Igen, hallani amikor megy a motor, ez volt egy kicsit szokatlan nekem is. A régi még a gyári volt benne, 400ezer km-t bírt. Remélem ez is el fog menni egy darabig
az autó meg a akkumulátor energiáját szívja a üzemeléshez.
ezért erőtlen.
Szerintem mond meg az asszonynak hogy maradjon ott ahol van. vagy a generátornak lett valamilyen gondja, vagy egyszerűen csak elszakadt a generátor szíj. jobb esetben meglazult.
Régebben úgy tanították hogy generátor szíj szakadásakor ideiglenesen női harisnyával pótolható az alkatrész.
Van egy Skoda Feliciam Color Line. NAgyon Szép. 1.3 benzin. Ma olyat csinált, hogy menet közben kigyulladt a töltés lámpa.... és erőtlen lett az autó. Mitől van ez, mitől lehet? Sajnos nem tudom megnézni mert a párom ment el vele és most 40km-re van tőlem. Azt mondta, hogy most kezdte el csinálni ezt.
Néztem a dobozát a benzinpumpának, az van rajta, hogy Seat Cordoba, Ibiza, illetve VW Caddy -ba való. Felicia nincs rajta. Van ennek valami jelentősége?
Amúgy meg jól működik, csak egy kicsit hangosabb mint a régi volt.
A dolog úgy néz ki hogy amikor be van indítva, akkor felpörög, majd visszaesik alapjáratra, valamint üzemmeleg motornál véletlen lefulladás után elég nehezen indul be.
Lehet megvan az ABS probléma. Az elektronikus egységet szétszedtem és ahol kapja az áramot a nyák ott le van olvadva a cin és nem érintkezik rendesen. Hamarosan megjavítom és ha tényleg ez a hiba, akkor megírom, hogy aki hasonló cipőben jár tudja.
A lenti egész képen az elektronikus egység jobb sarka ki gvan nagyítva a másik klépen. Itt is lehet látni, hogy a bevezető táp forrasztásával baj van. Megnéztem mikroszkóppa szépen látni, hogy el van engedve.
csak van ahol ez max egyszer játszható el (pl nálunk asztalosoknál) aztán többet nem legfeljebb egy másik vevővel.
De az autó az egy összetett szerkezet, és sajnos ismerek olyan szerelőt aki 100% hogy ha valamit megcsinál akkor valamit meg is lazít csak azért hogy azzal majd később jöjjön vissza az ügyfél.
és persze abból is elég jól lehet profitálni hogy valakiről rögtön lerí hogy nem ért az autóhoz.
ott már belefér az autóba 5liter szintetikus drága olaj, lehet a kocsinak alsó és felső front kerete, és elromolhat a dugattyú visszahúzó rúgótól a féklámpa szimeringen keresztül a rúgóbetrafációs gombos stabilizátorig bármi.
Alapbeállítást ugyan még nem csináltam, de van egy ilyen kézi kiolvasó vacakom, az is csak akkor látja a kocsit, ha csatlakoztatva van, és a gyújtást is ráadtam, szóval szerintem csak a kábeltől ne várj kommunikációt.
Találtam egy leírást, igaz angolul, megpróbálom lefordítani:
1.Töltsd le a 409.1-es verziót a laptopodra
2.Telepítsd fel a programot
3.Csatlakoztasd a kábelt a pc és a kocsi OBD-II portjára
4.Add rá a gyújtást, de ne indítsd el a motort
5.Indítsd el a programot és a beállítások között válaszd ki a megfelelő portot, nyomd meg a teszt gombot, hogy ellenőrizze a kapcsolatot, és mentsd el az eredményt.
Ez ugyan a VAG-COM-ról szól, de szerintem a másik sem megy a kocsi nélkül.
Aki csinált már folytószelep alapbeállitást segitsen legyen szives! Tegnap megjött a VAG kábelem, ami USB-s csatlakozású. Feltelepitettem a hozzá kapott usb drivert. Ezután jött a nagy dilemma: a simos diag. programban, az interface setupnál melyik portot kell kiválasztani? Telepitésnél létrehozott az usb driver egy bejegyzést miszerint ez a com3 port. Ha erre állitom és nyomok egy teszt gombot azt irja ki: cable not ready or not correctly connected. Nincs rádugva az autóra csak a számítógépre, de szerintem igy is kellene látnia. A VAGCOM és a VCDS programoknál is ugyanez a helyzet. Van valakinek ötlete? Köszönöm.
Egy olyan probléma lenne, hogy a kocsinak indítás után azonnal felpörög a motorja 1500 fölé egy kicsivel. 1.3 mpi, 2000 évj. Mit tudtok tanácsolni nekem?
A kilóméter valszeg még nem indokolta volna a cserét (12 évesen 75000 van benne), de most ment műszakira és előtte 1-2 dolgot csináltak rajta, gondoltam, ha már hozzányúlunk (nyúlnak), akkor legyen meg ez is.
Most költségkeret is volt rá :-)
Természetesen egyetértek Veled abban, hogy sajnálatos módon sok szerelő palira veszi az ügyfeleit, de egyrészt azoknál szerintem idő kérdése, hogy minkor kopik fel az álluk, hiszen egy ügyfelet emberi számítások szerint csak egyszer tud palira venni...
Másrészt asszem, hogy ez (mármint az ügyfelek becsapása) nem csak az autószerelőkre jellemző manapság...
A kulcs bele megy rendesen, csak annyi a baj, hogy indítás után nem fordítja vissza a kulcsot. Érthetőbben: kézzel kell visszafordítani, mert különben bekapcsolva marad az indítómotor és tekeri tovább a motort, vagyis beindulás után már a motor az indítómotort. Szegénykét először elég jól megpörgette, de bírta jól a fordulatot;)
Ha végképp nem fog menni , akkor majd megbeszélhetünk egy eszmecserét:) Nem vagyok miskolci, 45km-re lakom, de napi szinten járok arra.
azt nem írod hogy a gyújtás kapcsoló vagy a betét halt meg.
egyébként gond egy szál sem.
ha a gyújtáskapcsoló betét ment tönkre azt viszonylag gyorsan lehet cserélni ...
ha a gyújtáskapcsolód halt meg akkor az grízesebb. vagy minimum 22000ft újonnan vagy 6000ft a felújítása.
mivel miskolci vagy szerintem jobb lenne talizni és akkor találkozhatunk, sajnos én ebben a témában rutinos szerelő vagyok.
vagyis legalábbis emlékszem hogy mit hol csavartunk le ahhoz hogy hozzáférjünk a kapcsolóhoz.
egy biztos: a kormányoszlop takaró műanyagokat le kell szedned, majd a gyújtáskulcs körüli műanyagot is ki kell pattintanod.
aztán jöhetnek a kormányoszlop tartó csavarjai 4db.
végül le kell huzni a kapcsolóról a drótokat,és a immót.
végül ha betétet akarsz cserélni akkor 2 vagy 3db mini csavart ki kell csavarni a gyújtáskapcsoló burkolatán és kezedben is van a betét.
ha gyújtáskapcsolód a ludas akkor javaslom a flexet. ezzel el kell vágni a kormányrudat körülölelő bilincs csavarját és ezután szépen a kormányzárat lehúzni a rúdról..
(én levágtam a kormányzár rúdját is így ha baj van legalább tudom tekerni a kormányt.)
Azután már csak el kell galoppolni vele az enye bán útcára ahol a szerelő lakik aki ezzel foglalkozik.
Közben kiderült, hogy a lámpakapcsolóval volt a baj. A belsejében az egyik érintkező meg volt kopva és összeégett. Szétszedtem, kitakarítottam és hajlította rajta egy kicsit, majd a jövöhéten veszek újat, addig kibírja.
Gyújtáskapcsoló-betét cserével kapcsolatosan, tud valaki információt mondani?
sziasztok. nekem olyan kérdésem lenne hogy valamelyikötök próbálkozott már az ülések borításainak leszedésével? Nézegettem azokat a robbantott ábrákat hogy hogyan kellene, de kitapogattam belülről és félek hogyha meghúzom kifelé letörik az a kis patent. Azt írja a rajznál, hogy először a dőlésszöget állító tekerőt kell leszedni (take off). Gondoltam lepattan, hát én feszegettem, de nem akart és most nem tudom hogy ezt egyáltalán le lehet-e szedni.
A másik meg 1 kardánboxos kérdés lenne. az a lyuk ami az alvázon a kézifékkar mögött van, az a szabadba vezet? Mert a rajzon olyat láttam hogy azt alulról kellene 1 anyával odafogni, de 1általán hozzálehet férni?
Üdv márkatársak! Erdélyi körutazáson voltam, ami nagyon mozgalmasra sikeredett mert miinden nyavalya utolért... Volt egy defektem, a gyújtáskapcsolóban a rugó eltört, ( az még úgy is van) valamint menetközben tönkrement a benzinpumpám, persze a "nagy semmi közepén"... Ennek köszönhetően 3 nappal később értem haza, az anyagi oldalára meg jobb nem is gondolni.
De a ráadás, a M30-as miskolci szakaszán történt. Éjfél körül egy pukkanás hallatszott és elment a világításom... Így a házilag bekötött ködlámpával és a féklámpa kicsi, de folytonos nyomásával tudtam az utolsó 40 km-ert megtenni:(
Megtudná valaki mondani, hogy a világítással mi történhetett???
Én személyszerint igyekszem magam Illetve a felicia lánccseréjét a 90.000km-es intervallumhoz igazítani.
A lánc tartósságáról csak annyit még hogy nekem valamikor 12-15 évvel ezelőtt (amikor még sok skoda volt) Az autószerelőm összeszedett és összefűzött nekem egy kb 2m hosszu láncot skoda vezérműláncból.
ez a lánc a mai napig fenn van erőátviteli elemként a vastagoló gyalugépemen.
éri por, piszok,forgács...50-60 üzemóránként vagy amikor eszembe jut havonta 1 alkalommal néha csorgatok rá kenőolajat....
mégis elmondhatom hogy erős strapabíró. bírja a munkát.