Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Airbag. Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50182

A lökös nem sérült mikor a gyalogossal találkoztál?

:D

Előzmény: hicky (50178)
bigjohni Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50181

Tehát most az autód szemtelen?

 

Kellene egy cikkszám, és rákérdezek.

Előzmény: hicky (50178)
TraguAre Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50180

Nem tudom mennyire lehet sikeres a bontó, elég kurrens alkatrész. Hullanak mint a legyek.

Előzmény: Varshi (50179)
Varshi Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50179

Bontó?

 

Próbáld meg őt: http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=364617

Van boltja és bontója is.

Előzmény: hicky (50178)
hicky Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50178

Sziasztok!

 

Nem tud valaki egy olyan helyet ahol kaphatnék 1 db tolató radar szemet?Vagy akár egy komplett 4-es szettet ami megfizethető.A márkaszervizben 1 db szem pótlása 46.000ft lenne.

Kerestem a neten de nem igazán találtam.Sajnos a 4 radar szem közül a 3. az amelyik megadta magát,és amíg nincs pótolva nem is működik a radarom.

Varshi Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50177

Én nyírtam már ki gyengébb autón is 30e-nél. Igaz, nem Octi.

De másnak nem is volt gondja vele az anyatopikjából. Viszont én meg rúgtam neki, mindenhogy, kitekert kormánnyal, kanyarban, mindenhogy.

Előzmény: Octi19 (50176)
Octi19 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50176

Nem hiszem, hogy csukló... inkább csapágy!

Igaza van Stevie-nek! A csuklónak az általad említett kímélő üzem nélkül is dupláját- tripláját simán kellene bírnia!
(persze becsúszhat egy-egy gyengébb alkatrész is néha...)

Előzmény: koorn (50172)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50175

Féltengelycsuklónak az élettartam után érdeklődnék tőletek. Nekem 115000 km van egy 2008 gyártású superb-be és balra kanyarodásnál elkezdett kattogó hangot hallatni. 

 

 

Elméletileg legalább a dupláját le kellene tudnia futni egy ftcs-nak, de becsúszhat egy-egy gyengébben sikerült alkatrész. Ha más komoly baj nem volt az autóddal 2008 óta, akkor összességében nyerésre állsz sok más autóshoz képest :-)

 

 

Előzmény: koorn (50172)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50174

közben itt gyorsan megvitattuk, hogy csak Neked szar.

 

 

"A tehénszar finom étel - egymilliárd légy nem tévedhet." 

 

Maradjunk abban, hogy mindenki jót akar, és a felmerülő kérdésekre a lehető legjobban igyekszik válaszolni. 

 

Akit pedig a konkrét kérdés érint, az a többféle leírt gondolat ütköztetéséből ki tudja magának hámozni a lényeget. 

 

 

 

 

Előzmény: Donibcsi (50171)
bigjohni Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50173
SI vagy SII?
Előzmény: koorn (50172)
koorn Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50172

Hello

 

Féltengelycsuklónak az élettartam után érdeklődnék tőletek. Nekem 115000 km van egy 2008 gyártású superb-be és balra kanyarodásnál elkezdett kattogó hangot hallatni. Érdekes hiba gumiharang cserélve volt időben mégis, ilyen hibajelenség jött elő. Nem lett kanyarodás közben sohasem erőltetve Köszönöm választokat. 

Donibcsi Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50171

Lemondott a kulcsnélküli indításról is.....

Te írtad, hogy ne bánkódjon, mert a Bose szar, közben itt gyorsan megvitattuk, hogy csak Neked szar.

Nem vagyunk egyformák

Előzmény: stevie-13 (50170)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50170

Egy prémium hangrendszer csodálatosan szól, egy -ezek szerint- avatatlan fülnek, és ami neki jó, azt Neked el kell fogadni. Pont. Nincs duma, hogy ilyen olyan hanghullám, meg bit, ahogy szili írta.

 

 

Korrekt. 

 

Csak nem erről volt szó :-)

 

Bigjohni olyan autóba szerelmesedett bele, amiben történetesen nincs prémium hangrendszer. Neki írtam, hogy ne bánkódjon.

 

Természetesen ha valakinek van Bose vagy B&O cucca ÉS tetszik neki, az remek dolog.

 

Love, peace, unity :-)

Előzmény: Donibcsi (50168)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50169

A Te autódban hány hangszóró volt?

 

 

Oldalanként kettő (mély + magas), plusz egy mélynyomó.

 

 

A hangfalban több hangszóró van, mivel a magas nem fogja átvinni a mély frekvenciákat és fordítva. Ez is fizika. A hallható sávot két hangszóró sem fogja lefedni.

 

 

Ez egy kicsit messzire visz, inkább az Autóhifi topikban szeretnék róla beszélni.

 

A lényeg: léteznek olyan szobai hangszóró rendszerek, amik oldalanként 1 db szélessávú hangszóróval operálnak, és egyéb trükkökkel varázsolnak nekik alsó és felső oktávokat (pl. labirintus-rendszerű hangdoboz, tölcséres kialakítás).

 

Itt egy példa.

 

Persze ez 4000 EUR :-)

 

 

Nekem otthoni hangfalban három hangszóró van (ami ezek szerint szar) amiről megfelelően méretezett hangváltóval, és dobozzal el tudom képzelni, pontosabban a hangfal karakterisztikája is azt mutatja, hogy a hallható tartomány jelentős részét átfogja.

 

 

Hangsúlyoztam, hogy autóról van szó. Az autó utastere kicsi és zárt.  Autóban a hangszórók tengelye ritkán párhuzamos egymással.

 

A szobai hangszórók másképp működnek: ők egy viszonylag (az autóhoz képest mindenképp) nagy térbe sugároznak, és a hangszórók tengelye vagy párhuzamos, vagy ha nem az (igen kevés a kivétel), akkor nagyon tudatosan nem az - de ez egy másik történet, és megint ilyen autó-árú példákról lenne szó.

 

Az én szobai hangsugárzóm, speciel négy utas reflexdoboz :-)

 

 

Vissza az autóhoz. Az alap rendszerben 8 hangszóró van (ez sajnos megint egy kalap szar). Egyszerű a képlet, minden ajtóban van egy mélyközép, és egy magas, mivel gondoltak a hátsó utasokra is. Természetesen a hátsó lekeverhető.

 

 

Voilá :-) Pontosan erre gondoltam :-)

 

 

A tíz hangszórós rendszer (ez sajnos a szánalmasan szar kategória) a tervezők úgy gondolták, hogy az első ajtóban háromfelé osztják a tartományt, így lett mély, közép, és magas. (mint egy normális hangfalban) A BOSE rendszer a digitális túlzáson kívül 2db mélysugárzót épít az autó hátsó részébe. (szerintem ilyen elven működő hangfalad Neked is volt)

 

 

Az elv az persze ilyen volt, de az én mélyládám fala speciel 19 mm-es MDF lap volt, belső dupla merevítésekkel, és dupla (2 x 19 mm) előlappal (amire a hangszóró volt rögzítve). Természetesen mindez a hangszóró Thiele-Small paramétereihez méretezve :-) El is vette a csomagtartó felét az Ibizában :-) Dehát az egy szerelemautó volt :-)

 

A gyári mélyládák többnyire az autó meglévő zegzugait használják fel, jobb esetben vékony műanyag falú dobozba szerelik őket. Az Audiban nem emlékszem, hogy van megoldva, de normálisan kivitelezett hangsugárzó-dobozt semmilyen autóban nem láttam, a 2M forintos Lexus-féle Mark Levinson rendszerben sem. A marketingesek nem engedik, hogy az autó csomagtartója egyetlen ványadt köbdeciméterrel is kevesebb legyen...

 

Mivel az én ládámban komoly hangszóró volt, a doboz kialakítása lehetővé tette, hogy nagyjából 30 Hz-től lineáris legyen, és 60 Hz-nél legyen 18 dB-vel megvágva - az egyedi panelekben a Morel mélyközepek éppen eddig voltak képesek lemenni.

 

A gyári "mélysugárzók" a 30 Hz mérőjelre csak borzasztóan berezonáltak, és nagyjából 60 Hz környékén kezdtek érdemlegesen sugározni - ahol az Ibizában már elváltottunk :-)

 

Szóval, azért van különbség ;-)

 

Ami a háromutas front hangsugárzó rendszert illeti, egy ilyen rendszernek lehetnek előnyei, de autóban nehéz úgy elrendezni három hangszórót, hogy a hangszórók (tengelyének) egymástól mért távolsága arányos legyen a hallgatási hely és a hangszórók távolságával. Magyarul: túl közel ülsz a hangszórókhoz, a három hangszóró ehhez képest túl messze esik egymástól, és emiatt szétesik a hangkép. A bőgő üres E-húrja a bokádnál szól, a D-húr a válladnál, a G-húr üveghangjai a fülednél.

 

Persze ez nem mindenkit zavar, meg aztán a DSP erre is tud megoldást, de.... de egyszerűen egyszerűbb kétutas rendszert használni autóban.

 

 

Nyilván nehéz, vagy inkább lehetetlen színpadot reprodukálni autóba

 

 

Azért tudnék mutatni olyan autókat, hogy elsírod magad. Az egyik legjobb példa egyébként pont egy A6 - Havasi Zoli, Kecskemét. "Gyári" beépítés: ha beülsz az autóba, semmi különbséget nem látsz egy évjárat-azonos autóhoz képest. Oké, a fejegység a kesztyűtartóban van (de a kormánytáv és a központi kijlező arra van rákötve), az ajtókárpit mögött a teljes ajtószerkezet ki lett cserélve, az egész autó ki van szigetelve-csillapítva, stb, de nem éppen egy neonos Szuzuki így sem ....

 

 

Előzmény: bigjohni (50166)
Donibcsi Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50168

Azt nem vagy képes felfogni, hogy a felhasználó az nem egy versenybíró!

Egy prémium hangrendszer csodálatosan szól, egy -ezek szerint- avatatlan fülnek, és ami neki jó, azt Neked el kell fogadni. Pont. Nincs duma, hogy ilyen olyan hanghullám, meg bit, ahogy szili írta. 

Neki ez jó, és kész.

Végül is lehetne LP-ről is játszani eredeti lemezről, mert ugye az a legjobb, és fikázhatnám az autóhifi részleget, hogy a szar tömörített mp3-ról nyomjátok.

 

Ennyi erővel azt is megmagyarázhatnád, hogy dobjam ki az összes családi videót, mert nem full HD, és a háttérzaj is magas, meg a pálinkától már remegett a kezem is.

 

Előzmény: stevie-13 (50163)
bigjohni Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50167

Küldtem 2db citronyos emilt.

Előzmény: stevie-13 (50164)
bigjohni Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50166

"4 hangszórós szar, a 8 hangszórós király, a 10 hangszórós meg egyenesen hifi menyország. Miközben valójában pont fordítva van."

A Te autódban hány hangszóró volt?

Nem teljesen mindegy, hogy hangfalról vagy hangszóróról beszélünk.

A hangfalban több hangszóró van, mivel a magas nem fogja átvinni a mély frekvenciákat és fordítva. Ez is fizika. A hallható sávot két hangszóró sem fogja lefedni. Értelmezni kell a hangszórók karakterisztikáját.

Nekem otthoni hangfalban három hangszóró van (ami ezek szerint szar) amiről megfelelően méretezett hangváltóval, és dobozzal el tudom képzelni, pontosabban a hangfal karakterisztikája is azt mutatja, hogy a hallható tartomány jelentős részét átfogja.

Vissza az autóhoz. Az alap rendszerben 8 hangszóró van (ez sajnos megint egy kalap szar). Egyszerű a képlet, minden ajtóban van egy mélyközép, és egy magas, mivel gondoltak a hátsó utasokra is.

Természetesen a hátsó lekeverhető. A tíz hangszórós rendszer (ez sajnos a szánalmasan szar kategória) a tervezők úgy gondolták, hogy az első ajtóban háromfelé osztják a tartományt, így lett mély, közép, és magas. (mint egy normális hangfalban) A BOSE rendszer a digitális túlzáson kívül 2db mélysugárzót épít az autó hátsó részébe. (szerintem ilyen elven működő hangfalad Neked is volt)

Nyilván nehéz, vagy inkább lehetetlen színpadot reprodukálni autóban, de nekem otthon normális rendszerem van, mégsem bántja a fülemet egy jó gyári HiFi az autóban. Tudom, hogy olyan sosem lesz mint az otthoni.

A mostani 10 hangszóró, pontosabban 3-3 az első ajtókban határozottan jót tett a megszólaltatható sáv szélességének, és nyilván ez volt a cél.

Előzmény: stevie-13 (50153)
Szuperb Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50165

Csodálom a türelmed. 

Előzmény: stevie-13 (50159)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50164

Riedl

 

Mielőtt más javítana: Riedel :-)

Előzmény: stevie-13 (50163)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50163

Jönnek itt bit-ekkel, meg processzorokkal, meg a tököm tudja mivel.

 

 

Inkább olyanokkal jövünk, mint hangszín-helyesség a különböző tartományokban, színpadkép (szélesség, mélység, magasság), pozíció (arányos hangtér a színpad szélei között, pl. pontos színpad közép), fókusz (mekkora a pergődob? mekkora az énekesnő? faltól falig szól minden, vagy a tér egy meghatározott pontjából, ahogy a valóságban?), dinamika (azaz a leghangosabb és leghalkabb hangok aránya, pl. mennyi ideig vehető ki egy cintányér lecsengése egy rockzenei felvételen).

 

Részletek itt: http://www.emmanet.com/download/12/rulebook2012.pdf

 

A bitek, processzorok, modulációs torzítások, jitterek, impedanciagörbék és a többi tech-talk ezeket a dolgokat eredményezik csak, nem kell azzal fogalkozni :-)

 

Ez az egész hifi-dolog hasonlít a kultúrára. Tanulni kell, tapasztalni, hogy az ember igazán élvezze. Ha valaki egész életében képregényeket lát csak, akkor az első találkozása a kedvenc könyveddel nem feltétlenül lesz siker. Hiszen unalmas, nincsenek benne képek, hosszú. Ha valaki egész életében csak édes vörös bort ivott vizespohárból (pláne kólával), akkor annak egy fajtahelyes Riedl pohárban felszolgált Kopár elsőre savanyú. (Ezt a jelzőt konkrétan egy borkóstolón hallottam egy kevéssé kifinomult kolleginától.)

 

Az autógyártók nagyon színes, állat jól megrajzolt képregényeket, és nagyon édes (gyárilag összekólázott!) vörösborokat árulnak.

 

Ezeket is lehet szeretni, de ha valaki a Dankó Pistát Kopár áron akarja árulni, az nem helyes.

Előzmény: Törölt nick (50160)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50162

A jelenlegiben csak egy sima mezei (Audi hangrendszer).

Korábban volt B&O és a különbség órisái volt. 

 

Az Audi hangerendszerről a kezemben van a használati útmutató, de gondolom ez nem annyira érdekes.

Előzmény: stevie-13 (50161)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50161

én mint átlagfelhasználó kb. 5x jobbnak/többnek érzek egy prémium hangrendszert, mint egy gyári alaprendszert

 

 

Pontosan milyen cucc van az autódban?

 

(Az lenne az igazi, hogy adnál egy linket a kezelési útmutatójához, ha kéznél van.)

Előzmény: Törölt nick (50160)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50160

"Ezek a rendszerek általában rosszabb pontszámot kaptak a meghallgatási tesztjeinken, mint a gyári alaprendszer.ek"

 

Számomra innentől válik komolytalanná egy ilyen teszt!

 

Leírom miért:

- én mint átlagfelhasználó kb. 5x jobbnak/többnek érzek egy prémium hangrendszert, mint egy gyári alaprendszert. A tesztek pedig ennek az ellenkezőjét bizonyítják. Jönnek itt bit-ekkel, meg processzorokkal, meg a tököm tudja mivel.

 

 

 

Ami viszont tény, - és ebben egyetérünk - hogy a felárukat nem érik meg, de az más napra tartozik..

Előzmény: stevie-13 (50159)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50159

Te egy epitett hangzasteremrol beszelsz, mi meg autorol, ahol maga az emberi test is zavaro tenyezo, a belter egyeb fontos elemeirol, mint pl. ules nem is beszelve. 

 

 

Mivel autóhifivel és szobai hifivel is foglalkozom, meglehetősen intenzíven, és meglehetősen régóta, hidd el, nekem is feltűntek már ezek a különbségek :-) Szobában nyilván egyszerűbb jó hangot csinálni, de autóban sem lehetetlen. Szobában több pénzbe kerül, autóban inkább több leleményességre és fúrás-faragásra van szükség. 

 

 

A BOSE, es a B&O is egy nagyon jo rendszer, tobb mint ami egy igenyes fulu ember autojaba kell.

 

 

Ezek a rendszerek általában rosszabb pontszámot kaptak a meghallgatási tesztjeinken, mint a gyári alaprendszer.ek Ennek az egyik oka, hogy egyszerűen túl SOK a hangszóró. Ha két hangszóróból ugyanaz szól, és a két hangszóró egymás felé van fordítva, akkor különböző interferenciák keletkeznek, bizonyos frekvenciák gyengítik, mások erősítik egymást, a hanghullámok térbeli eloszlása egyenletlen, zavaros lesz. Ha mindez egyszerre sok hangszóróval történik, a helyzet tovább romlik. Ez fizikai tény, a hullámok interferenciákról általános iskolában tanulunk.

 

 

Az általuk (és a mögöttük álló marketingesek által) okozott problémákat a hang digitális szakaszában (még a D/A konverzió előtt) próbálják orvosolni. Az egyes hangszórókhoz érkező jeleket időben eltolják, a fázisokat korrigálják.

 

Itt már a processzorok sebessége, az alkalmazott szoftverek eredeti "hangminősége" is belép a végő hangzást befolyásoló tényezőként.

 

A helyzet általában tovább romlik: az eredeti anomáliákat sem sikerül tökéletesen megszüntetni, hiszen az akusztika rendkívül komplex dolog, az előbb említett interferenciák frekvencia- és amplitudó függőek, márpedig a zene éppen attól zene, hogy különböző frekvenciájú hangok szólnak egyszerre különböző amplitudóval, így ezt szoftveresen kihúzogatni, ráadásul ideális esetben nulla idő alatt (real time) nem könnyű feladat. Annyira nem, hogy a tökéletesség eleve nem is cél, ami sokat elárul arról, milyen lesz a végeredmény :-)

 

A DSP-k, a digitális hangszabászat viszont mesterségessé teszik a hangot, megjelenik egy fémes, érdes színezet, rengeteg részlet elvész.

 

A fő baj az, hogy az agyunk nem szereti ezeket a mesterséges beavatkozásokat, próbálja visszaállítani a természetes hangzást, emiatt állandóan "dolgozik," így idővel elfárad. Akivel előfordult már, hogy hosszú úton inkább lehalkította a zenét, vagy ki is kapcsolta, az ösztönösen "védekezik." Kimenni a természetbe, és egy hegytetőről nézni a völgyet és az eget, kifejezetten pihentető dolog. Ugyanezt a képet egy számítógép-monitoron nézni meg fárasztó. Pontosan erről van itt szó, csak hangban.

 

 

A neoncsoves epitet hifis szuzukik, amiket versenybirokent kritizalsz, nem az Audi palyaja.

 

 

Pedig de. Több kategória létezik, nyilván a hangnyomás-versenyzés az egy dolog, de én speciel az SQ-val foglalkoztam (Sound Quality).

 

Az ilyen:

 

Sör, szörp, autóhifi

11 magyar induló. Két bömszli nagy kupa, egy első és egy második helyért. Remekül egymásra talált kis magyar csapat. Sör málnaszörppel. Egy totálkáros autó két súlyos sérülttel. No meg nekem egy laza megfázás 39.5 fokos lázzal kombinálva. Röviden ennyi a 3 nap története. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

 

majd ha veszel egy ilyen rendszerrel epitett autot, hasznalod-hallgatod nap mint nap, akkor irj rola velemenyt, nem ugy hogy ketszer meghallgattad benne a Korda Gyurit

 

 

Először is, nem Korda Gyurit hallgatunk, hanem Aradszky Lászlót az EMMA tesztlemezt (European Mobile Media Association), amin többnyire akusztikus zeneszámok szerepelnek, meghatározott logika alapján. A felvételek egy része saját gyártmány, élő térben (azaz nem stúdióban) veszik fel két mikrofonnal (azaz nem soksávos technológiával), utólagos mastering nélkül, így természetes térhatásuk és hangszíneik vannak.

 

Másodszor, egy vesenybírálás kb 20 perc autónként. Gyakorlott fülnek ez elég sok idő ahhoz, hogy kiismerjen egy hangzást.

 

Harmadszor, a Lagunáim közül kettőben volt emelt szintű gyári hifi, a franciáknál ez a Cabasse névre hallgat, persze ez is vacak. (A Cabasse a francia nyelvű piacokon számít űber szobai hifi márkának.) Ellentétben az Audi Bose-rendszerével, ennek a komponensei szabványos módon kommunikálnak egymással, így egy picit bele lehetett nyúlni a rendszerbe, és hallgathatóvá lehetett tenni.

 

A mostani S60-ban is gyári prémium hangrendszer van (HU-850), ezt az autót augusztus óta használom "nap mint nap". Ez már teljesen zárt rendszer, nem kompatibilisek a komponensei semmivel, de szerencsére a sok hülyeséget legalább ki lehet kapcsolni benne szoftveresen, elsősorban a Dolby Pro Logic II processzálást, meg az azzal járó pár felesleges hangszórót (11-ről indulunk, wow). 

 

*****

 

A lényeg:

 

- aki új autót vásárol, az a prémium rendszerre költendő pénzből inkább menjen világkörüli útra

 

- aki használt autóban gondolkozik, és olyan autóba szeret bele, amiben már benne van a prémium hifi, az ne dobja ki. Próbáljon olyan beállítást találni, hogy csak a bal és a jobb oldali front hangszórók szóljanak.

 

- aki használt autóban gondolkozik, és olyan autóba szeret bele, amiben nincs benne a prémium hifi, az egy pillanatig se bánkódjon :-)

 

 

Előzmény: Donibcsi (50158)
Donibcsi Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50158

Te egy epitett hangzasteremrol beszelsz, mi meg autorol, ahol maga az emberi test is zavaro tenyezo, a belter egyeb fontos elemeirol, mint pl. ules nem is beszelve. 

A BOSE, es a B&O is egy nagyon jo rendszer, tobb mint ami egy igenyes fulu ember autojaba kell. 

A neoncsoves epitet hifis szuzukik, amiket versenybirokent kritizalsz, nem az Audi palyaja.

majd ha veszel egy ilyen rendszerrel epitett autot, hasznalod-hallgatod nap mint nap, akkor irj rola velemenyt, nem ugy hogy ketszer meghallgattad benne a Korda Gyurit

Előzmény: stevie-13 (50153)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.05 0 0 50157

Megfogalmazni nem tudom, de számomra (és eddig kivétel nélkül minden utasom számára) tökéletes koncertteremmé válik tőle a kocsi.

Kb. a Pokolgéptől a DJBobo-ig minden. :-)

 

De leírni sajnos nem tudom, hogy miért...

Előzmény: stevie-13 (50156)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 50156

Én mint átlagfelhasználó pedig el vagyok ájulva a B&O-tól.

 

 

Meg tudod fogalmazni, mi tetszik benne?

 

Egyáltalán mivel eteted? Tömörített MP3 fájlok pendrive-ról, nyolcvanas évek diszkózenéi? ;-)

Előzmény: Törölt nick (50155)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.05 0 0 50155

Én mint átlagfelhasználó pedig el vagyok ájulva a B&O-tól. Az ára irreálisan magas, de azt most tegyük félre... Nekem a BOSE-val sincs semmi bajom. 

Előzmény: stevie-13 (50153)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.05 0 0 50154

Kerüld el nagy ívben...

Előzmény: Z2-1.7DTR (50152)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.05 0 0 50153

Biztosan rengeteg BOSE-t hallgattál

 

 

Igen. Az összeset.

 

 

gondolom a Bang Olufsen is szar

 

 

Az tényleg KRITIKÁN ALULI. (A B&O mindig is design cég volt, a legegyszerűbb Philips készülékekre terveznek csinos külsőt.)

 

Ennyi pénzért az elég kevés, hogy jé, van mélye, és jé, van magasa.

 

Az Auto2-nél többször végigteszteltük az összes sima gyári és prémium hangrendszert. Beleértve a Lexus Mark Levinson-ját is, ami elvileg tényleg különleges.

 

Totális pénzkidobás mind, kivétel nélkül, tényleg. Minél több hangszóró annál több fázisprobléma. Egy kicsi és zárt térben nem lehet a zenét egymásra ránéző hangszórókkal reprodukálni. Csak persze a vevő azt hiszi, hogy minél több hangszóró, annál jobb. A 4 hangszórós szar, a 8 hangszórós király, a 10 hangszórós meg egyenesen hifi menyország. Miközben valójában pont fordítva van.

 

Meg a DSP (Digital Sound Processing). Minél több digitítisz, annál torzabb, élesebb, természetellenesebb hangzás. A beépített részegységek a valóban komoly audio cuccokhoz képest igénytelen, filléres alkatrészekből összelegózott, gyakran szánalmasan kivitelezett szarok.

 

Ha valakit tényleg érdekel a hangzás, akkor a gyári prémium rendszer árából igen komoly hangot lehet egy autóban csinálni. Ha nem érdekli a zene és a zene reprodukciója, akkor meg tök megfelelő a gyári alap rendszer.

 

(Asszem páran tudják, hogy EMMA nemzetközi autóhifi bíró vagyok, és jelenleg is -- amúgy önmegvalósításként -- komoly hifivel foglalkozom.)

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!