Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tomeeeee Creative Commons License 2018.03.16 0 0 17495

Sziasztok!

 

Tudna valaki tippet adni, hogy fa felületet, hogyan szoktak a szakik lakkozni?

Régi antik rádió dobozokat csinálok, nyersre be lett csiszolva, pácolva lett, majd rendes autólakkal megfújtam 4-5 rétegbe, de ugye erősen beszívta a lakkot, most becsiszoltam, majd ha jobbra fordul az idő megint meglakkozom. 

Nem tudom, hogy pácolt fánál is szokták vmi anyaggal beitatni a fát, hogy kissé eltömítse a pórusokat.?

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.16 0 0 17494

Amikor a legtöbb ügyfél pl alvázvédelemre hozza a kocsit már késő.

Csupa rozsdás autót elötte javítani kéne.

A rozsdát lecsiszolni,vagy kivágni.

Az alvázvédelemnek akkor van igazán értelme ha meg nem rozsdás.

Rozsdással már csak küzdeni lehet de nincs olyan anyag ami megállítja,max lelassítja a folyamatot.

 

Előzmény: no_holy_shit (17491)
Peti251 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 17493

Ez az ív széle dolog egy ideje bosszant, mert mindig visszajön a rozsda. legutóbb azon gondolkoztam hogy fölvastagítom a masszát a szélén.

Előzmény: bádogember86 (17492)
bádogember86 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 17492

Egy az egyben sajnos nem lehet kijelenteni hogy "ez a jó, a többi sz@r". Egy szakember a tapasztalatai alapján használja az anyagokat, azokat részesíti előnyben amik eddig beválltak. Persze van olyan szituáció is mikor "csak ezt tudták kilopni a szervízből" de ez már másik kérdés. :) 

Szerencsére vannak visszatérő ügyfeleim akiknek az autóin tudom csekkolni a korábbi munkáim tartósságát és abból letudom szűrni hogy melyik anyag működik és melyik nem ér semmit. Persze ez is ilyen tízenéves folyamat, nem egy autónál fog eldőlni hogy melyik a jobb. 

De ugyan ez a helyzet egy fényező, lakatos választásnál is. Én lakatosként a tízenx év alatt kipróbáltam a környék összes fényezőjét. Volt aki szépen előkészítette viszont a végét csapta össze. Volt aki baromi szépen megcsinálta csak egy évet nem bírt ki hogy ne rozsdásodjon az új sárvédő éle. Szerencsére meglett a legjobb szaki úgy 30kilóméterre de mire ez kialakult baromi sok pénz meg idegesség ment el. Viszont most már tudom hogy kire mit lehet/szabad rábízni de mint ahogy mondtam ez is egy tízenéves tapasztalat. Én ezt kijártam, volt hogy újra kellett mással csináltassam, én úgymond megfizettem a tanulópénzt hogy ne az ügyfélnek kelljen de ez sokszor kevés, van hogy a tulaj sokkalja a fényezés díját és magánakciózik 5000Ft-ért. Sokan azt hiszik hogy közösen akarkjuk lehúzni őket de a végén mindíg vihetjük a saját emberünkhöz. Sok tulaj azt hiszi hogy amit mi vállalkozók majdnem húsz év alatt kijártunk azt majd ők egy sárvédő, lökhárító fényezéssel kitapasztalja. Ez a helyzet az anyagokkal is. Ha a lakatosodnak van bevállt márkája akkor hagyd hogy azzal dolgozzon, nyílván úgy fog rá valamiféle garanciát vállalni. 

De ha megnyugtat; Retech/Afin, Teroson. ;) 

Előzmény: soldi3r (17484)
no_holy_shit Creative Commons License 2018.03.16 0 0 17491

Rohadni Minden tud. Ezert a legjobb ha megsporolja az ember az alvazvedelemre koltott penzt (?)

 

Amiket leirtam azok hosszutavon nem szaradnak ki es nem repedeznek meg olyan hamar. Legtobb szaki bitumenessel fujja le aztan jo lesz. Vagy azzal sem. Oruljek ha legalabb rucsit fuj ra

 

Előzmény: Törölt nick (17490)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.16 0 0 17490

Egyik sem csodaszer én láttam már dinitrolos alvázvédelmet is rohadni.

Ha rohadni akar a fém rohadni fog 😃

Mazdák pedig tudnak rohadni,bármivel kezelték utólag.

Előzmény: no_holy_shit (17489)
no_holy_shit Creative Commons License 2018.03.15 0 0 17489

alvaz/uregvedo:

- dinitrol mindenhova

- dinitrol alvaz + mikesanders uregbe vagy fluid film NAS uregbe

 

nyilvan olyat kell keresni, aki ilyennel dolgozik es nem elvinni vkihez es elmondani neki hogy ilyet hasznaljon...

 

(dinitrolhoz nagynyomasu speci cucc kell. mikesanders-t forralni kell...)

 

fenyezes/alapozo... passz elvittem, hogy fössek le es remeltem, hogy jo lesz. szerintem ha femre (nem roszdara) van fujva a 2K alapozo, akkor ok. festek meg lakk... csak diszites, azon latod, hogy milyen a vegeredmeny...

 

ahogy irtak, ha vki nem ert hozza, akkor attol lesz inkabb szar es nem az anyagtol. a legjobb ha olyanhoz viszed, akit ismer vmi ismerösöd

Előzmény: soldi3r (17446)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.03.15 0 0 17488

A két ujjam sem egyforma! Én Besa rendszerrel dolgozok,ezzel vagyok meg elégedve,ezt tudom jól fújni,ez feszül úgy ahogy nekem megfelel stb.Viszont lehet,hogy más kollega a Standoxal van megelégedve,azzal tud dolgozni vagy Mobihellel,lechlerrel stb.Egy normális szaki garanciát vállal a munkájára,ha a te embered garanciát vállal és láttál már tőle neked tetsző referencia munkát akkor vidd oda de javaslom ne szólj bele,hogy mivel dolgozik,mert ő azt tudja!Ha nem ad garanciát és kétségeid is vannak akkor keress mást.Érdeklődni persze lehet és kell is töllük,de rájuk kell bízni ki mivel dolgozik!Festettem már hozott”anyaggal a kuncsaft kérésére,de soha többet nem fogok az biztos! És meg mondom őszintén,hamar ajtót mutatok azoknak akik bele akarnak szólni hogy mit mivel,és mit hogyan mert ez meg az ezt mondta...A tévé szerelő szereljen tévét,a pék süsse a kenyeret,stb,és ez nem azt jelenti,hogy ne legyen tájékozott,hanem azt,hogy ne szóljunk bele egymás szakmájába!

Előzmény: soldi3r (17484)
attila990 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 17487

Sziasztok!

 

Audi A3 (98 évjárat) típusú autómon mindkét oldalon a küszöb aljánál kezd feljönni a rücsis réteg, 200 forintos nagyságú részen pedig már csak a fémes réteg van. Szeretném ezeket a kis hibákat kijavítani. Milyen anyagokat javasoltok a javításhoz?

Ahogy néztem a ezt a fórumot és az internetet láttam nagy dobozos kiviteleket kompresszoros felvitelhez és sima sprayket is. Én úgy gondolom, hogy ehheza  kis javításhoz elég lenne a spray változat, de tanácstalan vagyok a bőséges választék miatt?

Motip (Spray) termékekről mi a véleményetek?

 

Köszönöm szépen előre is a segítségetek.

 

Üdvözlettel: Attila

Steven 68 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 17486

Paco 155-nek teljesen igaza van,és nem azért mert nem akarunk neked segíteni ebben a témában ! Hiába dolgozik márkás anyagokkal ha nem jól dolgozik alá minőségileg AKKOR ODA AZ EGÉSZ, mert a rozsda nem nézi,hogy drága vagy olcsóbb anyagot tesz tönkre.

Előzmény: soldi3r (17484)
Paco155 Creative Commons License 2018.03.15 0 0 17485

Ezt a mondatodat nem is értem.  Mi köze van egy vagy akár száz itteni véleménynek a lakatosodhoz?

 

Csak ismételni tudom.  Ne akard megmondani a lakatosodnak, hogy mit és hogyan csináljon. Nem lesz jó vége.  Ő jobban tudja mit miért és hogyan kell csinálni mint te.

Ha viszont nem bízol abban, hogy ért hozzá, akkor vidd máshova és ne őhozzá. Vagy ott fogsz ülni amíg dolgozik, és ha valamit nem úgy csinál ahogyan te itt olvastad akkor egyből leállítod és szólsz neki, hogy te ezt nem így olvastad?

 

 

Előzmény: soldi3r (17484)
soldi3r Creative Commons License 2018.03.15 0 0 17484

Egy velemeny meg azert nem annyira meggyozo, ezert lenne jo tudni ki milyen anyagokat hasznal, mivel van megelegedve.

Előzmény: Paco155 (17449)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.03.14 0 0 17483

Bádogembernek igaza van.Ezek nagyon jó alapozók,ne kenj alájuk semmit!Én még annyit javasolnék,ha kettő vagy több sorral fújod,akkor az első sort vékonyan- ,én úgy szoktam mondani,hogy elrontom az első sort,-,és mikor már majdnem mefszáradt,már tapintható óvatosan csak akkor a következő sort!

 

Előzmény: elek124 (17481)
bádogember86 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 17482

Szinte 100% hogy a felkent "csadaszerek" zavartak be. Mi is használtuk és semmi probléma nem volt vele. Mosd át nitróval és csiszolgasd át a felületet és szerintem jó lesz. Illetve a rétegek kiszáradására figyelj oda. Mivel hogy alapozó elég egy húsosabb réteg, felesleges több vaskosabb rétegben megfújni. 

Előzmény: elek124 (17481)
elek124 Creative Commons License 2018.03.14 0 0 17481

Sziasztok!

Novol Epoxi alapozóval kapcsolatban lenne kérdésem, hátha járt már hasonlóan valaki....

 

Nem tudok rájönni mi lehetett a hiba, de az biztos, hogy a tapadás korántsem megfelelő. Autó padlólemezről van szó, kívülről fémtisztára pucoltam (hozzáférhetetlen helyeken homokszórás, nagyobb sík felületeken drótkorong illetve csiszolás) az utastér felől maradt olyan rész ahol régi festékbevonat is maradt, de azt is becsiszoltam.

Mivel lassan haladt a művelet nap végén Evipas-sal illetve Ro 55-el lekentem, hogy ne rohadjon vissza. Festés előtt száraz kefével leszedtem a keletkezett fehér port majd átmostam acetonnal utána alkohollal is.

Ennek ellenére (vagy pont ezért) van olyan hely, ahol a festék alá nyúlva le lehet húzni a felületről, de kis fizikai behatás után gyakorlatilag bárhol lejön....

Első körben alacsony hőmérsékletre gondoltam ezért csináltam egy tesztet, fogtam egy darab lemezt, háromfelé vágtam, lefestettem. Egyet a fagyasztóba tettem,  egyet sima hűtőbe, egyet meg a szobába 24 órára, majd kivettem a hidegeket és újabb 24 órát hagytam a szobában. Igazából csak annyi a különbség, hogy az epoxi réteg keménysége más egy kicsit, de tapadásbeli különbséget nem tapasztaltam...

 

Kénytelen vagyok elölről kezdeni az egész műveletet, de addig nem merem, amíg nem derül ki mi lehet a hiba.

Az tiszta sor, hogy valamit én csesztem el, de ötletem sincs, hogy mit. (keverési arányt is nehéz elszúrni mert az 1:1-es edzőt használtam....)

 

Bármilyen ötletetek van ne tartsátok vissza:) Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17480

Szia!

 

Léteznek spot javítással foglalkozó fényezők, akik teljes elem fényezés nélkül javítanak, de szerintem kavicsfelverődéshez és hasonlókhoz még az sem feltétlen kell.

Profibb kozmetikákban teljes külső kezelésbe beletartozik az apróbb hibák ecsetelése és visszacsiszolása, polírozása.

 

Fehér autónál szerintem otthon is jó eredményt lehet elérni gyári, vagy színkód alapján kevert javítófestékkel. Külföldről rendeltem egyszer egy Langka Blob Eliminator nevű készletet, aminek a lényege egy oldószeres polírpaszta szerű anyag. A javítófestéket szintbe lehet vele dörzsölni/polírozni, így helyesen alkalmazva gyakorlatilag láthatatlan a javítás.

Előzmény: ruskyy (17477)
szilentium2 Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17479

A refiket felejtsd el . Nagyon vakítanak , ha belenézel káprázik tőle a szemed . Ledes lámpákból is vannak neonszerű tokozásúak , tejopál búrával . Olyanom van és teljesen jók . Lehetőleg melegfehéret vegyél . 

Előzmény: Ópium Jani (17473)
GOFE Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17478

Köszi , de nincs Facebook-om.

Előzmény: Mafia05 (17472)
ruskyy Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17477

Sziasztok,

 

sajnos van 1-2 olyan kavicsfelverődésem, ami lemezig hatolt. Ezzel gondolom kellene foglalkozni, hogy ne kezdjen el rozsdásodni időnap előtt.

 

Fehér az autó és nagyon szembetűnőek a felverődések. Az előző autóm sötétkék volt, 200e km autópályázás után se volt eszétikailag ennyire zavaró, mint ezen most alig fél év után.

 

Muszáj egész elemet fényeztetni vagy van itthon megbízható cég, akik "smart repair"-rel megoldják enélkül is csak a sérülést javítva? Nem baj, ha nem 100%-os ez a megoldás és nagyon koncentrálva súrlófényben látszana a javítás.

 

Két okból se fényeztetném az egészet:

1) sérülésmentes az autó, jó lenne ha minden elemén maradna a gyári festékréteg (GTI-nél szerintem hatványozottan értéknövelő újraértékesítéskor),

2) ezzel az erővel évente fújhatnám újra a motorháztetőt/lökhárítót, mert úgyis összeszedek további felverődéseket, szóval nem lenne túl sok értelme...

LandCruiser Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17476

Amit leírok, egy teljesen általános vélemény. Soha életemben nem fényeztem autót, és mást sem, tehát a színhőmérsékletről fogalmam nincs, hogy milyen a jó, csak gondolom.

 

Szerintem a hidegfehér iszonyatosa torzítja a színeket, minden fakó szürke, szürkésfehér lesz tőle. A nagyon melegfehértől viszont minden kicsit sárgább lesz. Gondolom 4000 K körüli lenne a jó, az nagyjából visszaadja a színeket.

Én V-Tac 100W slim reflektort vettem 10e ft. körül. Közép vagy melegfehér, már nem tudom, de barátságos a színe. Ahogy megkaptam, apróra szedtem azonnal, és elfogadhatónak mondanám az összeszerelését, minőségét. Elég nagy területen van benne 80-90 db. led. A piaci gagyi szemétnek általában középen van egy csomóba egy pár db. led, nulla hűtéssel, egy forintot nem érnek. 

Előzmény: Ópium Jani (17473)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17475

Köszönöm!

 

Előzmény: bexxter (17474)
bexxter Creative Commons License 2018.03.13 0 0 17474

100w alatt nem sokat ér hiába led. Bár ez függ a műhely méretétől. Én hidegfehéret (6000K) kaptam másodjára, azok kevésbé tetszenek mint a melegfehér (3-4000K). Van amit munkalámpának használunk, esett már le stb, szerintem a tartósságával nem lesz gond, főleg ha falon vannak fixre szerelve. Legolcsóbbat vettem, van ami 1 éve van ami 4 hónapja megy gond nélkül. 

Előzmény: Ópium Jani (17473)
Ópium Jani Creative Commons License 2018.03.12 0 0 17473

Sziasztok! LED reflektorokat vennék a fényező műhelybe.Körbe fent neon világítás van,de az nekem kevés,ezért vennék a négy sarokba ledet,de nem igazán tudom el dönteni mely lenne jó.Elég e 20-30 vattos,elvileg ezek is 100-150 wattos halogén erejűek,vagy erősebbet vegyek.Azzal sem vagyok tisztában,hogy hideg fehér fényű a jó,vagy inkább meleg fényű.Megfelelő e egy olcsóbb kategória vagy vegyek drágábbat? Ha van tapasztalatotok ledes reflektorral írjátok már meg légyszi.Üdv

Mafia05 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 17472

Heló! Facebook-on keresd őt: Krisztián Pellek

Előzmény: GOFE (17471)
GOFE Creative Commons License 2018.03.12 0 0 17471

Sziasztok! Segítségeteket kérném SATA JET RP festékszóró pisztoly alkatrész keresésében. Mivel ez egy régi típus, nem találok

hozzá semmi alkatrész forrást. Pontosabban egy műanyag gyűrűről lenne szó a fúvóka alá, ami nekem sajnos kiszedéskor eltört, ezt szeretném pótolni. A képen, a fekete műanyag.

no_holy_shit Creative Commons License 2018.03.12 0 0 17470

Latom nagyon kasznis vagy :-)

 

En arra gonolok hogy

Huzasra terhelt gombcsuklo a valtorudazatban

 

Az aljan Volt pici roszda(kapott alvazvedelmet) de a kasznis maga erosen galvanizalt ha nincs rakta festek akkor sem rohad

Előzmény: bádogember86 (17469)
bádogember86 Creative Commons License 2018.03.12 0 0 17469

Igen, azért a C corsán vannak érdekes megoldások mint pl a félig csavaros, félig hegesztett lámpakeret. :)  Ezt sosem értettem viszont opeléknél akkor indult el a minőségfelé mozgás. Valahol a C corsa és a G-H Astra környékén tudták leszorítani azt a bazi nagy rozsdásodási hajlamot.  Ha megnézed akkor komolyabb a konzerválás, több a tömítőzés és tetemes a viaszolás mennyisége is. Ezek az opelek már nem a klasszikus "rohadós" opelek. 

Előzmény: no_holy_shit (17465)
LandCruiser Creative Commons License 2018.03.11 0 0 17468

Ha arra gondolsz, hogy cinkkel befuttatni, mint a forrasztás, akkor bizonytalan vagyok benne, mert van rajta valami polimerbevonat is, ami így a hő miatt sérülne, ráadásul a mindkét oldalán ugyan az a filmbevonat van, így a másik oldala is sérülne. A karcok néhol elég sűrűn vannak rajta. Azt végigcsinálni iszonyat körülményes, szinte lehetetlen. Most még nincs felrakva a tetőre. 2 m. x 1,17 m. táblákban van. Amúgy azt nem tudom, hogy a polimer filmbevonat mi célt szolgál rajta, elképzelhető, hogy csak a szállítási sérülés, és a fehérrozsdásodás ellen van, mert némelyiken ezt lehúzható öntapadós fóliával oldják meg, amit ugye felrakás előtt le kell szedni.

Előzmény: no_holy_shit (17467)
no_holy_shit Creative Commons License 2018.03.11 0 0 17467

mar kocsiban van vagy szabadon?

(ha szabadon akkor mi szol a cink(cinkpaszta + cink+ lang) ellen?)

Előzmény: LandCruiser (17466)
LandCruiser Creative Commons License 2018.03.11 0 0 17466

Sziasztok ! 

Alucink bevonatos trapézlemez sérüléseinek javítására milyen megoldást javasoltok ? 

Van ahol részben, (karcolások) és van ahol vaslemezig lejött róla az alucink bevonat. 

Nézegetek cink, alucink, horgany, alu spray-ket, de egyiket sem ismerem. Olyan lenne jó, amit már nem kell átfestenem semmivel, hanem fedőréteg is egyben, de bármilyen megoldás érdekelne. Mivel a trapézlemez tetőre kerül, ahol nagyon komoly hőingadozás, stb. van, ezért ennek megfelelő megoldás kéne.

Előre is kösz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!