Amíg egy jelzőben egy izzócsere hónapokig tart, ezen nincs mit csodálkozni. Persze kérdés, hogy a kábelpótlásoknak mi értelme? Sokszor csak annyi, hogy megint van mit ellopni.
"Kritikus pontok szoktak lenni a Tatabányai elág., Almásfüzitő, Tata,"
Egyezik. Az almásfüzítői egy érdekes eset, ott a páros oldali előjelzős térköz, ha villogó zöld, azt meghaladva szereti feldobálni a vöröset. Tatán sug. kábelek hiánya vagy szakadása. Az az érdekes, hogy ezeket mind meg lehetne csinálni, de persze, hogy nem teszik...
Ezt a dolgot kényszerfékezésnek nevezik, mert a vonatbefolyásoló váltja ki. A vészfékezés más tészta.
A kérdésedre akkor tundék kielégítő választ adni, ha mostanában sűrűn járnék az egyesen, ezzel szemben a helyzet az, hogy szeptemberben jártam arra utoljára.
Kritikus pontok szoktak lenni a Tatabányai elág., Almásfüzitő, Tata, de volt olyan is, hogy Győr és Komárom között négyszer jött fel a vörös (taurus), igaz, kitérőztem eleget. Ezek a pályaoldali jelhibák sok mindentől függhetnek, és tény, hogy nem feltétlenül mindegyik masinára hatnak ugyanúgy. De ez még a szilikózisoknál is pályaszámfüggő volt.
Nem mondom, hogy a MIREL tökéletes, mert sosem használtam menet közben, csak annyit, hogy EVM-mel is lehet arra épp eleget hasalni.
Van itt a fórumon jó néhány kolléga, akinek napi tapasztalata van a MIREL-lel, ők talán nyilatkoznak bővebben.
Ez nem hallomás, vagy hit kérdése. Pályaoldali. Sosem mentem arra réldzsettel, csak taurusszal, meg szilikózissal, meg ilyenekkel. Van ott kompenzált vevőtekercses EVM-mel is épp elég kényszerfékezés.
Nem hinném, hogy pályaoldali. Legtöbb vészfékezésről tolt üzemben lehet hallani, amikor a Mirel az aktív. Lehet, hogy nem igazán jó a zavarszűrő benne, bár erről inkább Vendégsín mester tud többet mondani.
Levizsgáztatod az autód, de elfogy a matrica, és a forgalmiban sem jegyzik be a vizsgát. A rendőr letépi a rendszámod? (Le hát.)
Csak hogy itt se rendőr, se rendszám! :)
Egy mozdonyon ugyan ki ellenőrzi, hogy jogosult-e az adott országba belépni? Én nem, marhára nem érdekel, hogy van-e rajta H-C-B-ZS- akármi felségjel.
Kocsivizsgálónak köze nincs a mozdonyhoz (kivéve hátul működő mozdonnyal közlekedő ingavonat, de akkor is csak a fékhez).
Egyes railjet mozdonyokon nincs H betű -írja itt valaki. Na és? Nincs hatósági engedélye hazánkban közlekedni? Az ÖBB meg merne ilyet kockáztatni? Kizárt! Akkor most a matricától megy a mozdony vagy nem?
Ezt csak megerősíteni tudom, alig telepedtünk le az amúgy tök üres első osztályon, mikor már jött is a grüszgott ember a rágcsával, kendővel meg a vegyigyümivel.
Bár csak Győrig mentünk, majd vissza másodosztályon, de a két osztály közötti különbség bőven megéri az ~500 ft-t! Visszafelé (rj63) másodosztály, nulla szabad hely, 35 fok, nem railjet feeling.
Amikor rj40-nel mentem, többször volt elég intenzív fékezés, de egyik sem volt gyorsfék. Vagy ha volt is, a fékezés közepe volt, de 0-ra sose állt meg gyorsfékkel, mindig sikerült visszatölteni elég levegőt.
Kösz, ennek örülök! (csak valahogy nekem olyan érzésem volt, hogy többen említették a gyorsféket, és tegnap én is tapasztaltam ilyet Nagyszentjános-Győrszentiván között)
Mai tapasztalat az rj66-on: A hangos utastájékoztatás nem működött, a kalauz mondta be a mondanivalót (németül is, bár az igen kurtára sikeredett). A multivitamin ital+törlőkendő+snack Budaörs magasságában lett kiosztva, miután a kalauzok összeszámolták az 1. osztályú utasokat. Egy gyorsfék volt Nagyszentjános előtt, valószínűleg hamis-jel miatt... Egyébként hajszál pontosak voltunk Győrben.
Nem biztos, hogy megadta hiszen ha jobban megnézitek, egyik-másik RJ-es gépen csak az A, és a D felirat virít, de a H és CH nincs rajta.
Továbbá pl. a kocsikon még revjelet nem láttam felírva, csak a helyét.
Kíváncsi lennék az osztrákok arckifejezésére,ha felirat hiány vagy a zártárcsatám hiánya miatt Hegyesben legombolnák a szerelvényről a Taurust és Hh-Su-Hh viszonylatban 100-as giganttal leközlekedtetnék a vonatot.
Számomra nem lenne meglepő, mert kishazánkban volt már kitűnni vágyó kocsivizsgáló, aki egy komplett IC-szerelvényt rakatott félre a 2-hetente esedékes K2 vizsgálat meglétét tanúsító felfestés hiánya miatt, és hiába közölte vele a SZESZA-diszpécser hogy el lett végezve a vizsgálat és csak a felirat hiányzik, nem érdekelte a dolog, csereszerelvényt kellett kiállítani.
Az jó lesz fő egynek is, amit a hatóság saját kacsójával hagyott jóvá és tartat be minden szereplővel. Úgy tűnik, hogy ez alól csak saját maga képezhet kivételt.
Nem szabvány, csak egy tyúxaros F.1. pont, amin sosem fogunk tudni túllépni. Ha bejön majd az ICE, vagy a TGV, arra is fel kell majd hegeszteni műanyagpálcával a lámpatámot, mert az nekünk így, és csak így jó.
Ez kérlek, kis hazánk vasúti mentalitásának névjegye, mottója, és címere, ebbe bele kell törődni!
Tényleg, a következő arculattervbe ezt kellene a MÁV család címerévé tenni a szárnyaskerék helyett, mert az rég idejétmúlt, és egyáltalán nem tükrözi a cégcsoport szellemiségét, tevékenységét. A zártárcsa (szigorúan a Fenyvesi Kft-s) annál inkább!
Szemelvényt olvashattunk a magyar vasúti közlekedés fejlődésének, jövőjének, biztonságának kulcskérdéseiből. :)
Drága Start nem óhajt inkább a nyithatatlan/csukhatatlan kocsiszakasz ajtókkal, az elégtelen fűtéssel, világítással, az elbaltázott szerelvényfordulókkal, nem működő vezérlőkocsikkal, és hasonlókkal foglalkozni?
Ha megkapta az engedélyt, jöjjön csak, ha meg nem tetszik, jelentsétek be, aztán hátha nem jön többet, mi meg visszakapjuk a jóféle hatszemélyes-fülkés másodosztályú EC garnitúrákat. Legalább egyszer valami jót is tennétek az utasokért!
Megint a máséban keresitek a szálkát, pedig lenne mit a saját háztájon is söprögetni.