Keresés

Részletes keresés

lrobertoB Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13549

köszönöm a gyors segítséget.

 

megmondom őszintén, hogy életemben nem utaztam még hálókocsival.

 

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_WLABmee-7091.php

A fenti linken található kocsiban csak 2 ágyat látok. A másik kettő vele szembe van?

Van aki azt mondta, hogy ő olyannal utazott, hogy 3 ágy volt egymás fölött!

Hálókocsiban is létezik 1-2 osztály?

 

Bocs a sok hülye kérdésért, de nem értek hozzá. Azért szeretném látni, mert, ha három ágy van egymás fölött, akkor inkább 2db 2 ágyas fülkét választanám!

Előzmény: Snake-Mojzi (13546)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13548

December elejétől január közepéig és június elejétől szeptember végéig 2 hálóval jár, szerintem napokon belül megint rendszeres lesz benne a 71-70-es.

Előzmény: Pubi, a professzor (13547)
Pubi, a professzor Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13547

Jellemzően már csak a 70-91-es szokott közlekedni. A 71-70-est és a 71-80-as már nagyon ritka az Isterben.

Előzmény: Snake-Mojzi (13546)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13546
Előzmény: lrobertoB (13545)
lrobertoB Creative Commons License 2014.05.28 0 0 13545

Sziasztok,

 

tudnátok képet, vagy valami infót linkelni, hogy az Ister EuroNight (Budapest - Bukarest) vonaton hogyan néz ki belülről egy 3 ágyas hálókocsi?

 

BahnScorper Creative Commons License 2014.05.27 0 0 13544

A vadonatúj orosz hálók (http://3dtour.fpc.ru/ric/) végre az EU területére is eljutnak, de ehhez egyelőre nem kell nyomtávot váltaniuk...

 

http://pass.rzd.ru/static/public/ru?STRUCTURE_ID=5127&layer_id=3290&id=2326

vonatozó Creative Commons License 2014.05.27 0 0 13543

Regionalbahn cikk

 

Marad a ČD – bukott a RegioJet

 

Amint az ismert volt már korábban, a mostani menetrendi év végén lejár a DB AG és a ČD között a Prága–Berlin–Hamburg tengelyen közlekedő nemzetközi járatokról szóló együttműködési megállapodás, amelyet egyébként is meghosszabbítottak már egy esztendővel. A mostani döntés eredményeként további öt évre, azaz 2019 decemberéig szól az együttműködés és opcionálisan további öt évre még meghosszabbítható a kontraktus, ha a felek elégedettek egymással.

 

Az együttműködés keretében összesen öt vonatpár közlekedik majd a jövőben is Csehország és Németország között. Egy további járatot a MÁV-START üzemeltet majd. Három vonatpár Hamburgból, három pedig Berlinből indul majd Prága felé a tervek szerint.

 

A híradásban szereplő egyetlen pár magyar üzemeltetésű járat kérdéseket vet fel: jelenleg ugyanis a MÁV-START két EuroCity-vonatpárt közlekedtet Budapest és Berlin között; ebből az EC 174/EC 175-ös páros Hamburgig tovább is megy. Ebbe pedig egyetlen kocsit, egy kerékpárszállító kocsit ad a DB AG; míg a csak Berlinig járó EC 170/EC 171-es párost tisztán adja a MÁV-START. Vajon melyiktől kell majd megválnunk?

 

Kérdésem:

 

A három jövő évi nappali vonat közül, Jeszenszky, Bohémtanya, Hungária melyiket állítja ki a Start? A másik kettő ezek szerint cseh kocsikból fog állni?

Előzmény: Snake-Mojzi (13522)
gertam Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13542

PANTOGRÁFOSAT!

 

..., Prágától, háló és fekvő, tehát a 19 € az 29 € :-) és ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...

 

Prágától CSAK háló és fekvő kocsi jön, tehát a 19 € az én esetemben ülőhelyes kocsiban 29 € :-) a berlini kocsi miatt.

És ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...

 

Az már csak mellékes, hogy nem tudta a jegyet kiadni Praha hl.n állomásról, csak Holesovicéről !!!!!!!

 

Üdv

 

- gertam -

 

 

Előzmény: gertam (13539)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13541

Bizony, de nyaron van pragai ulo is. 376-os kocsi. http://www.mav-start.hu/res/en_476_477_metropol_14.pdf

Előzmény: gertam (13539)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13540

Kicsit gondolkodni kellett, hogy leessen hogy akkor Berlin-Bp-Berlin utazasrol van szo :)

 

A masodosztalyu kocsik ezek lehetnek:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bmz.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bvmz.php

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Bpmz-2091.php

Az elso osztalyu pedig ilyen:

http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_Avmz.php

 

Ezzel az elso osztalyu kocsival Keszthely-Bp es Bp-Bekescsaba viszonylaton utaztam, kenyelmes, rengeteg hely van, talan ha a szembeulovel akarsz beszelni, akkor mar eleg messze van es nem lehet tul bizalmasan csevegni.

 

A jegyet ha Berlin Spezial jegyrol van szo, minel elobb, mivel el szoktak fogyni hamar. Elvileg 3 honappal korabban es legkesobb 3 nappal az utazas elott lehet megvenni.  39/49/59 Euro masodosztalyra vs 65/85 Euro az elsore. Szerintem interneten is meg lehet venni a MAV honlapon vagy nemzetkozi penztarban, vagy pedig tuti a DB is arul a sajat honlapjan, bar az van hogy dragabb.

Előzmény: Spandau11 (13538)
gertam Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13539

PANTOGRÁFOSAT!

 

Én mindent érdeklődtem, ezer féle választ kaptam, de a kegyelemdöfést a Dilis Gizi adta, amikor közölte, hogy a SparNight Prágától 19 €, de a METROPOL csak Berlintől ad ülőhelyest, Prágától, háló és fekvő, tehát a 19 € az 29 € :-) és ez csak egy szösszenet volt az események sodratában ...

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: DVB (13537)
Spandau11 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13538

Kösz a választ.

 

A " Narancssárga Fapadossal " megyek odafelé, de mivel bizonytalan volt a visszaút ideje, így nem vettem meg visszafelé is.

Mostmár, ha venném is, annyiba kerülne hogy ......... tehát sok.

De lényegében így is indultunk ennek az egésznek, hogy vissza vonat lesz.

Ezek szerint,  szerinted ne foglalkozzak azzal a + kb. 30 - al az elsö osztályon.

Nem is múlik ezen az összegen, csak mivel ritkán vonatozok, kíváncsi voltam a véleményekre.

 

Talám még annyit szeretnék tudni, hogy adott esetben mennyivel ( hány nappal ) hamarébb ajánlatos jegyet venni  ?

Vagy ez nem egy lényeges pont ? Akár elözö nap is ?

Bocs az esetleges " felesleges kérdésekért ", de mint írtam, nem szoktam vonatozni. Repülés egyszerübb és gyorsabb, de most ez a helyzet van, vonatozunk :)

 

Előzmény: DVB (13536)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13537

Szivesen. Az elvileg Bvmz kocsi, kenyelmes fulkes.

 

A 29Euros ar kellemetlen, mert annyiert a cseh vasutaknal valtva fekvohely a 6-osba kerul ennyibe. A Mavnal is van 19 Euros Spar jegy a Praga-Bp ulokocsiba, de a lehetosegek egyik fele, hogy elfogyott, a masik hogy ez a 29-es is odaszol csak a 19 Euros kontingens fogyott el. Vagy harmadik lehetoseg, hogy a penztarban, csak a Metropol globalis kodjat utotte be a no. Nekem anno Pragaban nem akartak elhinni, hogy van ilyen, a penztaros szerint Spar jegy csak a pragai stokkba letezik. Sok mulik azon kihez kerulsz.

 

Masik opson, megerdeklodni Mav-nal, cseh vasutaknal, hogy az ulokocsis Spar jegyed melle vehetsz-e halo vagy fekvohelyet. Mivel a Spar jegyek csak kb 30%-at foglaljak el a teljes kapacitasnak.

 

Kedvezményes SparDay- és SparNight-menetjegyeinkkel akár már 19 €-ért is eljuthat a cseh fővárosba. A kedvezményes jegyek csak adott napra és vonatra válthatók korlátozott számban, cseréjük vagy visszaváltásuk nem lehetséges!

SparDay-menetjegyek a közvetlen nappali vonatokra az alábbi árakon válthatók:

2. osztályon: 19 €-tól, 1. osztályon: 35 €-tól

SparNight-menetjegyek a Metropol EuroNight prágai kocsijaiba az alábbi árakon válthatók:

Ülőkocsi* 19 €-tól Fekvőhelyes kocsi 6 ágyas fülkében 29 €-tól 4 ágyas fülkében 39 €-tól Hálókocsi 3 ágyas fülkében (Tourist) 49 €-tól 2 ágyas fülkében (Double) 59 €-tól 1 ágyas fülkében (Single) 99 €-tól

 

Fekvőhelyes kocsi 6 ágyas fülkében 9,40 € 4 ágyas fülkében 14,00 € Hálókocsi 3 ágyas fülkében (Tourist) 14,00 € 2 ágyas fülkében (Double) 21,00 € 1 ágyas fülkében (Single)* 49,00 €

Előzmény: gertam (13535)
DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13536

Ha jol emlekszem SCsabi topiktars irta korabban tobbszor is, hogy ilyen hosszu uton celszerubb benevezni az elsore ha belefer. Adott esetben nagyobb zsufoltsag lehet a cseh es szlovak szakaszokon a masodosztalyon, mig az elso osztaly nem zsufolt. Nemeteknel mar az is tele lehet. A kocsik kozott egbekialto kulonbseg nincsen, tobb a labter az elso osztalyon. Ez alapvetoen szubjektiv dontes, a Praga-Bp szakaszon nekem nem eri meg a 10/20 Euro kulonbseget, de az csak a fele idoben. Ha en utaznek, ellenoriznem meg pl a repjegy arat, lehet hogy jo idoben valtott narancssarga fapados olcsobb lehet mint a vonat.

Előzmény: Spandau11 (13531)
gertam Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13535

PANTOGRÁFOSAT!

 

Először is köszönöm a kimerítő választ.

 

Mivel a SparDay jegy tartalmaz helyfoglalást automatikusan (19 Eu/fő tokkal vonóval) így a 258-as kocsiba adott a gép jegyet, amit Miskolcon(!) sikerült megvennem.

 

Visszaútra már háló nem volt, de a pénztáros közölte, hogy SparNight ülőhelyes kocsi csak Berlinből(!) jön, és az nem 19 Eu, hanem 29Eu!

 

Ne ezen dobtam egy hátast, s mivel már összesen csak 3 jegy volt a Metropolra, így kettőt azonnal megvettem, de .... folyt.köv majd mailben az illetékeseknél, ui. a jegyváltás és annak az összes előzménye kész kabaré volt.

 

 

A "keletis gizi" és a "49-es fickó" alakítása OSCAR díjas lehetne :-DDDD / bővebben majd később.../

 

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: DVB (13530)
Gulper Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13534

"... pl. eszéki ütemes IC ..."

Kassa felé már megvalósult az ütemes IC, igaz 12 órás ütemben :(

Amúgy nekem személy szerint a losonci összeköttetés hiányzik legjobban. Igaz ritkán használtam, de mindig kellemes élmény volt.

Előzmény: FOMA (13533)
FOMA Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13533

A Start álmaiban pont ilyen regionális kapcsolatok szerepelnek, szlovák és más viszonylatokban (is pl. eszéki ütemes IC).

Más kérdés, hogy a társvasutak is erről álmodnak-e.:-)

Előzmény: Lovrin (13532)
Lovrin Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13532

Kishatárforgalom címén nem feltétlenül a 2-3 pár vonatos szomszédolásra kéne gondolni hanem ütemes regionális személyvonati kapcsolatra. Bár 2-3 pár vonat is sokat lendítene mondjuk Fülek vagy Losonc felé, de a hidasi átmenetben is.

Előzmény: BahnScorper (13526)
Spandau11 Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13531

Szerintetek megéri a Budapest - Berlin reláción ( nappali utazást néztünk ki 09:25 - ös indulással  ) 1 osztályú jegyet venni, vagy  elég 2 osztályút ?

Megéri azt a kb. 30 Euro különbséget vagy sem ?

 

Kösz a válaszokat.

DVB Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13530

EC174 - sok magyar kocsi, egy nemet, eleg sok a foglalas, ha nem vagy kint idoben, erdemes elgondolkodni helyjegyen. Nyaron nem megfelelo a hutes a magyar termesben (Bpmz), a fulkesek altalaban tulhutottek, a Bvmz-krol nagy tapasztalatom nincsen. A legkenyelmesebb kocsi vitan felul a nemet kerekparszallito, minden ules alatt van konnektor, lehajthato asztalka. Parkanyig alacsony utasletszam, onnan Pozsonyig szoktak lenni, Pozsony-Brno is aktiv a nemet relacio utasain felul. Nyaron sok hatizsakos kulfoldi,  Utasellatos szabadrablas az etkezoben.

 

EN477 - Nagyjabol pontos szokott lenni Berlinbol, nyaron sok a Pragabol visszatero utas is. Kerdes, hogy melyik kocsiba szol a SPAR jegyed. (Lehet berlini vagy pragai kocsikba). A vonatban van egy becsi stokk leghatul, kozepen a berlin-budapest szakasz, elotte 2 ulokocsi. Erre kapcsoljak ra a Pragabol indulo kocsikat (ulo,halo,fekvo). A sok hatizsakos ezt nem tudja, rohangal fel-ala a vonat mellett, amig valamelyik masik halokocsi kalauz nem vilagositja fel. Amugy a vagonok ott szoktak allni mar korabban a 2-3as peronok kozott, nem tudsz felszallni, mert atmeno vagany. A berlini kocsik cseh halo (donto tobbsegeben Wlabmz), CAF fekvo, Bvmz es Bpmz Mavos. A pragai stokkban Bdmpee (felujitott kocsi, ex Bmee) nappal is eleg szukos es kenyelmetlen nagyobb embereknek, neonvilagitas, viszont sok ulohely, tiszta. A fekvo cseh Bc, kellemes oreg nyikorgos agy, sok ertetlen hatizsakos kulfoldi. 6-osban csomagoknak hely alig, 4-es elfogadhato. A halo Wlabmz vagy Wlabmee, mindketto kenyelmes utazast biztosit, elobbi meg inkabb. Itt latsz panorama kepet a cseh fekvo, halokocsikrol www.jlv.cz

 

A pragai kocsikba SPAR jegyet lehet venni a cseh vasutak weblapjan eleg konnyeden, csak idoben kell odanezni.

Előzmény: gertam (13529)
gertam Creative Commons License 2014.05.26 0 0 13529

PANTOGFÁFOSAT!

 

Idén júliusban a párommal Prágába megyünk pár napra.

 

Tapasztalatot, jó tanácsot szeretnék kérni az

EC 174ről valamint az EN477-ről

 

Ez utóbbi jegyvásárlása -SparNight- eléggé kacifántos volt, de erről majd később ...

 

Üdv

 

- gertam -

realfan Creative Commons License 2014.05.25 0 0 13528

Van valahol elérhető statisztika egyes Eurocity, illetve Euronight vonatok kihasználtságáról? Elsősorban értelemszerűen a magyar érdekeltségű vonatok érdekelnének.

Előzmény: 1116 038 (13527)
1116 038 Creative Commons License 2014.05.24 0 0 13527

Jól látom, hogy 2 EC is lenne Hamburgba vagy ez csak tervezet és az egyik Hamburg úgyis Prága/Berlin lesz? :) Bár - véleményem szerint - amennyire tele volt az EC 174/175, amikor utaztam ezzel a vonatpárral, "elférne" a plusz Budapest-Hamburg vonatpár...

Előzmény: Snake-Mojzi (13522)
BahnScorper Creative Commons License 2014.05.24 0 0 13526

Amíg még maga a kishatárforgalom, mint olyan szóba kerül, addig pedig jobb is ez így.

Előzmény: paca664 (13525)
paca664 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 13525

És egyelőre tervben sincs hogy ez változzon.

Előzmény: Lovrin (13524)
Lovrin Creative Commons License 2014.05.23 0 0 13524

A kishatárforgalmi vonatok száma továbbra is 0.

Előzmény: Snake-Mojzi (13522)
paca664 Creative Commons License 2014.05.23 0 0 13523

Ez tényleg csak tervezet lehet, mert már rögtön az elején a 477-re áthúzott biciklit ír, miközben van (és miért is ne maradna) benne a cseh többcélú kocsi.

Előzmény: Snake-Mojzi (13522)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.05.23 0 0 13522

2014/15-ös tervezet:

 

Pozsony-Szob

Pozsony-Breclav

Varsovia helyett Porta Bohemica (Bp-Hamburg)

Avala helyett Csárdás (Bp-Prága)

 

Kassa-Hidasnémeti

DVB Creative Commons License 2014.05.23 0 0 13521

Ebben tobbet jelent az az informacio hogy a CD-vel irtak ala a szerzodest, ide mennek a frissitett Siemens kocsik a Regiojet meg megy a levesbe.

Előzmény: 1116 038 (13516)
1116 038 Creative Commons License 2014.05.22 0 0 13520

Várd csak ki a végét... ;-) Ez nem hangzik túl biztatóan :) Kíváncsi vagyok/leszek erre most már nagyon :)

Előzmény: BahnScorper (13519)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!