Szerintem egyenletesen jár, de svájci órához nem hasonlítanám. Gyertyákat eddig nem néztem, de holnap ránézek. Üzemanyagnyomást nem tudom mivel megnézni, de amint kicsit melegszik minden ok. Visszaolvastam kicsit és írtak ilyen problémára vízhőfok jeladót. Már csak meg kellene találnom.
Ha jó az akksi akkor szinte "letépi" az indítómotort a helyéről, úgy megpörgeti. Motor járása egyenletes, ketyeg mint a svájci óra, vagy akadozik, rángat? Gyertyák érintkezői mit mutatnak? Megfelelő az égés vagy trutymós, fekete a gyertya? (bár, megjegyzem, nekem nyár vége felé mikor a gyújtókábel el volt szakadva az egyes hengernél, rángatott néha a motor de mindig simán indult és sosem produkált leállást, tehát egy henger időszakosan rossz működését még elviseli a rendszer). Esetleg üzemanyagnyomás megfelelő-e?
Gyújtás nélkül mérjünk egy feszültséget. Alaphelyzetben 12 körül lesz, majd indítózás közben. Ha szar az akksi, akkor indítás közben leesik 7 körüli értéke, ezáltal tudható, hogy az indítóáram is lagymatag.
Ha beindul, majd leáll szerintem nagyon nem akksi baj.
Segítségeteket szeretném kérni a hiba feltárásában. Mióta bejött a hidegebb idő, azóta nem indul elsőre az autó. Valamikor másodjára sem. Teker, beröffen aztán leáll. Miután beindult akkor is csak alapjáraton ketyeg és nem emelt fordulatszámon. A szóban forgó gépezet: Daewoo Kalos 2003-as 1.2s
Nem megy a ventilátor. De mivel 87 foknál kellene nyitnia így valószínű, hogy sokkal korábban nyit ezért már nem tud melegedni a hűtőfolyadék mivel megindul a hűtő felé. Szabályozni szabályoz mivel 80 fok +/- 1-2 fok a hőmérséklete. Én el tudom képzelni, hogy mivel a termosztát egy rugós bizbasz, így a 11 év alatt elfáradhatott és kevesebb hő elég a rugó legyőzéséhez.
80°? Az elég alacsony, többlet fogyasztást okoz, az biztos, de az érdekes inkább az benne, hogy hogyan olyan alacsony...? Ha a termosztát nem zár rendesen, lassan melegszik fel, de azért felmelegszik. Ha nem nyit, akkor meg felforr a motor... A 80° minimum érdekes... Valahogy túlhűti a vizet...? Ventillátor fokozatkapcsolója rendben van? Nem lehet, hogy pörög kettesen ha kell-ha nem?
Ha jól emlékszem a gyár 7.6 literes átlagfogyasztást /1-4 8v/adott meg. Ez teljesen korrekt a többi gyárhoz képest akik 3 lityis fogyasztást ígérnek /0,9 diesel kia/, a Top Gear -ben meg röhögnek a 15 literes fogyasztásán a normálnál persze intenzívebb használat közben. Most viszonylag olcsó a benzin és a gáz is így kibírható ez a fogyi.
Jó, csak mert az enyém is 6.6 - 8.6 között fogyaszt évszaktól és útviszonyoktól függően. Guminyomás, levegőszűrő nem játszik, mert hetente ellenőrizve van a nyomás, a levegőszűrő meg cserélve max 10 ezer km-ként vagy hamarabb. De évente 1x mindenképpen. minden más tiszta, még az EGR szelep is szinte patyolattisztaságú volt mikor kb egy éve leszedtem. Azért gondoltam, hogy esetleg az érzékelők közötti eltérések okozhatnak ugyanolyan motoroknál eltérő fogyasztást. Bár a fene tudja, én elvagyok ezzel a fogyasztással.
Szerintem egyszerűbb dolgokkal kell kizárni az okot. guminyomás, levegőszűrő, kartercső eldugulása miatt trutyilerakódás és a pillangószelep. talán a kevés levegőt kompenzálja több benzinnel a komputer vagy a lambdaszondák. nekem általában persze csak magamból kiindulva a tudatlanság okoz hibákat a kalózomon. lehet persze egy állandóan nyitva maradó termosztát is. mielőtt bezúzatja még azért ezeket nem árt ellenőrizni.
A magasabb fogyasztást nem okozhatja pl hőmérséklet szenzorok viselkedése? A hideg motor lényegesen többet fogyaszt ugyebár, mi van, ha a magas fogyasztású motoroknál nem jó értéket adnak vissza ezek a szenzorok?
Nézzél valami kerozin alapú üzemanyag adalékot, öntsd a majdnem üres tankba és tankolj rá mondjuk Shell Power racing 100-as benyát és hajtsd ki a motort rendesen, magas fordulaton, 3-5000 között. Hátha egy kicsit tisztul a rendszer és javulnak a paraméterei a motornak.
Háromnegyed benzin fogyott el a tankból ami irreálisan sok. Akármilyen is egy kisautó és még ha többet is eszik a kelleténél mivel ""csak"" Kalosrol van szó amik azért többet esznek .......mint egy két márka társ ugyan ezen kategóriája akkor sem ehet országúton 10 litert akkor be kell zúzni úgy ahogy van alkalmatlan az utakra.
Próbálkozok a termosztát kicserélésével is ........gyertyák újak friss az olaj meg a szűrő légszűrő stb. aztán meglátom mit mutat.