Keresés

Részletes keresés

kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20547
" A turbókör spirális sávvezetésű többsávos körforgalom, melyben a párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő 7 cm magas bordákkal választják el." - dr. Maklári Jenő

A fizikai elválasztás hiány pedig nem olyan könnyen pótolható. Ha erre nem gondolnak előre, márpedig nem szoktak, akkor az 55 cm elvétel nem biztos, hogy megtehető. De nem is a pótlással van a baj, hanem azzal, hogy gömbsüveg sor nélkül - vagy hatóság beleszólása miatt, vagy tervezői hiba miatt - épül meg. NEM szabad! Forgalombiztonsági szempontok miatt!
Előzmény: Béla6 (20545)
AcidMan Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20546
Áhhhh, ez most elveszi a korábbi guberálás varázsát. :-)
Előzmény: Törölt nick (20533)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20545

szerintem attól, hogy nem demszkibogyók, csak prizmák, vagy szimpla záróvonal van, attól még turbó...

 

(márcsak azért is, mertha problemma a fizikai elválasztás hiánya, az könnyen pótolható...)

Előzmény: kovecses_a (20544)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20544
Turbó körforgalom közül szerintem a második.(De javítsatok ki ha tévedek, és mondjatok még turbót) Tudomásom szerint a kecskeméti volt az első igazi turbó, a többi csak spirális geometriával vezetett körforgalom.
A turbó attól turbó, hogy a sávokat valamilyen fajta fizikai elválasztás határolja. Tehát a zegi(talán fél turbó, mivel világító prizmák vannak benne), kaposvári, balaton melletti, a 47esen lévő mind "csak" spirális vonalvezetésű, ami valljuk be őszintén nem sokat ér a sávot váltó autósok ellen... ezt nagyon sokan nem akarják megérteni a hatóságoknál, úgy viselkednek mintha soha életükben nem vezettek volna gépjárművet.
Az M43-aséra nagyon kíváncsi leszek, hiszen az azon kívül, hogy spirális geometriás turbókör lesz még piskóta alakú is. Amúgy teljesen logikus a kialakítás, és a rombusz alakú autópálya-csomópontoknál csak ilyet használnék.
Előzmény: Béla6 (20542)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20543

Érdekes, hogy a forgalmi adatoknál az M0-n az M5-és 4-es út között van egy csökkenés a többi részhez képest. Ez arra vall, hogy az M0K (és majd az M31) ugyanúgy visz délpesti célforgit, mint kelet-nyugati tranzitot.

 

 

vagy arra, hogy hibás az adat... :-))

 

az M5-M4 között ugyanis egész évben mérték, az M0K többi részét viszont csak szeptemberben atták át...  (azé lyó sok eszük van... :-)

 

a forgalom 25e-ről már másnap! felment 50e környékére... (Ej-ben számolva)

http://index.hu/gazdasag/magyar/m0kl080926/

Előzmény: korxi (20539)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20542

na, ez gyorsan kész lett...

 

amúgy nem a második, már van jópár turbó: algyő, kecskemét, siófok, pécs, ami hirtelen eszembe jut...

 

meg épül is jópár: M43x47-ben 2 is, szolnok, vásárhely...

 

 

Előzmény: kovecses_a (20540)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20541
Magyarország harmadik spirális körgeometriával rendelkező jelzőlámpás körforgalmának átadása zajlik Szegeden. Tessék tanulmányozni és nézegetni az alábbi linkeket, érdemes:

www.ujpalyan.hu/index.php/aktualitasok/amit-a-kozlekedoknek-tudni-kell-a-jelzolampas-korforgalomrol/page-20.html

www.youtube.com/watch?v=dB9P5gRjigw&feature=related

www.youtube.com/watch?v=Lr2bVza7Cyk&feature=player_embedded
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20540
Tisztelettel jelentem, hogy az érdi "hírhedt" körforgalom átépült. A nyugaton már jól bevált, nálunk másodszor debütáló "holland típusú, spirális geometriával rendelkező turbókörforgalom"-má épült át a sok bajt okozó körforgalom. A sávok fizikai elválasztása megtörtént gömbsüveg sorral, mely növeli a biztonságot, illetve csökkenti a szabálytalan sávváltásokat. Nagyon kell figyelni a körforgalom megközelítésénél, hogy ki melyik sávot választja, hiszen a körforgalomban sávot váltani tilos, illetve nehezen lehet. Tessék megnyugodni, ha jó sávot választott az illető és követi a körforgalmi felfestéseket és sávokat, akkor jó helyen fog kiérni a körforgalomból! Ez a fajta körforgalom nem teszi lehetővé minden irányból a visszafordulást!!!(spirális geometriájának köszönhetően) Csak befelé történő sávváltással lehet visszafordulni, de igen komoly körültekintéssel kell eljárni ilyen fajt műveletnél. A normális csomóponti mozgások viszont sokkal egyértelműbbé, biztonságossá és - szerintem - egyszerűbbé váltak.
korxi Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20539
"ez valami most beüzemelt oldal lehet, vagy eddig sikeresen rejtegették?"

Gyaníthatóan az első esetől van szó, mivelhogy ki van írva a verziószám is, ami 1.0 :)

Érdekes, hogy a forgalmi adatoknál az M0-n az M5-és 4-es út között van egy csökkenés a többi részhez képest. Ez arra vall, hogy az M0K (és majd az M31) ugyanúgy visz délpesti célforgit, mint kelet-nyugati tranzitot.
Előzmény: Béla6 (20538)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20538

nem piskóta...  ez valami most beüzemelt oldal lehet, vagy eddig sikeresen rejtegették?

 

frankó, hogy a forgalmi adatok is rajta vannak tartomány színkódolva, de kár, hogy nem részletesebb a tartományok kiosztása...

 

legalább az 5-20e-et kellene további 2 részre osztani...

 

de a legjobb az lenne, ha a mérési pontokat raknák fel, amire rámutatva a kurzorral, előjönne a mért adat...

 

Előzmény: Törölt nick (20533)
qwertz77 Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20537
Főleg befelé van dugó, tehát a befelé engedni és kifelé nem az teljesen értelmetlen lenne. Az egyirányúsítás egyébként meg nem lenne akadály leleményes emberkéknek.

Az útzár teljes: mindkét oldalról járható, de csak a határig, vagyis zsákutca mindkét oldalról.
Előzmény: :Snoopy: (20536)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20536
Köszi... És történt valami azóta? Most akkor Budakalász felől lehet befelé menni csak Békásról nem lehet kifelé menni?
Előzmény: qwertz77 (20535)
qwertz77 Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20535
A hídtól járható lenne, de betontömbökkel zárták le, amin a tűzoltók fennakadtak, ellenben néhány leleményes terepjáros még ezeket is megkerülte, illetve egyszer nem kis munkával odébb is tolták őket... Nagy vita volt, hogy hol legyen a határ, meg mi legyen a lezárás módja, esetleg kit engedjenek be, ezen még lehet változás a jövőben is.

Természetesen az egérút elzárása a cél, hogy a reggeli dugót ne (erre) kerüljék ki, hiszen sem a gát sem a rajta lévő út nem erre lett tervezve, nomeg a környék sem


A GÁT UTCA ÉS GÁTÕR UTCA LEZÁRÁSÁRÓL
Bús Balázs polgármester és Parlagi Endre polgármester
között 2009. II. félévében levélváltás volt a Barát patak
és a Megyeri híd nyomvonala között fekvõ területet Észak
felõl feltáró utcák Budakalász részérõl történõ lezárása miatt.
Az ezt követõ egyeztetéseken megállapították, hogy
a célok közösek és ezek elérése érdekében mindkét fél
kész megtenni a szükséges lépéseket. Ennek érdekében a
következõ nyilatkozatot teszik:
1. Budakalász és Óbuda-Békásmegyer vezetésének közös
érdeke, hogy az É-i irányból a fõváros felé tartó agglomerációs
átmenõ forgalom ne terhelje a Lupa szigeti elágazástól
a Barát patakig tartó budakalászi, valamint a Barát
pataktól a Királyok útja felé esõ békásmegyeri területet.
2. Budakalász kifejezett szándéka, hogy az elsõdleges
árvízi védvonal gépjármû-terhelését meggátolja, ennek
érdekében a Gátõr utcát Budakalász felõl megnyitja, míg a
Gát utca zárását fenntartja.
3. Mindkét fél érdeke, hogy a gát forgalma jelentõsen
mérséklõdjön, ennek érdekében:
– Budakalász vállalja, hogy a Gátõr utcát és az odavezetõ
utat 2010. költségvetési évben megépíti, erre forrást biztosít.
– Óbuda-Békásmegyer vállalja, hogy ezt követõen a
Barát patak hídját déli irányból a gépjármûforgalom alól
mentesíti, ezzel hozzájárulva a nemkívánatos forgalmi terhelés
megszüntetéséhez.
A beavatkozások idõbeli ütemezéséhez a felek szoros
kapcsolatot és szükséges egyeztetéseket tartanak. Egyúttal
kijelentik, hogy a köztük lévõ korábbi nézetkülönbségek
tisztázódtak.
Előzmény: :Snoopy: (20532)
Pompiere Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20534
Tényleg jó. Érdekes, hogy a szelvények többsége nem ezer méter hosszú. Vagy rövidebb vagy hosszabb. Igaz ezt eddig is tudtam. Elég néha csak az autó napi számlálójára ránézni. Nosza itt a feladat a közútkezelőnek. Minden km táblát ezer méterre egymástól... :-)) De a távolság mérése szigorúan csak mákvetővel!! Ennél modernebb technika igénybevétele tilos!
Előzmény: Törölt nick (20533)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20533
Egy hasznos oldal:

http://www.utadat.hu/
:Snoopy: Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20532
Nem tudjátok véletlenül hogy a Budakalász melletti Luppa-szigeti komptól régen el lehetett menni kocsival végig a Gát utcán át a Budakalászi Dunapart - Békásmegyer Újmegyeri térre (Királyok útja folytatása)

Ez az út úgy láttam még megvan, de amióta megépült a Megyeri híd az út végében egy tábla jelzi hogy behajtani tilos meg útlezárás van. Miért?
Esetleg nem építettek aluljárót a híd alá? vagy mi okból szüntették meg itt a forgalamat?
AcidMan Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20531
Nem tudatosan szelektálok. :-)
Előzmény: Béla6 (20530)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20530

nem hiszem.

 

külföldi projekteket is szoktam kritizálni, ha pénzpocsékolónak gondolom.

 

(bár kétségtelen, hogy kisebb vehemenciával, tekintve, hogy nem az én pénzem bánja...)

 

ennek észrevételéhez viszont szükséges, hogy ne szelektíven olvass... :-)

 

 

Csilivili hidakat a pusztába? Ez új. :-)

 

 

csak a dizájn miatt hoztam fel példának, hogy legyen mivel összevetni a szlovák cuccost...

 

(a kőröshegyi meg épp arra példa, hogy 2 szaros kis falu keresztbefekvése miatt kibasztunk az ablakon 40mrd pézt...)

Előzmény: AcidMan (20529)
AcidMan Creative Commons License 2010.06.07 0 0 20529
Ugyanmá', ha nálunk épült volna biztos' találnál alternatív nyomvonalat, vagy valami olcsóbb megoldást. ;-)

nemmellesleg lyól is néz ki, nem egy órmótlan betonmonstrum, mint a kőröshegyi, kicsit több figyelmet fordítottak a pillérek dizájnjára...

Csilivili hidakat a pusztába? Ez új. :-)
Előzmény: Béla6 (20514)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20528
Én meg egymás mellé másoltam:

Felsőzsolca

Macibb
Előzmény: cyber.greg (20527)
cyber.greg Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20527
Rá lehetne rakni a Google Earth-re. Megpróbáltam.
Előzmény: kvte (20522)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20526

ebből is láccik, hogy mindenhova autópályát kell építeni, mert azt nem lepi el a víz...

 

(maximum kicsit alámossa... :-))

Előzmény: kvte (20522)
BoGar Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20525
Nem csak ott, nem csak azon a hegyvidéken.
Előzmény: attus germanicus (20524)
attus germanicus Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20524
Az ár levonulása után lesz ott helyreállítási költség rendesen. Mármint nem csak az M30-on, hanem ott a hegyvidéken mindenütt.
Előzmény: kvte (20522)
kvte Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20523

Ugyanez a környék a földről:

 

http://www.youtube.com/watch?v=iJMk7jZXEHU

Előzmény: kvte (20522)
kvte Creative Commons License 2010.06.06 0 0 20522

 

Ahogy az M30 vége belefordul a Sajóba... (MTI)

Béla6 Creative Commons License 2010.06.05 0 0 20521

Július első felében átadásra kerül a 12,4 kilométeres M31 autópálya...

http://www.nif.hu/hirek/669

 

nabazdmeg, há nem úgyvót, hogy júNiusban leszen áadva? :-((


Az M0-ás autópálya nyugati szakaszán - ahol a második pályát építik - az M1-M6 közötti szakaszon folytatódott a hídépítés a diósdi és a Dulácska völgyhídnál...

 

 

hát frankó is lenne, ha a NYUGATI szakaszon épülne már a 2. (fél)pálya...

 

 

Ütemesen végzik a meglévő pálya melletti támfal építését is.

azt meg mi a faxomnak?

nem elég stabil az a mészkő, hogy megálljon magában?

 

Előzmény: hotrod25 (20520)
hotrod25 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 20520

A gyorsforgalmin például csak a felüljárókon lenne jó a burkolat, ha nem raktak volna 10 méterenként csatornafedőket kifelé pl. a Csévéző u feletti hídra!!! ,természetesen precízen a keréknyomba illesztve, így hát szépen kikátyúsodott mellette. A kiváló magyar kátyútalanító technológiának köszönhetően a javítás utáni állapot nem sokban különbözik a javítás előttitől, ezért ha a szerencsétlen autós nem akarja kerék nélkül folytatni az útját, a középvonalig be kell húzódni, amit a szembe jövők nem mindig tolerálnak.

 

Egyébként fontolgatom, hogy kinyomtatok egy nagy színes 90-es táblát, és a tudatlan 50-70-el előttem haladóknak villogást követően felmutatom :)) 

 

más:

 

Helyzetjelentés épülő autópályáinkról:

 

http://www.fn.hu//belfold/20100604/lelassultak_autopalya_epitesek/

Előzmény: AcidMan (20511)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 20519

nabasszákmeg, neszesemmi fogmeglyól.

 

mer addig oké, hogy a célforgalmi mátrixból generálnak 1 modellezett forgalomterhelési diagramot, hogy ezt a forgalomszámlálásos forgalomterhelési diagrammal komparálva lecsekkolják a mátrix megfelelőségét, de ezt mi a faxnak teszik közzé?

 

miért nem a forgalomszámlálásos forgalomterhelési diagrammot teszik eleve ki a weboldalra jó kis vektoros pdfben??

 

 

 

amúgy az egész méricskélésnek kibaszottul nincs semmi értelme, amíg ostoba populista politikusok döntenek a fejlesztésekről...

Előzmény: Aladár46 (20516)
mgabor88 Creative Commons License 2010.06.04 0 0 20518
Szerintem meg rondák. Legalább az összes pillér ugyanolyan lenne.... De azt hiszem erre mondják, hogy ízlések és pofonok. (Kőröshegy szebb :)).
Amúgy meg el tudom képzelni, mennyire örültél volna neki, ha még a plussz zsaluzási és egyéb szerkezeti cuccokat is lehetett volna fizetni...
De amúgy ha már ennyi a pillér akkor miért nem lehetett megoldani ferekábeles rész nélkül? Vagy nagyobb fügesztett résszel kevesebb pillérrel? Máris jobban nézne ki. (eme rész költői kérdés....)
Előzmény: Béla6 (20514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!