Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Ma kihasználtam a hó- és lombmentes környezetet és felkerestem a Külső-Mester utca feletti vasúti felüljárót. Azon a helyen, ami az egykori villamos sín és a vasúti töltés közé esik - itt készülhetett a felvétel - találtam egy közel vízszintes placcot, amin elférhetett egy kis emeletes épület. Most ott áll egy felsővezetéktartó oszlop. Még most is megvan az a beton lépcsősor, ami felvezet placcra. Az út túlsó oldaláról készült a csatolt kép. Jobboldalon volt a villamos két hídja, amiből mára már csak a hídfők maradtak meg a támfalban.
Sziasztok! Segítséget kérnék. Az 1967-es jellegrajz albumban található Bat 5900 és BDat 5900 sorozatról keresek képeket, mert vasútmodellezem és az akkori korszaknak megfelelően szeretném modellben elkészíteni. Ha valaki csak az átfestés utáni képet tud, azt is megköszönöm. Mail-em publikus. Üdvözlettel ZolTTán
A képet a gép egykori vezérétől kaptam. Van még esetleg valakinek korabeli képe a mozdonyról? A napokban elméletileg benéz hozzám az öreg, biztosan örülne Ő is. Előre is köszönjük!
Nem hiszem. A Naphegy régeben sem volt nagyobb, mint most.
De nem is a Naphegy van a háttérben, hanem a Vérmező és mögötte jól látható az ilyen A_A tetejű ház. Ez az Attila út közepén van valahol, magasabb, mint a többi és jelenleg sárga színű. A vágányok előtti földszintes ház a támfal vége előtt állhatott valamikor a fűtőháztól északra.
Ez az épület ma már nem áll, a Déli '70-es évekbeli átépítésekor ezt is elbontották. De ha jól megnézed a Gumidani '45-ös évjáratú fotójának jobb szélén ezt a magas épületet, akkor elég jól be tudod tájolni.
Ez a bekarikázott lakóépület ma is áll, előtte egy parkolót alakítottak ki az egykori fordítókorong helyén. A mi kis melléképületünk pedig ettől balra volt, kb a mai első vágány perontetőjének végén.
Érdekesek ezek a reklámok, bár az első feliratával van egy kis gondom.
A kép véleményem szerint Balatonszentgyörgyön készült.
A képen a 215-ös púpos látható, ami abban az időben tapolcai gép volt. A gép mögötti két Bhv is valószínűleg tapolcai, mert a '90-es évek elején állomásították át Sm-re az 50 db., viszonylag jó állapotú Tp-i By kocsit. (20-17 200-249 psz.)
Helyettük - az utazási színvonal emelése céljából - ótvaros Bhv-kat kaptunk, melyek legnagyobb része a Nyugati állagának lepusztultabb részét gyarapította előtte.
Hivatalosnak mondott indok emlékeim szerint az volt, hogy ezek a kocsik alkalmasak a Tp-i gőzfűtési "szigetüzem" vitelére.
Azt gondolom felesleges megemlítenem, hogy a By-ok Sm-n is közlekedtek gőzfűtésű vonatokban.
Ezeket a régi reklámokat ma kaptam! Magam is megdöbbentem mikor a kezemben fogtam őket, de hát végül is ritkaságok a Microsoft részéről! A harmadik kép a két reklám prospektus hátoldala!