Keresés

Részletes keresés

mcg Creative Commons License 2014.06.14 0 0 13565

csak kérdés, van-e még a jetin kedvezményes kontingens...

 

ha ez elfogy, akkor a 4 napos útra Salzburgig kirándulójegy, onnan meg Bayern + Baden Wüttenberg ticket vagy Quer-durchs-Land-Ticket ami 3 fő esetében kb. 20€/fő

(hogy Stuttgartban csak a tartományi jegy jó a helyi közlekedésre, vagy az országos, azt nem tudom, de lehet csak előbbi, ekkor megérheti külön megvenni a 2 tartományi jegyet, előbbit Salzburgban, utóbbit Ulmban, árban kb. 2€-val drágább csak így)

 

Visszafelé vasárnap meg ott a Schönes-Wochenende-Ticket ami csak 44€ a csoportnak.

 

Persze hátrány, hogy német területen nem lehet a távolsági vonatokkal menni, bár néhol a regi szerelvények még jobbak is:)

 

illetve ezzel még a müncheni jeti-hez sincs kötve az ember, s a zürichin a kihasználtság is barátibb mindig.:)

Előzmény: orangutan (13561)
canis maior Creative Commons License 2014.06.13 0 0 13564

A kérdésedre válaszolva: nem.

Előzmény: vonatozó (13563)
vonatozó Creative Commons License 2014.06.13 0 0 13563

Ami eddig  tudható a decemberi menetrendváltástól életbelépő nemzetközi változásokról:

 

Megszűnik: Varsovia EC

 

Változik: Avala EC: - új útvonalon Belgrád- Bp-Bécs közlekedik

           

             Kálmán Imre + Wiener Walzer: egyesítve lesz Bp-Salzburg között

            

             Citadella: EC lesz Ljubljanába

 

              Adria: nyáron továbbít kocsikat Rijekába is

 

              Rippl-Rónai: párosban 65-ös, páratlanban 67-es korlátozással lesz stokkja Pécsre is

 

Új Vonat: Porta Bohemica EC Bp-Prága-Hamburg

            

              Csárdás EC: Bp-Prága

              

              EC Debrecen-Bp-Bécs

 

              EC Bp-Bécs

 

              éjszakai gyorsvonat Bp-Szófia (a nyári burgasz-várnai kocsikat is viszi?)

maksimir Creative Commons License 2014.06.05 0 0 13562

Az utolsó PDF röviden ír róla (mármint a 150esről):

 

· A 272-273 sz. EC vonatpár közlekedése megszűnik.
· Kiskunhalas – Kelebia között EC 344-345 sz. új vonatpár közlekedik (Bécs –
Budapest – Belgrád)
· Új 7902/7905 sz. vonatpár került megrendelésre a változó nemzetközi menetvonalak
miatt. Ez a vonatpár feleslegessé teszi a 7954/7955 sz. vonatpár közlekedését. (A792
és 795 sz. vonatok közlekedtetése még egyeztetés alatt).
· A Prága/Budapest – Bar kocsik a 794 és 795 sz. vonatokkal közlekednek.
· A 341 sz. vonat megáll Soltvadkerten is.
· A 790, 7909 sz. vonatok (32) korlátozást kaptak.

 

A 70-es változásait ld. ugyanott (változások 2014-2015.PFG)

Előzmény: szervezkedő (13558)
orangutan Creative Commons License 2014.06.04 0 0 13561

Start jeggyel Münchenig, onnan meinfernbus.de vagy city2city.de, így fejenként egy irányba 29+8 = 37€-ból ki lehet hozni.

Előzmény: 1116001 (13560)
1116001 Creative Commons License 2014.06.04 0 0 13560

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, mert sajnos már nem vagyok képben a nemzetközi jegyek kacifántos világában:

 

Stuttgartba hogy lehetne a legolcsóbban eljutnia 2-3 főnek?

DB oldalát néztem, ott akciós jegyekkel kb 110euro/főre találtam. Startnál, meg csak a közvetlen jetikre árul, amik viszont nem jók nekem. (csütörtöki kiérkezés és vasárnapi hazaérkezés lenne jó, egy júliusi hosszú hétvégeként)

 

Előre is köszönöm!

 

zjakabfi Creative Commons License 2014.06.01 0 0 13559

Én a 70-est sem találtam...

 

Előzmény: vonatozó (13557)
szervezkedő Creative Commons License 2014.06.01 0 0 13558

Sziasztok!

Érdeklődve átolvastam én is a változásokat!

 

A 140, 150, 155-ös mezőket ne rejtegesse senki, ha valahol el van mentve a gépén.

:-)

 

Köszi!

vonatozó Creative Commons License 2014.05.31 0 0 13557

Ezzel csak az a baj, hogy a vége 110-155-ig hiányzik.

Ha megvan neked, küldd át légyszíves.

Lesz egy Bp-Szófia vonat is, ha a változások igazak.

Előzmény: zjakabfi (13556)
zjakabfi Creative Commons License 2014.05.31 0 0 13556

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=130492864&t=9176441

 

Itt a jövő évi tervezet, az utolsó PDF. egy jó összefoglaló.

 

Pár gondolat.

Citadella EC, és Ljubljanáig

Adria +1 nap, és fiumei stokk

2 közvetlen átlós EC

2. hamburgi EC 07.25-kor

Jó olvasást!

 

Pubi, a professzor Creative Commons License 2014.05.29 0 0 13555

És ugye az sem mindegy, hogy ki milyen nemű, mert pl ha egy házaspár utazik, nem tud 3-asba jegyet venni, mert ugye vagy női vagy férfi utast raknak még be mellé, ami ugye a női/férfi fülke miatt nem lehetséges. Ergo ha ketten utaztok akkor kénytelenek lesztek 2-esbe jegyet venni.

paca664 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13554

A felső ágy nem gáz, főleg ha egy társaság vagytok. Ott is van elég hely. 3 emberre több fülkét foglalni nem érdemes azon felül, hogy elég drága.

Előzmény: lrobertoB (13552)
DVB Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13553

A legtobb halokocsiban 3 agy van es a foglalasnak megfeleloen allitjak be 1, 2, 3 agyasnak. Vannak ahol a poziciok fixek (az also szint az ules ulolapja felett kicsivel, a kozepso nagyjabol a fejtamla teteje, a felso a csomagtarto szintje) es van ahol a 2 agyas eseten a 'felso' agy lejjebb kerulhet. Ez az ujabb kocsiknal lehetseges. A felso agy nem a legkenyelmesebb, de van hogy a folyoso fele benyulik es ki lehet nyujtozni ott is. Nagy magassag az agyak kozott nincsen, epp felulni lehet alacsonyabbaknak.

Előzmény: lrobertoB (13552)
lrobertoB Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13552

3-an utazunk, de ha olyan kocsi közlekedik, amiben egymás fölött van 3 ágy, az szerintem gáz, legalábbis a legfölső ágy. Természetesen nem akarjuk azt, hogy mellénk tegyenek valakit.

Ezért kérdezem, hogy milyenek a kocsik, mert, ha 2 ágy van benne akkor foglalok 2db 2 ágyasat, ha 3 ágyas, akkor nem tudom!

A képeken látok olyan fülkét is amiben 3 ágy van egymás fölött és látok olyat is, amiben csak 2 ágy van.....

Előzmény: paca664 (13550)
BahnScorper Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13551

De az nem közlekedik mindig. Most az alap kocsi az a 71-70-es, amellé jön szezonban a 70-91-es. (Dacia ugyanez.)

Előzmény: paca664 (13550)
paca664 Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13550

Annyi ágyas lesz a fülke, amilyennek kéred (kifizeted). 1, 2 és 3 közül lehet választani. Ha háromágyasat kérsz, akkor berakhatnak melléd két vadidegent. Ha mindenképpen egyedül utaznál, akkor kérj egyágyasat. Ezen felül lehet választani hogy legyen-e saját zuhanyzód (viszont csak 1 vagy 2 ágyashoz).

Előzmény: lrobertoB (13549)
lrobertoB Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13549

köszönöm a gyors segítséget.

 

megmondom őszintén, hogy életemben nem utaztam még hálókocsival.

 

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_WLABmee-7091.php

A fenti linken található kocsiban csak 2 ágyat látok. A másik kettő vele szembe van?

Van aki azt mondta, hogy ő olyannal utazott, hogy 3 ágy volt egymás fölött!

Hálókocsiban is létezik 1-2 osztály?

 

Bocs a sok hülye kérdésért, de nem értek hozzá. Azért szeretném látni, mert, ha három ágy van egymás fölött, akkor inkább 2db 2 ágyas fülkét választanám!

Előzmény: Snake-Mojzi (13546)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13548

December elejétől január közepéig és június elejétől szeptember végéig 2 hálóval jár, szerintem napokon belül megint rendszeres lesz benne a 71-70-es.

Előzmény: Pubi, a professzor (13547)
Pubi, a professzor Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13547

Jellemzően már csak a 70-91-es szokott közlekedni. A 71-70-est és a 71-80-as már nagyon ritka az Isterben.

Előzmény: Snake-Mojzi (13546)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13546
Előzmény: lrobertoB (13545)
lrobertoB Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13545

Sziasztok,

 

tudnátok képet, vagy valami infót linkelni, hogy az Ister EuroNight (Budapest - Bukarest) vonaton hogyan néz ki belülről egy 3 ágyas hálókocsi?

 

BahnScorper Creative Commons License 2014.05.27 0 0 13544

A vadonatúj orosz hálók (http://3dtour.fpc.ru/ric/) végre az EU területére is eljutnak, de ehhez egyelőre nem kell nyomtávot váltaniuk...

 

http://pass.rzd.ru/static/public/ru?STRUCTURE_ID=5127&layer_id=3290&id=2326

vonatozó Creative Commons License 2014.05.27 0 0 13543

Regionalbahn cikk

 

Marad a ČD – bukott a RegioJet

 

Amint az ismert volt már korábban, a mostani menetrendi év végén lejár a DB AG és a ČD között a Prága–Berlin–Hamburg tengelyen közlekedő nemzetközi járatokról szóló együttműködési megállapodás, amelyet egyébként is meghosszabbítottak már egy esztendővel. A mostani döntés eredményeként további öt évre, azaz 2019 decemberéig szól az együttműködés és opcionálisan további öt évre még meghosszabbítható a kontraktus, ha a felek elégedettek egymással.

 

Az együttműködés keretében összesen öt vonatpár közlekedik majd a jövőben is Csehország és Németország között. Egy további járatot a MÁV-START üzemeltet majd. Három vonatpár Hamburgból, három pedig Berlinből indul majd Prága felé a tervek szerint.

 

A híradásban szereplő egyetlen pár magyar üzemeltetésű járat kérdéseket vet fel: jelenleg ugyanis a MÁV-START két EuroCity-vonatpárt közlekedtet Budapest és Berlin között; ebből az EC 174/EC 175-ös páros Hamburgig tovább is megy. Ebbe pedig egyetlen kocsit, egy kerékpárszállító kocsit ad a DB AG; míg a csak Berlinig járó EC 170/EC 171-es párost tisztán adja a MÁV-START. Vajon melyiktől kell majd megválnunk?

 

Kérdésem:

 

A három jövő évi nappali vonat közül, Jeszenszky, Bohémtanya, Hungária melyiket állítja ki a Start? A másik kettő ezek szerint cseh kocsikból fog állni?

Előzmény: Snake-Mojzi (13522)
gertam Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13542

PANTOGRÁFOSAT!

 

..., Prágától, háló és fekvő, tehát a 19 € az 29 € :-) és ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...

 

Prágától CSAK háló és fekvő kocsi jön, tehát a 19 € az én esetemben ülőhelyes kocsiban 29 € :-) a berlini kocsi miatt.

És ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...

 

Az már csak mellékes, hogy nem tudta a jegyet kiadni Praha hl.n állomásról, csak Holesovicéről !!!!!!!

 

Üdv

 

- gertam -

 

 

Előzmény: gertam (13539)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13541

Bizony, de nyaron van pragai ulo is. 376-os kocsi. http://www.mav-start.hu/res/en_476_477_metropol_14.pdf

Előzmény: gertam (13539)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13540

Kicsit gondolkodni kellett, hogy leessen hogy akkor Berlin-Bp-Berlin utazasrol van szo :)

 

A masodosztalyu kocsik ezek lehetnek:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bmz.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bvmz.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bpmz-2091.php

Az elso osztalyu pedig ilyen:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Avmz.php

 

Ezzel az elso osztalyu kocsival Keszthely-Bp es Bp-Bekescsaba viszonylaton utaztam, kenyelmes, rengeteg hely van, talan ha a szembeulovel akarsz beszelni, akkor mar eleg messze van es nem lehet tul bizalmasan csevegni.

 

A jegyet ha Berlin Spezial jegyrol van szo, minel elobb, mivel el szoktak fogyni hamar. Elvileg 3 honappal korabban es legkesobb 3 nappal az utazas elott lehet megvenni.  39/49/59 Euro masodosztalyra vs 65/85 Euro az elsore. Szerintem interneten is meg lehet venni a MAV honlapon vagy nemzetkozi penztarban, vagy pedig tuti a DB is arul a sajat honlapjan, bar az van hogy dragabb.

Előzmény: Spandau11 (13538)
gertam Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13539

PANTOGRÁFOSAT!

 

Én mindent érdeklődtem, ezer féle választ kaptam, de a kegyelemdöfést a Dilis Gizi adta, amikor közölte, hogy a SparNight Prágától 19 €, de a METROPOL csak Berlintől ad ülőhelyest, Prágától, háló és fekvő, tehát a 19 € az 29 € :-) és ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: DVB (13537)
Spandau11 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13538

Kösz a választ.

 

A " Narancssárga Fapadossal " megyek odafelé, de mivel bizonytalan volt a visszaút ideje, így nem vettem meg visszafelé is.

Mostmár, ha venném is, annyiba kerülne hogy ......... tehát sok.

De lényegében így is indultunk ennek az egésznek, hogy vissza vonat lesz.

Ezek szerint,  szerinted ne foglalkozzak azzal a + kb. 30 - al az elsö osztályon.

Nem is múlik ezen az összegen, csak mivel ritkán vonatozok, kíváncsi voltam a véleményekre.

 

Talám még annyit szeretnék tudni, hogy adott esetben mennyivel ( hány nappal ) hamarébb ajánlatos jegyet venni  ?

Vagy ez nem egy lényeges pont ? Akár elözö nap is ?

Bocs az esetleges " felesleges kérdésekért ", de mint írtam, nem szoktam vonatozni. Repülés egyszerübb és gyorsabb, de most ez a helyzet van, vonatozunk :)

 

Előzmény: DVB (13536)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13537

Szivesen. Az elvileg Bvmz kocsi, kenyelmes fulkes.

 

A 29Euros ar kellemetlen, mert annyiert a cseh vasutaknal valtva fekvohely a 6-osba kerul ennyibe. A Mavnal is van 19 Euros Spar jegy a Praga-Bp ulokocsiba, de a lehetosegek egyik fele, hogy elfogyott, a masik hogy ez a 29-es is odaszol csak a 19 Euros kontingens fogyott el. Vagy harmadik lehetoseg, hogy a penztarban, csak a Metropol globalis kodjat utotte be a no. Nekem anno Pragaban nem akartak elhinni, hogy van ilyen, a penztaros szerint Spar jegy csak a pragai stokkba letezik. Sok mulik azon kihez kerulsz.

 

Masik opson, megerdeklodni Mav-nal, cseh vasutaknal, hogy az ulokocsis Spar jegyed melle vehetsz-e halo vagy fekvohelyet. Mivel a Spar jegyek csak kb 30%-at foglaljak el a teljes kapacitasnak.

 

Kedvezményes SparDay- és SparNight-menetjegyeinkkel akár már 19 €-ért is eljuthat a cseh fővárosba. A kedvezményes jegyek csak adott napra és vonatra válthatók korlátozott számban, cseréjük vagy visszaváltásuk nem lehetséges!

SparDay-menetjegyek a közvetlen nappali vonatokra az alábbi árakon válthatók:

2. osztályon: 19 €-tól, 1. osztályon: 35 €-tól

SparNight-menetjegyek a Metropol EuroNight prágai kocsijaiba az alábbi árakon válthatók:

Ülőkocsi* 19 €-tól Fekvőhelyes kocsi 6 ágyas fülkében 29 €-tól 4 ágyas fülkében 39 €-tól Hálókocsi 3 ágyas fülkében (Tourist) 49 €-tól 2 ágyas fülkében (Double) 59 €-tól 1 ágyas fülkében (Single) 99 €-tól

 

Fekvőhelyes kocsi 6 ágyas fülkében 9,40 € 4 ágyas fülkében 14,00 € Hálókocsi 3 ágyas fülkében (Tourist) 14,00 € 2 ágyas fülkében (Double) 21,00 € 1 ágyas fülkében (Single)* 49,00 €

Előzmény: gertam (13535)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13536

Ha jol emlekszem SCsabi topiktars irta korabban tobbszor is, hogy ilyen hosszu uton celszerubb benevezni az elsore ha belefer. Adott esetben nagyobb zsufoltsag lehet a cseh es szlovak szakaszokon a masodosztalyon, mig az elso osztaly nem zsufolt. Nemeteknel mar az is tele lehet. A kocsik kozott egbekialto kulonbseg nincsen, tobb a labter az elso osztalyon. Ez alapvetoen szubjektiv dontes, a Praga-Bp szakaszon nekem nem eri meg a 10/20 Euro kulonbseget, de az csak a fele idoben. Ha en utaznek, ellenoriznem meg pl a repjegy arat, lehet hogy jo idoben valtott narancssarga fapados olcsobb lehet mint a vonat.

Előzmény: Spandau11 (13531)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!