számomra egy ilyen tetővel ellátott ház használati értéke jelentősen kisebb mint egy hagyományos padlással ellátotté. nem azért lakom családi házban, hogy ugyanúgy ne legyen helyem tárolni a megunt plüssmackókat mint ahogy a panelben nem volt. nem eladásra épített házon a szeglemezes előregyártott tető ritka mint a fehér holló.
statikailag nyilván megfelelőre meg lehet csinálni. az hogy ilyen lapos a tető, nem használható a padlás, egybe van a tető meg a födém teljesen meg már szubjektív dolgok.
" Az eresz horganyzott acéllemez, annak az élete néhány év. "
Jenő szerint.
Tény , hogy valamikor régen, réges régen nagyon gagyi horganyzott acéllemezeket gyártottak.
Egy rokon háza ami épült 1931-ben az ép. bádogos szerkezetek 1951 -re tropára mentek. Főleg az eresz csatornák. De az egyéb szerkezetek se tartottak tovább 25 -30 évnél. Szitává korrodáltak. A második garnitúra tartott némi mázolással 40 évig, 3 x mázolva. A jelenlegi már 10 éve fenn van de még épp a horgany.
Úgyhogy némi ápolással azért 50 évig eltartanak a horganyzott acéllemez ép. bádogos szerkezetek.
Tehát vörösréz ? 10 x drágább az anyag, de még beépítve is 5 -6 x drágább.
Alumínium ,? Drágább és mind a kettőt hamar ellopják a vasasok !!
Műanyag , szerintem 15 év alatt a nap megeszi.
Horganylemez ? Drágább és tartósabb. De a bádogosok általában rosszul építik be és így a jég végez vele.
Természetesen vannak egyéb modern ép. bádogos szerkezetek, de azokat nem ismerem
Azt vedd meg amelyiknek tetszik a kinézete, a márka szerintem annyira nem fontos, a lényeg úgyis az, hogy milyen vastag és milyen átfedéssel teszitek a tetőre. Ha jól van letéve akkor nem lehet gond szerintem, de ehhez annyira nem értek.
Egyszer zsindelyeztem egy terasz tetőt, az nem volt túl bonyolult, csak felszögeltük az OSB lapra és kb 10 cm-es takarással tettük is a következő lapot. Alulról felfelé haladva, soronként. Később a nap majd ráégeti a zsindelyt. Ez kb 10 éve volt, azóta sem ázott még be.
Én az aljzatba nem csak 6 cm szigetelőanyagot rakatnék plusz a GV4 vízszigetelés helyett is inkább modifikált bitumenes lemezt tennék. A GV4 nem sokat ér egy újonnan épülő háznál, mert nem bírja a mozgást és eltöredezik, legalábbis ezt mondják.
Sziasztok! Sürgősen döntenem kell már hogy milyen zsindelyt tegyenek a tetőre. Sajnos seni sem mond típust, mit érdemes. Találtam egy márkát, ami nekem nagyon tetszik: Certainteed Independence.
Tudni erről valamit? Mert amiket még látok: Katepal, Tegola stb. Melyiket érdemes megvenni? Nagy különbség van köztük? Felrakásban macerásabb az ilyen "térhatású" zsindely?
A válaszfalakat téglából csináltatnám, a villanyszerelést családon belül oldanánk meg (itt van megfelelő képesítésű szakember és gárda is).
Igazából tényleges csak a legfontosabb szerkezeti elemek lennének most kérdésesek. Ahogy Jenő is írta, ezek szerint az aljzaton lehetne javítani, a leírásban szereplő gyenge.
Ami még érdekelne:
- A külső falazat minősége (Porotherm 30 K profil)?
- A szigetelések minősége és mennyisége (aljzat (6 cm), külső (10 cm és 6 cm a lábazatnál, födém(20 cm-es celluloz))?
Gyakorlatilag tetőszerkezetek terén 160 éves parasztháznak stabilabb a tetőszerkezete és cserepezése mint a legtöbb kocka háznak.
Kocka házból jópárat megnéztem mostanság, túl sok variáció nincs
-sátor tető - egykampós cserép (fa szerkezet néha ok, cserép legtöbb helyen cserés)
vagy
- kétkapós cserép (ezek fa szerkezete is elég stabil)
vagy
-manzárd (pagoda) tetős -pala fedés (szinte mind cserés, mert azbesztos, mert repedt,
fa szerkezet gyenge vagy korhadt)
vagy
- egykampós cserép (fa szerkezet néha ok, cserép málik)
Ugye a manzárd tető az az alapanyag hiány (rövid szarufák) miatt alakult ki, jobb esetben fűrészárú, vagy felezett gerenda, rosszabb esetben ami volt. Nemrég láttam egy "ami volt" tetőszerkezetet. Kb karvastagságú ágakból, agyon andrásozva, merevítve stb De állt, csak a cserpezés csúszott már szét.
nekem is a részletek hiányoznak. gipszkarton válaszfalat lehet csinálni üvegpaplannal, szimpla kartonnal, ajtót beletenni CW UW profil egybefordítva és kész. meg lehet táblás erre való szigeteléssel, dupla kartonnal, UA profillal. a második verzió kb kétszerannyiba kerül anyagáron! vagy villanyszereléshez meg van adva a szerelvény márkája (amire van kedvezménye/jutaléka az építtetőnek), de hogy összesen hány darab van benne az árban az nincs, pedig azért az többet számít.
erősen eladásra épített ház ez. lehet javítani rajta, de jelentősen fel fog menni tőle az ár.
Nem minden részében érzem magam eléggé tájékozottnak, de ez alapján egyértelműen megítélni nem lehet. Egy normális költségvetés 50-100 tételből áll. Vannak részek amik egyértelműen szupergagyik. Ilyen a 8-10 cm vasalt aljzat átm. 4,2-es hálóval. 12 cm alatt vasalásnak kevés értelme van, az átm. 4,2-es vas az egy vastagabb drót. Az eresz horganyzott acéllemez, annak az élete néhány év. A gipszkarton válaszfalakat nem szeretem, de ez egyéni izlés, erre nem kell odafigyelni. A többit majd a hozzáértőbbek.
Családi ház építésén gondolkodunk még mindig, lenne is egy építtető aki első úgy tűnik korrekt áron építene.
Abban kérném a segítségetek, hogy a lenti műszaki tartalmat mivel lenne véleményetek szerint kiegészíteni és mekkora többletköltséget jelentene körülbelül? (Itt most kifejezetten a szerkezeti részre gondolok, hőszigetelés, téglatípus, tetőszerkezet stb.).
Ha egyben van leszedve, akkor nem foglal túl sok helyet a pala. Kb 1m3 szépen tornyokba rakva. Viszont a hulladéklerakóban nekem nem m3-ben vették át, hanem kilóra.
Régi kockaházakon ('60-'70 évek manzárd tető) sok helyenvan még szögletes szürke pala tetőhéj.
Ezek azbesztes palák.
Szemezgetünk egy ilyen ház vásárlásával, de úgy tudom, hogy ezeket a pala tetőket nem viszik el "sima építési hulladékkként", hanem veszélyes hulladékként kell kezelni.
Ez mekkora többlet költséget jelenthet?
A tető csere mindenképpen szükséges lenne mert ezek a tetőszerkezetek anyag és szakértelem hiányában készültek.
5cm-es EPS hőszigetelésre szeretnék csempézni egy kb 1m széles és kb 2m magas helyen a padlótól indulva. A hőszigetelés a garázsban belülről van feltéve és egy kézmosó lesz felszerelve a csempe elé. Az EPS szabványos módon lett dűbelezve. A csempéből és a flex ragasztóból maradt még, úgyhogy felhasználnám. Dűbel is maradt még, úgyhogy tudok még felrakni, ha szükséges.
A Tondach hornyolt íves vágású elég elterjedt típus.
20 db / m^2
1 db. 2,5kg
Tehát 1 m^2 --50kg
A két akciós cserepet néztem amit tonnaszám visznek! Biztosan van olyan kombináció ahol a beton a nehezebb de legtöbbször nem! És a betoncserép nem sok vizet vesz fel az agyag azonban rendesen megszívja magát ami plusz súly.
A bramac cserép a legnehezebbek közé tartozik, ajánlatos lenne a fedélszéket statikailag ellenőrizni. Főleg ha gazdaságossági szempontok szerint épült.