Lehetni lehet. De az M6 csomópontnál is úgy csinálták, hogy az elkészült új betonpályára átterelték a forgalmat és a régi pálya teljes lezárása mellett bontották el az aszfaltot és építettek ebtont a helyére.
De most erről nincs szó. A szélesítés megépül, de a régi pálya marad aszfalt.
Kérdés jön. Nem tudom, hogy ki mennyire ért a betonút építéshez. Technológiailag megoldható az M0 esetében, hogy ha kész a szélesítés, akkor a meglévő (régi) oldalon 2 szakaszban, 2-2 sávoként cseréljék le a burkolatot betonra?
A logisztikai része nem érdekel, pusztán mérnöki szemmel. Lehet építeni 2 hézagaiban vasalt betonsávot, majd mellé még kettőt?
Pont a bizonsági öv, amit nem érzek basztatásnak. Aki nem tudja magán elviselni akár rövidtávon is az ne vezessen...
Más kérdés, hogy a rendőrség mérési szokásai hagynak kívánnivalót. Átlagmérős traffirendszer (10 km/h tűréshatárral), több lakott területen való mérés (táblától legalább 2-300 méterre, legalább 50-es sebességhatárral) kéne napkeltétől napnyugtáig.
Ez soha a büdös életben nem fog így működni. Nincs és nem is lesz rá kapacitása a zsaruknak.
hát addig, amíg a "kintfelejtett" 30astáblánál fotózással és biztiövbasztatással vannak elfoglalva, addig nyilvánvalóan nem...
(demajd jöna főgangster, oszt rendöt rak... :-))
Meg egyáltalán, mit is várhatunk az autóvezetőktől, ha maguk az gépjárműoktatók sem tudják, hogy mi a teendő ha valaki szirénázik mögöttük.
hát van amikor ez nem is olyan eccerű kérdés, de a pályán az, sőt: ott nem is kérdés, mindenki megáll a sávjában, a nénósok meg mehetnek a leállóban...
- mentők a a baleset pályáján forgalmi iránnyal SZEMBE... - motorosrendőrök a forgalmi iránynak megfelelően, kamerával.
aztán a felvételeken látható elhagyott, ill. leálló sávon álló/menő verdák tulajainak mehet a 100rugós bírság álá OF.
Ez soha a büdös életben nem fog így működni. Nincs és nem is lesz rá kapacitása a zsaruknak. Meg egyáltalán, mit is várhatunk az autóvezetőktől, ha maguk az gépjárműoktatók sem tudják, hogy mi a teendő ha valaki szirénázik mögöttük.
A "mellékúton" 1 óra 30 perc, és 95 km, a hosszabb 4-M0K-M3-ason 113 km, a fogyasztás az egyik úton 6 l/100 km, a másikon a 140-el nyomva 7 l/100 km. Menetidőben most olyan 20 perccel lehet rövidebb autópályán. Tehát mérlegelve az adatokat +matrica még, ár/érték arányban nem éri meg arra kerülni, főleg munkanap agyonra telített kamionokkal, személyautókkal a forgalmas Bp-Gödöllő szakaszon.
Ha lesz M31, akkor már csak 5km a különbség, és menetidőben legalább 30 perc, na ekkor már a többlet fogyasztás+matrica számomra megéri, hogy arra kerüljek.
Ugyan ez van a leállósávval rendelkező autópályákon is. Nagyon sokan kiszállnak az autóikból, elmennek onnan bámészkodni és amikor arrébb kellene menni a leállósávba, akkor a vezető nincs sehol.
a megoldás 1xű:
- mentők a a baleset pályáján forgalmi iránnyal SZEMBE...
- motorosrendőrök a forgalmi iránynak megfelelően, kamerával.
aztán a felvételeken látható elhagyott, ill. leálló sávon álló/menő verdák tulajainak mehet a 100rugós bírság álá OF.
Ahogy a Nagykőrösin a felezővonalon nyomult 100 feletti tempóval, mindkét oldalon autók, az kemény...
hát az.
érdekes lehet a szitu, amikor végez a műszakkal, beül a saját autójába és 120 helyett csak (lassítottfelvétel) 70-nel megy, de így is megvágják 30rugóra gyorshajtásért... :-))
Igazából az M0-t nem is a mentő miatt, hanem az út bemutatása miatt tettem fel. A gáz az, hogy ott az gyakorlatilag mindennapos, ami a felvételen látható.
énmeg azt akartam kérdezni, hogy mit erőlködik a torlódásban, miért nem eleve a forgalmi iránnyal szembe megy AZON a félpályán, amin a baleset volt?
szembeforgalom úgyse nagyon lesz, mert vagy teljesen leáll a forgalom, vagyha 1 sávon el is tud araszolni a baleset mellett, akkor az elég gyér lesz...
apropó: a felvételen is elég gyér volt a forgalom, ahogy átment a szembepályára...
vagy azon a pályán is lehetett valami gebasz, vagy nagyon lájtos időszakban készült a felvétel...
Nem vitatva a kolléga képességeit, egy ilyen, 16 tonnával, 6 emberrel és 110-zel még érdekesebb ... :-)) Egyébként a 20330-ban megnézésre javasolt felvétel nem csak az M0 sajátossága. Ugyan ez van a leállósávval rendelkező autópályákon is. Nagyon sokan kiszállnak az autóikból, elmennek onnan bámészkodni és amikor arrébb kellene menni a leállósávba, akkor a vezető nincs sehol. Ilyenkor pedig kialakul ez a helyzet mint ami a videón is van. Tapasztalat, hogy sokkal biztonságosabb a forgalommal szembe menni. No persze ott már nem 110-zel...
Ahogy a Nagykőrösin a felezővonalon nyomult 100 feletti tempóval, mindkét oldalon autók, az kemény...
Igazából az M0-t nem is a mentő miatt, hanem az út bemutatása miatt tettem fel. A gáz az, hogy ott az gyakorlatilag mindennapos, ami a felvételen látható.
Ha lenne már M31-es, de jó is lenne, egy percig sem gondolkoznék, hogy most péntek-szombat-vasárnap arra felé mennyek Gyöngyösre. Így viszont marad a megszokott Monor-Nagykáta-Jászberény-Vámosgyörk útvonal. Ha meg csak 1 nap megyek Gyöngyösre, akkor meg nem éri meg a matrica.
Azért ne csak ennyit idézz be! Hallgattassák meg a másik fél is: .. a főváros nem tulajdonosa az útnak és annak az ingatlannak sem, amelyen az új út épült. Márpedig "a jelenlegi szabályozás szerint a fővárosi önkormányzat kizárólag olyan utakat kezelhet, üzemeltethet, amelyek vagy a fővárosi önkormányzat tulajdonában vannak, vagy kerületi önkormányzat tulajdonában vannak, de a közösségi közlekedési hálózat részei".
Több milliárd forint kifizetését hiába várják a Szeviép több szegedi és Szeged környéki beruházásának alvállalkozói. Eddig csak a munkaterület lezárásával és forgalomlassító demonstrációkkal tiltakoztak, csütörtökön megkezdték az M43-as autópálya Tisza-hidas szakaszának bontását.
Az állami sztrádaberuházó csütörtökön közleményben tudatta: bár elkészült, egyelőre nem használhatják az autósok az észak-pesti kerületeket az M0-ssal összekötő Rákospalotai határutat. Azt ugyanis, bár minden engedélye megvan és műszaki szempontból is alkalmas a közlekedésre, jelenleg is le van zárva, miután az üzemeltetésére kötelezett főváros nem vette át.