Most már csak ezt, de inkább a mögötte lévő 2 egyenes 1 kanyarodó sávot jelző megtévesztő táblát kellene javítani Kistarcsánál, (többen azt hiszik a jobb szélső sávból lesz a kanyarodó, ezért beljebb -középső sávba- sorolnak, de mivel a belső -kapaszkodó sáv- elfogy a kihajtó után, egyből a belső sávban találják magukat) és egy újabb potenciális balesetforrással lehetne kevesebb. Így visszaolvasva elég zavaros :) de aki már járt arra tudja miről van szó.
A rövid, rendkívül egyszerű válaszom az hogy igen.
A kicsit hosszabb válaszom pedig erősen zanzásítva az, hogy egy rendkívüli esetről van szó, de egy átlagos napon egy átlagos napon rendkívül kicsi az esély, hogy beleessél egy lyukba az autópálya közepén. Nem nulla, ez tény.
Nagyobb (nagyságrendekkel nagyobb) az esélye annak, hogy a jelenlévő sok kis Schumacher "okossága" miatt szenvedjen valaki (az átlagautós) halálos balesetet.
Ez eredeti amerikai tábla... Nekem az a gyanúm, hogy anno, az átkosban, valaki az amerikai táblát koppintotta le, és tette magyar szabvánnyá is. Ezt egy idősebb, már nem élő ismerősöm is így gondolta, aki ismerte az ottani és itteni táblákat is. Nálunk még pálya sem volt, amikor ott már így nézett ki.
Átfestették a TOTSO-t (mert az volt ugye?) az MO-M31 csomópontnál az M5 felöl. Mi történt? Meggondolták magukat? Mondjuk láttam sok-sok autót meg kamiont elmenni a francba Nagytarcsa felé, mert benézték hogy melyik sáv hova megy...:-)
Ebben a cikkben egyébként Porsche-vásárlókról van szó, ez itt off. A cikkben az utolsó képen egy útjelző tábla előtt áll az autó valahol Kaliforniában. Nézzétek meg, a betűtípusa olyan, mintha Magyarországon lenne. Miért, ez véletlen, ugyanaz a gyártó, vagy photoshop? :)
Ez a hsz. kicsit "a munkaslevelező beír a Szabad Népbe" hangulatú volt. Szerinted ki és hogyan vette volna észre, hogy kb. 90 cm burkolat alatt, a pályatest közepén valami nincs rendben? Másrészt: vannak dolgok, amik nem teljesen úgy történnek, mint a katasztrófafilmekben.
Magyarán itt sem egy darab egyszeri nagy árhullám jött (sikító nőt elsodor a víz, ijesztő zene, gyors vágások), hanem napokig ázott a töltés, állt a víz mindkét oldalon, aztán egyszercsak annyi.
Inkább annak van visszhangja, hogy az autópálya felügyelet elégtelenre vizsgázott, ami lehet összefüggésben a pályák nagyságával, és a kevés felügyeleti létszámmal. Mert nem volt váratlan, hogy egy folyónyi víz közeledik az autópálya felé, és nem ártott volna egy sűrűbb figyelőszolgála is akkor.
Az ok, hogy mérnek. És mit mutatnak bemérés után? Mi látható a videón, képen?
Gondolom a szabálysértők autói. Komolyra fordítva a szót: Én sem tudom, hogy milyen elven működnek de valószínűleg hasonlóan mint a határőrök éjjellátó (hő) kamerái. Meg hát éjszaka, ahol van közvilágítás ott azért jó eséllyel a rendszám is olvasható. Ahol nincs ott is valahogy megoldják. Lásd az autópályákon a kamerás matrica ellenőrzést éjszaka. Amikor a FAMA lézerek bejöttek, azt mondta az egyik rendőrsrác, hogy 1800 méterről lekapnak vele bárkit. Ha a sötétben látóval ez mondjuk csak 200 méter, akkor is bukta van...
nanáhogy nem, hisz kell a péz a nyuggerkánaánra...
gondolom a medrek sincsenek rendesen kotorva, mert minekazt...
(a tápiómedret viszont mostanában kotorják mende-sülysáp között... hát ég és föld a különbség az előtte utána állapotok - és gondolom a vízlevezető kapacitás - között...)
Az M6 Duna tájékoztatása szerint az Érd-Dunaújváros szakaszon a személyforgalom 35%-al nőtt áprilisban ( magyarul a Dunaújváros-Pécs autópálya átadása után).
nemhogy hegy, de még domb se nagyon van a közelben...
vagy gödörbe van a falu?
(ezek a lábazat nélküli házak meg röhelyesek, nemtom ilyenre miért adnak egyáltalán építési engedélyt...
--------------------------
OFF
Mint ex-ex Bőnyi hagy válaszoljak.
Bőnynél a Bakonyér (helyiek így hívják) az év 365 napjából 364 napon át kb. 30 cm és 1 méter közötti vízállású.
Feljebb a Sári tagnál vagy mélyedés ott néha több mint 2 méter egy kb. 50-70 méteres szakaszon.
Ez az "ér" a Bakony egyik vízelvezetője.
Komoly töltése nincs sehol.
Maga Bőny község az értől kb. 100-500 méterre fekszik.
ezt a lapost a falu és az ér között 2-3 évente elönti a víz tavasszal.
Most annyi történt, hogy a vízhozam nem két-háromszorosa lett 3-4 nap alatt az érnek hanem 10-15 szöröse.
Erre nincsenek a környéken méretezve se hidak, se utak, se semmi.
A környéken Bársonyostól kezdve Mezőörsön át Bőnyig vagy tovább Nagyszentjánosig sok hely alkalmas arra, hogy töltéssel védett víztározókat alakítsanak ki, melyek ha kell ideiglenesen tárolnák a felesleges vizet.
Magyarország összes élő autópálya webkamerája egy helyen: http://www.dunakanyaridojarasa.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=212&Itemid=234
Magyarország összes élő útfigyelő webkamerája egy helyen: http://www.dunakanyaridojarasa.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=220&Itemid=242
Budapest és környékének néhány élő autópálya és útfigyelő és városi webkamerája egy helyen: http://www.dunakanyaridojarasa.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=318&Itemid=340
Az M6 forgalma pár hete még egy kanyargós országúton ment, és nem lehetett nagyon hallani, hogy órákig araszolgatna a forgalom Szekszárd és Pécs közt...
Igen most néztem én is. Azért 20 teherautónyi kő, amit bedolgoztak, az nem semmi. Jó lenne ha igaz lenne, hogy legalább 1-1 sávon megindulhatna a forgalom...
Mivel a másik pálya nem szakadt be, este azt mondák az M1 Híradóban, hogy a feltöltés után a fél pályán 1/1 sávon megindulhat csökkentett sebességgel a forgalom, míg a végleges kijavításra nem kerül sor.
Azért nem semmi csapadék esett le igen nagy területen, így minden kis piszlicsáré patakból igen durva folyó lett. Valamelyik patakra mondták, hogy átlagos csúcsidőben 1-2 m3/s a vízhozama, most 100 felett. Gondolom ennyire azért nem volt ez a műtárgy se túltervezve.
Az M1-nél már dolgoznak (forrás: RTL Híradó élő tudósítás). Egyelőre kövekkel erősítik a töltést, hogy a kiöntött ér miatti környező "tenger" ne rongálja tovább a pálya töltését. Állítólag csak 4 nap múlva vonul le az ár, akkor kezdenek neki a valódi javításnak.
Videó az erecskéről:
http://www.rtlklub.hu/video/90723
Az M30 miskolci szakaszán sem sokkal jobb a helyzet. Képek (3-as képtől):
Cuhai-Bakony ér. Ami a nevéből adódóan egy ér, nyaranta sokszor víz is alig van benne. Most azonban folyóhoz hasonlít... Az autópálya áteresz nem erre volt méretezve. Szerintem néhány hétig itt nem lesz forgalom, hacsak nem csinálnak valami provizóriumot. Bár szerintem most senki nem meri bevállalni, amíg az ap. körül "tenger" van és nem tudni, hol mosta még alá...
Szóval Győr környékére visszatérnek a 80-as évek végének dugói, sőt. Állítólag már a kerülőutak is dugulnak Pl. sokan Esztergom - SK - Révkomárom - Medve - Győr úton mennének, de az is bedugulva. A másik út a 82-es Láziig, onnan Kisbér és Szfehérvár felé.