csak kérdés, van-e még a jetin kedvezményes kontingens...
ha ez elfogy, akkor a 4 napos útra Salzburgig kirándulójegy, onnan meg Bayern + Baden Wüttenberg ticket vagy Quer-durchs-Land-Ticket ami 3 fő esetében kb. 20€/fő
(hogy Stuttgartban csak a tartományi jegy jó a helyi közlekedésre, vagy az országos, azt nem tudom, de lehet csak előbbi, ekkor megérheti külön megvenni a 2 tartományi jegyet, előbbit Salzburgban, utóbbit Ulmban, árban kb. 2€-val drágább csak így)
Visszafelé vasárnap meg ott a Schönes-Wochenende-Ticket ami csak 44€ a csoportnak.
Persze hátrány, hogy német területen nem lehet a távolsági vonatokkal menni, bár néhol a regi szerelvények még jobbak is:)
illetve ezzel még a müncheni jeti-hez sincs kötve az ember, s a zürichin a kihasználtság is barátibb mindig.:)
Az utolsó PDF röviden ír róla (mármint a 150esről):
· A 272-273 sz. EC vonatpár közlekedése megszűnik. · Kiskunhalas – Kelebia között EC 344-345 sz. új vonatpár közlekedik (Bécs – Budapest – Belgrád) · Új 7902/7905 sz. vonatpár került megrendelésre a változó nemzetközi menetvonalak miatt. Ez a vonatpár feleslegessé teszi a 7954/7955 sz. vonatpár közlekedését. (A792 és 795 sz. vonatok közlekedtetése még egyeztetés alatt). · A Prága/Budapest – Bar kocsik a 794 és 795 sz. vonatokkal közlekednek. · A 341 sz. vonat megáll Soltvadkerten is. · A 790, 7909 sz. vonatok (32) korlátozást kaptak.
A 70-es változásait ld. ugyanott (változások 2014-2015.PFG)
Segítséget szeretnék kérni, mert sajnos már nem vagyok képben a nemzetközi jegyek kacifántos világában:
Stuttgartba hogy lehetne a legolcsóbban eljutnia 2-3 főnek?
DB oldalát néztem, ott akciós jegyekkel kb 110euro/főre találtam. Startnál, meg csak a közvetlen jetikre árul, amik viszont nem jók nekem. (csütörtöki kiérkezés és vasárnapi hazaérkezés lenne jó, egy júliusi hosszú hétvégeként)
És ugye az sem mindegy, hogy ki milyen nemű, mert pl ha egy házaspár utazik, nem tud 3-asba jegyet venni, mert ugye vagy női vagy férfi utast raknak még be mellé, ami ugye a női/férfi fülke miatt nem lehetséges. Ergo ha ketten utaztok akkor kénytelenek lesztek 2-esbe jegyet venni.
A legtobb halokocsiban 3 agy van es a foglalasnak megfeleloen allitjak be 1, 2, 3 agyasnak. Vannak ahol a poziciok fixek (az also szint az ules ulolapja felett kicsivel, a kozepso nagyjabol a fejtamla teteje, a felso a csomagtarto szintje) es van ahol a 2 agyas eseten a 'felso' agy lejjebb kerulhet. Ez az ujabb kocsiknal lehetseges. A felso agy nem a legkenyelmesebb, de van hogy a folyoso fele benyulik es ki lehet nyujtozni ott is. Nagy magassag az agyak kozott nincsen, epp felulni lehet alacsonyabbaknak.
3-an utazunk, de ha olyan kocsi közlekedik, amiben egymás fölött van 3 ágy, az szerintem gáz, legalábbis a legfölső ágy. Természetesen nem akarjuk azt, hogy mellénk tegyenek valakit.
Ezért kérdezem, hogy milyenek a kocsik, mert, ha 2 ágy van benne akkor foglalok 2db 2 ágyasat, ha 3 ágyas, akkor nem tudom!
A képeken látok olyan fülkét is amiben 3 ágy van egymás fölött és látok olyat is, amiben csak 2 ágy van.....
Annyi ágyas lesz a fülke, amilyennek kéred (kifizeted). 1, 2 és 3 közül lehet választani. Ha háromágyasat kérsz, akkor berakhatnak melléd két vadidegent. Ha mindenképpen egyedül utaznál, akkor kérj egyágyasat. Ezen felül lehet választani hogy legyen-e saját zuhanyzód (viszont csak 1 vagy 2 ágyashoz).
A fenti linken található kocsiban csak 2 ágyat látok. A másik kettő vele szembe van?
Van aki azt mondta, hogy ő olyannal utazott, hogy 3 ágy volt egymás fölött!
Hálókocsiban is létezik 1-2 osztály?
Bocs a sok hülye kérdésért, de nem értek hozzá. Azért szeretném látni, mert, ha három ágy van egymás fölött, akkor inkább 2db 2 ágyas fülkét választanám!
Amint az ismert volt már korábban, a mostani menetrendi év végén lejár a DB AG és a ČD között a Prága–Berlin–Hamburg tengelyen közlekedő nemzetközi járatokról szóló együttműködési megállapodás, amelyet egyébként is meghosszabbítottak már egy esztendővel. A mostani döntés eredményeként további öt évre, azaz 2019 decemberéig szól az együttműködés és opcionálisan további öt évre még meghosszabbítható a kontraktus, ha a felek elégedettek egymással.
Az együttműködés keretében összesen öt vonatpár közlekedik majd a jövőben is Csehország és Németország között. Egy további járatot a MÁV-START üzemeltet majd. Három vonatpár Hamburgból, három pedig Berlinből indul majd Prága felé a tervek szerint.
A híradásban szereplő egyetlen pár magyar üzemeltetésű járat kérdéseket vet fel: jelenleg ugyanis a MÁV-START két EuroCity-vonatpárt közlekedtet Budapest és Berlin között; ebből az EC 174/EC 175-ös páros Hamburgig tovább is megy. Ebbe pedig egyetlen kocsit, egy kerékpárszállító kocsit ad a DB AG; míg a csak Berlinig járó EC 170/EC 171-es párost tisztán adja a MÁV-START. Vajon melyiktől kell majd megválnunk?
Kérdésem:
A három jövő évi nappali vonat közül, Jeszenszky, Bohémtanya, Hungária melyiket állítja ki a Start? A másik kettő ezek szerint cseh kocsikból fog állni?
Ezzel az elso osztalyu kocsival Keszthely-Bp es Bp-Bekescsaba viszonylaton utaztam, kenyelmes, rengeteg hely van, talan ha a szembeulovel akarsz beszelni, akkor mar eleg messze van es nem lehet tul bizalmasan csevegni.
A jegyet ha Berlin Spezial jegyrol van szo, minel elobb, mivel el szoktak fogyni hamar. Elvileg 3 honappal korabban es legkesobb 3 nappal az utazas elott lehet megvenni. 39/49/59 Euro masodosztalyra vs 65/85 Euro az elsore. Szerintem interneten is meg lehet venni a MAV honlapon vagy nemzetkozi penztarban, vagy pedig tuti a DB is arul a sajat honlapjan, bar az van hogy dragabb.
Én mindent érdeklődtem, ezer féle választ kaptam, de a kegyelemdöfést a Dilis Gizi adta, amikor közölte, hogy a SparNight Prágától 19 €, de a METROPOL csak Berlintől ad ülőhelyest, Prágától, háló és fekvő, tehát a 19 € az 29 € :-) és ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...
A " Narancssárga Fapadossal " megyek odafelé, de mivel bizonytalan volt a visszaút ideje, így nem vettem meg visszafelé is.
Mostmár, ha venném is, annyiba kerülne hogy ......... tehát sok.
De lényegében így is indultunk ennek az egésznek, hogy vissza vonat lesz.
Ezek szerint, szerinted ne foglalkozzak azzal a + kb. 30 - al az elsö osztályon.
Nem is múlik ezen az összegen, csak mivel ritkán vonatozok, kíváncsi voltam a véleményekre.
Talám még annyit szeretnék tudni, hogy adott esetben mennyivel ( hány nappal ) hamarébb ajánlatos jegyet venni ?
Vagy ez nem egy lényeges pont ? Akár elözö nap is ?
Bocs az esetleges " felesleges kérdésekért ", de mint írtam, nem szoktam vonatozni. Repülés egyszerübb és gyorsabb, de most ez a helyzet van, vonatozunk :)
Szivesen. Az elvileg Bvmz kocsi, kenyelmes fulkes.
A 29Euros ar kellemetlen, mert annyiert a cseh vasutaknal valtva fekvohely a 6-osba kerul ennyibe. A Mavnal is van 19 Euros Spar jegy a Praga-Bp ulokocsiba, de a lehetosegek egyik fele, hogy elfogyott, a masik hogy ez a 29-es is odaszol csak a 19 Euros kontingens fogyott el. Vagy harmadik lehetoseg, hogy a penztarban, csak a Metropol globalis kodjat utotte be a no. Nekem anno Pragaban nem akartak elhinni, hogy van ilyen, a penztaros szerint Spar jegy csak a pragai stokkba letezik. Sok mulik azon kihez kerulsz.
Masik opson, megerdeklodni Mav-nal, cseh vasutaknal, hogy az ulokocsis Spar jegyed melle vehetsz-e halo vagy fekvohelyet. Mivel a Spar jegyek csak kb 30%-at foglaljak el a teljes kapacitasnak.
Kedvezményes SparDay- és SparNight-menetjegyeinkkel akár már 19 €-ért is eljuthat a cseh fővárosba. A kedvezményes jegyek csak adott napra és vonatra válthatók korlátozott számban, cseréjük vagy visszaváltásuk nem lehetséges!
SparDay-menetjegyek a közvetlen nappali vonatokra az alábbi árakon válthatók:
2. osztályon: 19 €-tól, 1. osztályon: 35 €-tól
SparNight-menetjegyek a Metropol EuroNight prágai kocsijaiba az alábbi árakon válthatók:
Ha jol emlekszem SCsabi topiktars irta korabban tobbszor is, hogy ilyen hosszu uton celszerubb benevezni az elsore ha belefer. Adott esetben nagyobb zsufoltsag lehet a cseh es szlovak szakaszokon a masodosztalyon, mig az elso osztaly nem zsufolt. Nemeteknel mar az is tele lehet. A kocsik kozott egbekialto kulonbseg nincsen, tobb a labter az elso osztalyon. Ez alapvetoen szubjektiv dontes, a Praga-Bp szakaszon nekem nem eri meg a 10/20 Euro kulonbseget, de az csak a fele idoben. Ha en utaznek, ellenoriznem meg pl a repjegy arat, lehet hogy jo idoben valtott narancssarga fapados olcsobb lehet mint a vonat.