A hűtők menüjéhez ill a nyomtatáshoz én is hülye vagyok, még nem használtam. Mire az elsőt megszoktam, egy carriert, akkorra kollégába belerohant egy román, és kaptunk egy másikat, egy thermokinget. Ez utóbbi vmi tetű lassú, és sztem a menüje is komplikáltabb, viszont maga a pot egy kicsivel vékonyabb falú, szélesebb rakfelületű, így könnyebb pakolnom. Pakolásról jut eszembe, múltkor sikerült megszopatnom magam, az egyik első raklapon a cucc kicsit túllógot, és nem "ütöttem" addig a békával, még passzos nem lesz, attól még be tudom majd csukni az ajtót a végén, hát nem:( A Lidl-s srác rendes volt, a végéről leszedhettem egy raklapot, így nem kellett az egészet kipakolnom, és vissza.
Husky, Te otthon hogy alszol? Járatsz egy Mtz-t az ablakod alatt? Bár biztos meg lehet szokni, annak idején sráckoromban a vonatokat is nehéz volt megszokni a Balaton mellett, de a nyaralás végére már hiányoztak.
Amikor a volt főnököm megvette a szerelvényt amivel dogloztam annak az aggregátor tankja porzott annyira üres volt. Aztán mikor tankoltunk bele párszor megpumpáltam a tápszivattyút aztán kétszer háromszor ráindítottam és kidolgozta magából a levegőt.
Köszönöm szépen Neked is, sok mindent tanultam hirtelen. Az éjszakás íratlan szabály már megvolt, én is láttam már nem egyszer, hogy a hűtősök kint a parkoló legtávolabbi zugában dekkolnak, csak hát ugye próbálj meg tekintettel lenni mondjuk az osztrák-német pályán estefelé, már annyi hely nincs, hogy a kan kutya felemelje a lábát..
A régi hűtők korrongosak voltak( hasonló mint a tachográf és azon rögzítete, hogy mikor hány fok volt).
Az ujjak nyomtatósak, nem kezeltem a nyomtatót, mert az enyémen nem működött. Tübbnyire akkor szoktak kérni nyomtatást mikor nem stimmel az áru hűtésével vmi.
Nekünk a Lidl ben volt egy külön kis kütyünk amivel a LIdl mérte a hőfokot és ki tudtál nyomtatni bent és lefűzték a szállítólevélhez... így sajnos a nyomtatásban nem tudok segíteni.
Igazából nagy tanácsot nem tudok adni. Előttem már irták, hogy az üzemanyagra figyelj oda mert szar lelégteleníteni őket. Szarabb akasztani mert nem férsz be a fülke és apót mögé úgy mint a doboznál, illetve a hűtő miatt egészen lent vannak a levegő meg a villanycsatlakozók, így ha a "kanócok" megvannak nyulva akkor a sok forgolódás miatt hajlamosak összegubancolóni, aminek az a vége, hogy vmeik levegeő cső törik...
A hőfokot úgyis mondják, hogy mire állísd, ahágy fajta/évjáratú hűtő annyi fajta álítási mód. Ha folyamatos üzemben ( régeii tipuson normáls üzemnek irják) akkor folyamatosan a bekapcsolás után addig megy a hütő amíg le nem kapcsolod, itt egyenletesebben tudja ratani a hőfokot, és mivel folyamatosan jár de kisebb fordulaton és nem kell inditgatni a magát így kevesebbet eszik ( ha számít a fogyasztás).
Ha start-stop üzemben használod akkorbekacsolás után addig megy míg eléri a beállított hőfokot majd lekapcsol. Ha a beállított értéktől fölé vagy alá megy a hőfok ( tipusa válogatja állt. 2-3 fok) akkor ujra beindul. Így egy kcisit többet eszik viszont nem zörög a hátad mögött folyamatosan.
Pakolásnál anyi a trükje, hogy nem mindig tudsz minden magasat az elejébe tenni , ert egyes tipusoknál a légterelő ponyvát eléggé lehúzták.
A digitális hűtők ha vmi kínjuk van kiirják hibakódban. A hibakód listát a motortér ajtó belső felén szokott lenni, onnan rá tudsz jönni mért állt meg.
Általában 3 dolog miatt állítja le magát: 1 nincs olaj, 2 nincs víz, 3 nincs üzemanyag
A menübe belépve megtudsz nézni mindent, a szervíz intervallumot, aksi állapotot stb...
A legfontosabb tanács, ha parkolóba beállsz ne állj be a szárazpótosok közé, mert nem tudnak aludni tőled ( állmatlansága szenvednek)
Ha megszokod a hűtőt, akkor simán alszol tőle, de ha vmi baja lesz simán felébredsz rá... én se hittem el, de a végén már felébredtem mikor levegősödött, és épp letudtam kapcsolni mielőtt leállt volna.
Régebben hallottam öreg hűtősöket, (90-es évekről beszélek), hogy folyamatosan szívtak valami szalagozással, nyomtatással, de már nem emlékszem mi volt a lényege, valakik ezt folyton ellenőrizgették, és ez folyamatosan problémákat generált. Már mint a baszakodás ezzel a szalaggal. Vagy ez valami HC-n belüli buzera lehetett, nem tudom.
Legfontosabb(bár hülyeségnek tűnik, de nem az), ki ne fogyjon a gázolaj a hűtőból! Ha nagyon betöröd kanyarodásnál, vagy tolatásnál az elöregedett légcsövek képessek eltörni(már jártam így). Hőfokra figyelni kell, meg a hogyan rakodsz, de az értelemszerű. Más jellegzetességet nem vettem észre az 1 hónapos hűtőzésem alatt.
Kellemes víkendezést mindenkinek, "nemIrokmár" kollégánk tanácsára keresem Husky nevű hűtős barátunkat, vagy bárkit aki hűtőzik. Én még életemben nem hűtőztem, és úgy alakult, hogy most fogok. Ezzel kapcsolatban lenne szükségem infókra, mire figyeljek, szalagnyomtatás, hőfokbeállítások, írott-íratlan szabályok, egyszóval mindenre. Előre is köszi, további jó hétvégét!
Nem olyan rég raktam be egy indexes cikket erről!Majd nyár környékétől lesz elérhető a trémobilosoknak egy kulturáltabb roaming díjjas internet.Keress rá hozzászólásaimra,meg kell lennie.
Szevasz,te nem itt éltél? tudhatnád hogy itt minden különbözik,és mindenre van szabály. Még a szabályt is szabályozzák. Pláne most hogy a "Fagyi és Galamb" párt van hatalmon.
Mégcsak nem is a kényelmetlenségem, hanem az elhasznált üzemanyagot. :)))))))
Persze úgy lett kikalkulálva az ár, hogy inkább keressek 10 Eurót, mint bukjak. Ezért aztán kapok is a pofámra rendszeresen. Ez van, egy patkány vagyok, a szakma szégyene. :)))))))))))
Sziasztok! A Gerob meg itt tölti a hosszú hétvégéjét!Hétfőn reggel rakódik Le Veuve-ban és megy Nürnbergbe,onnan meg talán haza,mert lejár a műszakija! Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek! Csaba
Sziasztok,lenne egy kérdésem,kollegám kiváncsi hogy mennyi a Tgk nyári gumiabroncsok minimum profilmélysége.Télire találtunk választ,de a nyárira sehol. Aki tudja segítsen,köszönöm. :)