A gyalogos és az autós korántsem egy kategória. Az pedig, hogy áthajtasz a pirosan, mert úgysem veszélyes, az csak téged minősít és nem érdemes rá válaszolnom, mert egyszerűen nevetséges álláspont. Egy buszsofőr akár több, mint 100 emberért felelős, legyen benne annyi felelősségtudat, hogy legalább a KRESZ-t betartja. Ha pedig egy gyalogos hirtelen felbukkan a semmiből és átrohan a zöld lámpán, te meg elcsapod a busszal, akkor magyarázhatod hogy de hát azt hitted biztonságos átmenni a piroson. Őszintén remélem, hogy semmiféle kategóriás jogosítványod nincs és nem is lesz ilyen hozzáállással.
A közutakat gyalogosan nem csak a kijelölt gyalogátkelőhelyeknél szabad keresztezni. A többire nem reagálnék, mert még kiderül, hogy én vagyok a hülye az álláspontommal, miszerint inkább legyen kikapcsolva este a lámpa, de ne a járművezető döntse el, hogy biztonságos-e keresztezni pirosnál a csomópontot.
Mi a baj azzal ha este 10-kor a teljesen értelmetlen,Kispesti lassító szűkítőn,ahol fél km-es távon belül senki sem jön szemből átmegy egy 184-es a piroson? Ha nem megy át rögtön +2-be lesz a busz, és még zavarja az ott lakókat is. Aki pedig az öt mínuszt adta nekem,azoktól kérném hogy gyalogosként éjjel egykor a mellékutcában is várják ki a zöldet, és minden esetben csak a zebrán menjenek át,ellenkező esetben ezt úgy hívják hogy képmutatás.
Ne keverjük már ide a veszélyességet, ha a stop-tábláknál nem hullik el minden 10000-edik jármű, lehet, hogy bekapcsolva felejtett pirosnál sem fog.
Én szépen ki szoktam várni olyankor is a zöldet, mikor senki sem _lát_, de ennek a világon semmi köze a veszélyességhez.
Azt meg mind tudjuk, hogy mennyit érne egy ilyen javaslat. De ez már rég OFF.
Ami engem igazából zavar, az az ajtózárás és előrecsorgás a piroshoz. Kökin a fantasztikus 90-es ciklusnál a vezér sípoláskor ajtót zár, előregurul a lámpához, a busz vége még lényegében belóg a megállóba, és szépen kivárja a 60-80 másodpercet. Az ilyen figyelmességi dolgokat mennyire van esélye belevenni az oktatásba? Gondolom papíron teljesen szabályos előregurulni, de az ilyen figyelmességek sokat jelentenének az utazóközönségnek.
Hát tényleg elég sok olyan piros lámpa van, amin átmenni egy sebességtúllépés veszélyességének töredéke. Persze, szabálytalan, nem követendő, ne így hozza be a késést, de az az állítás, hogy átmenni a piroson mindig veszélyes, egyszerűen nem igaz.
Egy két VT vezér szeret Olaszosan vezetni,kis forgalmú biztonságos helyen néha átmennek a piroson de ebből balesetveszélyt én még nem láttam,mi a baj vele? Előbb érsz haza már ez is gond? Te gyalogosként mindig megállsz a piroson? Vagy legyen BKV stilus megint ,20-al menni a zöldre,ott 2 métere a lámpa előtt 3 km-re lelassítani hátha átvált, az jobb volt?
Megállót sem fogok mondani. :) Egyébként nem ültem rajta, a másik irányban vártam a buszom, határeseteket meg sose teszem szóvá. Ez más volt. Amikor beállt a megállóba, már akkor piros volt. Elindult és még mindig piros. Szerintem fel se tűnt neki, hogy ott egy lámpa. Vagy ennyire megörült, hogy kiengedte egy autós, és nincs ilyen gesztushoz hozzászokva. :)
Ennyi erővel azt is írhattad volna, hogy az egyik kocsitok XD Amúgy nem mindegy hol ülsz még a 12m-es busznál sem feltétlenül, pláne nem a csuklós C2-nél..
Ha gyors a lámpaciklus, lehet hogy te leghátul pirosat látsz, pedig a sofőr még épp zöldet.
Cserébe olyan is van, amikor már a zöldnél megállnak, ha gyaloglámpa már piros és mi lesz..