Beszéltem a rendészeti ig. alessel, már továbbította a közl.rend.-i o.v.-nek az anyagot, amit küldtél, ill. konzultál a debreceniekkel. A pill.-nyi áll.foglalása - úgy tűnik - a debreceniével egyezik. Ha lesz szem. szállításra megszüntető bírósági, akkor azt is felülvizsgálja, de addig ebben nem támogat. Hát most várunk egy - lehetőleg tatabányai - feljelentést, aztán reméljük a legjobbakat. üdv
a segítségetekre lenne szükségem! hosszas keresgélés után sem találom sehol (se fórum, se gugli) az aixam400 generátorát meghajtó ékszíj méretét. ha valaki birtokában van a tudásnak, kérem ossza meg velem! köszönöm!
Most mondták be a hírekben, hogy megkezdték az új magyar olcsó kisautó gyártását, de Ausztriában, mert itthon bizonytalan a gazdasági környezet. Már van 5000 megrendelésük, főleg Ausztriából.
Egy jó példa arra, hogy mekkora fordulatot vesz a rendőrök hozzáállása a megnyert perek után:
A megyénkben volt egy különösen veszélyes kisváros, ahol a mopedautósoknak a szegediekhez hasonló üldöztetésben volt részük. Nemrég 2 feljelentést is megszüntetett a szomszéd város bírósága, de egy ismerősöm feleségét ezek után is feljelentette az egyik rendőr. A hölgy bement a rendőrségre és panaszt tett a parancsnoknál, mire berendelték a szabadnapos rendőrt, és elnézést kértek az indokolatlan feljelentésért. Azt mondták most már tisztában vannak azzal, hogy a mopedautókra nem kell rendszám, így a jövőben emiatt nem fogják többet megállítani. Ebből is látszik, hogy vannak normális rendőrök is, akiknek nem esik nehezükre bevallani ha tévedtek.
Pedig nemrég kaptak az ORFK-tól egy körlevelet, amiben azt írták, hogy a mopedautókat csak B-s jogsival, és személygépkocsi rendszámmal lehet vezetni, de a parancsnok felülbírálta a központi utasítást, és a bírósági végzések figyelembe vételével igazította el az állományt. Bár az is lehet, hogy időközben megkapták a megyei közlekedésrendészettől a legújabb, számunkra kedvező iránymutatást.
Még nem vettem a fáradságot , hogy a lobbis dolognak ( jogszabálynak ) utánanézzek . De emlékeim szerint a lobbizásnak eme formája alatt a pénzért végzett szolgáltatást értik , és ezt kötik a lobbiigazolványhoz . Én világéletemben civil voltam ( mint többször elmítettem természetjáró egyesületet vezetek ) , ahol ingyenmunkával tartjuk el az egyesületünket . Megítélésem szerint a bejegyzett civil szervezetek a működési és érdekeltségi körükbe tartozó területek érdekében lobbizhatnak -- furcsa dolog lenne , ha pl. egy bejegyzett sakkozó nem foglalhatna állást a sakkozást érintő kérdésekben . Emiatt szerintem a meglévő civil vonalainkat kell felhasználni , vagy (mint már arról is volt szó ) alakítani egyet...
Megtisztelő a bizalom , de az eddigiek alapján kétségeim vannak , hogy Barna Pétert bármiféle érveléssel meg lehetne győzni ...Amúgy nem tudtam , hogy csütörtökön szeánsz lesz megint , és nem terveztem , hogy felmegyek -- nekem meggondolandó az ilyesmi , rámegy az egész napom , reggel kell elindulnom Szekszárdról és este érek haza . Mindenesetre megnézem a programot (kérlek küld át a linket , mert nem találom ) , akkor talán , de most nagyon nem akaródzik ráérni ...
Nem kérdés , minden feljelentést végig kell -- és végig érdemes -- vinni . Egyrészt ha visszavonulsz , akkor tápot adsz a további feljelentésekhez és ezzel a társaid helyzetét rontod . Másrészt a bíróságon általában nekünk adnak igazat , és jelenleg egyedül ez biztosíthatja a nyugodt járműhasználatot ( lásd : Debrecen ) . Veszteni nem lehet semmit a bírói vonallal , nyerni viszont nyerhetsz . Ha neked nem hisznek (akármilyen precíz vagy a beadványodban ) akkor majd hisznek a bíróságnak ....
Ha nem sikerül kideríteni Chatenet-hez a helyettesítő típust akkor próbálkozz Érden . Elvileg csak Ligier-Casalini-JDM vonalon mozognak , de olyan helyen veszik az alkatrészt ahol más típusok is akadnak , így a fenti három gyártmányon kívül is szereznek be rendelésre alkatrészt , nekem is hoztak már Tasso-hoz egyet s mást .
A Ligierem gyári gépkönyve 135/70-13-as vagy 145/60-13-as gumiméretet ír , ebből azt gondoltam , hogy elenyésző lehet köztük a méretkülönbség , gyakoraltilag azonos méretűnek tekintettem , és nem értettem miért írja WooDoo hogy az Aixamra csak a145/60-as szerelhető fel gond nélkül . Nos Ligierem szombaton délután visszajött a 4 hónapos (nov. 2-én volt a karambolom) betegszabadságról alkalmam volt megmérni a gumikat . Tény , hogy a 135/70-es köpenynek bő két centivel nagyobb az átmérője ( vagyis több mint 1 cm-rel a sugara) mint a 145/60-asnak . Ebből az is következik , hogy az áttétel 4-5 %-kal módosul , és az óra is kicsit csalni fog .
Azt én sem tudom mit kezdenének vele, de pár száz méterre van a határ, ott nem nehéz átvinni akár Romániába is. Meg is lepődtem a hét elején, mert a magyar oldalon kifele a határállomáson állították fel a trafit a rendőrök, hogy azért aki átmegy, az ne 100-al tegye. Pár éve még 3-4 órákat ácsorogtunk ugyanott. Most meg vagy 10-en álltak sorba a csekkért :)))
isten ments!!de nem kell messzire menni!! egyszerüen. erre bárki magától rájöhet . googli, autófeltörés. csaak a hülye nem jön rá, és nem adtam tippet. nehogy azt higgyétek már, hogy innen származik a ......dolog....?????? van bőven.
Biztos vagyok benne, hogy nem ebből a topicból tanulták a mopedautók feltörését. Az üveg mellett bedugott dróttal sok régebbi autó kinyitható, de ha profi tolvajok, akkor szétkapták egy másik járgány ajtaját, és kiméricskélték, hogy hol kell piszkálni a zárat.
A legtöbb tolvaj nem pepecsel a zárral, porcelántörmelékkel "nyitják" az ablakot, és már viszik is a cuccot a járgányból.
Anno Maimotor készített egy térképet, hogy ki hol koptatja az aszfaltot a pöfivel, amit sajnos félbehagyott. Arra gondoltam, hogy esetleg megpróbálhatnám folytatni, nem pont ugyan olyat képzeltem, mint amit ő csinált, valahogyan egyszerűbben.
Elég sok járgány van az országban, mégis csak egy - ketten jelentkeztek anno Maimotornak.
Akinek van kedve, az küldjön pár fotót a brumijáról, esetleg egy e-mail címet, helyiségnevet, a következő e-mail címre: adam.renault@t-online.hu -itt tudom fogadni a képeket, nem úgy, mint a citromailen,
Aki gondolja, bátran küldjön ....
(a citromailre nem érkeznek meg a fényképek!!)
(A fórumlakók elérhetőségét (város, megye stb) tudom, de beleegyezésük nélkül természetesen nem rakom fel őket)
Biztso, hogy innen olvasta, hogy jött volna rá, hogy a gumit kell leszedni? Vagy, többször nézegette az autótokat jónéhány percig és kitanulmányozta, hogy lehetne feltörni. Szerinted mire kéne neki ez a kisautó? :) El nem tudja adni, mert látnánk a hirdetést, hacsak nem megrendelésre viszi :)), járni nem jár vele, mert rögtön beazonosítanák ... Ausztriában is láttam egy zöld kis Aixamot, amit ugyan így akartak feltörni, ott volt a nyoma. Mit kezdenének ezekkel a pindúrokkal azt nem tudom...
Érték semmi nem volt benne, a rádió éppen szól, de nem ér pénzt. Szerintem egyben akarta elvinni. Amennyiben olvassa a fórumot, akkor üzenem neki, hogy szívesen visszaadom a drótot, amit benne hagyott, várom személyes jelentkezését :)
Igen, de szerencsére nincs egyedül. Olvasd el a 2. balassagyarmati végzést, hasonló erdeménnyel, gondolkodással és indoklással nyertes. Nem is tudom, mi a jobb? (tudom, amelyik nem a bal...) Ha kevés ilyen per lenne, mert nem jelentenek fel, vagy sok? Megvan! Ne jelentsenek fel, de ha igen, akkor nyerjünk. üdv