Keresés

Részletes keresés

sys4096 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 237729

Szia

Úgy tudom, hogy a nexus 7 váltókarja jó hozzá.

Előzmény: borsosa (237726)
MiciLACKO#46 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 237728
Előzmény: borsosa (237726)
b_zsiga Creative Commons License 2023.11.19 0 0 237727

Ez sajnos már egy kivezetett típus.

Egy külföldi fórumban ajánlották ezt az oldalt.

Teljesen nem egyezik meg, de Nexus 7 és Nexus 8 váltókarok bowdenhúzása elég közel van hozzá.

Nem merem 100%-ra mondani, hogy jó, de talán.

 

 

Előzmény: borsosa (237726)
borsosa Creative Commons License 2023.11.19 0 0 237726

Sziasztok
Tönkrement Shimano sb-4s30 váltókart mivel lehetne helyettesíteni? Sajnos ezt a típust nem találom sehol és valamivel helyettesíteni kellene.

Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2023.11.17 0 0 237725

Igen, ugyanazt. Az MTI-től.

Előzmény: OMGod (237722)
xrami Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237724

Nálunk is van sok ilyen. Sok majom direkt felugrat rá, nem lehet látni előre a megállási szándékát. Ahol meg magasabb, ott tényleg azt nézik, és nem a keresztforgalmat. Az is tök jó, hogy este a lámpával pont bevakítanak amikor felhajtanak.

Legnagyobb előnye ezeknek, hogy aki teheti inkább elkerüli azt az utat.

Előzmény: NAR (237716)
xrami Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237723

És hány ilyen van még ami teljesen nyilvánvalóan faszul van kialakítva, de mégis szarnak bele.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237721)
OMGod Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237722

Az összes firkász ugyanazt a marhaságot vette át?? Két külön eset volt az Árpád-hídi bmw-s gázolás és a Serfőző utcai baleset! 

 

 

OMGod  16 órája    -1 1 2455

Ez a firkász totál keveri a dolgokat!

 

Az egyik kiemelt helyszín a Serfőző utca–Árpád fejedelem útja kereszteződése, ahol a nyáron halálos kimenetelű gázolás történt – tette hozzá a cég. Mint ismert, júliusban az Árpád hídon elgázoltak egy biciklist. A tragikus balesetet egy spontán kialakult verseny okozta, melyben egy Mercedes és két BMW vett részt. Mindhárom jármű jelentősen átlépte a sebességhatárt. A gázolás gyanúsítottja jelenleg is letartóztatásban van.

 

 

A Serfőző utcai kereszteződésben történt baleset TÖK MÁS, mint a racsézós eset!  A topik fő témáját adó baleset semmiféle kereszteződést nem érintett, a bringás a védett kerékpárúton ment, fent a híd járdáján!!!

 

 

 

OMGod  16 órája    -1 1 2456

EZ volt a Serfőző utcai kereszteződésnél történ baleset! 

 

https://metropol.hu/aktualis/2023/06/gepek-tartjak-eletben-az-obudan-elgazolt-biciklist

 

 

 

Előzmény: rezgaras (237710)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237721

Ezen az 50 méteren, ha te gépjárművezetőként a szemközti, legutolsó járdaszigetet figyeled az előtte lévő kijelölt gyalogos átkelőhely helyett, akkor kérlek, ne vezess!

 

Az átkelőhely után pedig lehet nézegetni a járdaszigetet, de akit 50 méter távolságból ott látsz, az nem lesz ott, mire odaérsz, mert már rég eltekert.

 

A kereszteződés átalakítás elismerése annak, hogy a korábbi kialakítás szar volt.

 

Csak ezért nem faszul soha, senki.

Előzmény: NAR (237720)
NAR Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237720

A baleset áldozata balról jött, pont keresztülment az 50 méter hosszú egyenes szakasz végén szemben lévő járdaszigeten. A sofőr nem előre figyelt.

Előzmény: Ashi Valkoinen (237719)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237719

"Az autósnak egy 50 méteres, nyílegyenes szakasz volt"

 

Téves.

 

A helyszín: 

 

https://www.google.com/maps/@47.5390586,19.0459705,3a,25.9y,111.29h,83.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1smEItKYuXVTdpAchubhIMYA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

 

Először van egy kijelölt gyalogos átkelőhely, majd picit lentebb a bringás átvezetés, de az a jobbra kanyarodóknak már jobbos ívben fekszik. Ha megfigyeli maga előtt az átkelőt, vagy épp jobbra néz, mert számít a bringásra, akkor a balról érkező bringás már nemigen fér be a látómezőbe.

 

https://www.google.com/maps/@47.5388639,19.0467068,3a,46y,129.59h,87.44t/data=!3m6!1e1!3m4!1scWdtQQqby5AHAviXyQfIcQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

Vicces azért a három elsőbbségadás tábla külön.

 

Azt nem tudjuk, hogy a balra kanyarodó sávban a baleset idején állt-e valami más jármű, ami csökkenti a rálátást.

 

Nyilvánvalóan az autós hibázott, de az idei baleset után rögtön kiraktak két neonkeretes STOP-táblát. Ha picit visszatekerünk az időben, akkor látható a kereszteződés kialakításán, hogy a táblázottság a múltban még szarabb volt:

 

https://www.google.com/maps/@47.5389028,19.0466278,3a,75y,103.79h,84.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1hBFfyhhTZVyDcjFd4Ru5g!2e0!5s20140601T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu
Egy tábla, amikor pont telibe kitakar az előtte lévő villanypózna.

 

Ha megemelik az úttestet (helyes döntés), és biztonságosabb, az elsőbbségadást jobban kikényszerító kialakítást készítenek, az az indirekt beismerése annak is, hogy az előző kialakítás kockázatos volt, vagy az időközben megnövekvő kerékpáros forgalomhoz nem lett hozzáigazítva időben a kereszteződés kialakítása. Természetesen ebben az országban az sosem fordul elő, hogy egy, bármely közlekedőre ráhúzható hiba és szabályszegés megtörténte esetén tágabb kontextusban, a balesethez vezető okokat és lehetséges kockázati tényezőket is kielemezzék az eljárás során, neadjisten az útkezelői oldalon is történjen felelősségre vonás.

 

Egy teljesen más helyszínen, itt:

https://www.google.com/maps/@47.4894399,19.0616753,3a,90y,325.05h,55.52t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZvyr7cIQE2ANyYTpqCwVWQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

mind a mai napig nem tudom, hogy a Szabadság híd felől kerékpárral érkezve nekem melyik sávban kellene folytatnom az utam - a kerékpárnyomosban vagy a mellette hirtelen megjelenő kerékpársávban, mert az út kezelője a metrópótlás befejezése után fél évvel is ezt az össze-vissza csíkozást hagyja fenn. A kereszteződés előtti, elvileg kerékpáros és érvénytelenített forgalmi sávba az autók is felállnak, hiszen a túloldalon ott a tök logikus folytatásuk, a sárga csíkokról meg azt sem lehet elsőre eldönteni, hogy az ideiglenes felfestés maradt kinn, vagy az tényleg egy kerékpársáv, vagy egy ideiglenes kerékpársáv, miközben az ideiglenes forgalmi rendet okozó építkezés fél éve végetért.

 

 

Előzmény: NAR (237716)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237718

"Azt fogja elősegíteni, hogy a bukkanót nézzék, ne a bringást."

Ezt mire alapozod? Nálunk van ilyen, ahol a gyalogosok járnak át, és kvázi majdnem zebraként működik. Egyrészt az autós jelentősen le fog lassítani, mert nem veri szét a verdáját, és így jobban lát, másrészt valóban az a hatása, hogy jobban figyel, harmadrészt a bringásnak is több ideje lesz, ha mégsem adják meg az elsőbbséget, negyedrészt pedig ha ne adj' isten mégis gázolás történik, sokkal kisebb lesz a kár (a mozgási energia a sebességgel négyzetesen arányos).

Előzmény: xrami (237713)
NAR Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237717

A Serfőző utca és a Nagyszombat utca között 3 sáv van (teljesen feleslegesen), szerintem az extra dél felé haladó sávot megszüntetik és bőven marad hely két kerékpársávnak.

Előzmény: rezgaras (237710)
NAR Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237716

Ha ott a bukkanó, akkor lassít (ha máskor nem, amikor másodjára jár arra)... Ettől még nem fogja elkerülni az ütközést, de kisebb sebességgel talán kisebb ütést mér az áldozatra.

 

Annál a balesetnél az áldozat az Árpád híd felől jött. Az autósnak egy 50 méteres, nyílegyenes szakasz volt, hogy lássa, hogy az orra előtt megy keresztbe a biciklis. A telefont nyomkodó sofőrnek tehetsz oda bármilyen táblát...

Előzmény: xrami (237713)
NAR Creative Commons License 2023.11.15 0 0 237715

Nem.

Előzmény: főgóré (237714)
főgóré Creative Commons License 2023.11.14 0 0 237714

ez az a árpád-hídi amgés borzalom?

de ha szigorúan nézzük, az nem is gázolás

a gázolás az amikor neki megy, elüti

annál a balhénál az amgésnek már semmi ráhatása nem volt a történtekre

az amgé magatehetetlenül, irányíthatatlanul csapódott oda

az a barom aki benne hányódott , még félrekapta volna a kormányt , ha tehette volna

és nem is biztos , hogy a bringás érdekében, hanem a maga renoméját védje

Előzmény: xrami (237713)
xrami Creative Commons License 2023.11.14 0 0 237713

Az egyik kiemelt helyszín a Serfőző utca-Árpád fejedelem útja kereszteződése, ahol a nyáron halálos kimenetelű gázolás történt.


A csomópontban a BKK megemeli és leszűkíti az útpályát a Serfőző utcából az Árpád fejedelem útjára jobbra kanyarodó sávban, ami 

elősegíti és arra ösztönzi a gépjárművezetőket, hogy lassabban haladjanak át a kereszteződésen.

Azt fogja elősegíteni, hogy a bukkanót nézzék, ne a bringást.

Továbbá piros útburkolati jellel teszik láthatóbbá mindkét kanyarodósávban a kerékpárút átvezetését, taktilis figyelmeztető és tájékoztató burkolatot kialakítva biztosítják az akadálymentes és biztonságos gyalogosközlekedést. A fejlesztés során kicserélik a háromszögsziget aszfaltburkolatát és korszerűsítik a közvilágítást.

 

Ezt pedig mindenhol alapból meg lehetne csinálni, főleg a piros bekenést, ahol elsőbbsége van a bringásnak. A közvilágítás átalakításának és a kölcsönös beláthatóságnak is alapból meg kellene történnie minden kerékpárút építéssel egyidejűleg. Ha van akkor fát-bokrot vágni-nyírni jelzőlámpairányító-dobozt odébb rakni, reklámtáblákat kibaszni.

 

Dehát leszarják, jóvanazúgy.

Előzmény: rezgaras (237710)
xrami Creative Commons License 2023.11.14 0 0 237712

Széket kértek nem steaket.

Előzmény: főgóré (237709)
főgóré Creative Commons License 2023.11.14 0 0 237711

ja, az lemaradt, hogy állva tekerve került el :)

Előzmény: főgóré (237709)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.14 0 0 237710

https://mandiner.hu/belfold/2023/11/atepitik-az-arpad-hidi-horrorbaleset-helyszinet

 

Ezt most úgy kell érteni, hogy az Árpád fejedelem útját leszűkítve kerékpár-sávot hoznak létre? Megszüntetik a parkolást vagy keskenyebbek lesznek a sávok? Ez utóbbi az olcsóbb megoldás, csak sárga festék kell hozzá.

főgóré Creative Commons License 2023.11.14 0 0 237709

csóró volt-os

elkerült a nagy batyuval a hátán az isten barma

akkor látom ám nincs rajta nyereg, szerencsétlen

Re:barbara Creative Commons License 2023.11.11 0 0 237708
Előzmény: xrami (237706)
xrami Creative Commons License 2023.11.10 0 0 237707

Dehát honnan tudja előre, hogy milyen bontószökevény kocsival szúrják ki aznap az adott időpontban a népet?

Előzmény: Re:barbara (237705)
xrami Creative Commons License 2023.11.10 0 0 237706

Alapesetben csak a vagonok két végébe rakhatod a bringát, bár lehet, hogy csak a komplett szerelvény két végébe, ezt nem tudom pontosan. Ez elég hülye játékszabály, mert ha mindenki oda zárja le a kempinget, amiért fizetni se kell, senki nem tud majd se fel se leszállni. Ez a jobbágybérlet mindezt csak fokozta.

Az úri helyekre (Bp-és környéke) ugye jellemzően egyterű hernyók járnak, ott sokkal több tér van illetve ha van direkte bringakocsi, akkor egyszerű a helyzet. Lezárod a bringát és ha csak lehet melléülsz, vagy egy ronaldinho ül mellé és szétbarmolja.

Előzmény: MiciLACKO#46 (237702)
Re:barbara Creative Commons License 2023.11.10 0 1 237705

+ https://www.youtube.com/watch?v=5P75uVV0T7s

 

6:00-tól mutatja, és hozzáteszi, hogy le lehet láncolni.

 

Persze ez is egyfajta kocsi, mint az előbbi linken láthattad, elég sokféle van.

 

 

Előzmény: Re:barbara (237704)
Re:barbara Creative Commons License 2023.11.10 0 1 237704

Itt a MÁV oldalán meg tudod nézni az összes típusú bringás kocsit.

 

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/kerekparszallitasra-alkalmas-jarmutipusok

 

A legtöbb elkülönített kerékpáros kocsiban kb. ez  a felakasztós verzió van

https://kaposvarmost.hu/files/e/a/ead211596b390f2cb8c9bc347a64033b_825x600.jpg

 

Az alsó sínhez hozzá lehet rögzíteni (szerintem) a hátsó kereket.

Előzmény: MiciLACKO#46 (237702)
NAR Creative Commons License 2023.11.10 0 0 237703

Attól függ, milyen kocsiban utazol. A Flirt kocsikban utastérben (szem előtt) van a bicikli, de úgy emlékszem, nem igazán van semmi, amihez lakatolni lehetne. Ahol külön kocsiban vagy elválasztott részen van, ott azt hiszem, van mihez lakatolni.

Előzmény: MiciLACKO#46 (237702)
MiciLACKO#46 Creative Commons License 2023.11.10 0 0 237702

nem biztos, hogy ez a jó topic de ez elégé pörög. kellene nekem nfo, vonaton mennyire biztonságos/lehet bicajt szállítani? értem ezalatt hogy le tudom saját lakatommal lakatolni, vagy a kaller/máv lakatolja le? gondolom kulon vagonba utazik a bringa es en mas ellophatja-e? figyel erre vki?soha nem csinaltam ilyet ezért kérdem. köszi ( sima vonattal se nagyon utazok)

Re:barbara Creative Commons License 2023.11.09 0 0 237701

Csak segédmotoros kerékpárok, és csak lakott területen kívül.

 

https://www.sportmotor.hu/magazin/segedmotorral-a-kerekparuton

 

 

13. § (1) e) *  „Kerékpárút”; a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos.

Vagyis a segédmotorosok bátran hajtsanak rá – városon kívül – a kerékpárútra, de arra figyeljenek, hogy számukra itt más szabályok érvényesek. A KRESZ 26. § szerint ugyanis legfeljebb 30-cal mehetnek, szemben a többi útra érvényes 40 km/órával.

Előzmény: SzeZo (237700)
SzeZo Creative Commons License 2023.11.09 0 1 237700

Tegnap, egy sötét helyen (Lupával szemben, az ártéri erdőben) jött szemből egy nagyon szemfolyató fény, majd átváltott elviselhető sárgásra. Innen is köszönöm. Nem hiszem, hogy automata kapcsolt volna. Ha mégis lenne ilyen automatika, fizetnék érte. Ja, és kötelezővé tenném.

 

Nem tudom, mekkora motorkerékpárok használhatják a bringautat. Ma egy igen terebélyes jött szemből olyan helyen, ahol még egy gyermeknek való bringával is gáz találkozni. Az Omszki tónál lévő felüljáró az.

Legszívesebben egy ketrecben kifüggesztve mutogatnám azt a tervezőt, aki azt a balesetveszélyes felüljárót kigondolta.

Mindegy, maradt köztünk úgy tíz centi, az elég - ha elég.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!