Kicsit félreérthetően fogalmaztam. Szóval a 320 V6 benzinesben még nincs balansztengely. Tudtommal egyikben sem.
Az SBC nullázás nem egy nagy kaland, magamnak én is megcsináltam (már most mondom, hogy a máséhoz nem nyúlok!!!). Ez lenne 40. A nullázás végén viszont az SBC csinál egy teljes öntesztet, ha ilyenkor problémát érzékel, nem enged nullázni. Akkor jön a bontott SBC beszerzése +50-ért. Így lesz 90. Legalábbis én így tudom...
Köszönöm, azért ezek szerint akad még... a 320 V6-nál miből lehet tudni, hogy balansztengelyes vagy sem? A FL előtti 211-nél igaz lehet a helyenként hirdetett 40eft körüli SBC nullázás, vagy a 40-től lehet akár 100-150 is? Mitől függhet?
Persze, rengeteg jó motor van 2004 után is. Én főleg az E osztályokat figyelem, így a lista nem biztos hogy teljes. Benzinesek közül nagyon jó a 320 V6 benzines, amiben még nincs balansztengely. Ha benzinest kellene vennem, ezt választanám. Jók a soros CDI-k is OM646, OM647, OM648, de az OM651-től félek. Amit viszont én most kinéztem magamnak az a 320 V6 CDI, de még a DPF nélküli változat. Ebből, ha ki tudnék fogni egyet jó turbóval, akkor használatbavétel előtt vennék rá két leömlőt, és reménykednék, hogy kibírja amíg nálam van :-)
A W123 motorokról azért nekem picit más véleményem van, de az biztos, hogy egy motor sincs, ami annyit elmenjen, mint egy W124 diesel.
Sziasztok. 195/65/r15 Pirelli téli gumi gatnitúra, 2311-es dottal, vajpuha, szinte új gumik, min 7 mm mintàval, szezon előtti akciós 49990ft ért vihető... Bp Thx
Írják is a cikk végén, hogy "Egészen döbbenetes, mennyire silány minőségű, vékony kis rigaláncok vezérlik a mai nagy literteljesítményű motorokat. Ritka már a tisztességes, duplasoros, erős láncvezérlés, hiszen egyrészt szempont, hogy a motor csendes legyen, másrészt meg olcsó is, lehetőleg."
Jól mondtad... "haladni kell a korral, együtt kell élni a sz@rral..." :D
Egyébként tudnál mondani az elmúlt 10 évből legalább 1-1 benzines és dízel MB motort, aminek ki lehet jelenteni, hogy nincs az említettekhez hasonló típushibája? (a kérdésem valós, mindenféle hátsó gondolat nélkül - érdekel, hogy van-e ilyen, létezik-e még vagy 20-30 éve a 123/124-el elmúlt a megbízható motor gyártás, mint olyan - mert ezeket a hibákat nemigen lehet a környezetvédelmi szigorításokra, meg hasonlókra fogni, ezek egyszerűen konstrukciós, tervezési hibák)
Az jó, hogy ezeket itt a szűk szakmai fórumon leírod, mert Te, mint Mercedesben ilyen részletekig járatos szaki már ezekkel esetleg mind találkoztál, vagy hallottál róluk, de az ennek a cikknek alapjául szolgáló statisztikák vélhetően nagyságrenddel több esetet tartalmaztak egy-egy az említett motoroknál előforduló hibákról, mint az általad említettek így a tieid közül azért nem kerültek bele. (vagy mert a Mercedes rendelte meg a cikket... :) )
Befért volna a sorba az M271 bicikliláncnak is szégyen vezérműlánca.
Az M272 ötvenezrenkénti motorkiszereléssel járó balansztengelycseréje.
Az OM651 főtengellyel egyben lévő fogaskereke, amit a biciklilánc vezérműlánc nyúlása tönkretesz. A főtengelyt nem lehet kiszerelni, mert a csapágycsészék egyben vannak, és csak egyszer lehet a csavarokat lehúzni, másodikra vetemedik.
Az OM642 turbója megeszi a két leömlőből leváló gázterelőlemezeket. Turbó 750,- leömlő 2x125,-
Köszönöm, erre voltam kíváncsi, mert 6l-t akartak velem vetetni, amit sokallottam.:-)
Szétszedtem a régi kapcsolót, és nincs összeégve, sőt, igen jó állapotban van az elektromos része, hanem a benne lévő pici műanyag mechanikák kopnak le, amik tul.képp a kapcsolásokat "vezérlik". Tehát, relé nélkül sincs vele gond.
Tudom, hogy nincs posta, nem is türelmetlenkedtem, csak jeleztem.:-)