Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2012
Én is erre gondoltam. Ezek szerint nem változott.
Előzmény: cyber.greg (2011)
cyber.greg Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2011

Szerintem tök fölösleges.

A korábbi nyomvonalon továbbra is elérhető a régi 2-es.

Előzmény: Törölt nick (2009)
Fricy Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2010
Én úgy tudom, hogy csak az új 2-ehez lesz lehajjtó. De lehet, hogy ez még a régi terv szerint volt.
Előzmény: Törölt nick (2009)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2009
A régi 2es és (épülő) M0 csp-ról senkinek nincs infója???
Előzmény: Törölt nick (1996)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2008

Nagyon okos ember lehet a cikk írója...

rendkívül értelmes dolog a fajlagos árba beleszámolni a nagy műtárgyakat is... így biztos, hogy szép nagy számok jönnek ki.

 

Ilyen alapon a csúcstartó az M0 északi híd: 62mrd/3,2km=19,4 mrd/km!!!!

 

sőt! ha tisztán a híd fajlagos árát nézzük: kb. 58mrd/1,8km=32,2mrd/km!!!!!!!

 

és az érdekesség kedvéért néhány nemzetközi példa:

 

csalagút: 14*230/50km=64mrd/km!!!!!

 

akashi-kaikyo: 5*230/4=290mrd/km!!!!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Macibb (2003)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2007

Ma láttam róla egy képet építés közben.

Én már 2x is jártam arra és megnéztem testközelből...

Én alapvetően híd és viadukt rajongó vagyok, de ez elég ronda nagy betonmonstrum a somogyi dombocskák között...

Előzmény: v_peti (2004)
Fricy Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2006
Ha jól emléxem, 2007. augusztus 12. De nem 100%.
Előzmény: v_peti (2004)
elemes Creative Commons License 2006.09.26 0 0 2005
Nade Ausztriában hegyek is vannak :-)) Mi meg a síkvidéki vízierőművek és síkvidéki viaduktok országa akarunk lenni...
Előzmény: v_peti (2004)
v_peti Creative Commons License 2006.09.25 0 0 2004
Mikor lesz kész a Köröshegyi viadukt?

Ma láttam róla egy képet építés közben. Azért nem semmi látvány lesz, ha elkészül. (Ausztriában megszokott lehet az ilyesmi, de nálunk nem.)
Előzmény: Törölt nick (2000)
Macibb Creative Commons License 2006.09.25 0 0 2003
Most néztem meg alaposabban a cikk végén belinkelt korábbi írást: Hogyan spóroljunk egymilliárdot kilométerenként?

http://index.hu/gazdasag/magyar/sztr060913/

Szerintem az illusztrációként betett képek közül "A horvát sztráda keskeny és olcsó" című fotó nem egy tipikus horvát pályaszakaszt ábrázol. A képen is látszik, hogy egy hosszú völgyhídról van szó. Ha tippelnem kellene, a Karlovac melletti, kb. 2,5 km-es viaduktra tippelnék, ahol egyébként 100 km/h-s korlátozás van kitűzve, előtte és utána viszont teljesen más jellegű a kiépítettség. Mi a véleményetek?

Macibb

Előzmény: Törölt nick (2000)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2002

És ezekhez legalább koldulunk némi únijós pénzt, vagy kiköhögjük az egészet saját zsebből??

 

A M0 déli bővítésről tényleg nagyon hallgatnak... megaz M31ről.. meg a 10-11 közötti szakaszról...

Előzmény: part_wish (2001)
part_wish Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2001

 

http://dunantulinaplo.hu/index.php?apps=cikk&d=2006.09.05&r=2328&c=540090

 

M6 Dunaújváros-Pécs gyorsforgalmi útra (140 km) a miniszter lenyilatkozta, hogy 2010-ig (Pécs kultúrális fővárossá válásáig) meg fog épülni. Első olvasatban rögtön kivágták a tervekből a pécsi elkerülést, mert az csak kvázi extra.. (szentlőrinc-kozármisleny 28 km-es szakasz) Lenti cikk szerint viszont a kb. 4 km-es szakaszon megvalósuló Bátaszék utáni alagutak, valamint völgyhidak építési ideje minimum 3 év. Ez számomra azt jelenti, hogy még van két hónapjuk a tendereztetésre, kiválasztásra és a beruházás elindítására, esetleg a tervek módosítására egy duna felé történő nagykanyarral tovább kerülve, különben lehet lemenni 2010-ben Pécsre kulturalizálni majd siófok-dombóvár felé, vagy esetleg a mecsekben a kamionok után araszolgatva...

 

Hasonló, mint az M0 déli szakaszának kibővítése a két új Duna-híddal. A nart szerint ez a bővítés is elkészülhet 2008 közepére, engem eddig senki sem kérdezett, de jelezném, hogy ha már a nart is tippelhet felelőtlenül évek óta, akkor az én tippem erre a bővítésre 2010 március. (választási év, hjába..)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.09.24 0 0 2000

Újabb csúsz(tat)ás:

http://index.hu/gazdasag/magyar/mhar060920/

 

így az átadás előtt 3 hónappal bejelenteni egy 8 hónapos csúszást elég meredek...

érdekes: ez 8 valami bűvös szám lehet, mert kőröshegy is 8at csúszik, az M0 északi híd is, de lehet, hogy a dunaúj híd is...

 

amennyiben a téli idõjárás kedvezõ lesz, 2007 szeptemberénél elõbb is átadhatják az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti új részét.

 

Ja. Ha nem esik a hó, és nem fagy...

 

a Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti autópályarészt a terveknek megfelelõen 2010-ig építik meg.

 

Inkább az M0 nyugati szektort építenék. ezen már most nagyobb lenne a forgalom, mint az M3-on Vnaménynél 50 év múlva...

v_peti Creative Commons License 2006.09.23 0 0 1999
Ilyen helyeken ki kell rakni a 80-as vagy a 100-as korlátozást. És célszerű a gyakori rendőri jelenlét.
Előzmény: Törölt nick (1979)
v_peti Creative Commons License 2006.09.23 0 0 1998
A francia és olasz autópályákon ca. 40-45 km-enként vannak benzikutak. Míg Ausztriában hosszú szakaszok lehetnek kút nélkül.
Előzmény: Törölt nick (1988)
Gianmarco Creative Commons License 2006.09.22 0 0 1997

Üdv!


Kilenc éve, amikor busszal jártam német autópályán, a volt NDK területén, még lehetett olyan lehajtót látni, ami macskakő burkolatú volt. Sok helyen folytak akkor is a felújítások, és ezeket gondolom szüntették meg. Van még arrafelé ilyen esetleg máshol Európában?

Előzmény: attus germanicus (1990)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.22 0 0 1996

Nem tudja valaki, hogy az M0-régi 2es csp-ját miért ilyen hosszúszárú trombitára építik?

Nem ésszerűbb lenne egy hagyományos féllóhere?

 

Mertígy a régi 2esen észak felé menők, ill. onnan jövők kb. 2-3km-t kerülnek...

Törölt nick Creative Commons License 2006.09.22 0 0 1995

Én még azt is feltételül szabnám, hogy nálunk bivalybasznád és taktaharkány között csinájjanak utat, mert akkó nem kő akkorát kerülni és azis védi a környezetet. ráadásul kijönne potom 3-400 misiből...

Csak aza baj, hogy a mi földünkön nem áll a hídnak egyik pillérje sem...

Előzmény: Fricy (1994)
Fricy Creative Commons License 2006.09.21 0 0 1994
Megkaphatja a hídját Szigetmonostor
A Fővárosi Bíróság ítélete szerint az M0-s Duna-híd használatba vételi engedélye csak akkor adható ki, ha azzal egy időben egy, a Szentendrei szigeten fekvő Szigetmonostort a szárazfölddel összekötő kis híd is megépül.
cyber.greg Creative Commons License 2006.09.18 0 0 1993

Útépítés:

Meghosszabbították a Mester utcát az Illatos útig.

http://www.uno.hu/news/story/219271

Törölt nick Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1992

Az alábbi linken kimerítő mennyiségű info található a germán autobahnról:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_motorways_in_Germany

 

engem kissé meglepett, hogy a németeknek ilyen elmaradásaik vannak...

 

A gerincet képező 9db egyszámjegyű pályák közül az alábbiakból még mindig hiányzik 1-1 rövidebb hoszabb szakasz: A1, A4, A6, A8

soknak a 3 sáv+leállósávosításához most kezdenek csak hozzá (pedig az újraegyesítés óta eltelt 16 év)

 

a guglin elég jól követhetők a munkálatok, mivel németó majd 100%-os lefedettséggel nézegethető...

Előzmény: attus germanicus (1990)
attus germanicus Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1990
Az osztrák és német autópályák egy része (a legnagyobb forgalmú, javarészt egyszámjegyű német utak!) nem 30-50, hanem inkább 70 éves. Pl. Az utóbbi évtizedben újították fel a német A9-est (München - Nürnberg - Leipzig - Berlin), amit a klasszikus időkben még Adolf Hitler Autobahnnak neveztek. 1938-ban teljes hosszon járható volt. Az A8 (Salzburg - München - Stuttgart - Karlsruhe) is elkészült még a Harmadik Birodalom idején, és a sort még folytathatnánk. Az osztrák Westautobahn első szakaszát is még Hitler adta át, aztán a történelem úgy alakult, hogy cska az ötvenes évek végén tudták befejezni.

Ezekhez a pályákhoz évtizedeken át alig nyúltak hozzá, az NDK-ban gyakorlatilag felújítás sem volt, nem véletlenül őrizték meg a keletnémet hálózaton az egyesítés után is a 100 km/h sebességkorlátozást. A pályák kiépítése sok helyen csak 2×2 sáv, leállósáv nélkül, miközben pl. a német A8, A9 európa legnagyobb forgalmú sztrádái közé tartoznak.
Előzmény: Törölt nick (1989)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1989

Ez érdekes.

Ennek egyrész oka lehet, hogy ami nekünk van annak nagy része az utóbbi 10 évben épült az aktuáliss szabvány szerint.

Nyugaton meg sok a régi 30-40-50 éves pálya, oszt a jóléti kiadások, mega parasztok dotálása ott (is) elviszi a bönzinadót.

 

Kb. 2 éve jártam az osztrák A1-en (Bécs környékén) és egy néhány 10km-es szakaszon elég szar volt a pálya minősege (kb. mint az M7 a felújítás előtt)

Ez azért kicsit meglepett (bár ha jól emléxem éppen dolgoztak a felújításán...)

Előzmény: Törölt nick (1988)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1988
Osztrák, német, és svájci autópályákon szerzett tapasztalataim alapján a magyar autópályák abszolút világszínvonalúak, sőt. A svájciaknál talán nem jobbak (bár ott a hegyek miatt gyakoriak a viszonylag éles kanyarok és sokszor autóútba hajlik az autópálya), az osztrákokkal és különösen a németekkel összevetve azonban a magyar autópályák kimondottan nagyon jók. Nálunk félelem nélkül lehet 180-200-zal döngetni (rendőrtől se nagyon kell félni...), az útminőség kiváló, gyakoriak a megállóhelyek (pihenő-, étkezőhelyek, benzinkutak, stb.), a németeknél ezzel szemben pl. München körül úgy kétszáz kilométeren keresztül egy darab benzinkút sincsen... Illetve van, ha az ember utolsó pár liter benzinjével végül letér a hírös Autobahn-ról, és elkezd a falvakban kóvályogni olyan kutat keresve, ahol nem csak EC-kártyával lehet fizetni... mert így találhat valamit, úgy egy óra időveszteséggel.
Előzmény: elemes (1957)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.16 0 0 1987
Urál, te nagy arc vagy. "Az odafigyelés minden kis életre, ez legyen mottónk!" :-)
Előzmény: urál (1955)
elemes Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1986
Akkor az északira már tényleg a Chuck Norris maradt. Vagy esetleg a XXI. század Deák Ference :-)
Előzmény: Törölt nick (1984)
elemes Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1985
A négy nagyívű kanyarból kettő amiatt lett szűkebb, hogy a pályák nem pontosan deréxögben találkoztak. Ugyanitt a lóhere még szűkebb ívet adott volna.
Előzmény: _roadrunner_ (1983)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1984

Nofene.

Ezek szerint a déliM0 hídat Deák Ferencnek híjják...

http://www.m0hid.gov.hu/data/2934/level_Foldrajzinev_bizottsag.pdf

_roadrunner_ Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1983
Viszont így egy kereszteződés helyett hatszor keresztezik az utak egymást külön szinten. A kanyarodási ív a lóherénél is lehet ugyanilyen, de az is igaz, hogy akkor több helyet foglal ez az egész kereszteződés. A képen amúgy a négy balkanyar közül csak kettő igazán kényelmesebb a lóhere íveinél a másik kettő csak alig.
Előzmény: elemes (1982)
elemes Creative Commons License 2006.09.11 0 0 1982
teljesen kiráj. a lóhere-kereszteződéshez képest majdnem kétszer akkora kanyarodási sugáron lehet haladni, ami kevésbé balesetveszélyes (a ritkán arrajáróknak).
Előzmény: Törölt nick (1981)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!