Errefelé egy D4KB- t tudok üzemképesen (egy bontott ezres alkatrészbázissal a háta mögött), és egy másik tulajnál egy UE28-ast felújítva félretéve (egy bontottal a háta mögött. Itt nincsen még gyűjtője a típusnak... vagyis én lennék, deeee.... szóval nem "akarom" eléggé...
Sziasztok,mint utaltam előző hosszászólásomban,rengeteg üzemképes kisdutrát látok folyamatosan...Jakabszállás-Soldvadkert-Kiskőrös-Kecel régióban,de gyanitom az expessz netes hirdetéseit böngészve,hogy számos példány fut még vidéken.
Pesten egy darabot sem láttam,persze viccesen nézne ki egy pöfgő,ahogy az Üllőin csattog fel a felüljáróra..)
Pontosítva, kinél van a legtöbb üzemképes? Mert az hogy bontásra állnak sorban a 28-asok, az nem túlzottan értékelhető.
Váczi Karcsiéknát 3 meg egy vöcsi és dömper az 5.
Dutrás Laci 3 meg hamarosan még...
Vámosi Balázs 3 meg hamarosan még...
Belák Józsi 3 ezres turbós.
Remélem nem baj a felvetés? Manapság nem szeretik az emberek a vagyonukat közszemlére, mert hát ügye a közbiztonságunk még annyira jó, hogy nem láttam szomáliai kalózokat hajózni a poros utcánkban.
KDM, jól mondod. Valamennyit szólva mégis, Viliék mint a dutra vezérkar szorgalmazták a kispesti gyár utodlóinál a két prototipus megvásárlását. Volt pártfejék, vagy új privatizálók kijátszották őket a svédnek. Ez valószínűsíthető.
Ahogyan bárhol az országban, neked nem eladó, de ha megtalálják a zsebet, akkor mehet, ill. a cigányoknak nemzeti kincseket odaadnak szinte inggyé!
Kinek van ma Magyarországon a legtöbb dutrája? Azt tudjuk, hogy a svédnek vagy 15, Ulrichnak is 10 felett. Járt nálam Balázs a héten, az ő svájci gyűjtője sírt, amikor nem kapta meg a restaurált 90-est 5 milláért sem, róla keveset tudunk.
Hello Dutrás Peti! az UE-28-asnak nem öninditó baja van,lehet hogy arra is rá férne egy karbantartás.Az UE-50-nek mi lenne az ára?Igy ahogy van?Ird meg E-mail-en.Mikor lehetne meg nézni,a dutra gyüjteményedet?Természetesen telefon eggyeztetéssel.Várom a válaszodat. ÜDV.DUTRÁS KARCSI.
Olvasgattam egy kis történelmet, és azt találtam, hogy Az UE sorozat igazából 40Le körüli motorral lett volna optimális. Kísérleteztek is az UE 40 sorozattal, ami 4 hengeres motort kapott, de nem került sorozatgyártásba. Viszont az UE 35 alias UE 4000-ből elvileg több is készült.
Mi van most ezekkel a gépekkel? Ismeri- e őket valamelyikőtök? Mi a véleményetek róla?
Helló Dutrás Peti! YouTube-on láttam a ue-28 indítását. Szerintem azon volna még egy kis igazítani való,hogy könnyebben induljon. Ne keljen lökdösni előre-hátra. A 65-ös Dutra felől érdeklődnék,hogy mi lenne az ára!?Az e-mail címemre írhatsz tothkaroly61@freemail.hu.Várom válaszodat DutrásKarcsi
Nem tüntem el, nem hagytam el csapatot, de mostanság ritkán tudok a gép elé ülni, de azért minden hozzászólást elolvasok! Most is csak azért szólok, mert nem értem, hogy egyes emberek miért szapulják, meg sza......ják a munkánkat, meg a Dutra iránti szeretetünket. Nem kötelező " itt " lenni senkinek sem! Aki nem ezt az irányt választotta, az sem baj, csak kíméljen meg bennünket a megjegyzéseitől! Ez egy jó csapat! Ha valaki nem tudná!
Igen igy nézznek ki a müszerek amik kikerülnek mütömből ahogyan Pléhusz közzé tette. Nagy szerepe van benne, és köszönet Nagy Vilmosnak aki időt szánt rám, hogy elkészüljön az üzemóra-fordulatmérőóra.
Ha lesz kisdudud, akkor tényleg szánj rá egy itteni tanár segítségét a felmérésben, meg a középáránál kissé magasabb összeget. Nem fox csalódni... legfeljebb kellemesen.
Ez akkor is szívmelengető, hogy a lelkeseknek már kiterjedt baráti társasága van... és nem a pénzemberek magyarázzák nekik, hogy mit ér a lelkesedésük meg a traktorjuk...
Nos,én csak magam nevében tudok beszélni,és nem volna szerencsés általánositani...
Becsülöm azokat az embereket,akik mezőgazdaságból,a föld művelésből élnek.
Örököltem nemrég egy nagyobb darab földet,és volt szerencsém kicsit betekinteni ebbe világba,ezért ajánlották a kis dutrát,mint a magyar ipar egyik csodáját...
Megismertem a "földműves"ember logikáját,gondolkozásmódját,ami legtöbbször "mindenhállyal megkent"kapzsi,számitó,és egyébb pejorativ jelzővel illetett vidéki embert jelent,és sokszot tapasztaltam,nem a föld szeretete miatt műveli/nem művelik hanem az állami és unios támogatások megszerzése,a harácsolás miatt!
Akinek nem inge,természetesen ne vegye magára,és biztos vagyok benne,nagyon sok kivétel,nagyszerű gazdálkodó van,csak én találkoztam kivételekkel...
Visszatérve,nagyon szeretem a kis dutrákat,és nagyon sok darabot láttam,többnyire kis falukban.A valóban felujjitott szép darabokat 4-500 körül árulják,és biztos vagyok benne,ennyiért el is kel.Természetesen,nem nagy gazdaságok,hanem pár hektáros földek művelésére alkalmas,komfort nélküli kis erőgép.
Ki az a hülye,aki drágán szeretne venni,és olcsón eladni..??!Senki,aki normális.
Nagy különbség van azonban,egy teljesen restaurált gép,és egy spriccgittel lefujt lestrapált roncs között.Ha kéket pipukál,eszi a vizet,gumijai puklisak,hidraulikája nyöszörög,vizpumpája lötyög,nem biztos hogy az a gyári....
Úgy látom te is tudod,hogy honnén fúú a szél.A hétvégén a Nagy Vili barátomnál voltunk,és megvitattuk,hogy igazán ezek az emberek azért próbálnak minket szapúlni mert irigyek ránk,hogy mi szívünk lelkünk beleadjuk ezekbe a csodálatos gépekbe. Az ilyenfajta ember,ha 100 évig élne is,sosem jutna el addig,hogy egy villáskulcsot vegyen a kezébe,és hozzáérjen bármelyik csavarhoz. Felfuvalkodva nézik ezt az igazi szeretetet,nem tudnak vele mit kezdeni,mert bennük ez nincs meg.Szánom őket.Kívánom,hogy jussanak el lélekben,szívben arra a pontra amit mi páran érzünk, és teszünk.
Nem szeretnék senkit megsérteni,de nagyon sokan érdeklődtek az 50-es Dutra iránt,és sokan kigúnyolták az 5 kilót,és ezért úgy döntöttem azt nem adom el.
Most a lényegre térnék az ár alku tárgya.Akár egy 90-es Dutra is lehet.Persze,felújításra szoruló állapotban.Egy mikulásig számoltam a kicsike felújítását,azután abbahagytam mert nem üzletre szántam.Most eljutottam oda,hogy szükségem lenne egy nagyobb gépre,természetesen Dutrára. Igazán nem tudom,hogy mit akarok még,úgy gondolom hét kilót megér. Ha pénzt kapnék érte,akkor nekifognék a D4KA-nak, mert igazán abban gyönyörködöm Nagyon örülök neki,hogy itt áll az udvaromban :) Még jobban örülnék,ha szépen restaurálva láthatnátok....remélem annak is eljön az ideje piszok hamar...
Mert a mai napig keresi a pént ezek a gépek a gazdáiknak, fűrészthajtanak,szártépőznek, talajmarőznak, szántanak, permeteznek, stb. A pár gép közt az enyém is. Minden oka megvan egy dutrásnak, hogy büszkelegyen a gépére!
..és ami kimaradt,hogy,szinte szét izgulom magam-mikor magyarország kis településein járok-mikor tünik fel egy öreg papa kisdutra nyergében,aki hugyé-szaré odaadná a szerkezetét....de nem adják!)
És az sok? Kisebb dutra is 2000 kg, pénteken 24 Ft/kg-ot kaptam ócska lemezekért a vasastól. A dutra pedig öntvény meg igen drága alumínium. Ugyanakkor ezen az oldalon és egyáltalán Magyarországon, no meg a világban szentségtörés egy dutra méhes értékeit taglalni.
Másként egy dutra munkáját 50-100 ember tudná elvégezni, akiknek napi 500 ezret kellene fizetned. ( A dutra nem késik el, nem ücsörög a fa alatt, nem lop meg, este nem jön vissza elvágni a torkod, nem erőszakolja meg a 90 éves anyósodat.)
Ezen felül az általad említett pénzért egy mai traktor kerekét tudnád megvenni.
Egy dutra vásárlásával, nem csak egy eszközt, gépet vásárolsz, nem is csak egy traktort. Hanem a magyar legendát, részesülhetsz azon ritka csodából amiről más nemzetek csak álmodnának. A doxa, a porsche, a ferrari, a mercédesz, a kalasnyikov, a windows más nemzeteké. A dutra a magyaroké!
Sándorunk sok-sok km után egy német találkozóhoz érkezett csodálatosan restaurált gépeivel, amikor megtudták hogy magyar, azt kérdezték hol van a dutra?
Ma beszéltem egy kíváló régi szakival, aki a nyolcvanas évek elején Németországban dolgozott. Érdekesség még, nem a volt NDK területen, hanem München közelében. Ott akkor kezdődőtt a traktoros bulikon a húzogatás, a dutra szétszedett mindenkit. Azóta tapasztaljuk hány nagy dutra ment ki. De öröm az ürömben, nem rézelejééké lett, vazsárban eladva, beszerezve ingyé.
Mondhatjuk én márka soviniszta vagyok. A dutra sovinisztája. Mennyire rossz ez, hogy próbálok sötétmagyarországon legalább egy kis gyertyát gyújtani?
Egy francia belga tudja ki volt Puskás, Papp Laci.
Angliában, Új-Zélandon, Svédországban ismerik a dutrát.
Szlovákok, Kínaiak, Afrikában hallottak a csepelről.
Az a baj hogy ezeknek a gépeknek már lelkük van és az ár az mindig kényes téma!! Tőlem is sokan kérdezik hogy mennyit ér? Hát kinek mit nekem nagyon sokat!!!!