Amikor meg fél év elteltével találja meg a helyét a töltés (már' úgy értem, hogy átadás után fél évvel), akkor meg a száraz idő a hibás, mert nem tudott tömörödni..? :-)
tömörödési problemmáknál jellemzően a szűk 6áridő (választásra készlegyen, 6ömör-hanem) szokott az ok lenni...
Ez már csak egy ilyen kurva iparág. :-) Az első hónapokban (években) meglátnak egy felhőt és elmegy a kedv a munkától. Utolsó negyedévben akár eshet a hó - az sem számít...
Persze ha a fővállalkozónak nincs elég erőforrása, mert előzetesen azt gondolta, hogy bedolgozókkal majd megoldják, de azok meg ellenszolgáltatás híján (ingyé) basznak dolgozni, akkor valóban nem segít semmilyen napsütés.
Egyébként azon fílozom, hogy vajh' mik lehetnek az építők kifogásai (nem kimondottan ezen a projekten, hanem úgy általában) amikor garanciális javításokra van szükség. Mert hogy csúszáskor mindig az esős időjárás a ludas. Amikor meg fél év elteltével találja meg a helyét a töltés (már' úgy értem, hogy átadás után fél évvel), akkor meg a száraz idő a hibás, mert nem tudott tömörödni..? :-) Vagy inkább. :-((
Az a baj, hogy ez a szakasz már két éve épülget, és azért két éve nem esik folyamatosan... Szóval arra célozgattam, hogy most mitől táltosodnának meg ha eddig nem?
Ez volt az a kötbéres szakasz, ahol egy közművezeték késedelmes kiváltására fogták hogy nincs kész határidőre, holott láthatóan nem csak annyi híja van még. És persze erről is csak az index írt, más média nagyban kussol...
Az autópályás tájékoztatótáblák "matrica/vignette" táblák mellé be lehetne vezetni az "ingyenes/Free" táblát amit mondjuk a 7-es út felől az érdi tetőnél a Budapesti irányba vezető autópálya iránytáblára lehetne kihelyezni. Ugyanígy pl a székesfehérvári elkerülős M7-es szakaszt, valamint a Kecskeméti elkerülő részre is. Miért nem vezetik ezt be?
Csökkent a forgalom. Viszont a reggeli és esti forgalom még mindig nagy (ingázók). Ezen kívül a legnagyobb a péntek délutáni, mely forgalom tartalmazza a vidékre menő polgárok hadát is. Ennek a párja természetesen a vasárnap, mely szintén elég jelentős.
Igazából nincs kitáblázva, hogy fizetős az autópálya, persze az sincs hogy nem az, hiszen erre nincs táblázás. Talán kicsit tudatlanok a vezetők és nem tudják, hogy az érdi tetőtől ingyenes az M6. Én biztos, hogy most már mindig a turbó felé megyek :)
Ki van táblázva, és az autopalya.hu oldalon megtalálható szöveges és térképes formában is. Szóval senki nincsen eltiltva és elzárva az értékes és hasznos információktól.
"Az M0-ás autópálya nyugati szakaszán - ahol a második pályát építik - az M1-M6 közötti szakaszon folytatódott a hídépítés a diósdi és a Dulácska völgyhídnál...
hát frankó is lenne, ha a NYUGATI szakaszon épülne már a 2. (fél)pálya..."
Miért, szerinted melyik szakasz az M1 és M6 közti? Észak-északkeleti? :-)
"mer addig oké, hogy a célforgalmi mátrixból generálnak 1 modellezett forgalomterhelési diagramot, hogy ezt a forgalomszámlálásos forgalomterhelési diagrammal komparálva lecsekkolják a mátrix megfelelőségét, de ezt mi a faxnak teszik közzé?"
Hogy legyen mit böngészned addig is, amíg elkészülnek az "igazival".
Nem gondoltam, hogy neked már ez is baj, dehát... :-)
Persze egyértelmű, hogy M6, de lehet hogy ezt sokan nem merik bevállalni, mert azt hiszik, hogy fizetős. A körforgalom átépítésével, amúgy azért vártak mostanáig, mert megvárták, hogy milyen hatással lesz a környező úthálózatra az M6-as átadása.
Ez a körforgalom a legveszélyesebb volt Magyarországon, a baleseti statisztika alapján. Problémája: a két sávos koncentrikus kialakítás. Magyarországon ennek a típusnak nincs létjogosultsága, mivel nincs meg az a közlekedési morál, az a közlekedési megszokás az ilyen típus használására, mint mondjuk pl. Anglia. A koncentrikus körpályán, a párhuzamos közlekedés szabályai alapján bárhol és bármikor, természetesen kresznek megfelelően sávot lehet váltani. Ez nagyon sok baleseti veszélyforrást jelent, és mint láttuk jelentett is. Azzal, hogy spirális vonalvezetésűvé vált, meg lett oldva, hogy a körpályán ne kelljen sávot váltani, de mégis egyszerre többen használhatják a körpályát, hiszen két, esetleg három sáv van vezetve. És az egésznek a lényege, hogy ahol lehetséges a sávváltást fizikai eszközökkel kell megakadályozni (gömbsövegsor). Tény, hogy ha rossz sávot választasz a körforgalom belépésénél, akkor előfordulhat, hogy rossz irányba fog kivezetni a körforgalom, vagy nagy nehézségek árán tudsz csak sávot váltani.
55 cm-ben benn van a gömbsüveget jobbról és balról is végigkísérő felfestés. Amúgy igen 25 cm a gömbsüveg szélessége.
Persze bele lehet számolni azt, hogy van egy felfestés 12 cm szélességben, akkor a növekmény 55-12=43 cm. Ez akkor is majd fél méter. Szóval ennyit venne el a sávokból.
Én inkább úgy mondanám, hogy végre kiadják azt a rohadt körforgalmak szabványt, amit 2001!!! óta nem adtak, mert nem tudtak pl. ilyen dolgokban megegyezni (értsd: kell a spirálisba gömbsüvi vagy nem). Az még jobban rendbe teszi remélem a tervezést, és a hatóságot is.
" A turbókör spirális sávvezetésű többsávos körforgalom, melyben a párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő 7 cm magas bordákkal választják el." - dr. Maklári Jenő
A fizikai elválasztás hiány pedig nem olyan könnyen pótolható. Ha erre nem gondolnak előre, márpedig nem szoktak, akkor az 55 cm elvétel nem biztos, hogy megtehető. De nem is a pótlással van a baj, hanem azzal, hogy gömbsüveg sor nélkül - vagy hatóság beleszólása miatt, vagy tervezői hiba miatt - épül meg. NEM szabad! Forgalombiztonsági szempontok miatt!