Valamelyik hirdető portálon hirdet egy ürge padlóváltót, itteni gyártásút ! Ki kéne próbálnia ! El tudom képzelni hogy ez az oka a betegségnek ! Ezek a váltók alapból kormányváltósak nem padlóváltónak tervezték, az más mechanikával üzemel ,és ezt alakították át padlóváltónak ! Vagy vissza kell alakítani kormányváltónak. Váltókar mechanikát kell cserélni ! De a zetoros komát meg kérdem mit szól ehhez !
Hátramenet és előrement kapcsolásakor a váltó kulisszánál átugrik a váltókar tegelye és hátramenetből nem lehet kivenni a gépet. Ilyenkor kulissza fedelét levenni, kulisszát üres állásba vissza majd vissza a fedél és így oké. Tulajjal beszéltem állítása szerint nincs megoldás, mert a váltókar végét ha 1-2 mm-el meghosszabítja, akkor üres állásba nem lehet oldalirányban mozgatni a kart, ergó elakad. Én is furcsálltam a dolgot, de szememmel láttam, hogy 5-ből 4-szer kiakadt pótkocsizáskor valamint szántáskor. De mondta, hogy ez zetor betegség, és már mástól is hallottam hasonlót.
Köszönöm a segítségeteket! Engem a Zetorokról lebeszéltek, nekem azt mondták, hogy nagyon szervizigényesek, és hogy drága hozzá az alkatrész, nem túl megbízható, ráadásul itt a környéken nincs egy darab sem.
Gondolkoztam még a T-25-ös traktoron is, mivel kabin nélkül az is jó lenne nekem, csak nem tudom le lehet-e venni a kabinját, és hogy az mennyire bírja a napi használatot.
Mert a gólyók ,rugók már kopottak a sok váltástól ,majd nekem is meg kell ezt nézni ,mert egyszer már nekem is előfordult már ez a hiba hogy egyszerre két fokozat volt benne ! De hogy pontosan ezt a kapcsolórúd hibája vagy a golyóé nem tudom ! Meg elméletileg a vétlen kapcsolás ellen van benne biztosító csak szar betenni ezért ha valaki szereli kihagyja belőle ! Magamról tudom ((::!! Csak én ezt tudom alapból ,és vigyázok ! De egy műszaki zseni traktoros már nem foglalkozik ilyennel !
Kapcsolással van valami, hogy a rudazat kiakad a hátramenet és előremenet közötti váltásnál és ilyenkor a váltódekni levétele után lehet visszolni a pálcákat. Több zetornál is hallottam erről a jelenségről.
Néhány ezerért adnak bele fogaskereket ! Az biztos hogy nem az MTZ durva váltója, hanem egy finom váltó, amiben ha minden rendben van, a lada váltóhoz hasonlóan lehet kapcsolgatni ! Váltani két kuplunggal kell felfelé és ugyanez visszakapcsolásnál a két kuplung közzé még egy gázfröccs is kell ! A kuplung dupla kuplung ezért az sem mindegy meddig van kinyomva ,de ez szokás kérdése ! Más országokban mindenes trakik ,csak nálunk nem tartják traktornak őket ! Püspökladányban van egy zetoros ember az aszt mondta nekem sosem venne más gépet ,pedig van az udvarán vagy 7-8 db ! És arrafelé a földek sziksós agyagból állnak !
Itt mifelénk annyira nem istenítik őket, meg tudtommal a zetoroknak a váltóval vannak problémák. Ettől függetlenül alkatrész lehet hozzá dögivel és lehet jó is.
Nekem Steyr 182 van, meg lennék elégedve a teljesítménnyel ha a motorja olyan állapotban lenne amilyenben most nincs sajnos. Alkatrész ellátása jó, ahhoz képest, hogy 1958-ban gyártották, viszont baromi drága hozzá minden. Pl. váltóhoz nem kapsz semmit max bontottat, de az is ilyen idős, sok üzemórával. Motorja rokon a csepel motorokkal, hengerfej, izzító, porlasztó passzol bele, de akár egy az egybe cserélhető is. Hidraulikát én átalakíttattam rajt, így szerelhető, cserélhető minden kopó alkatrész.
Amin mondjuk én is gondolkodok, azok a Kis dutrák esetleg az 50 lovasok (bár ezek már nagyok is már talán).
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy mi a véleményetek, tapasztalatotok a régi (kb. 60-as 70-es évek) McCormick, IH, David Brown, Massey Ferguson, Steyr, stb. kistraktorokról? Mennyire strapabíróak, szervizigényesek, van-e hozzájuk alkatrész? Mennyi a fogyasztásuk? Mennyire bírják a napi melót?
Szeretnék venni egyet, ami kb 25-40Le közötti, mivel a jelenlegi T-012-es traktorom kinőttem, és kellene egy nagyobb.
Sajnos a nagyobb MTZ-k, Zetorok, stb. nekem nagyok, meg nem is kell jelenleg akkora teljesítmény, nem tudnám kihasználni, és a fogyasztásuk is magas szerintem.
Erdőben használnám, leginkább pótkocsizásra, esetleg szárzúzózásra, kaszálásra. Mivel a keret nem túl nagy 7-800 ezer forint, és van belőlük itt Zalában és a környéken pár darab, ezért gondolkodtam ezekre a trakikra.
De hogy ezt az univerzális témát mi az oka hogy nem folytatták hát azt nem értem ,de a világon se sok fajta van belőle ! Pedig a mezőgazdaságban azért sokféle eszközre van szükség, de szerintem óriási luxus a sok gép, ami kihasználatlanul ott áll ! Egy 180 Le-s motor meg sok mindent tudna működtetni !