Az árról személy szerint nem tudok de szerény véleményem szerint ha az előző darabokból nem vett a haza ebből sem fog :( Sajna, bár vannak még csodák! Én úgy tudom hogy ez az egyetlen ilyen jármű így a forgalmasabb európai vonalakon jól megállná a helyét! Troli szerintem nem lesz belőle bár ez nem az AutoRadControlle Kft. múlik hanem a troli gyártókon! Egyébként szép látvány lenne ilyen buszokat látni a haza útjain!
Szerintem nagyon baba lett az új designnal. És az sem elhanyagolható, hogy teljes hosszban alacsonypadlós, magyar autóbusz. Árban mennyire megfizethető, a magyar közlekedési cégek számára, illetve más külföldi gyártók buszaihoz képest? A motortorony helyén akár elektromos berendezések is elférnének, ugye? :-) Jelenleg európában jól gondolom, hogy ez az egyetlen 18,7m hosszú csuklós jármű? Esetleg ha így van, és nagyobb az utasbefogadó képessége, mint más gyártók 18m-es járműveinek, akkor mekkora esélye lehet a külföldre történő gyártásnak, egyáltalán volt-e már külföldi érdeklődő, akár busz, akár troli téren? Ezt lehet-e tudni?
Persze, ez érthető és nekem is tetszik az új járgány! Azért ez izgalmas hogy elég rövid gyártási idő után máris kiadták a második generációt! Erre előbb is gondolhatott volna az ARC!
Az első szériás ARC-k homlok ill hátfala szerintem volt a legszebb, de azért nem is volt annyira ronda. Azonban az új formavilággal (homlok, ill hátfal, valamint nagyobb másfajta ablakok) tetszetősebbé varázsolták a járművet. Illetve azt ne felejtsük el, hogy az első generációs ARC csuklósok csak a 3. ajtóig voltak alacsonypadlósak, míg a szóló, és az új csuklós teljes hosszban alacsonypadlós.
Készül az ARC 187.02 busz is, ez teljes hosszában alacsonypadlós, Cummins motorral szerelt jármű lesz. Érdemes a www.autorad.hu honlapot megnézni, a három féle busz műszaki adatait összehasonlítani.
Azt hallottam, hogy a 134-es Ausztriában is volt bróbázni, majd az osztrákok véleménye szerinti változtatások némi túlzással a busz árát a duplájára emelték volna.
nem oda írtam hogy a www.vasivolan.hu ról való a képcsak nem tettem szóközt :P
azé még 1 kép ugyan onnan
Mit érdemes az ARC 134-esről tudni?
Euro 4-es környezetvédelmi minősítésű Cummins motorral és teljes ZF hajtáslánccal, valamint kormányművel van szerelve. A kéttengelyes busz hossza 13,4 m, a szállítható személyek száma várhatóan 100 fő felett lesz, a gyors utasáramlást 3 pár teljes szélességű utasajtó biztosítja. Ugyanúgy, mint a csuklós, ez is teljes egészében rozsdamentes anyagokból van összeállítva. A busz teljes hosszában alacsonypadlós, térdeplési funkcióval, mechanikus rámpával és speciális szélességű, karfás ülésekkel van ellátva a mozgáskorlátozottak utazásának könnyítése érdekében. A belépési magasság normál szintnél 340 mm, térdepléskor pedig 270 mm az úttesthez képest. A buszban vezetőtéri klíma van, az utastér gyors levegőcseréjét túlnyomásos szellőztető rendszer és 6 db nagy felületű tolóüveg biztosítja. A busz megjelenése eltér a csuklóstól, mind elől, mind hátul más a jármű formája. Reméljük kedvező fogadtatásra talál ez az új design.
ez arról az oldalról van
Ezek a képek ill. szöveg a vasi volán hivatalos oldaláról származnak
Kösz hogy megírtade ezt a jó hírt! Ahogy látom alaposan átdolgozták a kicsikét. Saját kép? Már próbázik? A gyártó honlapján nincs semmi infó! Ja és az is írjon nyugottan aki az ARC 184-ről szretene beszélni!