Légyszi írj majd mindig,hogy mi újság.Kb. 2 hónap lemaradásban vagyok hozzád képest.A korábbiakból kitűnik,hogy a Wabinál is voltak átszervezések,lehetnek változások azokhoz képest,amit régebben az itteni Waberersesek írtak.
Ukrajna - Kijev, Oroszország - Moszkva, esetenként Kazahsztán. Én azért mennék ezekre a tályakra mert tudok oroszul! Ez az előnyōm. Hátrány 0 km es vagyok nyergessel :(
De igy legalább szóbaállnak velem.
Na szóval innen irok a viktória hotelből ,ma volt a waberer munkaszerződés illetve vettünk pár elméleti órát is :)
A hotel a maga nemében jó,600 forint per nap,igen kedvező,hajléktalan szálló többe kerül :D és elfogadható körülmények vannak!3 an vagyunk egy szobában,egyébként 4 személyes szobák,saját fürdővel,wcvel.
Holnap 8kor folytatódik az elméleti oktatás.Az eddig elhangzottak nagyon hasznos információk,és jó volt hallgatni,gyakorlati példákon mutatják be az extrém eseteket,nekem tetszik.
Sokan így írják bele a hirdetésekbe, TIR BÁF GKI ezek a variációk figyelhetők meg. De a nemzetközi árufuvarozói igazolványodra gondol a hirdető a TIR-el kapcsolatba.
De akkor legyen elég,hogy napi 9 órát vezethetek,11 órát kell pihennem.Folyton számolni a 15-30-45 perceket,aggódni a 4,5 óra miatt,többet árt,mint használ.Egyszerűbb lehetne,kevesebb stresszt okozna.
Nekem sincs sok gyakorlatom,csak 7,5 és 12 tonnással dolgoztam,és nem sokmindent. Inkább szállítok utasokat,mint egész nap tolatgani kelljen mindenhova,és pakolni saját kézzel az árút,ami átlagban 1,5 tonna körül mozgott.
Billencsen legalább nem kell kézzel pakolgatni,de a kormányt "jobban kell fogni",mint a közúton,és legalább a kezdő megtanul vezetni.
Én azt az elvet vallom,hogy a mélyvízben kell kezdeni,és annál jobban fogsz a továbbiakban boldogulni.
Amit meg inkább neked mondtak,az meg a "Kinek mi jön be" témánál kezdődik. Én sosem mennék ponyvás verdára,inkább kibékázok midnent, valaki meg ezt nem csinálná.
Neki amúgy már pót gyakorlat kellene,nem vezetési gyakorlat,így tárgytalan a doboz 7,5 tonnás.
Nekem már büdös a munka,így nem szeretnék már kézzel pakolni,inkább seprek-felmosok,és hallgatom,hogy "ez megy erre-meg errefelé",minthogy a boltban alázzanak,mert a szar papírtálca elszakadt,és odamerem neki adni ládában. Nekem is van bírkatürelmem. :))))
Én nem csak az autópályás közlekedésre gondoltam,hanem az bundesok melletti földesutaknál való megállásra. Én sem nyomatnám a parkoló közepére a "cájgot".
Én még egy szalagkorlát mellé is pössentenék már behajtáskor.
Az elakadáshoz meg annyit,hogy kiszálláskor a vészjelző mellett öntesz egy kis vizet a traktor alá,mintha elfolyna a fagyállód,és ezért álltál meg,ezt nem nehéz s rendőrnek sem elmagyaráznod.
Ez a téma sem első ízben kerül elő, elég csak a szemeretelepi vasúti átjáróra gondolni. De nem ez az egyetlen és probléma ez a HÉV esetében is, amit Csaba hozott fel példaként. Hisz vasútállomásnál még lehet arra hivatkozni, hogy nem minden vonat áll meg a kisebb[...] Bővebben!Tovább »
Igaz a Gödöllői HÉV vonalán van pár értelmetlenül rosszul működő átjáró, de erről inkább a vilati „szakemberei” tehetnekL (a 80as években még nem a + állás alatti többletfogyasztás volt a cél)
Actros23: Azt tedd hozzá, hogy csak a 70-el közlekedő sárgalámpást, a 80-al menőért már büntethet! Ez a pecsételés meg magyar „jószokás” a bizalom miattL (most is olyan CMR elvárásom van ami a kötsög meghízók fizetési morálját mutatja)
Ikarus 260.03: Igen a bokor, fű még elmegy ESŐS időben ha csak 1-2 ember csinálná, de lassan ez már népjáték lesz (főleg németben). Roadnak van igaza: „mert ezért van hugyszag a parkolókba.Nem hiszem el,hogy nem lehet rászánni a pénzt (ahol fizetős),hogy rendesen szarjon az ember egyet.De még sima hugyozásért és bemegyek a kijelölt helyre.” Az sem elhanyagolható, hogy rendesen felfrissítheted magad és sétálsz is egy kicsit az egész napos ülés mellé. Medenbach-nál már volt „szerencsém” barna egységcsomag mellett 45 percezni (mi lett volna nagypihenőnél), köszönhetően a 0,70E wc-nek, amit a német erőltet! Nézz meg egy olasz6francia parkolót, ott felfogják, hogy ez egy plusz szolgáltatás a fizetős pályán (ja, hogy a német PKW semmit sem fizet…)
AC64: Ez az olasz-finn-spanyol munka érdekes lehet. Rövid távot nézve is olasz-finn 3-4 műszak 1 irányba, spanyol meg +2 nap. Menni azt lehet rendesenJ (ismerek is olyan embert aki alig akarna hazajönni)
Kene: Van még „kereslet”, Lasztra nem igazán bejövős barátomnak?
Kezdem „megkedvelni” TGA-t (már nagybetűs), most már több mint ½ éve ilyennel nyomom és belaktam kabint (xxl és xl közt nincs érdemi különbség). De egy „jó” 105öst max MP2esre cserélnékJ Tudom mi a rosszabb mint tga (xxl) + Berger páros: tga (xl) + schwarzi függönyös és itt a pót a lényeg. Rájöttem mi volt a „fő” gondom másiknál stabilitásilag, de azt ide nem…
Kirill: Nem kell p4 laptop hozzá, viszi „kisebb” is, videokarid legyen jó benne. Nálam az „öreg” Asus A3 is gond nélkül vitte. Igaz max a helyi adásokat tudod fogni. Ez 20-on évesen elmegy (sőt: én könyveztem annó, igaz alap laptrotty is 400e volt), 30 körül már kezdenek érdekelni a hírek is otthonról. De a legfontosabb a wifi lesz és a free helyek vadászása! (nálam rohadt rossz, hogy hozzászoktunk 1 évig a mindennapos skype-hoz németben) A Road által belinkelt adatroaming meg oly messze van tőlünk: itthon nem akarják, hogy nekünk megérje netezni külföldön (15perc sajátról annyi, mint kint 1-5h megvéve és 15 vagy 30 percet vehetsz csak)
Zotya: Hidd el egy jó (séta)cipő és némi tettvágy sokkal többet ér, de sokszor nincs se kedv se lehetőség. Ilyenkor jó a film, de sokkal jobb (egy idő után) „frissen” értesülni a világ dolgairól, Kossuth sok helyen nem hallható normálisan (pl Spanyol).
Tacho meg nem hülyeség, hanem „kényszerű rossz”, mert sok sofőr addig menne amíg valami meg nem állítja. A „keleti” hozzáállást nem is említve, ahol elvárás lenne a folyamatos menetL Van amikor gátol (pl engem 24-25én), de van amikor Téged véd: hajtanának, de nem lehet.
Gabesz: Hol áll a Tranzit? Én a mostani „tudással” (majd 1 év déli pálya) még a középen lévő fasor két oldalára is gond nélkül beállnékJ Van amit le is fotóztam Nápoly-Brenner úton oly „ügyesen sikerült”.
Tovi: Nemirokmár írta: „Ekkor jött egy rendőr, pont behozott egy lengyel kamiont. Mentem hozzá, nézze meg mi a helyzet. Megnézte, kiderítette igazam van, de ő nem tud mit tenni, beszéljek a bilincsessel.” Erre Te: „A balkani megvesztegetesi dolog itt nem mukodik, 50 euro apropenz neki, nem kockaztat miatta semmifele tisztviselo (a tobbszoroseert sem)”, majd „Probalj egy nemet, angol, holland rendornek adni a fu alatt 50 eurot, es meglatod mirol beszelek. Persze miutan kiszabadulsz.....”.
Csak azt felejtetted el a „nagy angoltudatoddal”, hogy egy Holland, Német, sőt akármelyik más Európai rendőr úgy lebaszná a parkoló fiút, hogy hogy képzeli ezt és azonnal sűrű bocsánatkérések mellett vegye le a bilincset!!! Ugyanis a kötelezően előírt pihenők, illetve a „természetes kényszer” feljebb áll holmi parkolói felfestéseknél és sokkal fontosabb az akadálymentes megállás a közlekedésbiztonság terén, mint az, hogy egy ugribugri mitugrálsz mit képzel magáról!!!
Pont Te hangoztatod, hogy nehogy már messze, de szabályosan álljak meg, hisz az nagy munka. Akkor meg miről pampogsz?? Elvállaltad, tudtad, ne sírjál!!
Autószállító trélerhez: Nekem volt szerencsém tanulni kollégától lényeget. Minden felépítmény máshogy „mozog” menet közben, ehhez kell a tapasztalat. Egy Rolfo és egy Kässbohrer teljesen más rakodást igényel: és itt rendesen zsebre megy, ha az áru megkarcolódik! A magasság, tengelyesség meg egy + probléma.
Komolyan nem értem meg ezt a balkáni bagázst! Mi abban a bonyolult, hogy büntetés jár azért, hogyha busz helyre áll az ember?? A Szabály az szabály és sokkal jobb blinkerrel megállni keresztben akadályként, mint ésszerűen, de más helyén. Tovi véleményével értek egyet: „Terjesztetted a magyar kulturat.... Ne legyel ra buszke.” Én egyből úgy állnék ott meg, hogy a Tranzit jobb oldala szorosan mellettem legyen és kicsapom a vészvillogót (esetleg 1 biztit is kiveszek), majd otthagyom, mint eb a szaharátJ De legalábbis a rendőr jelenlétében az adott válaszra valószínűleg megütöttem volna egy kicsit, majd közlöm a yarddal, hogy „balkánban” meg ezért nem szólnak a rendőrök (ja és gipsy vagyok, ezt szoktam meg). Sokkal jobban megértik az angol „kulturált” megállást, mint ezt a balkánit (értsd jobbra a La Manche csatornától). Te meg Road honnan is tudnád egy „rozzant” egérkamionból??
A rakomány elhelyezése, rögzítése meg Nagy-Britannia területén példaértékű és az úgy jó ahogy van. Fel kellene már fogni, hogy a „zöld, műanyag, hegesztett kötözőpánt” „Az itt megfelel, a Vosa sem kotott volna bele. Az a zold szalag erosen fogja a blokkokat”!! Érted a ZŐLD kötözőpánt az erős, nem a szürke vagy fekete, hanem a ZÖLD!! Csak a német olyan hülye, hogy a feketét használja, ezért zsugorfóliázza és rögzíti soronként. Mert nem tudja, hogy a zöldet kellene használnia.
Ezt az apróságot (Nemírokmár 49268hsz) meg fontos nem észrevenni: „Sajnos ahol rakodtam /23 órán keresztül!/ London nyugati részén, csak pisszoár volt. Furcsa lett volna ha beleszarok...” igaz, hogy Európában (metrikus mértékegységről felismerhető) a legkisebb porbafingó (akár Román, Bulgár) helyen is van rendes (vagy legalább”alla-turca”) wc, ha a rakodás(ok) rendszeresen 2-3h-sak.
Azt meg csak megjegyzem, hogy aki ezt komolyan veszi az megérdemli és azóta beszéltem Nemírokmárral skype-n, arról nem beszélve, hogy a „balkáni toleranciájú” Ghedi parkolóban épp akkor álltam 35h-t busz helyén!!
Már tuti, hogy ha ismét arra a „bizonyos szigetre” kell mennem, inkább kihúzom a szeget és pótot cserélek. Nekem elég volt 3szor: először-utoljára és soha többet!!
Mikor fogjátok már fel, hogy ANGOLUL kell tudni beszélni, mert anélkül senki vagy?!? Franco is leírta: „A szegyen az, hogy nem is a biztonsági ortol várta volna el a srác, hogy értse az angolt, hanem az irodistáktól. (Debrecenben volt valahol). De azok sem értettek, úgy hívtak fel valami kozépiskolai tanárnot.” Az a tény, hogy esetleg más nyelven beszéltek az mellékes (mert mire megy Orosz, Szláv nyelvvel??), mert az ANGOL tudás a lényeg!
Nem is értem miért próbálkoznak egyes balkáni felfogásúak máshogy kommunikálni?? Semmi értelme pl a Ruhr vidéken németül vartyogni, majd Gb-ben meg szenvedni 2-3 nyelv birtokában semmi angoltudással! Koszos balkániak pfuj…de szégyellem magam ilyenkor a kiszakadtak miatt
Azt meg külön kiemelem, hogy akinek nem tetszik az felfoghatná, hogy „ez public forum, szabad velemennyel. Nem neked tiszted eldonteni ki ir ide, es mit.” Véletlenül sem nyilvános vagy nyitott fórum!!!! (hisz a használt nyelv adja meg az alaptézist, alap hozzáállást a világhoz)
A bühli Luk-nál én is találkoztam ezekkel (HR, Dominó) a cégekkel. Mondhatni csak velük volt teli a parkoló. Gondolom ők is kuplungot/lendkereket hordják az Audiba.