Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20574
Laci, ment egy válasz a post officeba.
Előzmény: Béla6 (20573)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20573

igen, ezért kell kifogást kitalálnia...

 

de a valódi ok ez.

 

a pályázáskor mond6ja ugyan, hogy túl rövid a 6áridő, de ezzel csak annyit ér el, hogy más kapja a munkát...

Előzmény: AcidMan (20572)
AcidMan Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20572
De erre nem hivatkozhat, ezt tudta a szerződés aláírásakor is. :-)
Előzmény: Béla6 (20571)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20571

Amikor meg fél év elteltével találja meg a helyét a töltés (már' úgy értem, hogy átadás után fél évvel), akkor meg a száraz idő a hibás, mert nem tudott tömörödni..? :-)

 

 

tömörödési problemmáknál jellemzően a szűk 6áridő (választásra készlegyen, 6ömör-hanem) szokott az ok lenni...

Előzmény: AcidMan (20570)
AcidMan Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20570
Ez már csak egy ilyen kurva iparág. :-)
Az első hónapokban (években) meglátnak egy felhőt és elmegy a kedv a munkától.
Utolsó negyedévben akár eshet a hó - az sem számít...

Persze ha a fővállalkozónak nincs elég erőforrása, mert előzetesen azt gondolta, hogy bedolgozókkal majd megoldják, de azok meg ellenszolgáltatás híján (ingyé) basznak dolgozni, akkor valóban nem segít semmilyen napsütés.

Egyébként azon fílozom, hogy vajh' mik lehetnek az építők kifogásai (nem kimondottan ezen a projekten, hanem úgy általában) amikor garanciális javításokra van szükség.
Mert hogy csúszáskor mindig az esős időjárás a ludas. Amikor meg fél év elteltével találja meg a helyét a töltés (már' úgy értem, hogy átadás után fél évvel), akkor meg a száraz idő a hibás, mert nem tudott tömörödni..? :-) Vagy inkább. :-((
Előzmény: kvte (20569)
kvte Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20569

Az a baj, hogy ez a szakasz már két éve épülget, és azért két éve nem esik folyamatosan... Szóval arra célozgattam, hogy most mitől táltosodnának meg ha eddig nem?

 

Ez volt az a kötbéres szakasz, ahol egy közművezeték késedelmes kiváltására fogták hogy nincs kész határidőre, holott láthatóan nem csak annyi híja van még. És persze erről is csak az index írt, más média nagyban kussol...

Előzmény: AcidMan (20567)
Fricy Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20568
AcidMan Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20567
Majd' 3 hónap. Az nagy idő. - Főleg, ha nem esik.
Előzmény: kvte (20565)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.10 0 0 20566

(A képeket 2010. 06.08-án készítettem)

 

 

frissebb nincs? :-))

Előzmény: kvte (20565)
kvte Creative Commons License 2010.06.09 0 0 20565

NIF: Nem módosul az M43 autópálya kivitelezési véghatárideje

 

Szerintetek? (A képeket 2010. 06.08-án készítettem)

 

 

5-ös úti csp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-ös úti csp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-ös és csongrádi út között

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csongrádi út

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

szintén

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

47-es úti csp.

Törölt nick Creative Commons License 2010.06.09 0 0 20564
Friss és új.
Előzmény: Béla6 (20538)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20563

ez lyó 5let.

 

és akkor ezeket az utakat - amerikai mintára - nevezhetnénk freeway-nek... :-))

Előzmény: :Snoopy: (20561)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20562

és nem tudják, hogy az érdi tetőtől ingyenes az M6....

 

 

mármint: az érditető-IG... :-)

 

amúgy valszeg az zavarhat be, hogy kint vannak a vinyette táblák, mivel D1 felett fizetős...

 

a kiegészítő ">3,5t" táblicskut, meg nem mindenki veszi észre / tuggya interpretálni...

Előzmény: kovecses_a (20560)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20561
Az autópályás tájékoztatótáblák "matrica/vignette" táblák mellé be lehetne vezetni az "ingyenes/Free" táblát amit mondjuk a 7-es út felől az érdi tetőnél a Budapesti irányba vezető autópálya iránytáblára lehetne kihelyezni.
Ugyanígy pl a székesfehérvári elkerülős M7-es szakaszt, valamint a Kecskeméti elkerülő részre is. Miért nem vezetik ezt be?
Előzmény: kovecses_a (20560)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20560
Csökkent a forgalom. Viszont a reggeli és esti forgalom még mindig nagy (ingázók). Ezen kívül a legnagyobb a péntek délutáni, mely forgalom tartalmazza a vidékre menő polgárok hadát is. Ennek a párja természetesen a vasárnap, mely szintén elég jelentős.

Igazából nincs kitáblázva, hogy fizetős az autópálya, persze az sincs hogy nem az, hiszen erre nincs táblázás. Talán kicsit tudatlanok a vezetők és nem tudják, hogy az érdi tetőtől ingyenes az M6. Én biztos, hogy most már mindig a turbó felé megyek :)
Előzmény: :Snoopy: (20554)
Törölt nick Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20559
Ki van táblázva, és az autopalya.hu oldalon megtalálható szöveges és térképes formában is. Szóval senki nincsen eltiltva és elzárva az értékes és hasznos információktól.

Macibb
Előzmény: :Snoopy: (20554)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20558

újabb ostoba komment.

 

köszönjük emese.

 

 

(az M1-M6 szakasz meg a DÉLI szektor része, de kérdezz nyugottan, nem harap a bácsi, csakha hüjeséget beszész...)

Előzmény: ghosty9 (20556)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20557
"Az M0-ás autópálya nyugati szakaszán - ahol a második pályát építik - az M1-M6 közötti szakaszon folytatódott a hídépítés a diósdi és a Dulácska völgyhídnál...

hát frankó is lenne, ha a NYUGATI szakaszon épülne már a 2. (fél)pálya..."

Miért, szerinted melyik szakasz az M1 és M6 közti? Észak-északkeleti? :-)
Előzmény: Béla6 (20521)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20556
"mer addig oké, hogy a célforgalmi mátrixból generálnak 1 modellezett forgalomterhelési diagramot, hogy ezt a forgalomszámlálásos forgalomterhelési diagrammal komparálva lecsekkolják a mátrix megfelelőségét, de ezt mi a faxnak teszik közzé?"

Hogy legyen mit böngészned addig is, amíg elkészülnek az "igazival".

Nem gondoltam, hogy neked már ez is baj, dehát... :-)
Előzmény: Béla6 (20519)
ghosty9 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20555
...
Előzmény: Törölt nick (20508)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20554
És csökkent az átmenő forgalom, vagy még mindig sokan használják?
Miért nem táblázzák ki hogy mely szakaszon ingyenes az autópálya?
Előzmény: kovecses_a (20553)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20553
Persze egyértelmű, hogy M6, de lehet hogy ezt sokan nem merik bevállalni, mert azt hiszik, hogy fizetős. A körforgalom átépítésével, amúgy azért vártak mostanáig, mert megvárták, hogy milyen hatással lesz a környező úthálózatra az M6-as átadása.
Előzmény: :Snoopy: (20550)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20552
Ez a körforgalom a legveszélyesebb volt Magyarországon, a baleseti statisztika alapján. Problémája: a két sávos koncentrikus kialakítás. Magyarországon ennek a típusnak nincs létjogosultsága, mivel nincs meg az a közlekedési morál, az a közlekedési megszokás az ilyen típus használására, mint mondjuk pl. Anglia. A koncentrikus körpályán, a párhuzamos közlekedés szabályai alapján bárhol és bármikor, természetesen kresznek megfelelően sávot lehet váltani. Ez nagyon sok baleseti veszélyforrást jelent, és mint láttuk jelentett is.
Azzal, hogy spirális vonalvezetésűvé vált, meg lett oldva, hogy a körpályán ne kelljen sávot váltani, de mégis egyszerre többen használhatják a körpályát, hiszen két, esetleg három sáv van vezetve. És az egésznek a lényege, hogy ahol lehetséges a sávváltást fizikai eszközökkel kell megakadályozni (gömbsövegsor). Tény, hogy ha rossz sávot választasz a körforgalom belépésénél, akkor előfordulhat, hogy rossz irányba fog kivezetni a körforgalom, vagy nagy nehézségek árán tudsz csak sávot váltani.

Képek: pénteken megyek arra igyekszem csinálni.
Előzmény: :Snoopy: (20551)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20551
Pár képet lőnél a körforgalomról?
Mi okból épült át? Amúgy tényleg egy nagyon szar körforgalom volt úgy utáltam.
Előzmény: kovecses_a (20549)
:Snoopy: Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20550
Éjjen, alig vártam már.
Bár Pestről ha Velencére mész szerintem a 6-os út - M6 - érdi tető a cél, odáig ingyenes és nem kell érdre bemenned.
Előzmény: kovecses_a (20540)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20549
55 cm-ben benn van a gömbsüveget jobbról és balról is végigkísérő felfestés. Amúgy igen 25 cm a gömbsüveg szélessége.

Persze bele lehet számolni azt, hogy van egy felfestés 12 cm szélességben, akkor a növekmény 55-12=43 cm. Ez akkor is majd fél méter. Szóval ennyit venne el a sávokból.

Én inkább úgy mondanám, hogy végre kiadják azt a rohadt körforgalmak szabványt, amit 2001!!! óta nem adtak, mert nem tudtak pl. ilyen dolgokban megegyezni (értsd: kell a spirálisba gömbsüvi vagy nem). Az még jobban rendbe teszi remélem a tervezést, és a hatóságot is.
Előzmény: Béla6 (20548)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20548

55cm átmérőjű egy demszkibogyó???  

 

szerintem inkább valahol 20-30cm között lehet...

 

 

akkor a demszkibogyó nélküli turbókat nevezzük "sávszeparáció nélküli turbó körforgalomnak"... :-))

 

amúgy szerintem azért épültek kezdetben ilyenek, mert nem volt hazai tapasztalt, és szabvány se.

 

mostmár viszont, hogy egyre több van, kezd rendeződni a helyzet...

 

Előzmény: kovecses_a (20547)
kovecses_a Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20547
" A turbókör spirális sávvezetésű többsávos körforgalom, melyben a párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő 7 cm magas bordákkal választják el." - dr. Maklári Jenő

A fizikai elválasztás hiány pedig nem olyan könnyen pótolható. Ha erre nem gondolnak előre, márpedig nem szoktak, akkor az 55 cm elvétel nem biztos, hogy megtehető. De nem is a pótlással van a baj, hanem azzal, hogy gömbsüveg sor nélkül - vagy hatóság beleszólása miatt, vagy tervezői hiba miatt - épül meg. NEM szabad! Forgalombiztonsági szempontok miatt!
Előzmény: Béla6 (20545)
AcidMan Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20546
Áhhhh, ez most elveszi a korábbi guberálás varázsát. :-)
Előzmény: Törölt nick (20533)
Béla6 Creative Commons License 2010.06.08 0 0 20545

szerintem attól, hogy nem demszkibogyók, csak prizmák, vagy szimpla záróvonal van, attól még turbó...

 

(márcsak azért is, mertha problemma a fizikai elválasztás hiánya, az könnyen pótolható...)

Előzmény: kovecses_a (20544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!