" A turbókör spirális sávvezetésű többsávos körforgalom, melyben a párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő 7 cm magas bordákkal választják el." - dr. Maklári Jenő
A fizikai elválasztás hiány pedig nem olyan könnyen pótolható. Ha erre nem gondolnak előre, márpedig nem szoktak, akkor az 55 cm elvétel nem biztos, hogy megtehető. De nem is a pótlással van a baj, hanem azzal, hogy gömbsüveg sor nélkül - vagy hatóság beleszólása miatt, vagy tervezői hiba miatt - épül meg. NEM szabad! Forgalombiztonsági szempontok miatt!
Turbó körforgalom közül szerintem a második.(De javítsatok ki ha tévedek, és mondjatok még turbót) Tudomásom szerint a kecskeméti volt az első igazi turbó, a többi csak spirális geometriával vezetett körforgalom. A turbó attól turbó, hogy a sávokat valamilyen fajta fizikai elválasztás határolja. Tehát a zegi(talán fél turbó, mivel világító prizmák vannak benne), kaposvári, balaton melletti, a 47esen lévő mind "csak" spirális vonalvezetésű, ami valljuk be őszintén nem sokat ér a sávot váltó autósok ellen... ezt nagyon sokan nem akarják megérteni a hatóságoknál, úgy viselkednek mintha soha életükben nem vezettek volna gépjárművet. Az M43-aséra nagyon kíváncsi leszek, hiszen az azon kívül, hogy spirális geometriás turbókör lesz még piskóta alakú is. Amúgy teljesen logikus a kialakítás, és a rombusz alakú autópálya-csomópontoknál csak ilyet használnék.
Érdekes, hogy a forgalmi adatoknál az M0-n az M5-és 4-es út között van egy csökkenés a többi részhez képest. Ez arra vall, hogy az M0K (és majd az M31) ugyanúgy visz délpesti célforgit, mint kelet-nyugati tranzitot.
vagy arra, hogy hibás az adat... :-))
az M5-M4 között ugyanis egész évben mérték, az M0K többi részét viszont csak szeptemberben atták át... (azé lyó sok eszük van... :-)
a forgalom 25e-ről már másnap! felment 50e környékére... (Ej-ben számolva)
Magyarország harmadik spirális körgeometriával rendelkező jelzőlámpás körforgalmának átadása zajlik Szegeden. Tessék tanulmányozni és nézegetni az alábbi linkeket, érdemes:
Tisztelettel jelentem, hogy az érdi "hírhedt" körforgalom átépült. A nyugaton már jól bevált, nálunk másodszor debütáló "holland típusú, spirális geometriával rendelkező turbókörforgalom"-má épült át a sok bajt okozó körforgalom. A sávok fizikai elválasztása megtörtént gömbsüveg sorral, mely növeli a biztonságot, illetve csökkenti a szabálytalan sávváltásokat. Nagyon kell figyelni a körforgalom megközelítésénél, hogy ki melyik sávot választja, hiszen a körforgalomban sávot váltani tilos, illetve nehezen lehet. Tessék megnyugodni, ha jó sávot választott az illető és követi a körforgalmi felfestéseket és sávokat, akkor jó helyen fog kiérni a körforgalomból! Ez a fajta körforgalom nem teszi lehetővé minden irányból a visszafordulást!!!(spirális geometriájának köszönhetően) Csak befelé történő sávváltással lehet visszafordulni, de igen komoly körültekintéssel kell eljárni ilyen fajt műveletnél. A normális csomóponti mozgások viszont sokkal egyértelműbbé, biztonságossá és - szerintem - egyszerűbbé váltak.
"ez valami most beüzemelt oldal lehet, vagy eddig sikeresen rejtegették?"
Gyaníthatóan az első esetől van szó, mivelhogy ki van írva a verziószám is, ami 1.0 :)
Érdekes, hogy a forgalmi adatoknál az M0-n az M5-és 4-es út között van egy csökkenés a többi részhez képest. Ez arra vall, hogy az M0K (és majd az M31) ugyanúgy visz délpesti célforgit, mint kelet-nyugati tranzitot.
Főleg befelé van dugó, tehát a befelé engedni és kifelé nem az teljesen értelmetlen lenne. Az egyirányúsítás egyébként meg nem lenne akadály leleményes emberkéknek.
Az útzár teljes: mindkét oldalról járható, de csak a határig, vagyis zsákutca mindkét oldalról.
A hídtól járható lenne, de betontömbökkel zárták le, amin a tűzoltók fennakadtak, ellenben néhány leleményes terepjáros még ezeket is megkerülte, illetve egyszer nem kis munkával odébb is tolták őket... Nagy vita volt, hogy hol legyen a határ, meg mi legyen a lezárás módja, esetleg kit engedjenek be, ezen még lehet változás a jövőben is.
Természetesen az egérút elzárása a cél, hogy a reggeli dugót ne (erre) kerüljék ki, hiszen sem a gát sem a rajta lévő út nem erre lett tervezve, nomeg a környék sem
A GÁT UTCA ÉS GÁTÕR UTCA LEZÁRÁSÁRÓL Bús Balázs polgármester és Parlagi Endre polgármester között 2009. II. félévében levélváltás volt a Barát patak és a Megyeri híd nyomvonala között fekvõ területet Észak felõl feltáró utcák Budakalász részérõl történõ lezárása miatt. Az ezt követõ egyeztetéseken megállapították, hogy a célok közösek és ezek elérése érdekében mindkét fél kész megtenni a szükséges lépéseket. Ennek érdekében a következõ nyilatkozatot teszik: 1. Budakalász és Óbuda-Békásmegyer vezetésének közös érdeke, hogy az É-i irányból a fõváros felé tartó agglomerációs átmenõ forgalom ne terhelje a Lupa szigeti elágazástól a Barát patakig tartó budakalászi, valamint a Barát pataktól a Királyok útja felé esõ békásmegyeri területet. 2. Budakalász kifejezett szándéka, hogy az elsõdleges árvízi védvonal gépjármû-terhelését meggátolja, ennek érdekében a Gátõr utcát Budakalász felõl megnyitja, míg a Gát utca zárását fenntartja. 3. Mindkét fél érdeke, hogy a gát forgalma jelentõsen mérséklõdjön, ennek érdekében: – Budakalász vállalja, hogy a Gátõr utcát és az odavezetõ utat 2010. költségvetési évben megépíti, erre forrást biztosít. – Óbuda-Békásmegyer vállalja, hogy ezt követõen a Barát patak hídját déli irányból a gépjármûforgalom alól mentesíti, ezzel hozzájárulva a nemkívánatos forgalmi terhelés megszüntetéséhez. A beavatkozások idõbeli ütemezéséhez a felek szoros kapcsolatot és szükséges egyeztetéseket tartanak. Egyúttal kijelentik, hogy a köztük lévõ korábbi nézetkülönbségek tisztázódtak.
Tényleg jó. Érdekes, hogy a szelvények többsége nem ezer méter hosszú. Vagy rövidebb vagy hosszabb. Igaz ezt eddig is tudtam. Elég néha csak az autó napi számlálójára ránézni. Nosza itt a feladat a közútkezelőnek. Minden km táblát ezer méterre egymástól... :-)) De a távolság mérése szigorúan csak mákvetővel!! Ennél modernebb technika igénybevétele tilos!
Nem tudjátok véletlenül hogy a Budakalász melletti Luppa-szigeti komptól régen el lehetett menni kocsival végig a Gát utcán át a Budakalászi Dunapart - Békásmegyer Újmegyeri térre (Királyok útja folytatása)
Ez az út úgy láttam még megvan, de amióta megépült a Megyeri híd az út végében egy tábla jelzi hogy behajtani tilos meg útlezárás van. Miért? Esetleg nem építettek aluljárót a híd alá? vagy mi okból szüntették meg itt a forgalamat?
nabazdmeg, há nem úgyvót, hogy júNiusban leszen áadva? :-((
Az M0-ás autópálya nyugati szakaszán - ahol a második pályát építik - az M1-M6 közötti szakaszon folytatódott a hídépítés a diósdi és a Dulácska völgyhídnál...
hát frankó is lenne, ha a NYUGATI szakaszon épülne már a 2. (fél)pálya...
Ütemesen végzik a meglévő pálya melletti támfal építését is.
azt meg mi a faxomnak?
nem elég stabil az a mészkő, hogy megálljon magában?
A gyorsforgalmin például csak a felüljárókon lenne jó a burkolat, ha nem raktak volna 10 méterenként csatornafedőket kifelé pl. a Csévéző u feletti hídra!!! ,természetesen precízen a keréknyomba illesztve, így hát szépen kikátyúsodott mellette. A kiváló magyar kátyútalanító technológiának köszönhetően a javítás utáni állapot nem sokban különbözik a javítás előttitől, ezért ha a szerencsétlen autós nem akarja kerék nélkül folytatni az útját, a középvonalig be kell húzódni, amit a szembe jövők nem mindig tolerálnak.
Egyébként fontolgatom, hogy kinyomtatok egy nagy színes 90-es táblát, és a tudatlan 50-70-el előttem haladóknak villogást követően felmutatom :))
mer addig oké, hogy a célforgalmi mátrixból generálnak 1 modellezett forgalomterhelési diagramot, hogy ezt a forgalomszámlálásos forgalomterhelési diagrammal komparálva lecsekkolják a mátrix megfelelőségét, de ezt mi a faxnak teszik közzé?
miért nem a forgalomszámlálásos forgalomterhelési diagrammot teszik eleve ki a weboldalra jó kis vektoros pdfben??
amúgy az egész méricskélésnek kibaszottul nincs semmi értelme, amíg ostoba populista politikusok döntenek a fejlesztésekről...
Szerintem meg rondák. Legalább az összes pillér ugyanolyan lenne.... De azt hiszem erre mondják, hogy ízlések és pofonok. (Kőröshegy szebb :)). Amúgy meg el tudom képzelni, mennyire örültél volna neki, ha még a plussz zsaluzási és egyéb szerkezeti cuccokat is lehetett volna fizetni... De amúgy ha már ennyi a pillér akkor miért nem lehetett megoldani ferekábeles rész nélkül? Vagy nagyobb fügesztett résszel kevesebb pillérrel? Máris jobban nézne ki. (eme rész költői kérdés....)