Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Nem hiszem. A Naphegy régeben sem volt nagyobb, mint most.
De nem is a Naphegy van a háttérben, hanem a Vérmező és mögötte jól látható az ilyen A_A tetejű ház. Ez az Attila út közepén van valahol, magasabb, mint a többi és jelenleg sárga színű. A vágányok előtti földszintes ház a támfal vége előtt állhatott valamikor a fűtőháztól északra.
Ez az épület ma már nem áll, a Déli '70-es évekbeli átépítésekor ezt is elbontották. De ha jól megnézed a Gumidani '45-ös évjáratú fotójának jobb szélén ezt a magas épületet, akkor elég jól be tudod tájolni.
Ez a bekarikázott lakóépület ma is áll, előtte egy parkolót alakítottak ki az egykori fordítókorong helyén. A mi kis melléképületünk pedig ettől balra volt, kb a mai első vágány perontetőjének végén.
Érdekesek ezek a reklámok, bár az első feliratával van egy kis gondom.
A kép véleményem szerint Balatonszentgyörgyön készült.
A képen a 215-ös púpos látható, ami abban az időben tapolcai gép volt. A gép mögötti két Bhv is valószínűleg tapolcai, mert a '90-es évek elején állomásították át Sm-re az 50 db., viszonylag jó állapotú Tp-i By kocsit. (20-17 200-249 psz.)
Helyettük - az utazási színvonal emelése céljából - ótvaros Bhv-kat kaptunk, melyek legnagyobb része a Nyugati állagának lepusztultabb részét gyarapította előtte.
Hivatalosnak mondott indok emlékeim szerint az volt, hogy ezek a kocsik alkalmasak a Tp-i gőzfűtési "szigetüzem" vitelére.
Azt gondolom felesleges megemlítenem, hogy a By-ok Sm-n is közlekedtek gőzfűtésű vonatokban.
Ezeket a régi reklámokat ma kaptam! Magam is megdöbbentem mikor a kezemben fogtam őket, de hát végül is ritkaságok a Microsoft részéről! A harmadik kép a két reklám prospektus hátoldala!