A fenti linken található kocsiban csak 2 ágyat látok. A másik kettő vele szembe van?
Van aki azt mondta, hogy ő olyannal utazott, hogy 3 ágy volt egymás fölött!
Hálókocsiban is létezik 1-2 osztály?
Bocs a sok hülye kérdésért, de nem értek hozzá. Azért szeretném látni, mert, ha három ágy van egymás fölött, akkor inkább 2db 2 ágyas fülkét választanám!
Amint az ismert volt már korábban, a mostani menetrendi év végén lejár a DB AG és a ČD között a PrágaBerlinHamburg tengelyen közlekedő nemzetközi járatokról szóló együttműködési megállapodás, amelyet egyébként is meghosszabbítottak már egy esztendővel. A mostani döntés eredményeként további öt évre, azaz 2019 decemberéig szól az együttműködés és opcionálisan további öt évre még meghosszabbítható a kontraktus, ha a felek elégedettek egymással.
Az együttműködés keretében összesen öt vonatpár közlekedik majd a jövőben is Csehország és Németország között. Egy további járatot a MÁV-START üzemeltet majd. Három vonatpár Hamburgból, három pedig Berlinből indul majd Prága felé a tervek szerint.
A híradásban szereplő egyetlen pár magyar üzemeltetésű járat kérdéseket vet fel: jelenleg ugyanis a MÁV-START két EuroCity-vonatpárt közlekedtet Budapest és Berlin között; ebből az EC 174/EC 175-ös páros Hamburgig tovább is megy. Ebbe pedig egyetlen kocsit, egy kerékpárszállító kocsit ad a DB AG; míg a csak Berlinig járó EC 170/EC 171-es párost tisztán adja a MÁV-START. Vajon melyiktől kell majd megválnunk?
Kérdésem:
A három jövő évi nappali vonat közül, Jeszenszky, Bohémtanya, Hungária melyiket állítja ki a Start? A másik kettő ezek szerint cseh kocsikból fog állni?
Ezzel az elso osztalyu kocsival Keszthely-Bp es Bp-Bekescsaba viszonylaton utaztam, kenyelmes, rengeteg hely van, talan ha a szembeulovel akarsz beszelni, akkor mar eleg messze van es nem lehet tul bizalmasan csevegni.
A jegyet ha Berlin Spezial jegyrol van szo, minel elobb, mivel el szoktak fogyni hamar. Elvileg 3 honappal korabban es legkesobb 3 nappal az utazas elott lehet megvenni. 39/49/59 Euro masodosztalyra vs 65/85 Euro az elsore. Szerintem interneten is meg lehet venni a MAV honlapon vagy nemzetkozi penztarban, vagy pedig tuti a DB is arul a sajat honlapjan, bar az van hogy dragabb.
Én mindent érdeklődtem, ezer féle választ kaptam, de a kegyelemdöfést a Dilis Gizi adta, amikor közölte, hogy a SparNight Prágától 19 €, de a METROPOL csak Berlintől ad ülőhelyest, Prágától, háló és fekvő, tehát a 19 € az 29 € :-) és ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...
A " Narancssárga Fapadossal " megyek odafelé, de mivel bizonytalan volt a visszaút ideje, így nem vettem meg visszafelé is.
Mostmár, ha venném is, annyiba kerülne hogy ......... tehát sok.
De lényegében így is indultunk ennek az egésznek, hogy vissza vonat lesz.
Ezek szerint, szerinted ne foglalkozzak azzal a + kb. 30 - al az elsö osztályon.
Nem is múlik ezen az összegen, csak mivel ritkán vonatozok, kíváncsi voltam a véleményekre.
Talám még annyit szeretnék tudni, hogy adott esetben mennyivel ( hány nappal ) hamarébb ajánlatos jegyet venni ?
Vagy ez nem egy lényeges pont ? Akár elözö nap is ?
Bocs az esetleges " felesleges kérdésekért ", de mint írtam, nem szoktam vonatozni. Repülés egyszerübb és gyorsabb, de most ez a helyzet van, vonatozunk :)
Szivesen. Az elvileg Bvmz kocsi, kenyelmes fulkes.
A 29Euros ar kellemetlen, mert annyiert a cseh vasutaknal valtva fekvohely a 6-osba kerul ennyibe. A Mavnal is van 19 Euros Spar jegy a Praga-Bp ulokocsiba, de a lehetosegek egyik fele, hogy elfogyott, a masik hogy ez a 29-es is odaszol csak a 19 Euros kontingens fogyott el. Vagy harmadik lehetoseg, hogy a penztarban, csak a Metropol globalis kodjat utotte be a no. Nekem anno Pragaban nem akartak elhinni, hogy van ilyen, a penztaros szerint Spar jegy csak a pragai stokkba letezik. Sok mulik azon kihez kerulsz.
Masik opson, megerdeklodni Mav-nal, cseh vasutaknal, hogy az ulokocsis Spar jegyed melle vehetsz-e halo vagy fekvohelyet. Mivel a Spar jegyek csak kb 30%-at foglaljak el a teljes kapacitasnak.
Kedvezményes SparDay- és SparNight-menetjegyeinkkel akár már 19 €-ért is eljuthat a cseh fővárosba. A kedvezményes jegyek csak adott napra és vonatra válthatók korlátozott számban, cseréjük vagy visszaváltásuk nem lehetséges!
SparDay-menetjegyek a közvetlen nappali vonatokra az alábbi árakon válthatók:
2. osztályon: 19 €-tól, 1. osztályon: 35 €-tól
SparNight-menetjegyek a Metropol EuroNight prágai kocsijaiba az alábbi árakon válthatók:
Ha jol emlekszem SCsabi topiktars irta korabban tobbszor is, hogy ilyen hosszu uton celszerubb benevezni az elsore ha belefer. Adott esetben nagyobb zsufoltsag lehet a cseh es szlovak szakaszokon a masodosztalyon, mig az elso osztaly nem zsufolt. Nemeteknel mar az is tele lehet. A kocsik kozott egbekialto kulonbseg nincsen, tobb a labter az elso osztalyon. Ez alapvetoen szubjektiv dontes, a Praga-Bp szakaszon nekem nem eri meg a 10/20 Euro kulonbseget, de az csak a fele idoben. Ha en utaznek, ellenoriznem meg pl a repjegy arat, lehet hogy jo idoben valtott narancssarga fapados olcsobb lehet mint a vonat.
Mivel a SparDay jegy tartalmaz helyfoglalást automatikusan (19 Eu/fő tokkal vonóval) így a 258-as kocsiba adott a gép jegyet, amit Miskolcon(!) sikerült megvennem.
Visszaútra már háló nem volt, de a pénztáros közölte, hogy SparNight ülőhelyes kocsi csak Berlinből(!) jön, és az nem 19 Eu, hanem 29Eu!
Ne ezen dobtam egy hátast, s mivel már összesen csak 3 jegy volt a Metropolra, így kettőt azonnal megvettem, de .... folyt.köv majd mailben az illetékeseknél, ui. a jegyváltás és annak az összes előzménye kész kabaré volt.
A "keletis gizi" és a "49-es fickó" alakítása OSCAR díjas lehetne :-DDDD / bővebben majd később.../
Kishatárforgalom címén nem feltétlenül a 2-3 pár vonatos szomszédolásra kéne gondolni hanem ütemes regionális személyvonati kapcsolatra. Bár 2-3 pár vonat is sokat lendítene mondjuk Fülek vagy Losonc felé, de a hidasi átmenetben is.
EC174 - sok magyar kocsi, egy nemet, eleg sok a foglalas, ha nem vagy kint idoben, erdemes elgondolkodni helyjegyen. Nyaron nem megfelelo a hutes a magyar termesben (Bpmz), a fulkesek altalaban tulhutottek, a Bvmz-krol nagy tapasztalatom nincsen. A legkenyelmesebb kocsi vitan felul a nemet kerekparszallito, minden ules alatt van konnektor, lehajthato asztalka. Parkanyig alacsony utasletszam, onnan Pozsonyig szoktak lenni, Pozsony-Brno is aktiv a nemet relacio utasain felul. Nyaron sok hatizsakos kulfoldi, Utasellatos szabadrablas az etkezoben.
EN477 - Nagyjabol pontos szokott lenni Berlinbol, nyaron sok a Pragabol visszatero utas is. Kerdes, hogy melyik kocsiba szol a SPAR jegyed. (Lehet berlini vagy pragai kocsikba). A vonatban van egy becsi stokk leghatul, kozepen a berlin-budapest szakasz, elotte 2 ulokocsi. Erre kapcsoljak ra a Pragabol indulo kocsikat (ulo,halo,fekvo). A sok hatizsakos ezt nem tudja, rohangal fel-ala a vonat mellett, amig valamelyik masik halokocsi kalauz nem vilagositja fel. Amugy a vagonok ott szoktak allni mar korabban a 2-3as peronok kozott, nem tudsz felszallni, mert atmeno vagany. A berlini kocsik cseh halo (donto tobbsegeben Wlabmz), CAF fekvo, Bvmz es Bpmz Mavos. A pragai stokkban Bdmpee (felujitott kocsi, ex Bmee) nappal is eleg szukos es kenyelmetlen nagyobb embereknek, neonvilagitas, viszont sok ulohely, tiszta. A fekvo cseh Bc, kellemes oreg nyikorgos agy, sok ertetlen hatizsakos kulfoldi. 6-osban csomagoknak hely alig, 4-es elfogadhato. A halo Wlabmz vagy Wlabmee, mindketto kenyelmes utazast biztosit, elobbi meg inkabb. Itt latsz panorama kepet a cseh fekvo, halokocsikrol www.jlv.cz
A pragai kocsikba SPAR jegyet lehet venni a cseh vasutak weblapjan eleg konnyeden, csak idoben kell odanezni.
Van valahol elérhető statisztika egyes Eurocity, illetve Euronight vonatok kihasználtságáról? Elsősorban értelemszerűen a magyar érdekeltségű vonatok érdekelnének.
Jól látom, hogy 2 EC is lenne Hamburgba vagy ez csak tervezet és az egyik Hamburg úgyis Prága/Berlin lesz? :) Bár - véleményem szerint - amennyire tele volt az EC 174/175, amikor utaztam ezzel a vonatpárral, "elférne" a plusz Budapest-Hamburg vonatpár...
Ez tényleg csak tervezet lehet, mert már rögtön az elején a 477-re áthúzott biciklit ír, miközben van (és miért is ne maradna) benne a cseh többcélú kocsi.