Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Asszem Creative Commons License 2000.08.12 0 0 30
Üdv!

"kényelmesen elférne az ötödik személy is"

Azért ez erős volt. Persze, ha az öt személy: Szundi, Morgó, ... Talán ez egy Multiplára igaz.

A kezelőszervekre tett Alfa155 megnyilvánulása pedig telibe talált. Mivel ez egy Suzuki-Opel kooprodukció. Az igaz, hogy az Opel SZVSZ érdemben nem tudott a dologhoz hozzátenni, (pl nem kellettek a "jó" ecotech motorok a japcsiknak, viszont valami "stílusjegyet" csak fel kellett vonultatni. Sajnos ezt éppen a kezelőszerveknél tették. Opeles kapcsolók, bizgentyűk, meg az a butakürtös opelkormány.

Tényleg, Wagonka! Mit szólsz a lámpakapcsolókhoz, (belsővilágítás, fordítva működő ablaktörlő, ülés, stb) működési kúltúrájához. Át lehet szokni?
Miért van az, hogy az opelhez dupla áron adják ugyanazt a klímát?

Amúgy nyugi, 7 milkás hármas bömösben is tekergetni kell a hátsó ablakot.

Ami nekem nem tetszik, hogy jó kopogós benne minden műanyag, de persze ez nem ennek az autónak, hanem ennek a kategóriának sajátja. Lehet, hogy egy habosított műanyag gyártása akár ötezer forinttal is megdrágítaná a végtermék árát, és erre nincs fiztőképes kereslet :)

Azt már megtudtuk, hogy van klíma a gépedben. És még? Milyen felszereltség, szín, ár, mennyit alkudtál?

alfa155 Creative Commons License 2000.08.12 0 0 29
Wagonka!
Nagyon eltüntél. Várjuk a további tapasztalatokat. Összességében masszívabb, tartósabb a járgány, mint a Swift volt?
stika Creative Commons License 2000.08.08 0 0 28
Ettől a zománc dologtól végtelen ciklusba kerültem :-))
Eddig úgy tudtam, hogy a rozsdavélmet főleg a horganyzás biztosítja, amit a karosszériaelemek galvánfürdőbe merítésével biztosítanak. Ekkor ugye mind a két oldalon egyforma horganybevonat lesz. Ehhez jön még az elektrosztatikus festés, ez már csak hab a tortán, arra kell, hogy a festék tökéletesen tapadjon. Akkor mi is ez a zománc?
Előzmény: Wagonka (19)
maul Creative Commons License 2000.08.02 0 0 27
Tisztelt Wagonka!
Mesélnél egy kicsit az autó gyorsulásáról ( mondjuk egy Swift-hez viszonyítva ), a végsebességéről, illetve a városi fogyasztásáról (ha van tapasztalatod)? Nem érzed borulékonynak az autót? Mennyire kell visszafognod a nagysebességű kanyarokba az előző autódhoz képest?
Előzmény: Wagonka (26)
Wagonka Creative Commons License 2000.07.26 0 0 26
Uj fogyasztási adatok:
Jobbára országuton és klima bekapcsolásával:
7.5 Liter/100 Km

Nagyon várom már más márkatársak tapasztalatait!

Wagonka Creative Commons License 2000.07.25 0 0 25
Tényleg négy személyes. Ennek valszeg az az oka, hogy kisporolták az automata öv csatlakoztatast a kozepsö hátso ulesrol. Egyébként kényelmesen elférne az ötödik személy is.
A másik ok a negy személyre, az az lehet, hogy a megszokottal ellentétben, a hásó ülés vizszintes padja is osztott, és elképzelhetö, hogy volt olyan elképzelés, hogy ez extrém helyzetekben fokozott baleseti kockázatot jelent a középen ülö számára. (Az ülés osztottságának az oka az, hogy a hátso ülés támlájának elöredöntésekor, a vizszintes pad is lefelé mozog, mert igy éhetö csak el, hogy lehajtott állapotban az ülés egészen a padlo sikjába [ - 2 cm]kerüljön, és kényelmesen használható, tobb mint 1 köbméteres, kocka alaku rakodóteret lehessen fél perc alatt kialakitani.)
Az öt ember szállitása különben sem illik bele, az autonak "a háziasszony takaros bevásárlókosara" jellegébe.
Előzmény: alfa155 (24)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.24 0 0 24
Hello!
Tenyleg csak 4 szemelyes a jargany?
A kezelőszervek fapadosságáról csak annyit, hogy most volt alkalmam vezetni egy zsír új Astrát és a középső konzol kialakítása (pl. fűtésszabályzók) szerintem kritikán aluli. Mindezt 1.5 millióval drágábban. Mondjuk az tény, hogy az Astra 1.6-os motorja viszont álom szépen jár és rettenetesen húz.
Wagonka Creative Commons License 2000.07.24 0 0 23
Megvan az elsö tankolasi érték: az többségében orszaguti, félterheléses fogyasztás 7.2 L/100 Km.
Összehasonlitás kedvéért ez pont 1 l-el gyengébb, mint az 1.3 Swiftem - elsö tankolása esetén volt.
Nagyon kellemes élmény volt viszont az elsö hosszabb autopályás utazás. A kocsi nagyon stabil és kezes jószágnak bizonyult, elviselhetö gyorsulási tulajdonságokkal.
Motorokról:
Valóban a 16 szelepes hengerenkénti befecskendezös, 76 lovas, aluminium testü Jimny motort kapta meg a magyar Wagon R+.
Az utobbi masfel evben a Japánban gyártott, de az europai piacon megjelent kifutó példányok 1 illetve 1.2 -es es a Jimny -enél gyengébb tulajdonságokkal reendelkezö motorokkal lettek szerelve. Erdekes módon az ikerestvér Opel Agila is 1 illetve 1.2 literes motorválasztékben készül.
Klima:
Nagyon hatásosnak bizonyult - azonnal döl a hideg levegö, de a kezelöszervei kicsit fapadosra sikerültek. Ha az ember nem akarja a benzin fogysztás lényeges növelését, akkor állandóan kapcsolgatni kell a klimát illetve a ventillátort.
Talán a technika mai szintjén az automatikus höfokszabályozás sem lett volna elviselhetetlen árfelhajtó hatásu extra.
Előzmény: alfa155 (22)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.21 0 0 22
HEllo!
A legfrisebb Autó2-ben tesztelik a Wagon-t. Összességében jókat írnak róla. Egyébként nekem is tetszik. Mondjuk egy kicsit nöiesnek találom.
Az újság szerint valóban a Jimny 1.3-as motorját kapta meg. Ha jól tudom, akkor ezt egyik Swiftbe sem szerelik bele.
Wagonka:
Szerintem ez a fogysztás az autó alakját tekintve jónak mondható. Szerintem országúton kijössz majd 6-6.5-böl.
Előzmény: stevie wonder (21)
stevie wonder Creative Commons License 2000.07.21 0 0 21
Nekem nagyon szimpatikus a Wagon, mert az uj auto regi gazdaja egy olyat vett, es azert adta el az autojat nekem :-)))

"Az viszont vilagos, hogy a gyar abban erdekelt, hogy a kis impulzusvaltassal jaro utkozesek is olyan deformaciokat okozzanak, amik réven uj alkatreszt lehessen eladni."

A mai autoknal a karosszerialelemek a gyurodo-zona reszei. Alakvaltozasukkal energiat nyelnek el, igy az utaskabinon kisebb az utkozes deformalo hatasa. Igy az auto osszetorik, hogy az utasok ne seruljenek meg. En is inkabb az automat latnam totalkarosan, mint magamat. Mar ha valasztani kell :-)

Ezenkivul ugy tudom, hogy a Wagonba a Jimny terepjaro motorja kerult. 1.3-as, de nem sok koze van a Swift motorjahoz. Javitsatok ki, ha tevedek...

Wagonka Creative Commons License 2000.07.21 0 0 20
Elsö részeredmény:
Automata váltó nélkül, gyakorlatilag nem használt klimával, két személyes terhelésnél 60 - 40 % városi illetve országuti menetarányt saccolva, nem sportosan vezetve 7.5 L/100Km a fogyasztás a "fél tank" müszerállást pontosnak tekintve.
Ami egy katasztrofális Swiftes téli városi forgalomnak felel meg.
Előzmény: alfa155 (2)
Wagonka Creative Commons License 2000.07.20 0 0 19
A lemez két oldalu felület (nem Möbius szalag).
Az egyik oldalon van a zománc.
Ha a ha a felület a zománc felöli oldalról kezd rozsdásodni, akkok peched van, mert a gyár feltételezi, hogy megsérült a zománc és igy lett a lemez oxidációnak kitéve. Te vagy a hibás, miért nem pótoltad idejében a zománcot.
Előzmény: alfa155 (18)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 18
Akkor ezt most magyarázd meg légyszíves! Mit jelent az, hogy belülről kifelé ?
Wagonka Creative Commons License 2000.07.20 0 0 17
Ugy saccolom, hogy befér két felnött bringa a csomagtartóba, csak kár a kocsiért (meg a bringákért), mert tisztességesen nem lehet ám ott bent kipányvázni öket, hacsak nem némi plusz szerelés árán.

Igazán nem a karok a gyárnak reklámot csinálni, de tényleg van három dolog, ami -az öt évvel ezelötti Swift vásárlásomhoz képest - kedvezöen változott és amit - csodálatos módon - nem is reklámoznak különösebben:
* A hároméves garanciára kiterjedö belföldi assistance szolgáltatás: egy órán belül helybe jönnek a kocsit elakadás esetén rendbehozni, ha 5 orán tuli a javitás, ingyenes kölcsönautót adnak.
* 15 Ezer KM szerviz intervallum.
* Es az átrozsdásodás elleni 12 éves védelem, amit azonban gyengit, az, hogy csak a "belülröl kifelé" valóra vonatkozik.

Előzmény: alfa155 (16)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.20 0 0 16
Oke! :) Egyebként én is jobban csípem a méretes kocsikat. Egy Citroen XM maga lenne a kánaán számomra. Node egyenlőre ilyesmin egyáltalán nem gondolkodhatok. Az Octavia is barátságos darab és ráadásul az kifejezetten korrekt áron adják.
Most néztem meg a Wagon R+ -t kicsit részletesebben. Ha jól láttam akkor már az alapverzióhoz is jár két légzsák. 12 évet adnak átrozsdásodásra stb. Szimpatikus lenne, ha mondjuk a hátsó ülések lehajtásával be lehetne dobni a csomagtartóba két bringát szétszerelés nélkül. Wagonka, befér 2 bringa?
Előzmény: pampalini (15)
pampalini Creative Commons License 2000.07.20 0 0 15
Alfa!

Én nem fikáztam a járgányt... Csak annyit mondtam, hogy nem vennék szuzukit... Nem szeretem a kis kocsikat. A szivem vágya egy Skoda Octavia.

Hozzáfűzések magyarázata:

1. A tükörtémához nem tudtam hozzászólni, mert még nem ismerem ilyen közelről ez a típust
2. Ha az ülést nehezen lehet dönteni, akkor :"ez van..." nem tudsz tenni ellene...
3. A szuzuki, ha jól tudom nem egy bmw kategória, se méretben, se árban. Ott széria ez a kütyü ami automatikusan felnyomja az ablakot, ha bezárod a kocsit. A Szuzinál külön kell beszerelni. Egy ilyen kütyü ajtónként 4000 pénz.
4. A Wagon R+ egy magas építésü kocsi, természetes, hogy imbolyog nagyobb sebességnél.

Most csak ennyi...

Wagonka Creative Commons License 2000.07.20 0 0 14
Kedves alfa155
Meg nehány napra vagyok az elsö tanklolástól, addig légy türelemmel. Az nyilvánvaló, hogy a 15%-al nagyobb tömeget és rosszabb légellenálásu kasztnit gyorsitó kb ugyanolyan motor nem produkálhatja ugyanazokat a fogyasztási adatokat.
Ha azt is figyelembe vesszük, hogy a Wagonon légkondicionáloval vagy automata sebességváltóval is találkozhatunk, valamint a téli /nyári használat és a vezetés sportosságából adodó küönbségeket, meg azt, hogy az uj és uj tipusu tipusu autót az ember óvatosabban vezeti mint késöbb, akkor - attól tartok - a közölt nyers adatok nem fognak tul sokat mondani.
Előzmény: alfa155 (13)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 13
Nya! Csak wagonkanak van Wagonja?
Wagonka, szamolj majd be a fogyasztasodrol. Kivancsi vagyok, hogy a Suzy motor a dobozkarosszeriaval is olyan klassz fogyasztast produkal-e.
Wagonka Creative Commons License 2000.07.19 0 0 12
A Swift motorterebe benézve valoban ijeszten kevesnek tünnek a vasak, de ugyanakkor - amennyire tudom, a Swift torestesztjei jo eredmenyeket ertek el. Mozdonnyal mindenesetre nem tanacsos utkozni. Remélem, hogy soha sem tudom meg, hogy mennyire massziv.
Az viszont vilagos, hogy a gyar abban erdekelt, hogy a kis impulzusvaltassal jaro utkozesek is olyan deformaciokat okozzanak, amik réven uj alkatreszt lehessen eladni.
Előzmény: alfa155 (10)
Wagonka Creative Commons License 2000.07.19 0 0 11
offtopic
Ezt a topicot a cimben emlitett márka tapasztalatokon alapuló kiértékelésére nyitottam, és nem a különbözö zsebekbe való vájkálásra.
Előzmény: pampalini (8)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 10
Ahoj wieder!
Naszoval. Pampalini! Azert mert Suzuki, nem kell rögtön fikázni. Nekem is volt Suzym és tulképp meg voltam vele elégedve. Leszámítva azt, hogy papírból készült.
Ezért kérdem Wagonka véleményét a biztonságról? Masszívabbnak tűnik, mint a "mezei" Suzy?
Caris Creative Commons License 2000.07.19 0 0 9
A hátsó ajtókba csak luxuskategóriáknál építenek mocis ablakemelőt gyárilag, szériában.

Ez azért nem teljesen így van, az én 7 éves Mazda 323F-embe szériatartozék a hátsó elektromos ablakemelő és bármennyire is szeretem, nem nevezném luxuskategóriának.

Caris

Előzmény: pampalini (4)
pampalini Creative Commons License 2000.07.19 0 0 8
Wagonka!

Nekem még egy szuzukira se nagyon lenne pénzem... Maradok a jó öreg skodrinál egy darabig, aztán meg majd meglátom, hogy mi lesz...

Most csak ennyi...

Wagonka Creative Commons License 2000.07.19 0 0 7
Azt hiszem ebben tökéletesen igazad van:
Ugyanolyan felszereltség esetén olcsobban megkapod, erosebb motorral, es a Casco- ja is olcsobb a magyar gyártás miatti 20% kedvezmény révén.
De ezen tul valószinüleg mindenfajta különbségtétel értelmetlen, hacsak a stopplámpák esztétikai kialakitásáról nem kezdünk vitatkozni.
Előzmény: csk (6)
csk Creative Commons License 2000.07.19 0 0 6
Szerintem praktikus kis kocsi lehet, és inkább ezt választanám mint az Opel Agilát...
csk
Wagonka Creative Commons License 2000.07.19 0 0 5
Kedves pampalini
A kocsivásárlás - végsö soron - mindig pénztárca kérdése. Mivel az - az en esetemben - nagyon is vékony, igy egy "Nobelkarosse" - ahogy a német nevezi a jobb márkákat - szóba se jön.
En az idáigi "szuzzer"-emmel - ahogy hivtam: a rendszerváltás Trabijával - nagyon meg voltam elégedve. A Wagon R pedig a Swiftem Trabiságához képest pedig legalábbis egy "Wartburg"
Előzmény: pampalini (4)
pampalini Creative Commons License 2000.07.19 0 0 4
Hmmm... Érdekes tapasztalatok... Mindenestere én akkor vennék szuzzert ha piros lesz a hó és nagy...

Hozzáfűzéseim:
1. nem tudok hozzászólni...
2. Ez van...
3. Túl sokat vársz el tőle... A központi zár csak akkor "tudja felemelni" az ablakot, ha erre van egy külön kütyü. A hátsó ajtókba csak luxuskategóriáknál építenek mocis ablakemelőt gyárilag, szériában.
4. Mivel a kocsi egy "magasles" ezért imbolyogni fog... Autopályára én nem vinném... Főleg az M7-re, Balaton felé, a külső sávban.

Most csak ennyi...

Wagonka Creative Commons License 2000.07.19 0 0 3
Kedves Romeo
Erre a kedves inkább Skodás üdvözlésre csak annyit tudok válaszolni, hogy a magam 75 -Km nyi uttapasztalatával nem igen tudtam még fogyasztást mérni.

A karosszeria szépen kidolgozottnak tünik, és - egyelöre - em zörög.

Előzmény: alfa155 (2)
alfa155 Creative Commons License 2000.07.19 0 0 2
Ahoj!

Csak nyomasd szépen sorban az infokat a géprol! Fogyasztás mennyi?
Ismersz valami töréstesztet vele kapcsolatban? Ülések hosszú távon kényelmesek?
Milyen az összkép a kidolgozásról?
Nem zörög, düborog a karosszéria?

Bye,
Egy szimpatizáns

Wagonka Creative Commons License 2000.07.19 0 0 1
Elsö tapasztalatok
Negativ:
1. Hátratekintés
a. kis látámezejü külsö tükör (tul közel van)
b. Magas hátsó ülés háttámlája illetve az utasfej
mélyen benyúlik a belsö tükörbe.

2. Elsö ülés mechanikája kulturálatlan, nehézkesen dönthetö, és döntésnél mindenképpen ütközik a hátso üléssel

3. Hiányos központi zár koncepció: nem hat a tanksapka fedö lemezre, nem emeli meg a leeresztett ablakot, záráskor.
Hátso ablakon nincs is motoros emelö, - a sporolás mellett, nyilván, a kisgyermekes bevásárlókocsi koncepció miatt.

4. 50 é 60 Km/h között a kocsi nem teljesen sima aszfalton némiképp imbolyog és émelygést okoz a benne ülöknek.

Pozitiv.
1. Jo - magasles - kilátás.
2. A közel egy tonnás sulyhoz viszonyitva elég dinamikus- bár nem káprázatos - 1.3 -as motor.
3. Gondosnak tünö összeszerelés.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!