Á, tévedsz! :-))) Hosszú évek óta használjuk Honda utánzatú kínai 150-es négyütemű motoros vízszivattyúkba, a 10w30-as ajánlás helyett a 10w40-t. Hibátlanul teszi a dolgát.
Ezt konkrétan nem tudhatom, de én nem emlékszem arra, miszerint valaha is ilyen összefüggésben próbáltam volna akár pozitív érdemeket, akár negatív elmarasztalásokat felhozni nevezett olajjal kapcsolatban.
... persze ettől még igaz lehet. Konkrét olajmárkát akkor sem vagyok hivatott sem méltatni, sem lehúzni objektív tények, független vizsgálatok ismerete nélkül.
" ... Írj egy olajmárkát - ha már itt nevesítettél - ahol sokat bizonyít. Amit írtál az általánosságban igaz, nevesítés nélkül..... "
Így igaz, egy adott márkájú olajjal működő járművek száma szinte semmit sem bizonyít. Ha jól emlékszem akkor Te próbáltad ilyen módon igazolni a Mannol olajok minőségét.
Nekem a brand és a marketing nem elsődleges szempont.
Ha a motor megy gond nélkül, nekem az pont elég.
Akik vakon hisznek bizonyos dolgokban, azoknak bármit el lehet adni bármennyiért.
A Mannolt tudni kellene a helyén kezelni. Low cost termék. Valszeg nem a piacon kapható legjobb termékekből építkezik, de túlzás lenne azt mondani, hogy semmire sem jó! Én használtam már ilyen olajat, és csodával határos módon még megy az autóm. Elképzelhető, hogy más is tapasztalt már ilyet...
Javaslom próbáld ki, és utána írd meg a negatív tapasztalataidat, ahogy azt én is tettem.
Az mit mond neked, hogy ismeretlen olajtöltettel járó, ismeretlen karbantartási műveleteken áteső, ismeretlen karbantartási anyagokat kapó autók százezrei közlekednek?
" ... Az a gondom, hogy nemigen létezik nyilvánosan elérhető objektív teszt, ahol az olajok megmutathatnák, mit tudnak. ... Az utakon járó autók és kamionok százezrei nem elég objektív? ... "
Szvsz a Mannol olajokkal feltöltött autók és kamionok száma az olaj minőségére nézve önmagában nem sokat bizonyít. Ez a szám akkor válhatna az olaj minőségét jelző objektív jellemzővé ha lenne elegendő ember, technika és pénz az olajok teszteléséhez amelyekből fekete/fehér adatok nyerhetőek.
Én Toyota motorokban használtam Mannolt. Negatívumként a picit magasabb olajfogyasztást tudnám megemlíteni más 5W30 olajhoz viszonyítva. A Toyota és Lada motorok egymáshoz viszonyított technikai színvonalát ítéld meg Te magad.
Ez nagyjából annyira tartalmas hozzászólás, mint bármelyik másik, ami a neved alatt fut.
A Mannol különböző olajai közül elég soknak - például éppen a szóban forgó Energy Combi LL-nek - nyilvánosan is elérhetőek azok a gyári jóváhagyásai, amelyek valóban jóváhagyások, és amelyekről az autógyártók adnak is ki ilyet.
Az Energy Combi LL-t például megvizsgálta a Mercedes-Benz és a Volkswagen, erről állított is ki tanúsítványt.
Tehát amit állítasz, az nem igaz - teljesen mindegy, hogy tudatlanságból, trollkodásból vagy rosszindulatból fakadóan.
Sziasztok. 2012 es Skoda SuperB 1.4tsfi -be tegnap lecserélték az olajamat. Mannol combi LL 5w-30 at töltöttek bele. azóta sokkal zajosabbak hallom a motort. Ez mitől lehet?
Toyota Prius II olajválasztásban kérnék segítséget. A gyári specifikáció api sl/sj 5w-30, a castrol olajválasztója magnatec 5w-30 A3/B4 start stop-ot ajánl, az autósboltban meg magnatec 5w-30 C2 start stop-ot hoztak. Használhatom ezt hozzá?
Köszi! Valóban teljesen így van ez az 5w-40 vs 10w-40 téma, én is erősen hajlok rá, hogy az áprilisi olajcserénél 10w-40-et teszek bele, október körül úgyis cserélek, szóval ha valami nem tetszene télre még mindig tehetek bele 5w-s olajat. Kizárt hogy ártanék a motornak a 35 fokos nyárban majd ha éppen 10w-40 lesz benne 6000 km-t.
Szia! Régi Poloba (6N1) lesz, de csak valamikor tavasszal kerül bele. Az 5W40 is szóba került, de itt voltak ellentmondások, pl túl híg, nem is híg, jobban fogyasztja, nem fogyasztja jobban, mert a meleg oldali rész mindkettőnél 40-es, de ez így nem is igaz és igenis van különbség, halkabb lesz, nem lesz halkabb, szóval a tököm teli lett azzal, hogy mindenki mást mond. Nincs lehetőségem kísérletezgetni. Mindenesetre a hivatalos, márkaszervizes VW-s kolléga is azt mondta, hogy ők is a 10W40-est javasolják, de ettől függetlenül mehetne bele 5W40 is. Az olajfogyasztással kapcsolatban így is meg kell oldani egy-két dolgot az autónál, úgyhogy, majd ha átesik a nagyobb szervizelésen idén, akkor esetleg a következő télre majd megpróbálom az 5W-s olajat.
Sziasztok, megosztanám a tapasztalataim, néhány kép kíséretében.
A FilterABC-től jöttek. A szállítás gyors volt, 1-2 nap a rendeléstől számítva, ha minden van raktáron (pick-pack pontra kértem). Két külön rendelés volt, a másodikban volt a hűtőfolyadék is, ez az ami nem volt azonnal kéznél, így várni kellett rá néhány napot. A csomagolással meg voltam elégedve, elég jól bebugyoláltak mindent, illetve a maradék helyet a dobozban rendesen kitöltötték légpárnás fóliával.
Az ügyfélszolgálat is normális. A kérdésekre igyekeznek válaszolni és eléggé türelmesek.. utóbbit azért írom, mert néhány levélváltás alatt ki tudok akasztani bármilyen ügyfélszolgálatot a kérdéseimmel és a különböző, nem éppen szokványos kéréseimmel a termékekkel és a szállítással kapcsolatban :D
egyelőre ennyi, 1-2 termék nem is volt fent az oldalon, de attól még meg lehetett rendelni,
- Mann Filter olaj, pollen, üzemanyag és motor levegőszűrő
- Motul DOT 5.1 fékfolyadék (2*500ml) gyártási idő (2017/03)
- Motul Synergie 6100+ 10W40 motorolaj (5*1L) gyártási idő 2017/09*4 és 2017/7*1
Xxmadeen fórumtárs ajánlásai mellé tudnám még tenni :
-Castrol Power1 Racing
-Repsol moto cometicion
- Elf moto 2 tech
A Jaso FD és ISO-L-EGD minősítés bármelyike jó neked. Részemről az Elf-et használom, az a legolcsóbb és teljesen jó. ( amatőr krosszosok, Simson verseny szakosztály is használja) A másik kettővel sem volt gondom, csak drágábbak.