5,6 és 6,2 között nem pszichikai, hanem 0,6 liter, azaz kb. 11% különbség van! Lehet, hogy a Shell üzemeltet, de az biztos, hogy nem ugyanaz a személyzet... Nem a Shell vizezi a benzint, hanem az alkalmazottak.
Nem elfelejteni, hogy ezek az értékek hideg guminál értendőek!
(Meleg guminál - asszem 20 km után, illetve hosszú út után még vagy másfél óráig - 2-3 tizeddel többet jelent.)
Értsd: hidegen 2,3-at mutat a nyomásmérő, melegen 2,6-ot kell, hogy mutasson.
Vagyis ha te jó pár tucat kilométer után megállsz egy benzinkútnál ellenőrizni a nyomást, akkor ne 2,3-ra állítsd, hanem 2.6-ra. (mert ugye, ha a meleg gumit a hideg értékre állítod be, akkor valójában 3 tizeddel puhább, mint kéne, úgy meg jóhogy sokat fogyasztasz.)
Egyébként én is - hidegen mérve - 2,3-at tartok elöl-hátul, az egyszerűség kedvéért.
(A kútnál belövöm 2,6-ra, aztán célba érve, egy éjszaka állás után hipp-hopp megmérem a jó kis orosz kézi nyomásmérőmmel - nem pumpa, csak műszer - és tényleg 2,3 hidegen.)
Most a szalonba mikor elhoztam kérdeztem őket és aszonták a gyári értékekre fújták (elöl 2.2 hátul 2.1), úgyhogy megyek vele így egy darabig és megnézem a fogyasztást, utána majd látjuk!
"A különbség, hogy az elöl menő gáz-fék gáz-fék módon teszi. Villog a féklámpája álalndóan, ideges és stresszel és még panaszkodik is, hogy 9-10 litert is fogyaszt, meg elkopik a fékbetét 25 eKm-nél."
az átlag fogyim 6-6,3 városban. A fékbetétek még a gyárik és 40.000 km van benne. Mint mondtam ésszel!
"Ezzel szemben jómagam dugóban közepes gázzal indulok el." Én is, de nem csak az előttem lévőt hanem a távolabbiakat is figyelem és így jó tempót tudok elkapni.
"A helyes dinamikával induló, egyenletesen haladó, motorfékel lassuló meg megussza úgy 7,5-8,0 literrel és 3X addig tart a fékbetétje is.." 7,5-ös fogyim lenne leszurkálnám magam az autót meg az árokba rúgnám :)
De a lényeget jól megfogalmaztad: "Szóval, nyilván nem tökörészésről van itt szó, hanem sokkal inkább az ésszerűen kiszámolt mozgásról a forgalomban."
A Jazz karosszéria formája nagyobb sebességnél 110 km/h fölött a gyorsan növekvő légellenállást produkál, ami miatt megugrik a fogyasztása. Amikor 120km/h sebességnél lehúzom az ablakot, azt hallom, hatalmas robajjal tombol a szél kívül, meg persze be is ver a fülkébe. Korábbi 100CC (szivar) Audinál ilyen tempónál nyitott ablaknál szinte semmi szélzaj, még a szél sem kavart be. Valamit valamiért. A Jazz praktikus karosszériájának ez az ára.
photoshop! ;) ize... videoshop :P nekem az 1.4es uj jazzel a rekordom 4.9 volt fouton, autouton, max 90el kozlekedve 200km-en, amikor hazahoztuk a szalonbol... azota 5.5 es 5.7 kozott ingazik
Nekem eddig a rekordom 4.3-as fogyi volt (1.2 Cool), melyet Szeghalom-Mátészalka távon (kb. 120 km) tettem meg késő délután-kora este kb 1 hónapja. Frissen tankolva nulláztam le a km számlálót, majd szürkület után meg beálltam 80-90-es tempóra. Előtte 4.6 volt a legjobb értékem, de ehhez az új értékhez már mérhetetlen türelem és nyugalom szükséges. Azután Mátészalka-Debrecen és vissza utat (140 km) megtettem minden nap, ott már előzéseknél hajtottam, ha kellett, de még mindig takarékosan 90-100 között. A fogyasztásmérő 4.9-et mutatott tankolásnál, a számolt érték 4.78 l/100km volt. Szóval maximálisan meg vagyok elégedve még így közel 4 év távlatából is a kocsival.
Ahogy írtam már korábban, autópályán 130-140 között 6.8-7.2 az átlagfogyi. Szerintem a Te értékeid jók és nincs velük semmi gond.
Amin én csodálkozni szoktam, az a városi 6 L alatti fogyasztási értékek. Én ha a 7-et elérem, az már csoda, de inkább magasabb szokott lenni.
A minden szempontból (de most főleg fogyasztást illetően) optimális/ideális guminyomás az = a gyári ajánlásokkal, ami az ajtóköszöbnél fel van tüntetve vagy vmi más?
A fogyasztásmérő 100 km után kezdi normálisan mutatni a fogyasztást, az első 70 km nekem is szokott 5,3 meg ilyeneket mutatni de a 100-hoz közeledve mindig realiztálódik 5,8-6,2 közzé - autópálya, város.
A legjobb fogyim - 1.2 cool - 4,5l; debrecen nyíregy oda vissza. egyenletes motorterheléssel, városba éréskor motorfék.
A legrosszabb fogyasztás autópályán, üvegen Bp-Debrecen : 8,4 l.
Az átlag 6-6,3, és a gumi nyomásra jó odafigyelni -mint már itt jelezték- mert az + 1-3 dl.
"Kiszámolni a mozgásokat... és lehetőleg gázelvétellel, motorfékkel kezdeni a lassulást, nem úgy utolérni az előlmenőt, hogy aztán fékezni kelljen mögötte."
Ezt a pesti dugóban nehogy így csinálja bárki! Ilyen vezetéssel nő a dugó. Ha valaki előtt meglódul a sor akkor minél előbb behozni őket minimális követési távolságot tartani - ami még biztonságos -, gáz nyomni ha kell, és fékezni.
A benzinen a legjobb spórolás ez, mert a dugót növelve nő a legjobban a fogyi! Ha egyel több lámpát kell várni, mert az előttünk lévő nem gyorsít hogy átérjen mert azzal nőne a fogyija, és hogy nehogy fékeznie kelljen!!!!
Spórolni csak ésszel!
A vidéki és hétvégi nyugis forgalomban mindenki az csinál amit akar, ha ki lehet kerülni balesetmentesen!
nekem az előzővel (1.2 S Cool) 4.3l/100 km volt a rekordom. ez egy 60 km-es tojás-a-pedál-alatt stíliusú országúti szakasz volt.
de általában ingázásra használtam (Szentendre-Kelenföld, később Szentendre-Óbuda), közepesen, néha erősen dugós forgalomban. soha nem ment 7 liter fölé a fogyasztásom. a mostani (1.4 Exe) 5.8-6.2 között fogyaszt ugyanilyen körülmények között. nem öregurasan vezetve, sőt.
Kiszámolni a mozgásokat... és lehetőleg gázelvétellel, motorfékkel kezdeni a lassulást, nem úgy utolérni az előlmenőt, hogy aztán fékezni kelljen mögötte.
Nálam az első fékbetetét a 60 eKm-es szerviznél lett cserélve, de még
bírt volna vagy 10-15 ekm-t a mérete alapján...csakhát rutinból,
kérdés nélkül cserélték a naccerű márka szervizben....
Amikor a JAZZ sokat fogyaszt az az índítás utáni hideg üzemmód
Ilyenkor érdemes kicsit jobban terhelni, hogy mielőbb melegedjen át
és leállítsa a benzin pazarló, katalizátor fütő, dúsított üzemmódot.
A kis fordulatról (<~2500) indított, hosszú intenzivebb(nek szánt) kigyorsítás...
Érdemes az ilyen intenzívebb gyorsítások előtt úgy váltani, hogy
a gyorsítás már a kezdéskor 2800-2900 fordulatról induljon.
Teljesen vegyesen tankolok, és nem igazán érzek különbséget. Ha munkahelyemnél akkor Jet/Lukoil, ha a pályán, akkor Mol, ha otthon, akkor OMV.
Most reggel tankoltam -OMW-, nulláztam, elindultam, -nem binárisan- kizötyögtem 2 kilométert a pályáig, majd megint elindultam 100zal, klíma kikapcsolva, kint 13 fok, nyárigumi, most 5.3, 70 kilométer után. Na mind1, ezzel elégedett vagyok.:)
Ahhoz nincs idegrendszerem, hogy végigcsináljam 90nel, majd ha egyszer rohadtul ráérek, de valahogy ha az ember 45 percet vezet oda és 45 percet haza minden nap, nehezen veszi rá magát hogy feláldozzon erre 5-6 percet az életéből:)
Már a 100on is csodálkozom, hogy több mint egy hete bírom, ez majdnem olyan, mint leszokni a cigiről:)
Egyébként Szigetszentmiklós-Dunaújváros rekord 26 perc, akkor nem 100zal mentem:)
A hétvégén a horvát autópályán ment a gép 600 kilómétert 5(!) felnőttel,légkondival,195-ös gumival.Nem kíméltem,130 alatt nem volt a mutató és volt 165 is.A végén 7 literre jött ki fogyasztás.Nagyon megvoltam elégedve.Amióta lecseréltem a gyári olajat érezhetően jobban megy az autó.Érdekes mert a volt autóimnál soha nem vettem észre különbséget olajok és benzinek között,úgylátszik egy kicsit érzékeny a kicsike.