Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 14109

Ha megy a német, akkor itt egy kis olvasnivaló.

http://www.zuckerfabrik24.de/steyrpuch/steyr13_1.htm

Előzmény: Törölt nick (14108)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.17 0 0 14108

Ami bent volt ahhoz képest megváltás. És azzal is ment.. 

Persze, hogy egyezik. Nem is tudtad, hogy a csepel-steyr 50-60-as években gyártott motorjai ossztrákoktól jöttek?

 

Előzmény: rebigép (14106)
rebigép Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14107

Bocsi! mármint az ifához.

rebigép Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14106

Ja és igen! ami új és most kapható a boltokban az mind kínai, a minőséget nem is mondom, beszélni is kár róla!

rebigép Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14105

Ha ifa  lenne nem lenne gondom az van az udvaron pár darab. a zetor hagyatékból maradt nekem próbálom életre kelteni.

Jól hallom? a steyer egyezik a csepelllel?

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14104

Folyamatban... :)

Előzmény: kavicsos64 (14103)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14103

És jó már a steyer ?

Előzmény: Törölt nick (14101)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14102

De a zetorhoz már nem ilyen baráti az ár ! Vigyázni kell ám mert az IFA-hoz a kinai is gyárt alkatrészt !

Előzmény: Törölt nick (14101)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14101

Szerintem jó árakon dolgoznak. Ifa porlasztó (bele van ütve minden hova, de ifába ilyent sose szeretlek) teljesen kompletten 8600 ft volt postával a két darab. Komplett porlasztóért szerintem nagyon jó ár. És nem mellesleg csepel hengerfejbe belemegy vagy is steyrbe, végül is ugyan az :) 

Előzmény: kavicsos64 (14100)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.16 0 0 14100

Nagytraktor Kecskemét de az drága szerintem !

Előzmény: rebigép (14099)
rebigép Creative Commons License 2017.02.15 0 0 14099

köszönöm , próbálom keresni őket. az a 200euro az fájna kicsit.

kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 14098

Traktorker Felsőzsolca ,ott is található némi alkatrész hozzá hengerfej tömítés ,dugattyú ,ilyesmi ! Meg kell őket kérdezni de most nem láttam pedig volt !

Előzmény: rebigép (14096)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.15 0 0 14097

198 euró egy vadi új Csehországban ,de meg nézem lehet közelebb is lesz !

Előzmény: rebigép (14094)
rebigép Creative Commons License 2017.02.15 0 0 14096

Előre is köszönöm!

triplaharom Creative Commons License 2017.02.15 0 0 14095

Légy üdvözölve közöttünk !

Volt itt a környéken 1 ismerősnek néhány Superja, majd rákérdezek.

Előzmény: rebigép (14094)
rebigép Creative Commons License 2017.02.14 0 0 14094

Szép jó napot mindenkinek, itt egy újonc!

keresgéltem a netten mtz 45 után és ide keveredtem. Láttam zetorokról  volt szó. Nincs esetleg valakinek elfekvőben egy super 50-es hengerfeje?

kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.14 0 0 14093

Valamelyik hirdető portálon hirdet egy ürge padlóváltót, itteni gyártásút ! Ki kéne próbálnia ! El tudom képzelni hogy ez az oka a betegségnek ! Ezek a váltók alapból kormányváltósak nem padlóváltónak tervezték, az más mechanikával üzemel ,és ezt alakították át padlóváltónak ! Vagy vissza kell alakítani kormányváltónak. Váltókar mechanikát kell cserélni ! De a zetoros komát meg kérdem mit szól ehhez !

Előzmény: Törölt nick (14092)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.14 0 0 14092

Hátramenet és előrement kapcsolásakor a váltó kulisszánál átugrik a váltókar tegelye és hátramenetből nem lehet kivenni a gépet. Ilyenkor kulissza fedelét levenni, kulisszát üres állásba vissza majd vissza a fedél és így oké. Tulajjal beszéltem állítása szerint nincs megoldás, mert a váltókar végét ha 1-2 mm-el meghosszabítja, akkor üres állásba nem lehet oldalirányban mozgatni a kart, ergó elakad. Én is furcsálltam a dolgot, de szememmel láttam, hogy 5-ből 4-szer kiakadt pótkocsizáskor valamint szántáskor. De mondta, hogy ez zetor betegség, és már mástól is hallottam hasonlót.

Előzmény: kavicsos64 (14091)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.14 0 0 14091

Ezt leírhatnád bővebben mit takar ez a szétugrik a váltó ! Hátha tanulok belőle valamit !

Előzmény: Törölt nick (14090)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14090

Fillérekből rendbe lehetett hozni a váltót. De ez mióta meggyártották, nem nyúlt bele senki. 

Zetorból erre se sok van, hogy őszinte legyek. Egy Super 50-ről tudok, meg egy 6245-ről. utóbbinak rendszeresen szétugrik a váltó. 

Előzmény: kavicsos64 (14088)
zolika_199 Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14089

Köszönöm a segítségeteket!
Engem a Zetorokról lebeszéltek, nekem azt mondták, hogy nagyon szervizigényesek, és hogy drága hozzá az alkatrész, nem túl megbízható, ráadásul itt a környéken nincs egy darab sem.

Gondolkoztam még a T-25-ös traktoron is, mivel kabin nélkül az is jó lenne nekem, csak nem tudom le lehet-e venni a kabinját, és hogy az mennyire bírja a napi használatot.

 

kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14088

Akkor most mondhatom a steyerre hogy szar a váltója ? ((::!! Pedig csak a gazda volt műszaki zseni !

Előzmény: Törölt nick (14087)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14087

Lehet, mondjuk én is újravarázsoltam a reteszelését a váltónak, akkor tudtam meg, hogy van benn egy mászó fokozat is :D

Rugók eltörve, golyók berohadva. Most patikat állapota van, ahogy illik.

A plombát én vettem le róla :)

Előzmény: kavicsos64 (14086)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14086

Mert a gólyók ,rugók már kopottak a sok váltástól ,majd nekem is meg kell ezt nézni ,mert egyszer már nekem is előfordult már ez a hiba hogy egyszerre két fokozat volt benne ! De hogy pontosan ezt a kapcsolórúd hibája vagy a golyóé nem tudom ! Meg elméletileg a vétlen kapcsolás ellen van benne biztosító csak szar betenni ezért ha valaki szereli kihagyja belőle ! Magamról tudom ((::!! Csak én ezt tudom alapból ,és vigyázok ! De egy műszaki zseni traktoros már nem foglalkozik ilyennel !

Előzmény: Törölt nick (14085)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14085

Kapcsolással van valami, hogy a rudazat kiakad a hátramenet és előremenet közötti váltásnál és ilyenkor a váltódekni levétele után lehet visszolni a pálcákat. Több zetornál is hallottam erről a jelenségről.

Előzmény: kavicsos64 (14084)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14084

Néhány ezerért adnak bele fogaskereket ! Az biztos hogy nem az MTZ durva váltója, hanem egy finom váltó, amiben ha minden rendben van, a lada váltóhoz hasonlóan lehet kapcsolgatni ! Váltani két kuplunggal kell felfelé és ugyanez visszakapcsolásnál a két kuplung közzé még egy gázfröccs is kell ! A kuplung dupla kuplung ezért az sem mindegy meddig van kinyomva ,de ez szokás kérdése ! Más országokban mindenes trakik ,csak nálunk nem tartják traktornak őket ! Püspökladányban van egy zetoros ember az aszt mondta nekem sosem venne más gépet ,pedig van az udvarán vagy 7-8 db ! És arrafelé a földek sziksós agyagból állnak !

Előzmény: Törölt nick (14083)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14083

Itt mifelénk annyira nem istenítik őket, meg tudtommal a zetoroknak a váltóval vannak problémák. Ettől függetlenül alkatrész lehet hozzá dögivel és lehet jó is. 

Előzmény: kavicsos64 (14081)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14082

Egy 3011 zetor javítható ,tuningolható ,használt és új alkatrészek hozzá ! De vannak újabb háromhengeres zetorok is !

Előzmény: zolika_199 (14079)
kavicsos64 Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14081

Na itt a zetor előnye ! Egy 3 hengeres zetorhoz minden van ! De még a kéthengereshez is ,mert építőszekrény elvén épült !

Előzmény: Törölt nick (14080)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.13 0 0 14080

Nekem Steyr 182 van, meg lennék elégedve a teljesítménnyel ha a motorja olyan állapotban lenne amilyenben most nincs sajnos. Alkatrész ellátása jó, ahhoz képest, hogy 1958-ban gyártották, viszont baromi drága hozzá minden. Pl. váltóhoz nem kapsz semmit max bontottat, de az is ilyen idős, sok üzemórával. Motorja rokon a csepel motorokkal, hengerfej, izzító, porlasztó passzol bele, de akár egy az egybe cserélhető is. Hidraulikát én átalakíttattam rajt, így szerelhető, cserélhető minden kopó alkatrész.

Amin mondjuk én is gondolkodok, azok a Kis dutrák esetleg az 50 lovasok (bár ezek már nagyok is már talán). 

Előzmény: zolika_199 (14079)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!