Keresés

Részletes keresés

elemes Creative Commons License 2005.11.27 0 0 808
Nem tiszta agyag: úgy néz ki, mintha morzsolt agyaggal kevert sóder lenne.
Előzmény: Asteriksz (807)
Asteriksz Creative Commons License 2005.11.26 0 0 807
biztos agyag? fényképezd le azt is.
Előzmény: elemes (805)
Fricy Creative Commons License 2005.11.26 0 0 806
Agyag? Abból lehet jó cserepet, téglát, meg köcsögöket csinálni, de nem utat. Főleg nem "kátyúzni". Hihetetlen milyen dolgok történnek!
Előzmény: elemes (805)
elemes Creative Commons License 2005.11.26 0 0 805
A kátyúzásra szánt agyagos kavicsnak tűnő dologról még nem hallottál...?
Holnap reggel behozok egy marékkal és elteszem mintának. Esetleg vízzel megpróbálom szétválasztani...
Előzmény: Fricy (804)
Fricy Creative Commons License 2005.11.26 0 0 804

Szia!

Várjuk a képeket!

Előzmény: elemes2 (803)
elemes2 Creative Commons License 2005.11.25 0 0 803
Ja, némi gyötrődés után elkészült az utcánk (amit egy éve kezdtünk). Ha lesz fényképezőgépem (szervizben van), lekapom és berakom. A végefelé teljesen belejöttünk a viacolor lerakásba, olyan 3-4 méter per óra sebességgel haladtunk.

Igazából a pénz elfogyása miatt lassultunk le tavasszal, aztán meghiteleztem (nejem erős rosszallása közepette) kb tíz raklap viacolort, több mint fél évig tartott, amire az egyesületünk megalakult (igaz, ebben benne volt a bíróságok nyári szünete is), de aztán jött egy kis pénz az önkormányzattól, és azzal be is fejeztük.

De nem ezért írok most, hanem azért, mert közben az önkormányzat elkezdett kátyúzni egy másik utcát. A kátyúzáshoz idehoztak egy óriási kupac (legalább 10-12 m2) anyagot, ami engem agyaggal kevert kavicsra emlékeztet. Az összes lakó a fejét csóválja: mire lesz jó ez az izé? Én még nem csatlakoztam a csóváláshoz, először inkább megkérdezem, hallottatok már ilyen kátyúzómatériáról...?
Fricy Creative Commons License 2005.11.21 0 0 802
Már csak az utolsó simítások vannak hátra az M0-ás gyűrűnek az M5-ös autópályát a 4-es főúttal összekötő szakaszán. Így a hónap végéig megtörténhet a teljes műszaki átadás. Ugyancsak végéhez közelednek a munkálatok az M5-ös Kiskunflegyháza és Szeged közötti 49 kilométeres részén, ott december 10-re tervezik az ünnepélyes avatást.
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=766240
Fricy Creative Commons License 2005.11.16 0 0 801

Úgy tudom, hogy próbacölöpözések már voltak a parton. Holnapra utánanézek!

Üdv: Fricy

Előzmény: zion1 (800)
zion1 Creative Commons License 2005.11.16 0 0 800
Állítólag hamarosan megkezdődik az M0 Északi Dunahídjának építése, mert a Budakalászi Önkormányzattal is sikerült megeggyezni! Tervezett átadás 2007-ben lenne. Ha tud valaki pontosabbat tegye közzé ! : ))
RadiX Creative Commons License 2005.11.08 0 0 799
Átadás előtt az M5-ös autópálya új szakasza
november 7. 16:06
[MTI]
Bár a tervek szerint csak 54 nap múlva kell készen lennie az M5-ös autópálya Szeged és Kiskunfélegyháza közötti több mint ötven kilométeres szakaszának, az út gyakorlatilag kész. A felüljárókat átadták az utakat kezelő önkormányzatoknak, ezeken megindult a forgalom. Elkészült az út melletti kerítés, a vízelvezető rendszer, az útburkolat festése.
pali344 Creative Commons License 2005.11.07 0 0 798

sziasztok,

 

segítséget szeretnék kérni,

egy budapest XIV. kerületi családi ház átépítéséhez adnánk be tervet az önkormányzathoz

sarokház lévén az eddigihez képest a másik utca felé tervezünk kocsibeállót kialakítani, ehhez az önk. közútkezelői hozzájárulást, ahhoz pedig a Városüzemeltetési Osztály útépítési tervet kér.

 

Ha volna valakinek szabad kapacitása, kérném, küldjön egy mailt, hogy mikorra és kb. mennyiért tudná a dolgot vállalni.

 

Köszönettel:

Koltai Pál

koltaipal@hotmail.com

RadiX Creative Commons License 2005.10.10 0 0 797
Ja es persze a Vecses-Ullo elkerules vegcsomopontjai is epulnek ezerrel, Vecses elott a jelenlegi kersztezodesnel bentebb indul az elkerulo, Ullo utan pedig egy meretes korforgalommal fog csatlakozni a regi szakaszhoz, itt ideiglenes utpalya van a korforgalmon kivul.
Előzmény: RadiX (796)
RadiX Creative Commons License 2005.10.10 0 0 796
Eltelt 2 honap, es meg mindig lazas utepites zajlik a 4-es menten, most hetvegen egyreszt az alberirsa melletti 4-savos szakasz vegetol volt teljes lezaras a cegledi korforgalomig (terelout cegledbercelen es cegleden keresztul egy regi, hullamos uton, nem a 40-esen), masreszt a korforgalomtol az abonyi elkerulo kezdeteig fel volt marva a koporeteg (itt mintha egyszerre folynanak a burkolatmegerosites es a 4-savositas munkalatai), es meg a szolnoki elkerulon is aszfaltoztak itt-ott, pl. a Toszeg fele vezeto vasutvonal feluljarojan.
Előzmény: RadiX (767)
Fricy Creative Commons License 2005.10.10 0 0 795

Semmibe vezet az M6-os Érdnél

Egyre csökken az esélye az M0-M6-os közötti szakasz jövő március végére tervezett átadásának. Ezért a Nemzeti Autópálya Rt. a kisajátítási viták elhúzódása esetére vésztervként Érd várost tehermentesítő út építését készíti elő.

http://ma.hu/page/cikk/ad/0/131573/1

 

Én előre megmondtam, hogy ez így lesz.... Fél év alatt nem lehet 9 km autópályát építeni.

Fricy Creative Commons License 2005.09.22 0 0 794
Bontják az M5-ön a gyáli csp régi hídját.
Fricy Creative Commons License 2005.09.16 0 0 793

Az útépítések esetében a legkritikusabb rész a talajjal való munka. Ahhoz, hogy végbemenjen a talaj konszolidációja, azaz a saját súlya által végbement tömörödés, ahhoz igen sok idő kell. Minél magasabb egy töltés, annál több. A szoros határidők miatt nem mindig van mód arra, hogy a teljes konszolidációs időt megvárják. Ilyenkor következnek be a későbbi süllyedések.

Van viszont olyan eset is, amikor direkt ráengedik a forgalmat előbb a földműre. Ekkor a végleges tömörödés után készítik el a végleges töltést és burkolatot. Bár ilyet az utóbbi években nem alkalmaztak.

Az biztos. hogy az érdi tető - M0 közti szakasz nem készül el jövő márciusra. Szerintem. A további szakaszra talán van esély. De hibák biztos lesznek. Majd javítják garanciálisan. Egyébként az M6 esetében ez a szép: a teljes garanciát, anyagilag is a kivitelezőnek, üzemeltetőnek kell viselnie. Ha nem teljesít kevesebb pénzt kap érte az államtól. így elemi érdeke, hogy minőségi munkát végezzen.

Előzmény: mzdude (792)
mzdude Creative Commons License 2005.09.16 0 0 792
Akartam volt kérdezni az M6 késése miatt kialakult műbalhé kapcsán: a hamar munka mennyire jó? Úgy értem, ha pl. hagynának bőven időt az odahordott anyagok tömörödésére, vagy ilyesmi, nem lehet, hogy később kevesebb megsüllyedés lenne az utakon? Mert akárhány az elmúlt 5 évben épített útra gondolok, mindegyik csúnyán, néhol kátyúkra emlékeztető mértékben megsüllyedt.
Előzmény: Fricy (791)
Fricy Creative Commons License 2005.09.16 0 0 791

Így van. Csak kiírják valamikor.

Ma megnéztem az M6-M0 csp építését. Képek hamarosan.

Előzmény: Demszkyváros (790)
Demszkyváros Creative Commons License 2005.09.15 0 0 790
Egyetlen kitáblázást sem láttam a hétvégén, csak totóztam, hogy ez akkor most az M6 lenne akkor majd? Valami olyan rémlik, hogy az építkezéseknél ki kellene a főbb paramétereket írni, nem?
Előzmény: Fricy (789)
Fricy Creative Commons License 2005.09.15 0 0 789
A csomópont földmunkái már zajlanak. Nem bonyolultabb, mint mondjuk a budaörsi csomópont. Szerintem.
Előzmény: elemes2 (784)
zion1 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 788
Ez utóbbi a belső sávos lekanyarodás tényleg jó ötlet. Majd ha annyi autópályánk lesz mint Dallasnak talán nálunk is kitalálják (soha).    :))
Előzmény: elemes2 (787)
elemes2 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 787
Az ilyen csomópontokkal nekem is ez a gondom, hogy nem triviális a megfelelő leágazás kiválasztása, és ha nincs alaposan kitáblázva, akkor esetleg 2-3 gyors sávváltásra van szükség, ami nagy forgalomban életveszélyes lehet.

Budapesten számos olyan csomópont van, ahol egy sáv eltévesztésével iszonyú kerülőkre kényszerülhetsz. Én csak egy kicsit bambultam el és az M1-ről befelé jövet a BA(C)H csomópontban véletlenül felmentem az Erzsébet híd felé vezető felüljáróra, pedig a Déli pu-hoz igyekeztem... délutáni csúcsforgalomban.

De meg lehet szokni és oda kell figyelni. Az átutazók meg le vannak... ejtve.

Amerikás smerősöm mesélte, hogy (talán) Dallason áthaladva találkozott olyan többszintes autópálya-csomóponttal, ahol a belső sávból is volt leágazás.

Előzmény: zion1 (785)
elemes2 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 786
Mérnöki...? Szerintem költségvetési...
Előzmény: zion1 (785)
zion1 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 785
Köszönöm nektek az infót, ez valóben egy mérnöki csodának ígérkezik. Remélem a tájékozódást, tájékoztatást is hasomlóan jól sikerül majd az utazóközönség tudatába lopni. Nem lesz ez túl bonyolult az "egyszerűbb" autós számára? 
Előzmény: elemes2 (784)
elemes2 Creative Commons License 2005.09.14 0 0 784
Fricy rajzából egy részlet

Előzmény: zion1 (782)
Fricy Creative Commons License 2005.09.12 0 0 783

3 szintes csomópont épül az M0-M6 elválási csomópontban, Diósdon. Itt megnézheted a vázlatrajzát (2 MB!):

http://friedlf.fw.hu/images/m6_erd-m0.jpg

Előzmény: zion1 (782)
zion1 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 782
Hallottam valamit az M0-ra tervezett emeletes körforgalomról. Valóban lesz ilyen, elképzelni sem merem !?  :))
Fricy Creative Commons License 2005.08.30 0 0 781
Na igen. Elő kellene venni a KTSz körforgalmakra vonatkozó tervezési előírásait, amibe le van írva világosan, hogy egy 18 m-es kamionnak, vagy csuklós autóbusznak mekkora minimális körívre van szüksége.
Előzmény: mzdude (780)
mzdude Creative Commons License 2005.08.30 0 0 780
Az elvet én is ismerem, de a gyakorlatban ez a következőképpen néz ki:
- A körforgalmat túl szűkre szabják, a kamionok nem férnek el benne rendesen, ezért több sávról nem beszélhetünk.
- Két év után lekopik a festés, és a kutya nem pótolja.
- Az erőteljes kanyar miatt nem lehet átlátni a mögötted lévő forgalmat, ezért belül sávot váltani reménytelen, veszélyes.
- Előbbire rátesz a morál.
- Ha netán bedugulna egy kihajtó, a tolakodók miatt úgyis bedugul az egész, tehát haszna ismét semmi.
Előzmény: Fricy (779)
Fricy Creative Commons License 2005.08.30 0 0 779

Nem ökörség! Kapacitás ezt kívánja meg, akkor ez kell. Működik az, csak kellene hozzá közlekedési morál is. A lényege az, hogy aki nem a legelső kijáraton akar kimenni a körforgalomból, az a "belső sávon" ki tudja kerülni azokat, akik egy korábbi kihajtón szeretnének távozni.

Külhonban létezik 3, sőt több sávos körforgalom is. Igaz, ezek már általában spirális felfestésűek és/vagy lámpás kombinációjúak.

Eredetileg ide is lámpás kör geometriájú csomópont volt betervezve, de végül elvetették az 5letet.

Ha jól tudom, Győrben épül most ilyen (vagy fog?).

Üdv: Fricy

Előzmény: mzdude (778)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!