én nemrég vettem Gfgoodrich g-force winter gumikat 205/55 R16-s mérteben. ez belefér a 20-tól 30-ig kategóriába, inkább 20-hoz közeli árakat lehet találni elég sok helyen.
Szerencsétek van, mert elszállt a novellám, így csak rövidebben írok.
Ígértem fogyasztási adatokat, 2.0dCi grand.
100% Shell - kb. 6l/100km
100% Lukoil - kb. 8l/100km
70% Shell + 30% Lukoil (amikor kiürült kevesebbm mint 30liter tankoltam csak a Lukoilnál) - kb. 6.6l/100km
Szóval fantasztikus a kocsi fogyasztása, de úgy tűnik nagyon nem mindegy mit kap a drága az alap dízelek közül...
Kérdeznék viszont téligumi ügyben. Lassan idő van, és megvenném a téli gumikat (és felniket), hogy már a felnire szerelve várjanak amikor eljön az idő.
Mit ajánlotok maximum 30e/db áron (persze inkább 20e jobb lenne), ha azért az alapvető jó tapadás mellett fontos a zaj és a fogyasztás is nekem, a kopás nem érdekel, mert nem fut annyit. Continental, Bridgestone, Michelin, vagy...? 205/60 R16 ugye a méret, nem túl gyakori sajnos... Felnit hol érdemes nézzek (használt is érdekel) ha 5 csavaros kell? Az se túl gyakori a fenébe...
Nekünk 1.6-osunk van, az minden körülmény között megáll 8.5-ben. Pedig a feleségem használja most munkába járni, azaz dugóban megy, dugóban jön.
A 2.0 literes városban biztos egy fél literrel többet fogyaszt, de országúton feltehetően kevesebbet -- kevésbé küszködik, és 6 sebességes váltója van.
Dinamique-ban lehetséges, Privilege-ben biztos van.
Ami biztos, hogy a gyakorlatban megnézed. Már én sem emlékszem, nekem melyik felszereltségü autóm van, nomeg a nevek is változnak - egyébként a felszereltség típusa egyetlen, az autóhoz járó hivatalos papírban sincs benne.
Az előbbiekben a sorrend nem a számok szerint következhet:)
A gyári szervízzel két problémám volt (az árképzés mellett, bár ha minden mással elégedett lettem volna, ezt nem is említeném). Az egyik hogy az autót nem láthatom, amíg javítják
Árképzés teljesen más mint egy "mezei" - itt nem lebecsülve a szakikat, csak az infrastuktúrán kívűl millió más dolog emeli az árat. Beszéltük már korábban ha érdekel olvasgass:)
Olyan meg nincs hogy nem láthatod, én pár alkalommal, más megoldás nem lévén voltam márkaszervízben, de fel sem merült, hogy nem nézhetem. Vezetni természetesen a szerelő vezette. Simán menj másikba ha nem engedik.
A másik pedig, hogy mindenféle fura javítástétel felmerült, amiról szó sem volt, mikor bevittem, vagy közben hogy kérem-e, vagy tudok-e róla hogy kellene. Többször is csak a készen vagyunk felhívás után a számlán döbbenhettem meg, hogy ezt is csinálták/cserélték.
Hát, ne haragudj de talán határozottnak kellene lenned. ez nem fordász, hogy alakítunk rajta menetközben. Én úgy járok el, hogy előre tisztázom az anyagiakat, s külön kérem ha eltérés enne az beszéljük meg mielőtt belekezdenek, számláznak. Nem volt még gondom, természetesen a szerelők sem látnokok, ha valami kidiagnosztikázhatatlan, vagy olyan helyen van ami csak szétszedés után derül ki az más, bár ebben az esetben is érdemes a 50-50 % költségmegosztásról tárgyalni:) tudom nem mindig sikerül:)
Ahogy irtad az üza szűrő nem volt cserélve, lehet ez a gond épp, amlékezetem szerint nem olcsó, illetve drágább mint az 1.9 -nél mert egybe van öntve.
Nézd az 1.5 dci szerintem érzékeny motor, sokkal jobban oda kell figyelni rá mint a többire - biztos lesznek akik másként vélekednek -
aki egy délelőtt szinte biztosan megjavítja, és meg tudnám fizetni a segítségét, akkor oda vinném
Ez elméletileg jól hangzik, de kivitelezhetetlen, hiszen szinte biztosan látatlanban senki nem fogja bevállalni. Gondolom ezért kell több délelőttöt rászánnod, 1 diagnosztika, 2 kicserélgetni a szűrőket olajat- ha időszerű- ha nem oldódik meg a gondod, akkor 3. Zoltán segítsége, amennyiben idő és egyébb dolgok miatt nem jön össze akkor talán egy befecskendezős szaki igénybevétele.
Legalább évente cserélünk olajat (Elf vagy Magnatec) és szűrőket (Mann-F olaj és levegő, Alco pollen). Az üzemanyagszűröt viszont nem tudtam, hogy esetleg cserélni lehet/érdemes, egész míg a napokban itt nem beszéltetek róla.
Az üzemanyagszint sípolás után még 20-40km-ert szoktunk menni tankolásig max, 50-et még sose mentem, pedig besípoláskor 100-110 felett szokott legalább írni hátralévőt.
Nem vezetek túl dinamikusan belátom. Falusi pulzusom van. :-) Én szerencsére nemigen használom vérnyomás emelgetésre a járgányt. Nem is tűnt fel, hogy a gyorsulás mértéke megváltozott, de mióta a szerelősrác felhívta rá a figyelmemet, azóta zavar. A hibaüzenet pláne.
Tényleg kell hallatszani valaminek a motortér felől leállítás után? Márkatársat próbáltam kihallgatni ma, mikor megállt mellettem a parkolóban, de túl nagy zaj volt.
Nagyon szeretem ezt a nyavajás dögöt és a család is. Akár Balasagyarmaton akár Bácsalmáson találnék valakit, aki egy délelőtt szinte biztosan megjavítja, és meg tudnám fizetni a segítségét, akkor oda vinném.
A gyári szervízzel két problémám volt (az árképzés mellett, bár ha minden mással elégedett lettem volna, ezt nem is említeném). Az egyik hogy az autót nem láthatom, amíg javítják. Még messzról se. A másik pedig, hogy mindenféle fura javítástétel felmerült, amiról szó sem volt, mikor bevittem, vagy közben hogy kérem-e, vagy tudok-e róla hogy kellene. Többször is csak a készen vagyunk felhívás után a számlán döbbenhettem meg, hogy ezt is csinálták/cserélték. És mindig úgy tárgyaltak velem, hogy minek annak autó, akit nem érdekel, hogy utolsó csavarig hogyan működik. Pedig megmondom bárkinek, közlekedni.
Márkaszervíz javaslatodat ettől függetlenül talán mégis megfogadom. Köszi.