Keresés

Részletes keresés

Béla6 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20495

Gondolkozzunk már el egy picit az arányokról...

 

 

hát énis ezt mondom...

 

(amúgy milyen "arányokról"? :-))

Előzmény: Fricy (20491)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20494
Na akkor a sok melléduma helyett ássunk vissza az elejére. Lenne két kérdésem.

Aszondtad, a januári 4%-os nyugdíjemelésből. Ezzel azt akartad-e mondani (illhát most is azt mondod-e), hogy ez tényleges emelés, és ezt kellett volna visszatartani, nem pedig a nyugdíjakat még jobban csökkenteni?

Ha 5%-os infláció (és IMF, és satöbbisatöbbi) mellett az útkarbantartásra fordított keretet 4%-kal növelték volna (tehát reálértékben csökkentették volna, bár persze az IMF, és satöbbisatöbbi), fel lennél-e háborodva?

Külön megjegyezném még, hogy az egyes témákra fordított összegek direkt összehasonlítása (a mögöttük álló feladatok, azok költségigénye stb. ignorálása mellett természetesen), röviden tehát: amit csináltál, oda vezet, hogy bármit seccperc alatt átváltunk lélegeztetőgépre, éshátugye akkor már nem is olyan fontos az M0D bővítése (vagy bármi). Azaz ez sima demagógia, talán emiatt van nálunk olyan nagy hagyománya (és ennek egyenes következménye a fűnyíróelves forrásátcsoportosítás, aminek szintén, és aminek szép példáját adtad te is).
Előzmény: Béla6 (20488)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20493
"meg asse hagydki, hogy a kerékpárosok nem fizetnek 1 kanyi kerékpárútadót sem..."

Gondoltam, hogy valamelyik jóképességű ezzel is előrukkol. :-)

Naakkor sorjában.

A kerékpárút jellemzően lakott területen belüli műfaj.

A lakott területen belüli közutak és bicikliutak és stb.-k karbantartása a helyi önkormányzat feladata (kivéve a főutakat, de ezek százalékosan elenyészőek).

Erre kapnak is egyetlen forrást, úgy hívják: gépjárműadó. (Ha ez nem elég, akkor egyéb bevételeikből persze pótolhatják, de ezt már nem specifikusan jármű után fizetik a népek.)

Azt akkor is kell fizetni, ha az ember évi 50e km-t megy az autójával, meg akkor is, ha 2-t.

(Na mi jön ezután? Na mi?)

Ergo ha olyan biciklisről beszélünk, akinek amúgy van autója, csak épp otthon áll a ház előtt (jelen, meg egyáltalán, a bringával dolgozni járók vagy 50%-a ilyen), akkor a fenti kijelentés tényszerűen: fals.

Ha csak a bicajozók gépjárműadójának felét fordítanák normális biciklis infrastruktúrára, már teljesen más lenne a helyzet. (Csak illusztrációként: befele jövet kábé 2 km bringaúton is jövök. Ezen az óriási szakaszon van három db. faltól-falig pocsolya. Hazafele (az egyik útvonalon) még plusz 500m-en plusz egy. Ha autóval jönnék, akkor meg nem lenne vizes a kocsi kereke.)
Előzmény: Béla6 (20490)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20492
"egy csöppet többen autóznak mint kerékpároznak"

Ezt szépen kiüti viszont az, hogy egy bicikliút a közút töredékéből tartható karban. Ritkán süllyednek meg például, de ha igen, akkor is jellemzően nem rendeltetésszerű használat során (értsd teherhordó IFA).

Meg egy bicaj sokkal érzékenyebb is a rossz útra. Meg...

(Bírom amúgy ezt a "ti örüljetek a szarnak is" gondolatmenetet, mondtam már?)
Előzmény: Törölt nick (20489)
Fricy Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20491

Tényleg, És a gyalogosok sem fizetnek járdaadót...

Gondolkozzunk már el egy picit az arányokról...

Előzmény: Béla6 (20490)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20490

meg asse hagydki, hogy a kerékpárosok nem fizetnek 1 kanyi kerékpárútadót sem...

 

(a pofájuk viszont minta bécsikapu... :-))

Előzmény: Törölt nick (20489)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.03 0 0 20489
Én is mindkettőt használom, de miután egy csöppet többen autóznak mint kerékpároznak, így arányaiban nézve az úthálózat színvonalának is nagyon van hová javulnia.
Előzmény: ghosty9 (20481)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20488

na egye fene, most kegyes leszek hozzád, és elárulom (hogy ne hüjén hajj meg):

 

az állami kiadásokat NEM inflációból fizetik, hanem ún. adó és járulék BEVÉTELBŐL.

 

(meg persze hitelből, de azt csak akkor ha adnak)

 

magyarul: hajadra kenheted az inflációdat, ha a bevételed éppen stagnál, adabszurdum csökken.

 

(meg akkor is, ha a bevételed ugyan nő, de párhuzamosan a nyuggerpopuláció is, de ezt már csak a haladóknak jeddzem meg...)

 

elosztani meg csak azt lehet, ami befolyik a kasszába.

 

 

persze megtehessük, hogy karbantartás rovására szociálpolitikázunk.

 

magyarul... akarom mondani cigányul: vastagot szarva feléljük a jövőt.

 

 

úgyhogy a SZOCIÁLIS ÉRZÉKENYSÉG jegyében aszondom:

 

vegyük el az útkarbantartásra szánt kemény 30mrd-ot, és aggyuk oda azt is a nyuggereknek, hogy megkapják a reálértékentartáshoz szükséges +1%-ot.

 

hiszen vivere necesse est, navigare non est necesse.

(azt csinájja valaki más, a lényeg, hogy nyomassa a dellát... :-))

 

persze a rómaiak még fordítva tutták, de ők elmaradott, szociálisan érzéketlen barbárok voltak... :-)

 

 

aztán hogy jövőre honnan veszünk majd el, azt nemtom.

 

esetleg 150Ft-ról felemelhetnénk 200Ft-ra a benyadót, ez megint lehetővé tenne 1xi 5%-os nyögdíjemelést... :-))

Előzmény: ghosty9 (20485)
BoGar Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20487
Ja és remélem, ha a főnököd neked bért akarna emelni, akkor azt inkább befizeted az útkarbantartási alapba.
Előzmény: Béla6 (20462)
BoGar Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20486
Majd ha nyugdíjas leszel és azt hallod, hogy csökken a megkapott kis pénzed értéke, amiből már így is nehezen ettél, laktál, éltél, akkor a fejedhez csapsz, és megnézed mi is fontosabb. Élni, vagy autózni?!
Előzmény: Béla6 (20462)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20485
"de én 1részt qrvára nem erről beszéltem"

Mondjuk rosseb tudja, sokalltad a nyugdíjemelést, nem? Én meg ahhoz fűztem hozzá valamit, amit nem értettél. (Jó, persze, titokban sejtetted. :-) )

"mástrészt mi köze ennek az inflációhoz"

Az, hogy 4% (nominális) emelés 5%-os infláció mellett majd' egyszázalékos reálcsökkentés. Igen, a matek tényleg roppant bonyolult dolog. :-)

"gondolod az ájemefet meghassa"

Hogy az IMF-et mi hatja meg, az megintcsak indifferens a téma szempontjából; az se érdekli, hogy nálunk rosszak-e az utak, amúgy, csak költsünk kevesebbet; ha a karbantartási keretet csökkentjük, akkor attól lesz boldogabb.
Előzmény: Béla6 (20484)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20484

sejtettem, hogy erre célzott, de én 1részt qrvára nem erről beszéltem, mástrészt mi köze ennek az inflációhoz?

 

(gondolod az ájemefet meghassa, hogy nálunk inflácijó van, ésakkor több hitelt ad majd?)

 

 

kialakulni kialakul6, de azt már időskori elhüjülésnek híjják... :-))

Előzmény: attus germanicus (20483)
attus germanicus Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20483

Arra célzott, hogy a 4%-os nyugdíjemelés nemhogy nem túl sok, de még túl kevés is, 5%-os infláció mellett.

 

(de ne csüggedj, a szociális érzékenység akár még felnőtt korban is kialakulhat).

Előzmény: Béla6 (20482)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20482

nem 4, hanem 400%...

 

(de ne csüggeggy, a matek az 1 bonyolult todomány... :-))

Előzmény: ghosty9 (20480)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20481
"Meg az úthálózat 90%-a"

Komolyan van egy nagyságrendi különbség a közutak minősége, meg a bicikliutak (-sávok, gyalog- és ~-utak, stb.) minősége között. Kérdezz meg nyugodtan valakit, aki mindkettőt használja, ha nekem nem hiszel (aki szintén).
Előzmény: Törölt nick (20471)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20480
"a most januári 4% nyögdíjemelés átcsoportosításával meg meg lehetne ÖTszörözni."

Mondjuk ehhez még annyit, hogy te sírnál a legjobban egy éves szintű 4%-os útkarbantartás-emelésnél, ha az infláció 5+%.
Előzmény: Béla6 (20462)
hegyaljai2 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20479

Teljesen igazad van!

Remélem erre is fog vonatkozni az új szabályozás a parkolásról ahol nem lehet magáncég a vámszedő, és maximálva van a díj!

Javaslom a nem létező umbuldás, ingyenes parkolóhelyek listáját összeszedni!
Elsőként a pesti rakparton a MAHART nemzetközi hajóállomásán parkolók jogosultságát kellene megnézni!

Előzmény: Béla6 (20478)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.02 0 0 20478

van.

a reptéri dolgozóknak.

 

a plakát mögött biztosan, de asszem a terminál előttiek közül a csodagyaloghídhoz közel eső is ilyen.

 

(vagy esetleg lyó lehúzósfizetős, minta 2esnél: minden mekkezdett félóra 600Ft.

háta q.annyukat...)

Előzmény: Törölt nick (20477)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20477
A terminál előtt van parkoló. De az Általad linkelt képen is talán a plakát mögött (vagy épp nem látszik a képen) van parkoló.
Előzmény: Béla6 (20476)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20476

1. én nem emléxek tiltótáblára

2. az egész ferihegyi út a vasúti vágányon megy át... :-)

 

amúgy akkor szerinted hol kellene parkolni azoknak, akik utast hoznak/visznek a vonatra/ról?

 

1xűen nevetséges, hogy megépítették lyó sok pénzért ezt a liftes csodagyaloghidat, de arra már nem volt 10-20 miller, hogy 1 tucatnyi parkolóhelyet kialakítsanak...

 

 

 

aprópopó: sülysápon elkészült a P+R projekt I. üteme...

 

úgy tűnik, hogy a 70 placc karcsú lesz, lehet rögtön indítani a 2. ütemet további 50 placcal.

 

Előzmény: radio100jozsi (20475)
radio100jozsi Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20475
Ez egy a forgalomtól elzárt terület, jelenleg szabálytalanul a vasúti vágányon át járnak be ide az autók, és parkolnak le.
Előzmény: Béla6 (20465)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20474
Ne bántsuk a Balatont, jó időben, nyáron jó az. :))
Előzmény: Béla6 (20466)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20473
Nem gond, attól még M10 ügyében nyugodtan lehet továbbra is vitázni. :)))
Előzmény: Béla6 (20469)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20472
Azért van ott normális, burkolt (fizetős) P+R is. Igaz, hogy Ferihegy 1 környezete nem a legideálisabb, de azért annyira nem is tragikus, ahogy az Általad mellékelt kép mutatná. :-)
Előzmény: Béla6 (20465)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20471
Meg az úthálózat 90%-a, meg a villamos hálózat 90%-a, stb.
Előzmény: ghosty9 (20464)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20470
Egy sima eső esetén is már nem bírja a csatorna. Most látványosabb. De amíg nem a saját házánál van, addig nincs ilyen probléma...
Előzmény: Béla6 (20462)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20469
van 1 olyan gyanúm, hogy a következő 4 évbe nem fognak nekikezdeni a hídépítésnek komáromban :-))
Béla6 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20468

M31 építés 3/4 évvel ezelőtt, a porr-száraz évszakban...  :-)

 

 

 

Előzmény: Béla6 (20467)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20467

Mondjuk itt nyilván még nem tudott betömörödni.

 

 

ez nem tömörödés kérdése, inkább az a problemma, hogy a rézsűfűnek még nem volt ideje megerősödni, hogy ellenálljon a víz eróziós 6ásának...

 

Előzmény: anteus (20457)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.01 0 0 20466

Az M1 és M6 már kipipálva. Vajon melyik autópálya lesz a következő áldozat?

 

 

az M7.

 

nemsokára kiönt a balaton, és az ordacsehi tőzegláp elnyeli a pályát... :-))

Előzmény: Törölt nick (20456)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!