Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kék béka Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32539
Csak érdekesség, hogy 2003-as 1.4 LS-nél a bal első ajtónál van a matrinya, és ugyanekkora gumimérethez alapból 2.2/2.1-et (e/h) ír elő.
Előzmény: Ptom71 (32534)
Ptom71 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32538
És még veszélyesebb laposabb gumival járni.
Előzmény: jazzcool1,2 (32537)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32537
veszélyes dolog keményebbre fújni a kereket 1-2 dl spórolásért.
Előzmény: Aurobindu (32533)
gyanta ati Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32536
5,6 és 6,2 között nem pszichikai, hanem 0,6 liter, azaz kb. 11% különbség van!
Lehet, hogy a Shell üzemeltet, de az biztos, hogy nem ugyanaz a személyzet...
Nem a Shell vizezi a benzint, hanem az alkalmazottak.
Előzmény: Ptom71 (32506)
prs Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32535
Nem elfelejteni, hogy ezek az értékek hideg guminál értendőek!

(Meleg guminál - asszem 20 km után, illetve hosszú út után még vagy másfél óráig - 2-3 tizeddel többet jelent.)

Értsd: hidegen 2,3-at mutat a nyomásmérő, melegen 2,6-ot kell, hogy mutasson.

Vagyis ha te jó pár tucat kilométer után megállsz egy benzinkútnál ellenőrizni a nyomást, akkor ne 2,3-ra állítsd, hanem 2.6-ra. (mert ugye, ha a meleg gumit a hideg értékre állítod be, akkor valójában 3 tizeddel puhább, mint kéne, úgy meg jóhogy sokat fogyasztasz.)

Egyébként én is - hidegen mérve - 2,3-at tartok elöl-hátul, az egyszerűség kedvéért.

(A kútnál belövöm 2,6-ra, aztán célba érve, egy éjszaka állás után hipp-hopp megmérem a jó kis orosz kézi nyomásmérőmmel - nem pumpa, csak műszer - és tényleg 2,3 hidegen.)
Előzmény: Aurobindu (32533)
Ptom71 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32534
Egyáltalán nem pattogós csak 0,1 barral van keményebbre fújva mint a gyári érték.

A jobb ajtónál vannak az értékek: kép
Előzmény: Aurobindu (32533)
Aurobindu Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32533

Ha körbe 2.4-et nyomsz, nem túl pattogós?

 

Más is hasonlóra fújja a kerekeket?

 

Most a szalonba mikor elhoztam kérdeztem őket és aszonták a gyári értékekre fújták (elöl 2.2 hátul 2.1), úgyhogy megyek vele így egy darabig és megnézem a fogyasztást, utána majd látjuk!

Előzmény: Ptom71 (32524)
S.Szafi Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32532
"A különbség, hogy az elöl menő gáz-fék gáz-fék módon teszi.
Villog a féklámpája álalndóan, ideges és stresszel és még
panaszkodik is, hogy 9-10 litert is fogyaszt, meg elkopik a fékbetét 25 eKm-nél."

az átlag fogyim 6-6,3 városban. A fékbetétek még a gyárik és 40.000 km van benne. Mint mondtam ésszel!

"Ezzel szemben jómagam dugóban közepes gázzal indulok el."
Én is, de nem csak az előttem lévőt hanem a távolabbiakat is figyelem és így jó tempót tudok elkapni.

"A helyes dinamikával induló, egyenletesen haladó, motorfékel lassuló
meg megussza úgy 7,5-8,0 literrel és 3X addig tart a fékbetétje is.."
7,5-ös fogyim lenne leszurkálnám magam az autót meg az árokba rúgnám :)


De a lényeget jól megfogalmaztad:
"Szóval, nyilván nem tökörészésről van itt szó, hanem
sokkal inkább az ésszerűen kiszámolt mozgásról a forgalomban."
Előzmény: Törölt nick (32522)
vidi313 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32531
A Jazz karosszéria formája nagyobb sebességnél 110 km/h fölött a gyorsan növekvő légellenállást produkál, ami miatt megugrik a fogyasztása. Amikor 120km/h sebességnél lehúzom az ablakot, azt hallom, hatalmas robajjal tombol a szél kívül, meg persze be is ver a fülkébe.
Korábbi 100CC (szivar) Audinál ilyen tempónál nyitott ablaknál szinte semmi szélzaj, még a szél sem kavart be. Valamit valamiért. A Jazz praktikus karosszériájának ez az ára.
Előzmény: eotvoskuna (32529)
gszaki84 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32530
photoshop! ;) ize... videoshop :P
nekem az 1.4es uj jazzel a rekordom 4.9 volt fouton, autouton, max 90el kozlekedve 200km-en, amikor hazahoztuk a szalonbol... azota 5.5 es 5.7 kozott ingazik
Előzmény: wastegate (32527)
eotvoskuna Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32529

Nekem eddig a rekordom 4.3-as fogyi volt (1.2 Cool), melyet Szeghalom-Mátészalka távon (kb. 120 km) tettem meg késő délután-kora este kb 1 hónapja. Frissen tankolva nulláztam le a km számlálót, majd szürkület után meg beálltam 80-90-es tempóra. Előtte 4.6 volt a legjobb értékem, de ehhez az új értékhez már mérhetetlen türelem és nyugalom szükséges. Azután Mátészalka-Debrecen és vissza utat (140 km) megtettem minden nap, ott már előzéseknél hajtottam, ha kellett, de még mindig takarékosan 90-100 között. A fogyasztásmérő 4.9-et mutatott tankolásnál, a számolt érték 4.78 l/100km volt. Szóval maximálisan meg vagyok elégedve még így közel 4 év távlatából is a kocsival.  

Ahogy írtam már korábban, autópályán 130-140 között 6.8-7.2 az átlagfogyi. Szerintem a Te értékeid jók és nincs velük semmi gond.

Amin én csodálkozni szoktam, az a városi 6 L alatti fogyasztási értékek. Én ha a 7-et elérem, az már csoda, de inkább magasabb szokott lenni.

Előzmény: Nojemi (32498)
wastegate Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32528
wastegate Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32527
taratis Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32526
Nekem is hasonló tapasztalataim vannak:-) Még valaki?
Előzmény: kék béka (32525)
kék béka Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32525

Fogyasztási rétestésztához:

 

Én azt tapasztalom, ha jár a motor, akkor fogy a benzin, ha nem jár, akkor nem fogy -)))))

Ptom71 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32524
Az 1.2-nél minimális terhelésnél 2,3 ill. 2,2 az ajánlott guminyomás.
Én egyformára szoktam fújni 2,4-re.
Előzmény: Aurobindu (32523)
Aurobindu Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32523

A minden szempontból (de most főleg fogyasztást illetően) optimális/ideális guminyomás az = a gyári ajánlásokkal, ami az ajtóköszöbnél fel van tüntetve vagy vmi más?

 

Vagyis ~2.2 elől és ~2.1 hátul?

Előzmény: S.Szafi (32521)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32522

Háááát én csak kacagni szoktam az ilyen gáz-fék-gáz-fék dugozókon...

 

Jól megnyomja induláskor....ömlik a benzin...seggébe ér fékez...

...persze ettől túllassul kicsit...megint megnyomja...naccerű.

 

Ezzel szemben jómagam dugóban közepes gázzal indulok el.

 

Az előttem lévő fenti eszetlen índulása miatt, persze

ELEINTE lemaradok vagy 5-6 métert...azán mikor meglátom

elől a féklámpáját AKKOR csak simán ELVESZEM a gázt ...és

így szépen UTOLÉREM....aztán ahogy megint nyomja neki persze

megint elhúz 3-4 métert, amikor fékez megint UTOLÉREM....

 

Két lámpa között 3-4-szer játszódik le ez a vonatozás

Az átlag temponk UGYANAZ!!!! mert ugyanakkor ugyanoda érünk :-)))

 

A különbség, hogy az elöl menő gáz-fék gáz-fék módon teszi.

Villog a féklámpája  álalndóan, ideges és stresszel és még

panaszkodik is, hogy 9-10 litert is fogyaszt, meg elkopik a fékbetét 25 eKm-nél.

 

A helyes dinamikával induló, egyenletesen haladó, motorfékel lassuló

meg megussza úgy 7,5-8,0 literrel és 3X addig tart a fékbetétje is...

 

Szóval, nyilván nem tökörészésről van itt szó, hanem

sokkal inkább az ésszerűen kiszámolt mozgásról a forgalomban.

 

Előzmény: S.Szafi (32520)
S.Szafi Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32521
A fogyasztásmérő 100 km után kezdi normálisan mutatni a fogyasztást, az első 70 km nekem is szokott 5,3 meg ilyeneket mutatni de a 100-hoz közeledve mindig realiztálódik 5,8-6,2 közzé - autópálya, város.

A legjobb fogyim - 1.2 cool - 4,5l; debrecen nyíregy oda vissza. egyenletes motorterheléssel, városba éréskor motorfék.

A legrosszabb fogyasztás autópályán, üvegen Bp-Debrecen : 8,4 l.

Az átlag 6-6,3, és a gumi nyomásra jó odafigyelni -mint már itt jelezték- mert az + 1-3 dl.
S.Szafi Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32520
"Kiszámolni a mozgásokat... és lehetőleg gázelvétellel, motorfékkel kezdeni a lassulást, nem úgy utolérni az előlmenőt, hogy aztán fékezni kelljen mögötte."

Ezt a pesti dugóban nehogy így csinálja bárki! Ilyen vezetéssel nő a dugó. Ha valaki előtt meglódul a sor akkor minél előbb behozni őket minimális követési távolságot tartani - ami még biztonságos -, gáz nyomni ha kell, és fékezni.

A benzinen a legjobb spórolás ez, mert a dugót növelve nő a legjobban a fogyi! Ha egyel több lámpát kell várni, mert az előttünk lévő nem gyorsít hogy átérjen mert azzal nőne a fogyija, és hogy nehogy fékeznie kelljen!!!!

Spórolni csak ésszel!

A vidéki és hétvégi nyugis forgalomban mindenki az csinál amit akar, ha ki lehet kerülni balesetmentesen!
Előzmény: Törölt nick (32513)
xsimix Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32519
Tegnap autótakarítás közben csináltam pár képet!:)







Ha lenne találkozó elvinném a kis veteránt!!
xsimix Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32518
1.4 CVT Gyula-Békéscsaba oda vissza (45km) 4.8l 90-100 km/h !!!!

Ptom71 Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32517
http://totalcar.hu/magazin/technika/bejaratos!2
Nincs különösebb bejáratás csak a szokásos ahogy írtad.

Az 1.2 és 1.4 között 0,3-0,5 fogyikülönbség van.
Előzmény: Aurobindu (32515)
almacsiga Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32516
Takarékos vezetési stílussal, országúton az 1.4-es is simán 5 liter alá vihető.
Előzmény: Aurobindu (32515)
Aurobindu Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32515

Érdekes hogy szórnak a fogyasztások persze rengeteg befolyásoló tényezőt felsoroltatok (igyekszem a legkritikusabbakra kocentrálni és meglátjuk).

 

Ez a ~4l körüli fogyasztás számomra kellemesen meglepő. 

Ez csak 1.2-el érhető el vagy 1.4-el is? Mennyi a fogyi-különbség azonos paramétereknél?

 

Új autónál a fogyasztás lehet eltérő (mondjuk pl. az elején a bejáratás miatt) vagy nincs különbség?

 

Erről jut eszembe van vmi extra bejáratás igénye a Jazz-nek vagy csak a normál kímélem pár ezerig és utána is fokozatosan terhelem?

Labdacs Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32514
nekem az előzővel (1.2 S Cool) 4.3l/100 km volt a rekordom. ez egy 60 km-es tojás-a-pedál-alatt stíliusú országúti szakasz volt.

de általában ingázásra használtam (Szentendre-Kelenföld, később Szentendre-Óbuda), közepesen, néha erősen dugós forgalomban. soha nem ment 7 liter fölé a fogyasztásom. a mostani (1.4 Exe) 5.8-6.2 között fogyaszt ugyanilyen körülmények között. nem öregurasan vezetve, sőt.
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32513

JA... igen és keveset fékezni!!!

 

Kiszámolni a mozgásokat... és lehetőleg gázelvétellel, motorfékkel kezdeni a lassulást, nem úgy utolérni az előlmenőt, hogy aztán fékezni kelljen mögötte.

 

Nálam az első fékbetetét a 60 eKm-es szerviznél lett cserélve, de még

bírt volna vagy 10-15 ekm-t a mérete alapján...csakhát rutinból,  

kérdés nélkül cserélték a naccerű márka szervizben....

 

Amikor a JAZZ sokat fogyaszt az az índítás utáni hideg üzemmód

Ilyenkor érdemes kicsit jobban terhelni, hogy mielőbb  melegedjen át

és leállítsa a benzin pazarló, katalizátor fütő, dúsított üzemmódot.

 

A kis fordulatról (<~2500) indított, hosszú intenzivebb(nek szánt) kigyorsítás...

Érdemes az ilyen intenzívebb gyorsítások előtt úgy váltani, hogy

a gyorsítás már a kezdéskor 2800-2900 fordulatról induljon.

Előzmény: Törölt nick (32512)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32512

....nagyjából jók ezek az értékek, ilyen üzemmódban a 7,0-7,5 környéke reális.

 

A ki stöbbletek azt mutatják nekem, hogy nem félsz a motorhangtól,

és szeretsz röviden, gyorsan elözni, ahol lehet....dehát

ez végül is egy HONDA, ami ezt el is várja az emberfijjától....

 

 

Jómagam a légszűrőt félidőben cserélgettem anno, mert

ez egy koszos-poros levegőjü orszag....radásul éppen az

M0 és a székes főváros az egyik durva dizel korom és

por forrás, ahol elég gyakran előfordultam a JAZZ-el.

 

A légszűrő csere után a motor szebben, ugrosabban jár

és pár decivel kevesebbet fogyaszt...így azt  2-3 eFt-megéri.

 

Amire még érdemes figyelni az a guminyomás.

Már a picit "lapos" gumi is autópálya tempónál

elég durván büntet fogyasztásban....

Előzmény: Nojemi (32498)
Nojemi Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32511

Teljesen vegyesen tankolok, és nem igazán érzek különbséget. Ha munkahelyemnél akkor Jet/Lukoil, ha a pályán, akkor Mol, ha otthon, akkor OMV.

 

Most reggel tankoltam -OMW-, nulláztam, elindultam, -nem binárisan- kizötyögtem 2 kilométert a pályáig, majd megint elindultam 100zal, klíma kikapcsolva, kint 13 fok, nyárigumi, most 5.3, 70 kilométer után. Na mind1, ezzel elégedett vagyok.:)

 

Ahhoz nincs idegrendszerem, hogy végigcsináljam 90nel, majd ha egyszer rohadtul ráérek, de valahogy ha az ember 45 percet vezet oda és 45 percet haza minden nap, nehezen veszi rá magát hogy feláldozzon erre 5-6 percet az életéből:)

Már a 100on is csodálkozom, hogy több mint egy hete bírom, ez majdnem olyan, mint leszokni a cigiről:)

 

Egyébként Szigetszentmiklós-Dunaújváros rekord 26 perc, akkor nem 100zal mentem:)

 

 

Előzmény: gyanta ati (32500)
C.U.C.S. Creative Commons License 2009.05.13 0 0 32510
A hétvégén a horvát autópályán ment a gép 600 kilómétert 5(!) felnőttel,légkondival,195-ös gumival.Nem kíméltem,130 alatt nem volt a mutató és volt 165 is.A végén 7 literre jött ki fogyasztás.Nagyon megvoltam elégedve.Amióta lecseréltem a gyári olajat érezhetően jobban megy az autó.Érdekes mert a volt autóimnál soha nem vettem észre különbséget olajok és benzinek között,úgylátszik egy kicsit érzékeny a kicsike.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!