Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
1986 előtt még nem volt lassújel kimutatás. Az állandó lassújelek - ha jól emlékszem - a szolgálati menetrendkönyv elején voltak felsorolva (m. segédkönyv sem volt), az ideiglenesekről pedig parancskönyvet illetve í. rendelkezést adtak.
Hogy mikor vezettték be a havi kimutatást, nem tudom. 1997-ben már volt, az biztos.
1980 körüli lassújelkimutatást keresnék a 100a és 140 vonalakra! Ha valakinek vannak olyan adatai is, hogy melyik vonat milyen szerelvényösszeállításban közlekedik, az is nagyon jól jönne. Vagy emlékek alapján is jobb a semminél.
Ilyen épület elvileg lehetséges, csak nem tudom elképzelni, hogy mi lett volna a funkciója. A térközjelző kezelő épületének túl közel volt az állomáshoz.
Ilyen épület Budán volt, túl a Bartók hídon, kb. a buszgarázzsal szemben. Ott nagyon jól látszik az alapja, és az nem is volt nagyon kis épület (ja jól tudom, laktak is benne).
Ma kihasználtam a hó- és lombmentes környezetet és felkerestem a Külső-Mester utca feletti vasúti felüljárót. Azon a helyen, ami az egykori villamos sín és a vasúti töltés közé esik - itt készülhetett a felvétel - találtam egy közel vízszintes placcot, amin elférhetett egy kis emeletes épület. Most ott áll egy felsővezetéktartó oszlop. Még most is megvan az a beton lépcsősor, ami felvezet placcra. Az út túlsó oldaláról készült a csatolt kép. Jobboldalon volt a villamos két hídja, amiből mára már csak a hídfők maradtak meg a támfalban.
Sziasztok! Segítséget kérnék. Az 1967-es jellegrajz albumban található Bat 5900 és BDat 5900 sorozatról keresek képeket, mert vasútmodellezem és az akkori korszaknak megfelelően szeretném modellben elkészíteni. Ha valaki csak az átfestés utáni képet tud, azt is megköszönöm. Mail-em publikus. Üdvözlettel ZolTTán
A képet a gép egykori vezérétől kaptam. Van még esetleg valakinek korabeli képe a mozdonyról? A napokban elméletileg benéz hozzám az öreg, biztosan örülne Ő is. Előre is köszönjük!
Nem hiszem. A Naphegy régeben sem volt nagyobb, mint most.
De nem is a Naphegy van a háttérben, hanem a Vérmező és mögötte jól látható az ilyen A_A tetejű ház. Ez az Attila út közepén van valahol, magasabb, mint a többi és jelenleg sárga színű. A vágányok előtti földszintes ház a támfal vége előtt állhatott valamikor a fűtőháztól északra.