neki.Vagy állomáson a forgalmistánál bejelentjük.Nem így lenne korrekt?
1, Ezt hogy érted? 2, A hangerőre vonatkoztatva a válasz: itt Ráckevén én telepitettem fel öket, a 66-ből nem volt két egyforma hangerejő kocsi. Ez függ a hangszórókhoz menő kábelektől, attól, hogy adott kocsiba mennyi zajszűrő kondi lett betéve (minnél több, a hangosítás annál halkabb lett), és persze a hangszóróktól is. Amúgy van olyan járművezető amelyik tudja hol és hogyan kell hangerőt állitani, van akit meg nem érdekel... Volt olyan (amikor beüzemeltem öket) mentem Hévvel valahova. A végállomáson szóltam a vezérnek, hogy nagyon halk a beszédszinti, állitsa már be. A válasza az volt, hogy nem tudja hol kell beállitani, de nem is érdekli. Én meg ezek után ott hagytam (ismertük egymást - tehát tudta hogy kocsiszínes vagyok - nem utas).