"Ezek a rendszerek általában rosszabb pontszámot kaptak a meghallgatási tesztjeinken, mint a gyári alaprendszer.ek"
Számomra innentől válik komolytalanná egy ilyen teszt!
Leírom miért:
- én mint átlagfelhasználó kb. 5x jobbnak/többnek érzek egy prémium hangrendszert, mint egy gyári alaprendszert. A tesztek pedig ennek az ellenkezőjét bizonyítják. Jönnek itt bit-ekkel, meg processzorokkal, meg a tököm tudja mivel.
Ami viszont tény, - és ebben egyetérünk - hogy a felárukat nem érik meg, de az más napra tartozik..
Te egy epitett hangzasteremrol beszelsz, mi meg autorol, ahol maga az emberi test is zavaro tenyezo, a belter egyeb fontos elemeirol, mint pl. ules nem is beszelve.
Mivel autóhifivel és szobai hifivel is foglalkozom, meglehetősen intenzíven, és meglehetősen régóta, hidd el, nekem is feltűntek már ezek a különbségek :-) Szobában nyilván egyszerűbb jó hangot csinálni, de autóban sem lehetetlen. Szobában több pénzbe kerül, autóban inkább több leleményességre és fúrás-faragásra van szükség.
A BOSE, es a B&O is egy nagyon jo rendszer, tobb mint ami egy igenyes fulu ember autojaba kell.
Ezek a rendszerek általában rosszabb pontszámot kaptak a meghallgatási tesztjeinken, mint a gyári alaprendszer.ek Ennek az egyik oka, hogy egyszerűen túl SOK a hangszóró. Ha két hangszóróból ugyanaz szól, és a két hangszóró egymás felé van fordítva, akkor különböző interferenciák keletkeznek, bizonyos frekvenciák gyengítik, mások erősítik egymást, a hanghullámok térbeli eloszlása egyenletlen, zavaros lesz. Ha mindez egyszerre sok hangszóróval történik, a helyzet tovább romlik. Ez fizikai tény, a hullámok interferenciákról általános iskolában tanulunk.
Az általuk (és a mögöttük álló marketingesek által) okozott problémákat a hang digitális szakaszában (még a D/A konverzió előtt) próbálják orvosolni. Az egyes hangszórókhoz érkező jeleket időben eltolják, a fázisokat korrigálják.
Itt már a processzorok sebessége, az alkalmazott szoftverek eredeti "hangminősége" is belép a végő hangzást befolyásoló tényezőként.
A helyzet általában tovább romlik: az eredeti anomáliákat sem sikerül tökéletesen megszüntetni, hiszen az akusztika rendkívül komplex dolog, az előbb említett interferenciák frekvencia- és amplitudó függőek, márpedig a zene éppen attól zene, hogy különböző frekvenciájú hangok szólnak egyszerre különböző amplitudóval, így ezt szoftveresen kihúzogatni, ráadásul ideális esetben nulla idő alatt (real time) nem könnyű feladat. Annyira nem, hogy a tökéletesség eleve nem is cél, ami sokat elárul arról, milyen lesz a végeredmény :-)
A DSP-k, a digitális hangszabászat viszont mesterségessé teszik a hangot, megjelenik egy fémes, érdes színezet, rengeteg részlet elvész.
A fő baj az, hogy az agyunk nem szereti ezeket a mesterséges beavatkozásokat, próbálja visszaállítani a természetes hangzást, emiatt állandóan "dolgozik," így idővel elfárad. Akivel előfordult már, hogy hosszú úton inkább lehalkította a zenét, vagy ki is kapcsolta, az ösztönösen "védekezik." Kimenni a természetbe, és egy hegytetőről nézni a völgyet és az eget, kifejezetten pihentető dolog. Ugyanezt a képet egy számítógép-monitoron nézni meg fárasztó. Pontosan erről van itt szó, csak hangban.
A neoncsoves epitet hifis szuzukik, amiket versenybirokent kritizalsz, nem az Audi palyaja.
Pedig de. Több kategória létezik, nyilván a hangnyomás-versenyzés az egy dolog, de én speciel az SQ-val foglalkoztam (Sound Quality).
11 magyar induló. Két bömszli nagy kupa, egy első és egy második helyért. Remekül egymásra talált kis magyar csapat. Sör málnaszörppel. Egy totálkáros autó két súlyos sérülttel. No meg nekem egy laza megfázás 39.5 fokos lázzal kombinálva. Röviden ennyi a 3 nap története. Tovább »
majd ha veszel egy ilyen rendszerrel epitett autot, hasznalod-hallgatod nap mint nap, akkor irj rola velemenyt, nem ugy hogy ketszer meghallgattad benne a Korda Gyurit
Először is, nem Korda Gyurit hallgatunk, hanem Aradszky Lászlót az EMMA tesztlemezt (European Mobile Media Association), amin többnyire akusztikus zeneszámok szerepelnek, meghatározott logika alapján. A felvételek egy része saját gyártmány, élő térben (azaz nem stúdióban) veszik fel két mikrofonnal (azaz nem soksávos technológiával), utólagos mastering nélkül, így természetes térhatásuk és hangszíneik vannak.
Másodszor, egy vesenybírálás kb 20 perc autónként. Gyakorlott fülnek ez elég sok idő ahhoz, hogy kiismerjen egy hangzást.
Harmadszor, a Lagunáim közül kettőben volt emelt szintű gyári hifi, a franciáknál ez a Cabasse névre hallgat, persze ez is vacak. (A Cabasse a francia nyelvű piacokon számít űber szobai hifi márkának.) Ellentétben az Audi Bose-rendszerével, ennek a komponensei szabványos módon kommunikálnak egymással, így egy picit bele lehetett nyúlni a rendszerbe, és hallgathatóvá lehetett tenni.
A mostani S60-ban is gyári prémium hangrendszer van (HU-850), ezt az autót augusztus óta használom "nap mint nap". Ez már teljesen zárt rendszer, nem kompatibilisek a komponensei semmivel, de szerencsére a sok hülyeséget legalább ki lehet kapcsolni benne szoftveresen, elsősorban a Dolby Pro Logic II processzálást, meg az azzal járó pár felesleges hangszórót (11-ről indulunk, wow).
*****
A lényeg:
- aki új autót vásárol, az a prémium rendszerre költendő pénzből inkább menjen világkörüli útra
- aki használt autóban gondolkozik, és olyan autóba szeret bele, amiben már benne van a prémium hifi, az ne dobja ki. Próbáljon olyan beállítást találni, hogy csak a bal és a jobb oldali front hangszórók szóljanak.
- aki használt autóban gondolkozik, és olyan autóba szeret bele, amiben nincs benne a prémium hifi, az egy pillanatig se bánkódjon :-)
Te egy epitett hangzasteremrol beszelsz, mi meg autorol, ahol maga az emberi test is zavaro tenyezo, a belter egyeb fontos elemeirol, mint pl. ules nem is beszelve.
A BOSE, es a B&O is egy nagyon jo rendszer, tobb mint ami egy igenyes fulu ember autojaba kell.
A neoncsoves epitet hifis szuzukik, amiket versenybirokent kritizalsz, nem az Audi palyaja.
majd ha veszel egy ilyen rendszerrel epitett autot, hasznalod-hallgatod nap mint nap, akkor irj rola velemenyt, nem ugy hogy ketszer meghallgattad benne a Korda Gyurit
Az tényleg KRITIKÁN ALULI. (A B&O mindig is design cég volt, a legegyszerűbb Philips készülékekre terveznek csinos külsőt.)
Ennyi pénzért az elég kevés, hogy jé, van mélye, és jé, van magasa.
Az Auto2-nél többször végigteszteltük az összes sima gyári és prémium hangrendszert. Beleértve a Lexus Mark Levinson-ját is, ami elvileg tényleg különleges.
Totális pénzkidobás mind, kivétel nélkül, tényleg. Minél több hangszóró annál több fázisprobléma. Egy kicsi és zárt térben nem lehet a zenét egymásra ránéző hangszórókkal reprodukálni. Csak persze a vevő azt hiszi, hogy minél több hangszóró, annál jobb. A 4 hangszórós szar, a 8 hangszórós király, a 10 hangszórós meg egyenesen hifi menyország. Miközben valójában pont fordítva van.
Meg a DSP (Digital Sound Processing). Minél több digitítisz, annál torzabb, élesebb, természetellenesebb hangzás. A beépített részegységek a valóban komoly audio cuccokhoz képest igénytelen, filléres alkatrészekből összelegózott, gyakran szánalmasan kivitelezett szarok.
Ha valakit tényleg érdekel a hangzás, akkor a gyári prémium rendszer árából igen komoly hangot lehet egy autóban csinálni. Ha nem érdekli a zene és a zene reprodukciója, akkor meg tök megfelelő a gyári alap rendszer.
(Asszem páran tudják, hogy EMMA nemzetközi autóhifi bíró vagyok, és jelenleg is -- amúgy önmegvalósításként -- komoly hifivel foglalkozom.)
Végig vezetett szervizkönyv, minden szerviz elvégezve (pl.: teljes fék felújítás gyári alkatrészekkel 150e km-nél), összes kulcs, teljes dokumentáció, garázsban tartott, gyári téli gumiszőnyeg, gyári nyári szövetszőnyeg, gyári csomagtér tálca, Good Year téli abroncsok acél felnin + gyári dísztárcsa.
Megkímélt, házállat és dohányfüst mentesen, autóbuzi állapotban. Az autó havat/sólét ~5-6 éve látott utoljára.
Az autónak vidéki orvos, ügyvéd, űrhajós kapitány, vagy hölgy tulajdonosa nem volt.
Tetőcsomagtartó, vonóhorog nincs, és nem is volt az autón.
"Az a Bose rendszer kalapszar. Nem vesztettél vele semmit."
Gondoltam miért ne.
Igazából nem tudom összehasonlítani mert eddig csak egy autóban volt alkalmam normálisan tekergetni és tesztelni, de vicces módon kiderült, hogy csak a tábla Bose. (mint ahogy az autó számos része is sumák volt. Többek között ezért lett tele a fülem, és vettem feketét, Bose nélkül. :)
"Szerintem a hifi az 2 hangszórós, minden más az ront a helyzeten, de gondolom, úgysem a hangszórószám volt a mérvadó."
És abban a hangszóróban/hangfalban hány hangszóró van? Ebben az Audiban 3db hangszóró van ajtónként, és teljesen jól elkülöníthető a frekvenciatartomány. Szépen szól. Nem olyan mint a vasaló ládája, de megteszi.
"18-as? Na akkor meg is rendelem az új plazmatévét :-) :-) :-)"
Nem vagyok semmi jónak az elrontója. Már majdnem hívtalak gumi ügyben.
Téli gumi van az autón. Rákérdeztem, hogy nincs-e hozzá nyári. Mondták így kapták ahogy van.
Ma avval fogadtak, hogy a tulaj elküldte a nyári gumikat, de nem fontos megvennem, ha nem tetszik.
Nem tudtam otthagyni 4db zsír új Misit 50 rugóért.
"Képeket és pontos típus megjelölést, az extrák felsorolását kérjük!"
Igazából ez egy mezei/fapados A6 + néhány furán összeválogatott extra. (Doni szerint, de egyetértek vele, különösen azután, hogy hosszú hónapokig nézelődtem külföldön is)
Csak a szín nem tetszik. Bejön az MMI, a kihangosító, a zene, a navi és persze a motor a csodálatos hangjával. Semmi extra, csak más egy kicsit.
"Amugy Audiból a legritkább esetben kapsz nem feketét...max. fehér van még néhány és véletlenül valami színes, de az A6-A8 vonalon elsöprő a fekete többség."
Külföldön 100 autóból 50 fekete, a maradék 50 pedig mindenféle. Barna, piros, zöld, bézs......
Itthon 100 autóból 95 fekete, a maradék 5 pedig fehér és ezüst.
Az összes kereskedő azt mondta, hogy kérésre sem hoz másmilyen színt, mert rászárad.
Jut eszembe, tegnap beleültem egy 1 éves, 30 ezret futott A8 4,2 TDI Quattroba.
Kollégám most vette, éppen 20 MFt alatt, állítólag a listaára ennek közel a duplája volt.
Nekem nagyon tetszett, simán elfogadnám, de ennyi pénzt egy autóra kiadni...
Haverom motorral volt így, megvette a GS1200 BMW-t, majd 2 hónap után eladta, vett belőle egy krosszmotort és egy túramotort, egyikből sem a legalját, de legalább célszerszámmal megy terepre és kényelmessel megy túrázni.
Én is így lennék a kocsival. A kiránduló auto már megvan, most egy sportos kellene, mondjuk az RS Octavia :-)
Képeket és pontos típus megjelölést, az extrák felsorolását kérjük!
Amugy Audiból a legritkább esetben kapsz nem feketét...max. fehér van még néhány és véletlenül valami színes, de az A6-A8 vonalon elsöprő a fekete többség.